ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
29.03.11 Справа № 15/90-1338
Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії
головуючого - судді –Гнатюк Г.М.
суддів - Кравчук Н.М.
- Мирутенко О.Л.
Розглянувши апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м.Тернопіль від 12.01.2011р.
на рішення господарського суду Тернопільської області від 01.12.2010р.
у справі № 15/90-1338
за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_2, м.Тернопіль
до відповідача-1: Виконавчого комітету Тернопільської міської ради, м.Тернопіль
до відповідача-2: Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради, м.Тернопіль
до відповідача-3: Тернопільської міської комунальної лікарні №2, м.Тернопіль
про зобов’язання укласти договір оренди нежитлового приміщення
за участю представників сторін:
від позивача: не з’явився
від відповідача-1: не з’явився
від відповідача-2: не з’явився
від відповідача-3: не з’явився
Представники сторін в судове засідання не з‘явилися, хоча належним чином були повідомлені про час та місце судового засідання.
Клопотання про технічну фіксацію судового процесу не поступало, заяв про відвід суддів не надходило.
Встановив :
Рішенням господарського суду Тернопільської області від 01.12.2010р. у справі №15/90-1338 (суддя Бучинська Г.Б.) у позові фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 про зобов’язання Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради укласти договір оренди нежитлового приміщення, що знаходиться на першому поверсі Тернопільської міської комунальної лікарні №2 по АДРЕСА_1, загальною площею 27,75кв.м. –відмовлено повністю.
Рішення суду мотивоване тим, що вимоги позивача про зобов’язання Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради укласти договору оренди є безпідстаними, оскільки Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради не є уповноваженим власником на укладення таких договорів, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення позову.
З даним рішенням суду фізична особа-підприємець ОСОБА_2 не погодився і оскаржив його в апеляційному порядку оскільки вважає, що воно прийняте з порушенням норм матеріального права, так як місцевим господарським судом неповно з‘ясовано усі обставини справи, що мають значення для справи, у зв‘язку з чим просить назване рішення скасувати та позовні вимоги задоволити повністю.
У відзиві на апеляційну скаргу від 14.03.2011р. Виконавчий комітет Тернопільської міської ради та Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради (вх.№2229 від 15.03.2011р.) спростовують доводи позивача та зазначають про законність та обґрунтованість рішення місцевого суду, у зв‘язку з чим просять апеляційну скаргу залишити без задоволення, а оскаржуване рішення залишити без змін.
Враховуючи те, що пояснення представника Виконавчого комітету Тернопільської міської ради було заслухано в попередньому судовому засіданні, а також те, що сторони були належним чином повідомлені про час та місце судового засідання, колегія вважає за можливе розглянути справу за їх відсутності, у відповідності до ст.75 ГПК України.
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази, колегія суддів прийшла до висновку, що апеляційну скаргу слід залишити без задоволення, а рішення господарського суду Тернопільської області від 01.12.2010р. у справі №15/90-1338 залишити без змін, враховуючи наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, фізична особа-підприємець ОСОБА_2 звернувся до господарського суду Тернопільської області з позовом до відповідачів: Виконавчого комітету Тернопільської міської ради, Управління охорони здоров’я Тернопільської міської ради та Тернопільської міської комунальної лікарні № 2, про зобов'язання Управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради в десятиденний строк з дня набрання рішенням суду законної сили укласти з ним договір оренди нежитлового приміщення, що знаходиться на першому поверсі Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 по АДРЕСА_1 загальною площею 27,75 кв.м. (у т.ч. площі спільного користування 9,25 кв.м.) на умовах, запропонованих підприємцем ОСОБА_2 конкурсній комісії.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що його визнано переможцем конкурсу на право оренди нежитлового приміщення 1-го поверху Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 27,75 кв.м. (в тому числі спільного користування 9,25 кв.м.), про що свідчить публікація Виконавчого комітету Тернопільської міської ради в газеті "Нова ера" № 27 за 22-28 липня 2009р. (а.с.13-14). Однак, рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської ради від 20.08.2010р. (протокол засідання виконавчого комітету міської ради № 37) фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2 відмовлено у наданні в оренду нежитлового приміщення в Тернопільській міській комунальній лікарні № 2. Вважаючи такі дії Виконавчого комітету Тернопільської міської ради такими, що порушують його права та законні інтереси, позивач звернувся із позовом до місцевого господарського суду.
Колегією суддів у судовому засіданні встановлено, що Рішенням сімнадцятої сесії п’ятого скликання Тернопільської міської ради № 5/17/12 від 22.05.2008р. "Про внесення змін до рішення міської ради від 24.11.2006р. № 5/4/14 "Про розмежування повноважень по управлінню майном, що є комунальною власністю міста Тернополя" вирішено внести зміни в рішення міської ради від 24.11.2006р. № 5/4/14 "Про розмежування повноважень по управлінню майном, що є комунальною власністю міста Тернополя" виклавши додаток № 1 до рішення в новій редакції, яким затверджено перелік підприємств, установ, організацій комунальної власності міста Тернополя, повноваження управління майном яких покладені на управління та відділи міської ради. У відповідності до зазначеного додатку повноваження управління майном Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 надано Управлінню охорони здоров'я.
Як визначено ст.ст. 10, 25, 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Згідно із Законом України "Про місцеве самоврядування", виконавчі органи рад - органи, які відповідно до Конституції України та цього Закону створюються сільськими, селищними, міськими, районними в містах (у разі їх створення) радами для здійснення виконавчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених цим та іншими законами.
Статтею 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено форму актів, які приймаються радою, порядок прийняття нею актів, а також встановлено презумпцію правомірності актів органів та посадових осіб місцевого самоврядування через вказівку, що такі акти з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України можуть бути визнані незаконними в судовому порядку.
Акт державного чи іншого органу - це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямовані на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин.
Так, у відповідності до ч. 7 ст. 9 Закону України "Про оренду державного та комунального майна" від 10.04.1992р. за наявності заяв про оренду цілісного майнового комплексу підприємства, його структурного підрозділу (за умови відсутності заяви господарського товариства, створеного членами трудового колективу підприємства, його структурного підрозділу) або заяв про оренду нерухомого майна (за умови відсутності заяви бюджетної установи, організації) від двох або більше фізичних чи юридичних осіб, орендар визначається орендодавцем на конкурсних засадах.
Рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 317 від 21.03.2007р. "Про порядок надання в оренду майна комунальної власності" затверджено Положення про порядок надання в оренду комунального майна міста Тернополя (п. 2 рішення) та Порядок проведення конкурсу на право оренди комунального майна міста (п. 3 рішення).
За результатми проведеного конкурсу, як вбачається із протоколу № 39 від 09.07.2009р., переможцем на право оренди нежитлового приміщення 1-го поверху Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 за адресою АДРЕСА_1, загальною площею 27,75 кв.м. (в тому числі спільного користування 9,25 кв.м.) визнано фізичну особу-підприємця ОСОБА_2, оскільки він запропонував найкращі умови використання приміщення та найвищу орендну плату за базовий місяць.
Рішенням Виконавчого комітету Тернопільської міської ради № 1086 від 16.07.2009р. "Про затвердження протоколу конкурсної комісії" вирішено затвердити протокол засідання конкурсної комісії по наданню в оренду майна комунальної власності від 09.07.2009р. № 39.
Як вбачається із матеріалів справи, після затвердження результатів конкурсу Управління охорони здоров'я підготувало проект рішення про надання в оренду фізичній особі - підприємцю ОСОБА_2 нежитлового приміщення –1-й поверх Тернопільської міської комунальної лікарні № 2, площею 27,75кв.м (у т.ч. 9,25 кв.м площі спільного користування).
Однак, як вбачається з витягу з протоколу № 37 від 20.08.2009р., розглянувши зазначений проект рішення Виконавчий комітет Тернопільської міської ради вирішив відмовити фізичній особі - підприємцю ОСОБА_2 у наданні в оренду нежитлового приміщення в Тернопільській міській комунальній лікарні № 2.
У відповідності до п. 16 Положення про порядок надання в оренду комунального майна міста Тернополя, оформлення договорів оренди комунального майна проводиться органом уповноваженим укладати договори оренди, на підставі рішень виконавчого комітету на протязі 10 днів після прийняття відповідних рішення. Договори оренди укладаються на термін до одного року.
Отже, у відповідності до п.16 Положення, правовою підставою для укладення відповідним органом договору оренди є рішення виконавчого комітету.
У відповідності до Статуту Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 власником лікарні є Тернопільська міська рада.
Пунктом. 5.2 Статуту передбачено, що лікарня здійснює з дозволу власника продаж, обмін і здачу в оренду, надання безоплатно в тимчасове користування, списання з балансу майна, віднесеного до основних фондів.
Враховуючи наявність рішення органу місцевого самоврядування про відмову в наданні позивачу в оренду нежитлового приміщення в Тернопільській міській комунальній лікарні № 2, що свідчить про відсутність дозволу власника на укладення відповідного договору, в органу, уповноваженому на укладення договорів оренди комунальної власності (відповідача 3), відсутні правові підстави для укладення договору оренди з позивачем.
Щодо доводів позивача про те, що органом уповноваженим укладати договір є управління охорони здоров’я, то слід зазначити, що такі доводи безпідставні та спростовуються матеріалами справи, оскільки Положення про порядок надання в оренду комунального майна міста Тернополя визначає, що органом уповноваженим укладати договори оренди є управління, підприємства і організації комунальної власності міста. У відповідності до п.5.2. Статуту Тернопільської міської комунальної лікарні № 2 лікарня здійснює з дозволу власника продаж, обмін і здачу в оренду, надання безоплатно в тимчасове користування, списання з балансу майна, віднесеного до основних фондів. Крім того, у відповідності до п.16 Положення, правовою підставою для укладення відповідним органом договору оренди є рішення виконавчого комітету.
У відповідності до ст.ст..33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, а обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Зважаючи на викладене, зокрема на наявність рішення органу місцевого самоврядування про відмову в наданні позивачу в оренду нежитлового приміщення в Тернопільській міській комунальній лікарні № 2, що свідчить про відсутність дозволу власника на укладення відповідного договору, у органу, уповноваженому на укладення договорів оренди комунальної власності (відповідача 3), колегія суддів Львівського апеляційного господарського суду погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що відсутні правові підстави для укладення договору оренди з позивачем.
З огляду на викладене, колегія Львівського апеляційного господарського суду вважає, що рішення місцевого господарського суду прийняте у відповідності до норм матеріального та процесуального права, а тому відсутні підстави для його скасування.
Керуючись ст.ст. 101,103,105 ГПК України Львівський апеляційний господарський суд,
Постановив:
1. Рішення господарського суду Тернопільської області від 01.12.2011 року у справі №15/90-1338 залишити без змін, а апеляційну скаргу фізичної особи-підприємця ОСОБА_2 залишити без задоволення.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.
3. Матеріали справи повернути в господарський суд Тернопільської області.
Головуючий суддя Гнатюк Г.М.
Суддя Кравчук Н.М.
Суддя Мирутенко О.Л.
Повний текст постанови
виготовлено 30.03.2010р.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 29.03.2011 |
Оприлюднено | 04.04.2011 |
Номер документу | 14523839 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Гнатюк Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні