Рішення
від 31.03.2011 по справі 5016/33/2011(8/5)
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

5016/33/2011(8/5)

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

=======================================================================

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

 "31" березня 2011 р.                                                 Справа №  5016/33/2011(8/5)

Позивач: Комунальне підприємство “Очаківський комбінат комунальних

      підприємств”

      57500, м. Очаків, вул. Володарського, 41

Відповідач: Виконавчий комітет Очаківської міської ради

 57500, м. Очаків, вул. 50 років Жовтня, 7-а

про  відшкодування втрат в сумі 661318 грн. 06 коп.

Суддя Смородінова О.Г.

ПРЕДСТАВНИКИ:

Від позивача: Іванцов М.П., за довіреністю;

Від відповідача: Токовенко О.Д., за довіреністю.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач звернувся до господарського суду з позовом стягнути з виконкому Очаківської міської ради кошти на відшкодування втрат підприємства, що пов'язані із затвердженням цін/тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво в сумі 661318 грн. 06 коп.

Позовні вимоги ґрунтуються на підставі рішень Очаківської міської  ради від 24.06.08 року №208, №209, листів №505 від 14.12.2009 року, від 06.01.10р. №505, акту ревізії фінансово-господарської діяльності КП “Очаківський комбінат комунальних підприємств” за період з 01.11.07 року по 30.09.09 року. КРВ в Очаківському районі від 17.11.09 року №18-24/71, рішення №71 виконавчого комітету Очаківської міської ради від 30.03.2010 року, рішення №38 Очаківської міської ради від 14.05.10 року, претензії №663 від 10.11.2010 року, норм п.п.4,5,6 ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»та мотивовані наступним:

          Рішенням від 14.05.2010 року (п.4) Очаківська міська рада зобов'язала міське фінансове управління передбачити в бюджеті кошти на погашення різниці в тарифах Очаківському ККП на період призупинення дії рішення виконкому Очаківської міської ради від 30.03.2010 року № 71. Відшкодування втрат підприємства виконкомом Очаківської міської ради в повному обсязі не виконується.

Згідно наданих КП ОККП розрахунків на покриття різниці в тарифах по наданню послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і проведеною перевіркою фінансовим управлінням виконкому Очаківської міської ради станом на 01.11.2010 року підлягає відшкодуванню 661318,06 грн.

Зведені розрахунки бюджетних асигнувань на погашення різниці в тарифах на послуги по обслуговуванню житлового фонду та розрахунки за період з січня 2010 року по жовтень 2010 року позивач надав та зазначив, що заборгованість перед працівниками по заробітній платі станом на 01.12.2010 року складає 243461 грн., заборгованість по сплаті страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування станом на 01.12.2010 року складає 295570,62 грн., також своєчасно не сплачуються кошти на рахунки бюджетних та державних організацій. Ненадходження коштів з місцевого бюджету на покриття різниці в тарифах не дозволяє якісно та в повному обсязі виконувати зобов'язання по належному утриманню будинків і споруд та прибудинкових територій.

          Відповідач у відзиві (вх. №2188/2011 від 01.02.11р.) вважає, що позовну заяву подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом посилаючись на норми ст.ст. 26, 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в України», ст. 31 Закону України «Житловокомунальні послуги», мотивуючи тим, що не приймав рішення щодо прийняття тарифів на житлово-комунальні послуги нижчих від розміру економічно обґрунтованих втрат на їх виробництво.

Відповідач зазначає, що склалась ситуація такого характеру –виконком затвердив тарифи, а міська рада призупинила дію цього рішення, але міська рада не передбачила відшкодування різниці в тарифах.          

Також, відповідач керуючись ст. 22 ГПК України позов визнає частково і просить господарський суд надати можливість виконкому Очаківської міської ради провести у певний термін перевірку наданих позивачем розрахунків щодо відшкодування  втрат підприємства позивача, та вже з корегованою сумою звернутись до Очаківської міської ради стосовно виділення передбаченої суми коштів.

          У відзиві від 30.03.11 року відповідач просить суд задовольнити позов частково в розмірі 344477,89 грн., як заборгованість міського бюджету з різниці в тарифах по наданню комунальних послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надавались населенню за період квітень –грудень 2010 року.

          31.03.11р. в судовому засіданні відповідач не висловив жодних заперечень на розмір стягуваної суми 580166,54 грн. яка зафіксована в акті звірки станом на 01.03.11р.

          Також необхідно вказати, що 31.03.11 року представник відповідача в судовому засіданні визнав свій статус відповідача по даній справі та скасував (під протокол) клопотання про заміну відповідача.

          01.02.11р. позивач скерував до суду акт звірки станом на 01.02.11р. підписаний керівництвом обох сторін, якій свідчить про наявність боргу відповідача перед позивачем, по бюджетним асигнуванням на погашення різниці в тарифах на послуги по обслуговуванню будинків житлового фонду та прибудинкової території, в розмірі 608657,29 грн.

          Далі, матеріали справи свідчать, що 01.03.11р. позивач надав до суду уточнену позовну заяву з актом звірки взаєморозрахунків станом на 01.03.2011 рік, в якій просить суд стягнути з відповідача заборгованість в сумі 584423,61 грн.

          Станом на 30.03.11 рік позивач остаточно просить суд стягнути з відповідача 580166,54 грн. (уточнення до позовної  заяви вх.№7079/2011).

          Відповідно до правил ст. 22 Господарського процесуального кодексу України дана заява прийнята судом до розгляду.

          31.03.11р. за результатами розгляду даної справи, суд  на підставі ст. 85 Господарського процесуального кодексу України оголосив вступну та резолютивну частини рішення.

Ознайомившись з матеріалами справи, вислухавши представників сторін, суд -

В С Т А Н О В И В:

Рішенням №7 від 26 травня 2006 року Очаківська міська рада вирішила  створити міське комунальне підприємство “Очаківський комбінат комунальних підприємств” та затвердити Статут Очаківського міського комбінату комунальних підприємств (пункти 1 та 2).

          За рішенням №10 від 15.08.08р. Очаківської міської ради  КП “Очаківський комбінат комунальних підприємств” було зобов'язано створити госпрозрахункову дільницю по обслуговуванню житлового фонду (в зв'язку з ліквідацією КП «Очаківський міський житлово-експлуатаційний комбінат»).

          Рішенням №15 від 20.02.09р. Очаківська міська рада вирішила вважати Очаківський міський комбінат комунальних підприємств правонаступником КП «Очаківський міський житлово-експлуатаційний комбінат».

          Рішенням №9 від 09.10.09р. Очаківська міська рада вирішила внести зміни до п. 1 рішення Очаківської міської ради від 26.05.2006 р. № 7 Про створення комунального підприємства «Очаківський міський комбінат комунальних підприємств»щодо  назви  підприємства,  виклавши  його  в  такій  редакції: Створити комунальне підприємство «Очаківський комбінат комунальних підприємств». Також, внести зміни до п. 2 1 рішення Очаківської міської ради від 26.05.2006 р. № 7 Про створення комунального підприємства «Очаківський міський комбінат комунальних підприємств»щодо до Статуту підприємства і викласти його в новій редакції.

          Відповідно до змісту пунктів 1.1 та 1.2 Статуту Комунального підприємства “Очаківський комбінат комунальних підприємств” (нова редакція) Очаківський комбінат комунальних підприємств (далі -Підприємство) створене Очаківською міською радою (далі - Власник) з метою здійснення господарської діяльності для вирішення соціально-економічних проблем міста Очаків , створення нових робочих місць, покращення експлуатації та охорони об'єктів комунальної власності, зокрема комунального житлового фонду , для активізації роботи по стягненню квартирної плати, та стягненню місцевих податків і зборів і поповненню міського бюджету , інших комунальних платежів, створення та організації роботи об'єднань співвласників багатоквартирних будинків. Засновано на комунальній власності територіальної громади міста Очаків. Власником Підприємства є територіальна громада міста Очакова в особі Очаківської міської ради Миколаївської області.

          З матеріалів справи вбачається, що 24.06.08 року рішеннями №208 та №209 виконавчий комітет Очаківської міської ради відповідно до статті 7, 31 Закону України «Про комунальні послуги», п.п. 2 ч. «а»ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»визначив категорії по обслуговуванню будинків; затвердив тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій які надає комунальне підприємство Очаківський міський житлово-експлуатаційний комбінат.

          Пунктом 3 цих рішень зобов'язано Очаківський  міський житлово-експлуатаційний комбінат провести розрахунки за надані  послуги з населення у відповідних категоріях.

          Але, з моменту створення  госпрозрахункової дільниці КП “Очаківський комбінат комунальних підприємств” по обслуговуванню житлового фонду, тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових  територій не переглядалися. Тариф на вказані послуги затверджений рішенням виконавчого комітету Очаківської міської ради №208 в розмірі 1,10 грн. за 1 кв.м.

          Як зазначає позивач та зафіксовано в акті від 17.11.09р. №18-24/27 Контрольно-ревізійного відділу в Очаківському районі: «співставленням фактичних витрат КП “Очаківський комбінат комунальних підприємств” на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій із затвердженими тарифами встановлено, що фактичні витрати не відповідають затвердженим тарифам. А саме, фактичні витрати більше, ніж закладено в тарифах.

          Так за травень - вересень 2009 року фактичні витрати на утримання будинків і споруд та прибудинкових територій складають 686586,45 грн., що на 60599,63 грн. більше, ніж в затвердженому тарифі.

За вказаний  період  фактичні  витрати  на прибирання   прибудинкових територій склали 131167,17 гри., що на 29635,98 гри. (або на 29%) більше, ніж затверджено в тарифі. Також, слід відмітити, що за травень - вересень 2009 року фактичні адміністративні витрати на 107967,61грн. (або на 69%) більше, ніж затверджено в тарифі, а саме при затверджених в тарифі - 156908,96 гри., фактично складають 264876,57 грн.

Вказані розбіжності між тарифом та фактичними витратами пояснюються підвищенням заробітної плати та відповідно нарахувань на заробітну плату. (Реєстр співставлений тарифу та фактичних витрат у додатку 14 до акта).

Дотації на покриття різниці в тарифі на квартплату КП „ОМ ККП" не отримувало.»

          При цьому, матеріали справи свідчать про неодноразове звернення позивача до міського голови (доповідна №505 від 14.12.09р., лист №2/1 від 06.01.10р., доповідна №95 від 10.02.10р., доповідна №96 від 10.02.10р., лист №279 від 29.04.10р.) про не отримання дотацій на покриття різниці в тарифі за квартплату, з інформацією та з проханням вирішити існуючу проблему, оскільки фактична собівартість наданих послуг перевищує тарифи по утриманню житлового фонду які були затверджені рішенням виконавчого комітету Очаківської міської ради№209 від 24.06.08 року.

          Відповіді на зазначені звернення позивача від відповідача в матеріалах судової справи відсутні.

          30 березня 2010 року виконавчий комітет Очаківської міської ради рішенням №71 , розглянувши дані розрахунки тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надає комунальне підприємство Очаківський комбінат комунальних підприємств, на підставі висновків № 112,113,114 від 17.09.2009р. Державної інспекції з контролю за цінами в Миколаївській області, щодо економічного обґрунтування на виробництво  житлово-комунальних послуг», на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 20.05.2009 р. № 529 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», статті 7, 31 Закону України "Про комунальні послуги", п.п. 2 ч "а" ст. 28 Закону України. "Про місцеве самоврядування в Україні", вирішив затвердити (нові) тарифи на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надає КП “Очаківський комбінат комунальних  підприємств”. Пунктом 3 визначено, що дане рішення вступає в дію після публікації.

          Але, 14 травня 2010 року Очаківська міська рада прийняла рішення №38 яким призупинила до 01 серпня 2010 року дію рішення виконавчого комітету Очаківської міської ради від 30.03.10 року №71 .

          Отже, тарифи за рішенням №71 в 2010 році фактично так і не були застосовані позивачем.

          Спірним же по справі виступає період з 01.01.2010 року по 30.12.2010 рік.

20 травня 2009 року Кабінет міністрів України прийняв Постанову «Про затвердження Порядку формування цін/тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»№ 529 (далі –Постанова №529).

Пунктом 2 цієї Постанови, Постанову Кабінету Міністрів України від 12 липня 2005 року № 560 «Про затвердження Порядку формування цін/тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій», яка діяла до введення Постанови № 529, Кабінет міністрів України визнав такою, що втратила чинність.

Саме відповідно до Постанови № 529 позивач звертався до виконкому Очаківської міської ради розглянути та затвердити ціни/тарифи на комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, або відшкодувати втрати підприємства. Відповідач жодної відповіді з питань затвердження цін/тарифів на комунальні послуги позивачу не надав.

За змістом п.2 ст.28 Закону України «Про місцеве самоврядування»до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів на побутові, комунальні (крім тарифів на теплову енергію, централізоване водопостачання та водовідведення, які встановлюються Національною комісією регулювання ринку комунальних послуг України), транспортні та інші послуги.

Також, відповідно до п.2 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить: встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Згідно п. 1 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»виконавець має право розробляти і подавати на затвердження розрахунки, щодо рівня цін/тарифів на житлово-комунальні послуги першої, другої групи ст. 14 цього закону, порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до п. 7 ст. 21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»виконавець має право на відшкодування втрат в разі затвердження відповідним органом місцевого самоврядування цін/тарифів нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Отже, по спірним правовідносинам має місце несвоєчасне затвердження виконкомом Очаківської міської ради обґрунтованих цін/тарифів на комунальні послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.

Згідно з п. 4 ст.31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги»у разі встановлення органом місцевого самоврядування тарифів на житлово-комунальні послуги на рівні, що унеможливлює отримання прибутку, орган, який їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виконавцям/виробникам різницю між встановленим розміром цін/ тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.

          Позивач в обґрунтування позовних вимог надав суду: розрахунки бюджетних асигнувань на покриття різниці в тарифах по наданню житлово-комунальних послуг населення за 2010 рік; довідки фінансового управління виконкому Очаківської міської ради стосовно проведених перевірок достовірності та обґрунтованості  визначення заборгованості з різниці в тарифах по наданню комунальних послуг з отримання будинків і споруд та прибудинкових територій, які надавало КП ОККП за 2010 рік; розподіл бюджетних асигнувань на покриття різниці у сумі 502996,96 грн. та акт звірки підписаний (узгоджений) начальником КП ОККП та головою міської ради, який свідчить про необхідність відшкодування з бюджету станом на 01.03.11 рік в розмірі 580166,54 грн.

          Таким чином, дослідивши відповідно до ст. 43 ГПК України надані сторонами докази, враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позовних вимог, а отже задоволенню їх в повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 43, 44, 49, 82, 82-1, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Виконавчого комітету Очаківської міської ради (57500, м. Очаків, вул. 50 років Жовтня, 7-а, код ЄДРПОУ 04056606) на користь Комунального підприємства “Очаківський комбінат комунальних підприємств” (57500, м. Очаків, вул. Володарського, 41, код ЄДРПОУ 34087194) – 580166,54 грн. заборгованості, 5801,67 грн. державного мита та 236,00грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення.

Наказ видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

          

   Суддя                                                        О.Г. Смородінова

             

Рішення підписано 05.04.11р.             

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення31.03.2011
Оприлюднено09.04.2011
Номер документу14639470
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —5016/33/2011(8/5)

Ухвала від 14.12.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 05.12.2018

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Постанова від 30.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Нєсвєтова H.M.

Ухвала від 15.07.2014

Господарське

Вищий господарський суд України

Нєсвєтова H.M.

Постанова від 27.05.2014

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Ярош А.І.

Ухвала від 07.04.2014

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Бритавська Ю.С.

Рішення від 31.03.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

Ухвала від 10.03.2011

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Смородінова О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні