Постанова
від 16.03.2011 по справі 16/170-10
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

16/170-10

   

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне,  вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"16" березня 2011 р.                                                           Справа № 16/170-10  

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючого  судді                         Савченко Г.І.

судді                                                   Тимошенко О.М. ,

 судді                                                   Грязнов В.В.   

при секретарі судового засідання   Новак Р.А.

за участю представників сторін:

Від позивача1 - не з"явився

Від позивача2 - не з"явився

Від позивача3 - не з"явився

Від позивача4 - не з"явився

Від органу прокуратури - Рункевич І.В. посв.№82

Від відповідача - представник Саболевський Л.Ф. дов.№222 від 23.02.2011 року; представник Адоміч М.І. дов.№221 від 23.02.2011 року.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Рівненського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора на  рішення  господарського суду Хмельницької області від 16.03.10 р. у справі № 16/170-10  (суддя   Магера В.В. ).

за позовом Хмельницький міжрайонний природоохороний прокурор в інтересах держави в особі Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області

Хмельницької обласної ради; Полонської міської ради.

до Селянське товариство з обмеженою відповідальністю "Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней" агрофірма "Маяк"

про стягнення в сумі 557 057 грн. 00 коп.

ВСТАНОВИВ:

          Хмельницький міжрайонний природоохоронний прокурор звернувся до господарського суду Хмельницької області з позовом в інтересах держави в особі державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області, Хмельницької обласної ради, Полонської районної ради та Полонської міської ради до селянського товариства з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”про стягнення 557057 грн. втрат сільськогосподарського виробництва.

          Суд, рішенням від 16.03.10р. вирішив у задоволенні позову відмовити на підставі того, що позовні вимоги прокурора про стягнення втрат сільськогосподарського виробництва не ґрунтуються на нормах законодавства.

          Хмельницький міжрайонний прокурор подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення місцевого господарського суду. Позов задоволити. Вважає, що рішення місцевого господарського суду прийнято в порушення норм матеріального права.  А саме:

          Суд не надав належної оцінки доводам прокурора щодо стягнення з селянського товариства з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”557057 грн. нарахованих втрат сільськогосподарського виробництва.

          10 квітня 2006 року головою Хмельницької обласної державної адміністрації  видано розпорядження № 157/2006-р “Про передачу в користування на умовах оренди земельної ділянки селянському товариству з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини”, агрофірма  селянському товариству з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”(надалі - ГОВ “Агрофірма “Маяк”) на території Полонської міської ради, за межами населених пунктів в користування на умовах оренди під розробку кар'єру для видобування цегельної сировини надано земельну ділянку площею 6,2 га, змінено її цільове призначення із земель сільськогосподарського призначення на землі промисловості, транспорту зв'язку енергетики та оборони.

          Відповідно до ст. 50 Закону України “Про землеустрій”, п. 11 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.05.04 № 677, після одержання позитивного висновку державної експертизи проект відведення земельної ділянки розглядається сільською, селищною, міською радою, районною, Київською та Севастопольською міською держадміністрацією, затверджується ними або в установленому порядку подається до інших органів, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.

          Водночас, всупереч вказаних вимог закону, в п. 1 розпорядження не зазначено про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, який був підставою для прийняття розпорядження про надання земельної ділянки.

          Частиною 2 ст. 207 Земельного кодексу України передбачено що відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

          Відповідно до п.4 Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.97р. №1279, відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних із веденням сільського і лісового господарства, провадиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для видобування корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.

          У пункті 2.1 розпорядження визначено суму втрат сільськогосподарського виробництва та вказано на обов'язок СТОВ “Агрофірма “Маяк”по їх відшкодуванню, водночас, в порушення вищевказаних вимог закону, невірно встановлено порядок сплати відповідних коштів, який покладено у залежність від міри фактичного використання земельної ділянки, а не її фактичного надання.

          14.09.09р. прокуратурою Хмельницької області опротестовано пункти 1 та 2.1 розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації “Про передачу в користування на умовах оренди земельної ділянки селянському товариству з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини”від 10.04.06р. № 157/2006-р.

Вказаний протест розглянуто та задоволено.

          13.10.09р. головою Хмельницької обласної державної адміністрації видано розпорядження “Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 10.04.06р. №157\2006-р”, згідно якого пункт 1 вищевказаного розпорядження викладено у наступній редакції “Затвердити проект відведення земельної ділянки СТОВ “Агрофірма Маяк”для розробки Ганнусинського родовища цегельної сировини с. Ганнусине Полонського району”та у п.3.1 вказаного розпорядження слова “по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки”вилучено.

          Частиною 2 ст.207 Земельного кодексу України передбачено, відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

          Втрати сільськогосподарського виробництва, спричинені вилученням сільськогосподарських угідь, наданих у користування СТОВ “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”, визначені відповідно Порядку визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню, затвердженому Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.97р. №1279, становлять 567,17 тис. грн.

          Пунктом “а” ст.6 Закону України “Про державний контроль за використанням та охороною земель”передбачено, що до повноважень спеціально уповноваженого органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у сфері державного контролю за використанням та охороною земель належить здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання встановленого законодавством порядку визначення та відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

          Згідно п.4 згаданого Порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей, не пов'язаних з веденням сільського і лісового господарства проводиться юридичними і фізичними особами в двомісячний термін після затвердження в установленому порядку проекту відведення їм земельних ділянок.

          Однак, СТОВ “Агрофірма “Маяк” з 567,17 тисяч гривень нарахованих втрат сільськогосподарського виробництва, які мали б бути сплачені до 11.06.06р., сплатила лише 10 тисяч 113 гривень.

          Викладені обставини підтверджуються наступними доказами: розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації “Про передачу в користування на умовах оренди земельної ділянки селянському товариству з обмеженою відповідальністю “Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней”агрофірма “Маяк”для розробки Ганнусинського родовища цегельної сировини”від 10.04.06р. №157/2006-р., розпорядженням голови Полонської районної державної адміністрації “Про затвердження акта визначення втрат сільськогосподарського виробництва при відведені земельної ділянки СТОВ “Агрофірма “Маяк”для розробки Ганнусинського родовища цегельної сировини”від 03.12.04р. №423\2004-р., актом від 21.10.02р., листом від 22.12.08р. №01-08\430, розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації “Про внесення змін до розпорядження голови обласної державної адміністрації від 10.04.06р. №157\2006 від 13.10.09р. №381\2009-р. та витягом з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України.

          Частиною 2 ст.209 Земельного кодексу України передбачено, що кошти, які надходять у порядку відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, використовуються виключно на освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою. Використання цих коштів на інші цілі не допускається.

          Внаслідок несвоєчасної сплати приватним підприємством СТОВ “Агрофірма “Маяк”коштів своєчасно не виконуються заходи щодо освоєння земель для сільськогосподарських і лісогосподарських потреб, поліпшення відповідних угідь, охорону земель відповідно до розроблених програм та проектів землеустрою чим завдається шкода інтересам держави.

          Згідно ч.1 тієї ж статті втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, зумовлені вилученням сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, підлягають відшкодуванню і зараховуються на спеціальні рахунки відповідних місцевих рад у таких розмірах: Автономній Республіці Крим, обласним радам - 25 відсотків, районним радам - 15 відсотків, міським, сільським, селищним радам - 60 відсотків, міським радам Києва та Севастополя - 100 відсотків.

          Відповідно до вказаних вимог законодавства, кошти від втрат, спричинених вилученням  сільськогосподарських  угідь,    які           заборгувало

СТОВ “Агрофірма “Маяк”, повинні бути зараховані на спеціальні рахунки Хмельницької обласної ради - 25 відсотків, Полонської районної ради - 15 відсотків та Полонської міської ради - 60 відсотків, тому прокурор звертається в їх інтересах.

          В судовому засіданні Рівненського апеляційного господарського суду орган прокуратури подав клопотання про зупинення провадження у справі до вирішення господарським судом Хмельницької області справи про визнання недійсним п.19 договору оренди землі від 12.05.2006 р. укладеного  між Полонською районною державною адміністрацією та агрофірмою "маяк". Надав копію позовної заяви від 14.03.2011 р.

          Представник органу прокуратури підтримує доводи апеляційної скарги.

          Представники Державної інспекції з контролю за використанням та охороною земель у Хмельницькій області, Полонської міської ради, Полонської районної ради. в засідання Рівненського апеляційного господарського суду  не з'явились. В установленому порядку були повідомлені про час і місце судового засідання.

          Відповідач заперечує доводи апеляційної скарги, з підстав викладених в судовому рішенні та у відзиві на апеляційну скаргу.

          Рівненський апеляційний господарський суд вважає що неявка представників позивачів в судове засідання не перешкоджає розгляду апеляційної скарги. Явка обов'язковою не визнавалась. Апеляційна скарга подана прокурором якій є позивачем у справі. Його представник присутній  у судовому засіданні.

          Клопотання прокурора про зупинення провадження у справі не підлягає задоволенню.

Відповідно до ст.79 ГПК України господарський суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи. Прокурор не надав доказів порушення провадження господарським судом Хмельницької області.

          Дослідивши докази у справі Рівненський  апеляційний господарський суд встановив.  

          21.02.2002 р. Полонською райдержадміністрацією у складі комісії складено акт б/н, яким визначено втрати сільськогосподарського виробництва, пов'язані із вилученням земельної ділянки для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини, в розмірі 567 017,00 грн.

          03.12.2004 р. за розпорядженням голови Полонської райдержадміністрації №423/2004-р. затверджено акт визначення втрат сільськогосподарського виробництва при відведенні земельної ділянки площею 6,2 га СТОВ „Агрофірма „Маяк" для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини. Відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567,17 тис. грн. покладено на СТОВ „Агрофірма „Маяк" при поетапному освоєнні земельних угідь у розмірі їх фактичного надання.

          27.04.2005р. рішенням 17 сесії №18-17/2005 Хмельницької обласної ради погоджено проект відведення земельної ділянки СТОВ „Агрофірма „Маяк" для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини площею 6,2 га, розташованої на території Полонської міської ради.

10.04.2006р. за розпорядженням голови Хмельницької обласної державної адміністрації №157/2006-р вирішено:

          - передати в користування на умовах оренди під розробку кар'єру для добування цегельної сировини СТОВ „Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней агрофірма „Маяк" у довгострокову оренду на 14 років земельну ділянку площею 6,2 га, розташовану на території Полонської  міської ради Полонського району, за межами населених пунктів, змінивши її цільове призначення з віднесенням до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення;

          - відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567 170,00 грн. здійсните відповідно до вимог чинного законодавства по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки;

           - приступити до користування земельною ділянкою після встановлення її меж в натурі (на місцевості), укласти договір оренди земельної ділянки на умовах, визначених даним розпорядженням.

          01.06.2006р. Полонська райдержадміністрація звернулась до відповідача із листом за вих.№752-21/24 з пропозицією про заключення  договору оренди земельної ділянки та про відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567 170,00 грн. по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки.               

          12.05.2006р. між Полонською райдержадміністрацією (орендодавцем) та СТОВ „Виробничо-наукове племінне господарство по розведенню свиней „Агрофірма „Маяк" (орендарем) було укладено договір оренди землі строком на 14 років для розробки кар'єру цегельної сировини (п.8,14 договору). Відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567 017,00 грн. здійснюється орендарем відповідно до вимог чинного законодавства по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки (п. 19,31 договору).

          14.08.2006р. згідно акту приймання-передачі земельної ділянки в порядку ст.17 Закону України „Про оренду землі" позивач передав, а відповідач прийняв земельну ділянку, про що сторони поставили підписи, скріпили печатками.

          22.12.2008  р. відділом Держкомзему у Полонському районі за вих.№01-08/43 повідомлено, що станом на 22.12.2008р. СТОВ Агрофірма „Маяк" відшкодувала втрати   сільськогосподарського виробництва при відведенні земельної ділянки площею 6,2 га для розробки Ганусинського родовища цегельної сировини в розмірі 10 113,00 грн.

          Відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 10 113,00 грн. проведено відповідачем згідно платіжних доручень №394 від 15.05.2006р., від 25.12.2007р. №1694515359, №1694515361, від 28.12.2007р. №1694515360 відповідно до виставлених рахунків.

          13.10.2009 р. розпорядженням голови Хмельницької облдержадміністрації №381/2009-р було внесено зміни до розпорядження голови Хмельницької обласної держадміністрації від  13.10.2009р. №381/2009-р було внесено зміни до розпорядження від 10.04.2006р. №157/2006-р., а саме доповнено п.1 розпорядження такого змісту:  „Затвердити проект відведення земельної ділянки СТОВ "Агрофірма" Маяк" для  розробки  Ганусинського  родовища   цегельної  сировини.                      У п.3.1 цього розпорядження виключити слова „по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки".

          Вважаючи, що нараховані втрати сільськогосподарського виробництва повинні бути сплачені відповідачем до 11.06.2006р., прокурор звернувся із позов про стягнення з відповідача 557 057,00 грн. як відшкодування таких втрат.

          Давши оцінку доказам у справі, Рівненський апеляційний господарський суд прийшов до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

          У відповідності до ст.11 та ст.509 ЦК України однією з підстав  виникнення , цивільних прав та обов'язків сторін є укладення між ними договору. В силу зобов'язання боржник  зобов'язаний вчинити на користь кредитора певну дію, в тому числі сплатити борг, а  кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку, тобто сплати боргу.

          Статтею 179 ГК України визначено, що майново-господарські зобов'язання, які виникають між суб'єктами господарювання або між суб'єктами господарювання і негосподарюючими суб'єктами - юридичними особами на підставі господарських договорів, є господарсько-договірними зобов'язаннями.

          Укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування (ч.3  даної статті).                                                                                                                                   Згідно ст. 93 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - ця засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Земельні ділянки можуть передаватися в оренду громадянам та юридичним особам України, іноземним громадянам і особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним об'єднанням і організаціям, а також іноземним державам.

          Статтею 13 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998р. №161-ХІV (із змінами та доповненнями) передбачено, що договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.                    

          З матеріалів справи слідує, що відносини між сторонами по передачі земельної ділянки для розробки кар'єру цегельної сировини склались на підставі договору оренди землі від 12.05.2006р., яким передбачено, що відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567 017,00 грн. здійснюється  орендарем відповідно до вимог чинного законодавства по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки (п. 19 договору).

          При цьому, укладанню вказаного договору передувало розпорядження голови Хмельницької обласної державної адміністрації від 10.04.2006р. №157/2006-р, яким було вирішено укласти договір оренди з відповідачем, згідно якого відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в сумі 567 170,00 грн. здійснити відповідно до вимог чинного законодавства по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки;                                                                                                                                               Відповідно до поданих відповідачем платіжних доручень №394 від 15.05.2006р., від 25.12.2007р. Я №1694515359, №1694515361, від 28.12.2007р. №1694515360, останнім було відшкодовано 10 113,00 грн. і сільськогосподарських втрат по мірі заняття поверхневого шару ґрунту із врахуванням п. 19 договору від ,1 12.05.2006р.

          Будь-яких інших договорів, укладених між сторонами, які б передбачали обов'язок відповідача відшкодувати сільськогосподарські втрати в повному обсязі на вимогу орендодавця, укладено не було. Посилання прокурора на розпорядження голови Хмельницької облдержадміністрації №381/2009- р. від  13.10.2009р., яким було внесено зміни до розпорядження від 10.04.2006р. №157/2006-р. та виключено слова "по мірі фактичного використання наданої земельної ділянки" судом до уваги не приймається, оскільки відсутні зміни в договір оренди.                               Згідно ст.207 Земельного кодексу України передбачено, що втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва включають втрати сільськогосподарських угідь, лісових земель та чагарників, а також втрати, завдані обмеженням у землекористуванні та погіршенням якості земель.              

          Відшкодуванню підлягають втрати сільськогосподарських угідь (ріллі, багаторічних насаджень, перелогів, сінокосів, пасовищ), лісових земель та чагарників як основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві внаслідок вилучення (викупу) їх для потреб, не пов'язаних із сільськогосподарським і лісогосподарським виробництвом.

          Пунктом  4  Порядку  визначення   втрат    сільськогосподарського і  лісогосподарського виробництва, які підлягають відшкодуванню (затверджено постановою Кабінету Міністрів України від  17.11.1997р. №1279)  визначено,  що  відшкодування     втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських і лісових угідь для цілей,  не  пов'язаних  із  веденням  сільського і лісового  господарства,  провадиться  юридичними  і фізичними  особами  в двомісячний  термін  після  затвердження  в  установленому  порядку  проекту відведення їм земельних ділянок, а у випадках поетапного освоєння відведених угідь для добування, корисних копалин відкритим способом - у міру їх фактичного надання.                               Рівненський апеляційний господарський суд приймає до уваги, що позивачі не спростовують ту обставину, що надана земельна ділянки фактично використана частково. Відшкодування втрат відбулися по мірі її використання.

          Таким чином, місцевим  господарським судом повно з'ясовано  обставини, що мають значення для справи. Висновки,  викладені в рішенні місцевого господарського суду, відповідають обставинам справи.

          Судом не порушені та правильно застосовані норми матеріального та процесуального права.       

Керуючись ст.ст. 99, 101, 103, 105 ГПК України Рівненський апеляційний господарський суд,

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора на рішення господарського суду Хмельницької області від 16 березня 2010 року по справі №16/170-10 залишити без задоволення.

2. Рішення  господарського суду Хмельницької області від 16 березня 2010 року по справі №16/170-10 залишити без змін.

3. Матеріали справи №16/170-10 повернути в господарський суд Хмельницької області.

        4. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.                                                                                                                                                                                                                                            

Головуючий суддя                                                                       Савченко Г.І.  

Суддя                                                                                              Тимошенко О.М.  

Суддя                                                                                              Грязнов В.В.  

 

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення16.03.2011
Оприлюднено19.04.2011
Номер документу14887302
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/170-10

Ухвала від 11.02.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 27.01.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 01.03.2010

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Магера В.В.

Ухвала від 23.02.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Ухвала від 17.01.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Постанова від 19.07.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Дроботова Т.Б.

Постанова від 16.03.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Савченко Г.І.

Рішення від 18.01.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Христенко О. О.

Ухвала від 21.01.2011

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Ухвала від 21.12.2010

Господарське

Господарський суд Київської області

Христенко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні