Ухвала
від 15.02.2011 по справі 2-а-3913/10/0270
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2-а-3913/10/0270

Головуючий у 1-й інстанції : Чернюк А.Ю.

Суддя-доповідач: Кузьмиш ин В. М.

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 лютого 2011 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії:

головуючого-судді: Кузьмиш ина Віталія Миколайовича

суддів: Алімен ка Володимира Олександрович а

Залім ського Ігоря Геннадійовича

розглянувши в порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу ОСОБА_3 на пос танову Вінницького окружног о адміністративного суду від 06 грудня 2010 року у справі за адм іністративним позовом Жмери нського міжрайонного прокур ора в інтересах держави в осо бі Жмеринської об' єднаної д ержавної податкової інспекц ії до Суб' єкта підприємниць кої діяльності ОСОБА_3 про стягнення штрафних (фінансо вих) санкцій , -

В С Т А Н О В И В :

Жмеринський міжрайонни й прокурор в інтересах держа ви в особі Жмеринської об' є днаної державної податкової інспекції звернувся до Вінн ицького окружного адміністр ативного суду з адміністрати вним позовом до Суб' єкта пі дприємницької діяльності ОСОБА_3 про стягнення штраф них (фінансових) санкцій в роз мірі 4046,80 гривень.

Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 06.12.2010 року адміністрат ивний позов задоволено повні стю.

Не погоджуючись з таким суд овим рішенням, відповідач по дав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду першої інстанції та при йняти нову постанову.

На адресу суду надійшли кло потання від представників ст орін, у яких останні просили р озгляд справи здійснювати за їх відсутності.

З урахуванням викладеного , на підставі положень частин и 1 статті 197 КАС України дана сп рава підлягає розгляду судом апеляційної інстанції в пор ядку письмового провадження .

Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи , вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, вих одячи з наступного.

Проведеною перевіркою дот римання порядку проведення р озрахунків за товари (послуг и), вимог з регулювання обігу г отівки та наявності торгових патентів і ліцензій у магази ні, що належить ПП ОСОБА_3, б уло виявлено порушення полож ень п.п. 9, 10 та 12 статті 3 Закону Ук раїни "Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг" . За результатами перевірки с кладено акт №964/02/32/23 від 12.08.2010 року.

На підставі даного акту под атковим органом до СПД ОСОБ А_3 застосовно штрафні (фіна нсові) санкції в розмірі 4556,80 гр ивень. Враховуючи часткову с плату підприємцем штрафних ( фінансових) санкцій, за ОСО БА_3 рахується 4046,80 гривень не сплаченої заборгованості.

Задовольняючи позовні вим оги, суд першої інстанції вих одив з того, що обставини, викл адені у акті перевірки, в част ині допущення порушень пункт ів 9, 10 та 12 статті 3 Закону Україн и "Про застосування реєстрат орів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадсько го харчування та послуг" не бу ли спростовані відповідачем . Окрім того, рішення, яким до С ПД ОСОБА_3 застосовано штр афні (фінансові) санкції, не бу ло оскаржено, відтак воно є чи нним та обов' язковим до вик онання.

Даючи правову оцінку спірн им правовідносинам, колегія суддів виходила з наступного .

Законом України "Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг" визначені правов і засади застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг.

Обов' язки суб' єктів гос подарювання, які здійснюють розрахункові операції в готі вковій та/або безготівковій формі при продажу товарів (на данні послуг) у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг передбачені статтею 3 цього Закону.

За порушення вимог Закону д о суб' єктів господарювання , які здійснюють розрахунков і операції за товари (послуги ), передбачено застосування ф інансових санкцій (стаття 17 За кону).

На виконання вимог ряду Зак онів України, в тому числі Зак ону України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг ", наказом Державної пода ткової адміністрації Україн и від 17.03.2001 року за №110 було затве рджено Інструкцію про порядо к застосування штрафних (фін ансових) санкцій органами де ржавної податкової служби (б ула чинна на момент виникнен ня спору).

У даній Інструкції наведен о визначення “штрафна (фінан сова) санкція” та “рішення пр о застосування штрафних (фін ансових) санкцій”.

Під штрафною (фінансовою) са нкцією розуміється плата у ф іксованій сумі або у вигляді відсотків від суми податков ого зобов' язання (без ураху вання пені та штрафних санкц ій), яка справляється з платни ка податків у зв' язку з пору шенням ним правил оподаткува ння, визначених відповідними законодавчими та іншими нор мативно-правовими актами, а т акож відповідно до законодав чих актів, якими надано право органам державної податково ї служби застосовувати штраф ні (фінансові) санкції, на підс таві рішення контролюючого о ргану.

Рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій - це рішення керівника орга ну державної податкової служ би (його заступника) щодо вияв леного порушення (крім поруш ення правил оподаткування), я ке приймається відповідно до законодавчих актів, якими на дано право органам державної податкової служби застосову вати штрафні (фінансові) санк ції.

Пунктом 11 цієї Інструкції п ередбачено, що рішення про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій за розглядом мат еріалів перевірки приймає ке рівник органу державної пода ткової служби або його засту пник за формою та згідно з вим огами, встановленими Порядко м направлення органами держа вної податкової служби Украї ни податкових повідомлень пл атникам податків та рішень п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій, затвердже ним наказом ДПА України від 21. 06.2001 року за №253, протягом десяти робочих днів від дня реєстра ції акта перевірки або вруче ння його поштою платнику под атків (на підставі відмітки п оштового відправлення).

При цьому, оскарження рішен ь про застосування штрафних (фінансових) санкцій здійсню ється у порядку, встановлено му законодавством.

Особливу увагу колегія суд дів звертає на положення заз наченої Інструкції, якими ви значено, що у разі несплати уз годженої суми штрафу в устан овлений термін така сума виз нається сумою податкового бо ргу і до неї застосовуються п роцедури стягнення на загаль них підставах.

Разом з тим, законодавець ви окремив порядок звернення по даткового органу щодо стягне ння грошових сум, які ґрунтую ться на рішеннях суб' єкта в ладних повноважень, щодо яки х завершився строк оскарженн я, від загального порядку зве рнення щодо стягнення цих су м. Таке розмежування проведе но з метою надання захисту пр авам та інтересам особи, що зв ернулася до суду, в найкоротш і терміни та на підставі наяв них в матеріалах справи дока зів, які є достатніми для вирі шення справи.

Зокрема, статтею 183-2 Кодексу адміністративного судочинс тва України (яка розміщена у г лаві 6 Особливості проваджен ня в окремих категоріях адмі ністративних справ) передбач ено саме такий порядок розгл яду. При цьому, в такому випадк у положеннями КАС України пе редбачено застосування проц едури скороченого проваджен ня.

Особливості розгляду спра ви в скороченому провадженні передбачено частиною 4 зазна ченої статті, відповідно до я кої суддя розглядає справу в порядку скороченого провадж ення одноособово, без провед ення судового засідання та в иклику осіб, які беруть участ ь у справі. За результатами ро згляду справи в скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відпо відачем обставини, за наявно сті достатніх підстав прийма є законне та обгрунтоване су дове рішення. При цьому, части ною 6 цієї статті не передбаче но можливості прийняття іншо го рішення, ніж постанови про задоволення позовних вимог.

Разом з тим, у виключних вип адках, передбачених Кодексом , суду надано право переходу в ід скороченого провадження д о загальних правил розгляду справи.

Проте, навіть у разі вирішен ня справи в загальному поряд ку суд не повинен виходити за межі предмету заявленого сп ору, що в даній справі станови ть стягнення із підприємця у згодженого податкового борг у, та давати оцінку рішенню по даткового органу.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що судом пер шої інстанції правильно вра ховано ту обставину, що рішен ня про застосування до СПД ОСОБА_3 штрафних (фінансови х) санкцій є узгодженим, адже н е оскаржене в установлений з аконодавством термін, що фак тично свідчить про свою згод у із винесеним рішенням. Таки м чином, суд першої інстанції обґрунтовано прийшов до вис новку про задоволення адміні стративного позову.

Відповідно до статті 200 КАС У країни, суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а поста нову суду - без змін, якщо ви знає, що суд першої інстанції правильно встановив обстави ни справи та ухвалив судове р ішення з додержанням норм ма теріального і процесуальног о права.

За таких обставин, колегія с уддів прийшла до висновку, що постанова Вінницького окруж ного адміністративного суду від 06.12.2010 року є законною і обгр унтованою, відтак, підстави д ля задоволення апеляційної с карги відсутні.

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206 , 212, 254 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В :

Апеляційну скаргу О СОБА_3 залишити без задовол ення, а постанову Вінницьког о окружного адміністративно го суду від 06 грудня 2010 року у сп раві за адміністративним поз овом Жмеринського міжрайонн ого прокурора в інтересах де ржави в особі Жмеринської об ' єднаної державної податко вої інспекції до Суб' єкта п ідприємницької діяльності ОСОБА_3 про стягнення штраф них (фінансових) санкцій - б ез змін.

Ухвала суду набирає законн ої сили в порядку та в строки, передбачені ст. ст. 212, 254 КАС Укра їни.

Головуючий Кузьмишин Віталій Мико лайович

Судді Аліменко Володимир Ол ександрович

Залімський Ігор Геннадійови ч

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.02.2011
Оприлюднено22.03.2011
Номер документу14291277
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-3913/10/0270

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Постанова від 06.12.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 08.11.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 15.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 05.10.2010

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Чернюк Алла Юріївна

Ухвала від 13.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 14.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 12.01.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В.М.

Ухвала від 15.02.2011

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Кузьмишин В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні