ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУ Д УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"08" червня 2011 р. Справа № 15/90-1338
Доповідач - суддя Мележи к Н.І.
Вищий господарський с уд України у складі колегії с уддів:
Дунаєвської Н.Г. - головую чого,
Мележик Н.І.,
Подоляк О.А.,
розглянувши у відкр итому
судовому засіданні кас аційну
скаргу Суб'єкта підпр иємницької діяльності -
фізичної особи ОСОБ А_1
на рішення господарського суду Тернопільської
області від 01.12.2010 року
та на постанову Львівськог о апеляційного господарсько го
суду від 29.03.2011 року
у справі № 15/90-1338
господарського суду Тернопільсь кої області
за позовом Суб'єкт а підприємницької діяльност і -
фізичної особи ОСОБ А_1
до 1) Виконавчого комітету Тернопільської
міської ради
2) Управління охорони з доров'я
Тернопільської міськ ої ради
3) Тернопільської місь кої
комунальної лікарні № 2
про зобов'язання укласти договір оренди
нежитлового приміщен ня
за участю представник ів:
позивача - не з'явились,
відповідача - не з'явились ,
В С Т А Н О В И В:
В серпні 2010 року суб'є кт підприємницької діяльнос ті - фізична особа ОСОБА_1 (позивач) звернувся до господ арського суду Тернопільсько ї області з позовною заявою д о Виконавчого комітету Терно пільської міської ради (відп овідач 1), Управління охорони з доров'я Тернопільської міськ ої ради (відповідач 2), Тернопі льської міської комунальної лікарні № 2 (відповідач 3), про з обов'язання відповідача 2 укл асти договір оренди нежитлов ого приміщення, що знаходить ся за адресою: АДРЕСА_1, заг альною площею 27,75 кв.м.
Рішенням господарського с уду Тернопільської області в ід 01.12.2010 року (суддя Бучинська Г .Б.), залишеним без змін постан овою Львівського апеляційно го господарського суду від 29.0 3.2011 року (судді: Гнатюк Г.М., Крав чук Н.М., Мирутенко О.Л.), в задов оленні позову відмовлено.
В касаційній скарзі суб'єк т підприємницької діяльност і - фізична особа ОСОБА_1 просить скасувати рішення мі сцевого та постанову апеляці йного господарських судів у даній справі та прийняти нов е рішення, яким позов задовол ьнити.
Колегія суддів, обговорив ши доводи касаційної скарги, перевіривши матеріали справ и, перевіривши юридичну оцін ку обставин справи і повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування г осподарськими судами першої та апеляційної інстанцій но рм матеріального та процесуа льного права, вважає, що касац ійна скарга не підлягає задо воленню з наступних підстав.
Відповідно до п. 1 ст. 1119 ГП К України касаційна інстанці я за результатами розгляду к асаційної скарги має право з алишити рішення першої інста нції або постанову апеляційн ої інстанції без змін, а скарг у - без задоволення.
Касаційна скарга залишаєт ься без задоволення, коли суд визнає, що рішення або постан ова господарського суду прий няті з дотриманням вимог мат еріального та процесуальног о права.
Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" ви значає сільські, селищні, міс ькі ради органами місцевого самоврядування, які представ ляють відповідні територіал ьні громади, які здійснюють в ід їх імені та в їх інтересах ф ункції і повноваження місцев ого самоврядування визначен і Конституцією України, дани м законом та іншим законодав ством (ст. 10, 25, 26).
Виконавчі органи рад створ юються сільськими, селищним и, міськими, районними в міста х радами для здійснення вико навчих функцій і повноважень місцевого самоврядування у межах, визначених Законом Ук раїни "Про місцеве самовряду вання в Україні" та іншими зак онами.
Згідно частини п'ятої статт і 16 Закону України „Про місцев е самоврядування в Україні” від імені та в інтересах тери торіальних громад права суб' єкта комунальної власності з дійснюють відповідні ради. Т акож даним Законом передбаче но повноваження органів місц евого самоврядування від іме ні та в інтересах територіал ьних громад здавати об'єкти права комунальної власності в оренду (ч.5, ст.60).
Згідно з ч. 2 ст. 327 Цивільного кодексу України управління майном, що є у комунальній вла сності, здійснюють безпосере дньо територіальна громада т а утворені нею органи місцев ого самоврядування.
Стаття 59 Закону України „П ро місцеве самоврядування в Україні" зазначає, що рада в ме жах своїх повноважень прийма є нормативні та інші акти у фо рмі рішень, які у випадку їх не відповідності Конституції а бо законам України можуть бу ти визнані незаконними в суд овому порядку.
Закон України "Про засади де ржавної регуляторної політи ки у сфері господарської дія льності" визначає, що рішення та/або акт ради - це акт, спрямо ваний на правове регулювання господарських відносин між державними органами або інши ми органами державної влади та суб'єктами господарювання .
Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни „Про оренду державного та комунального майна” орен додавцями, зокрема, є органи, у повноважені Верховною Радою Автономної Республіки Крим та органами місцевого самовр ядування управляти майном, - щ одо цілісних майнових компле ксів підприємств, їх структу рних підрозділів та нерухомо го майна, яке відповідно нале жить Автономній Республіці К рим або перебуває у комуналь ній власності, та підприємст ва, установи та організації - щ одо нерухомого майна, загаль на площа якого не перевищує 200 квадратних метрів на одне пі дприємство, установу, органі зацію, та іншого окремого інд ивідуально визначеного майн а.
Частиною 7 статті 9 Закону України "Про оренду державно го та комунального майна" (яка діяла на дату прийняття р ішення) передбачено, що за ная вності заяв про оренду ціліс ного майнового комплексу під приємства, його структурного підрозділу (за умови відсутн ості заяви господарського то вариства, створеного членами трудового колективу підприє мства, його структурного під розділу) або заяв про оренду н ерухомого майна (за умови від сутності заяви бюджетної уст анови, організації) від двох а бо більше фізичних чи юридич них осіб, орендар визначаєть ся орендодавцем на конкурсни х засадах.
Як встановлено судами попе редніх інстанцій рішенням Ви конавчого комітету Тернопіл ьської міської ради № 317 від 21.03.2 007р. "Про порядок надання в орен ду майна комунальної власнос ті" затверджено Положення пр о порядок надання в оренду ко мунального майна міста Терно поля (п. 2 рішення) та Порядок пр оведення конкурсу на право о ренди комунального майна міс та (п. 3 рішення).
Рішенням Тернопільської м іської ради № 5/17/12 від 22.05.2008 року "П ро внесення змін до рішення м іської ради від 24.11.2006р. № 5/4/14 "Про р озмежування повноважень по у правлінню майном, що є комуна льною власністю міста Терноп оля" внесено зміни до рішення міської ради від 24.11.2006 року № 5/4/14 "Про розмежування повноважен ь по управлінню майном, що є ко мунальною власністю міста Те рнопіль", викладено додаток № 1 до рішення в новій редакції, яким затверджено перелік пі дприємств, установ, організа цій комунальної власності мі ста Тернополя, повноваження управління майном яких покла дені на управління та відділ и міської ради. Відповідно до зазначеного додатку повнова ження управління майном Терн опільської міської комуналь ної лікарні № 2 надано Управлі нню охорони здоров'я.
За результатами проведено го конкурсу переможцем на пр аво оренди нежитлового примі щення, розташованого за адре сою: АДРЕСА_1, визнано суб'є кта підприємницької діяльно сті - фізичну особу ОСОБА_1 , (затверджений протокол зас ідання конкурсної комісії по наданню в оренду майна комун альної власності № 39 від 09.07.2009р.). В зв'язку з цим, Управлінням о хорони здоров'я підготовлено проект рішення про надання в оренду фізичній особі - під приємцю ОСОБА_1 нежитлово го приміщення.
Проте, відповідно до витягу з протоколу засідання викон авчого комітету міської ради № 37 від 20.08.2009 року позивачу відмо влено у наданні в оренду спір ного приміщення.
Не погоджуючись з даним рі шенням, та, вважаючи, що вказан ими діями відповідач порушив право суб'єкта підприємниць кої діяльності - фізичної ос оби ОСОБА_1 на укладення д оговору оренди нежитлового п риміщення комунальної власн ості, оскільки він є переможц ем конкурсу, позивач звернув ся до господарського суду з п озовом про зобов'язання відп овідача-1 укласти з ним догові р оренди зазначеного вище пр иміщення. В ході судового про цесу, позивач уточнив позовн і вимоги і просив зобов'язати Управління охорони здоров'я Тернопільської міської ради (відповідач-2) укласти вищезаз начений договір оренди нежит лового приміщення.
Вирішуючи спір, суди попе редніх інстанцій виходили з того, що пункт 16 Положення про порядок надання в оренду ком унального майна міста Терноп оля, визначає що, оформлення д оговорів оренди комунальног о майна проводиться органом, уповноваженим укладати дого вори оренди, на підставі ріше нь виконавчого комітету прот ягом 10 днів після прийняття ві дповідних рішень.
Частина 3 п. 1.1. Статуту Терноп ільської комунальної місько ї лікарні № 2 визначає власник ом майна Тернопільської кому нальної міської лікарні № 2 Те рнопільську міську раду. Лік арня може здійснювати з дозв олу власника майна продаж, об мін і здачу в оренду, надавати безоплатно в тимчасове кори стування, списувати з баланс у майно, віднесене до основни х фондів (п.5.2. Статуту).
З огляду на наявність рішен ня органу місцевого самовряд ування про відмову в наданні позивачу в оренду нежитлово го приміщення в Тернопільськ ій міській комунальній лікар ні № 2 дозвіл власника на укладення відповідного дого вору відсутній.
Відмовляючи в задоволенні позову, місцевий господарсь кий суд, з позицією якого пого дилась апеляційна інстанція , прийшов до обґрунтованого в исновку про відсутність прав ових підстав для укладення д оговору оренди з позивачем, о скільки рішенням виконавчог о комітету міської ради № 37 ві д 20.08.2009р. відмовлено ФОП ОСОБА _1 в наданні в оренду нежитло вого приміщення в Тернопільс ькій міській комунальній лік арні №2, яке на даний час не осп орено.
Відтак, колегія суддів Вищо го господарського суду Украї ни вважає, що відповідно до ви мог статті 43 ГПК України р ішення місцевого та постанов а апеляційного господарськи х судів ґрунтуються на всебі чному, повному та об'єктивн ому розгляді всіх обставин с прави, які мають значення для вирішення спору, відповідаю ть нормам матеріального та п роцесуального права, а довод и касаційної скарги не спрос товують висновків господарс ьких судів першої й апеляцій ної інстанцій, в зв'язку з чи м підстав для скасування ріш ення та постанови не вбачаєт ься.
За таких обставин, прийняті рішення місцевого та постан ова апеляційного господарсь ких судів відповідають матер іалам справи та вимогам зако ну, а тому дані судові акти слі д залишити без змін, а касацій ну скаргу - без задоволення.
Керуючись ст.ст. 1115 - 1117, 1119, 11111 Господа рського процесуального коде ксу України Вищий господарсь кий суд України, -
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Суб' єкта підприємницької діяльн ості - фізичної особи ОСОБ А_1 залишити без задоволенн я.
Постанову Львівського апе ляційного господарського с уду від 29.03.2011 року по справі № 15/90 -1338 залишити без змін.
Головуючий суддя Н.Г. Дунаєвська
Судді Н.І. Мележик
О.А. Подоляк
Суд | Вищий господарський суд України |
Дата ухвалення рішення | 08.06.2011 |
Оприлюднено | 29.06.2011 |
Номер документу | 16463571 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Вищий господарський суд України
Мележик Н.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні