12/198-15/32
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
12.04.11 Справа № 12/198-15/32
Львівський апеляційний господарський суд у складі суддів:
головуючий суддя Бонк Т. Б.
судді Бойко С. М.
Желік М. Б.
при секретарі судового засідання Н. Чорній
за участю представників сторін:
від позивача (апелянта) –Дітковська С. А. –представник
від відповідача –Загребельний Ю. А. –представник
від ВДВС Калуського МРУЮ –Василів В. М. –представник
розглянув апеляційну скаргу ЗАТ «Лукор», м. Калуш, Івано-Франківська область № 26/1-97 від 18.03.2011 р.
на ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2011 р. (суддя Деделюк Б. В.)
за скаргою ЗАТ «Лукор», м. Калуш, Івано-Франківська область на постанову відділу державної виконавчої служби Калуського міськрайонного управління юстиції від 07.02.2011 р. про зупинення виконавчого провадження в частині стягнення з КП «Водотеплосервіс»заборгованості за приймання та очищення стічних вод
у справі № 12/198-15/32
за позовом ЗАТ «Лукор», м. Калуш, Івано-Франківська область
до відповідача Комунального підприємства «Водотеплосервіс», м. Калуш, Івано-Франківська область
про стягнення коштів в сумі 231 476, 33 грн.
ВСТАНОВИВ:
ухвалою господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2011 р. у справі № 12/198-15/32 відмовлено у задоволенні скарги ЗАТ «Лукор»на постанову відділу державної виконавчої служби Калуського міськрайонного управління юстиції від 07.02.2011 р. про зупинення виконавчого провадження в частині стягнення з КП «Водотеплосервіс»заборгованості за приймання та очищення стічних вод.
Ухвала суду мотивована тим, що внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», є самостійною безумовною підставою зупинення виконавчого провадження.
У своїй апеляційній скарзі позивач просить дану ухвалу скасувати, частково скасувати постанову відділу державної виконавчої служби Калуського міськрайонного управління юстиції від 07.02.2011 р. про зупинення виконавчого провадження в частині стягнення з КП «Водотеплосервіс»заборгованості на користь ЗАТ «Лукор»за приймання та очищення стічних вод за наказом господарського суду Івано-Франківської області № 6921 від 16.06.2006 р., зобов'язати міський відділ ДВС винести постанову про поновлення зведеного виконавчого провадження з примусового стягнення заборгованості, посилаючись на те, що оскільки боржник є лише виробником теплової енергії погашення заборгованості в порядку, встановленому Законом України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», можливе виключно заборгованості, яка виникла в процесі виробництва, транспортування та постачання теплової енергії. Однак, заборгованість боржника виникла на підставі договору на прийняття та очищення стічних вод, а тому не може бути віднесена до заборгованості за енергоносії, у зв'язку з чим дія вказаного вище Закону не поширюється на заборгованість боржника щодо зупинення виконавчого провадження та заходів примусового виконання рішення (ч. 6 п. 3.7) та дія п. 15 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження»щодо обов'язкового зупинення виконавчого провадження у зв'язку із внесенням боржника до реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості.
У відзиві на апеляційну скаргу МВДВС Калуського МРУЮ просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги, а провадження у справі припинити, мотивуючи тим, що відповідно до виписки з реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь в процедурі погашення заборгованості, станом на 18.01.2008 р., КП «Водоиеплосервіс»внесено до зазначеного реєстру, тому державний виконавець, керуючись п. 15 ст. 34 та ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження», зобов'язаний винести постанову про зупинення виконавчого провадження, що і було зроблено 04.02.2008 р. Вказана постанова неодноразово оскаржувалась скаржником до господарського суду Івано-Франківської області, однак, ухвалами суду першої інстанції та постановами апеляційного суду в задоволенні скарг відмовлено. У зв'язку з тим, що 01.01.2011 р. закінчилась процедура погашення заборгованості підприємствами ПЕК, державним виконавцем 12.01.2011 р. за заявою стягувача поновлено зведене виконавче провадження, про що винесено відповідну постанову. Проте, 04.02.2011 р. директором КП «Водотеплосервіс»надано перелік документів щодо внесення змін до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»щодо порядку погашення заборгованості, відповідно до якого процедура погашення заборгованості продовжена до 01.01.2013 р. Крім цього, станом на 02.02.2011 р. КП «Водотеплосервіс»внесено до реєстру підприємств ПЕК. З огляду на це, державним виконавцем 07.02.2011 р. винесено постанову про зупинення зведеного виконавчого провадження.
У відзиві на апеляційну скаргу відповідач просить залишити ухвалу господарського суду без змін, апеляційну скаргу без задоволення, мотивуючи тим, що у зв'язку з тим, що не усунена обставина, яка стала підставою для зупинення виконавчого провадження щодо КП «Водотеплосервіс», міський ВДВС Калуського МРУЮ правомірно не здійснює виконавче провадження за наказом № 6921 від 16.06.2006 р. у справі № 12/198-15/32.
Розглянувши наявні у справі матеріали, давши належну оцінку доводам та запереченням, які містяться в апеляційній скарзі та відзивах на неї, заслухавши пояснення представників сторін у судовому засіданні, колегія суддів апеляційного господарського суду дійшла висновку, що ухвалу господарського суду першої інстанції слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено, що рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 28.03.2006 р. у справі № 12/198 задоволено позов ЗАТ «Лукор», з КП «Водотеплосервіс»стягнуто на користь позивача 343 256, 04 грн. основного боргу, 4 164, 12 грн. пені, 656, 91 грн. річних, 2 387, 68 грн. інфляційних збитків, 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу та 3 504, 65 грн. витрат по оплаті державного мита.
На виконання даного рішення господарського суду Івано-Франківської області, яке набрало законної сили згідно постанови Львівського апеляційного господарського суду від 11.05.2006 р. у справі № 12/198, видано наказ № 6921 від 16.06.2006 р., згідно якого з КП «Водотеплосервіс»стягнуто на користь ЗАТ «Лукор»343 256, 04 грн. основного боргу, 2 164, 12 грн. пені, 656, 91 грн. річних, 2 387, 68 грн. інфляційних збитків, 3 504, 65 грн. витрат по сплаті державного мита та 118 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпеченні судового процесу.
На виконанні в міському відділі державної виконавчої служби Калуського міськрайонного управління юстиції перебуває зведене виконавче провадження по стягненню заборгованості з КП «Водотеплосервіс»на користь юридичних осіб та держави, в тому числі стягнення заборгованості на користь ЗАТ «Лукор».
Постановою Львівського апеляційного господарського суду від 28.10.2010 р., яка залишена без змін постановою Вищого господарського суду України від 23.12.2010 р., у справі № 12/198-15/32 за позовом ЗАТ «Лукор» до КП «Водотеплосервіс» про стягнення коштів в сумі 213 476, 33 грн. скасовано частково ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 29.04.2010 р. у справі № 12/198-15/32, відмовлено ЗАТ «Лукор» у позові про зобов'язання МВДВС Калуського МРУЮ вчинити дії, а саме винести постанову про поновлення зведеного виконавчого провадження примусового стягнення боргів за прийняття та очищення стічних вод з КП «Водотеплосервіс» в частині стягнення на користь ЗАТ «Лукор» згідно наказу господарського суду Івано-Франківської області № 6921 від 16.06.2006 р. у справі № 12/198, в решті ухвалу суду залишено без змін.
Відповідно до виписки з реєстру підприємств ПЕК, які беруть участь в процедурі погашення заборгованості, станом на 18.01.2008 р. КП «Водотеплосервіс»внесено до цього реєстру, тому державний виконавець, керуючись п. 15 ст. 34 ста ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження», 04.02.2008 р. виніс постанову про зупинення виконавчого провадження.
У зв'язку з тим, що 01.01.2011 р. закінчилась процедура погашення заборгованості підприємствами ПЕК, відповідно до п. 3.4 ст. 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємствами ПЕК», державним виконавцем 12.01.2011 р. на підставі ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження»за заявою стягувача поновлено зведене виконавче провадження, про що винесено відповідну постанову.
Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»щодо порядку погашення заборгованості»від 13.01.2011 р. внесено зміни до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», зокрема, п. 3.4 викладено у такій редакції: «процедура погашення заборгованості підприємствами паливно-енергетичного комплексу діє до 1 січня 2013 року».
Судом встановлено, що КП «Водотеплосервіс» включено до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», про що свідчить виписка з вищевказаного реєстру № 151/221 від 01.03.2011 р., копія якої міститься в матеріалах справи.
З огляду на зазначені зміни, державним виконавцем 07.02.2011 р. на підставі п. 15 ст. 34 та ст. 36 Закону України «Про виконавче провадження»винесено постанову про зупинення зведеного виконавчого провадження від 07.02.2011 р. до закінчення терміну дії процедури погашення заборгованості (а. с. 22 –25, Том 4).
Відповідно до ст. 24 Закону України «Про виконавче провадження», державний виконавець зобов'язаний провести низку виконавчих дій, а саме: прийняти до виконання виконавчий документ, відкрити виконавче провадження, якщо не закінчився строк пред'явлення виконавчого документа до виконання і цей документ відповідає вимогам, передбаченим цим Законом, та пред'явлений до виконання до органу державної виконавчої служби за належним місцем виконання рішення; у 3-денний строк з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження; попереджає боржника про примусове виконання рішення після закінчення встановленого строку зі стягненням з нього виконавчого збору і витрат, пов'язаних з провадженням виконавчих дій, передбачених цим Законом.
Згідно положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», цей Закон визначає комплекс організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу з метою сприяння поліпшенню фінансового становища підприємств паливно-енергетичного комплексу, запобіганню їх банкрутству та підвищенню рівня інвестиційної привабливості шляхом урегулювання процедурних питань та впровадження механізмів погашення заборгованості; надання суб'єктам господарської діяльності права їх застосування, визначення порядку взаємодії органів державної влади та органів місцевого самоврядування, розпорядників бюджетних коштів із суб'єктами господарської діяльності щодо застосування механізмів погашення заборгованості.
Визначивши порядок участі підприємств паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості (ст. 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»), законодавець імперативно обумовив, що на строк участі підприємства паливно-енергетичного комплексу у процедурі погашення заборгованості підлягають зупиненню виконавчі провадження та заходи примусового виконання рішень щодо цього підприємства, що підлягають виконанню в порядку, встановленому Законом України «Про виконавче провадження» (п. 3.7 ст. 3 Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу»).
Водночас, відповідно до Прикінцевих положень Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», внесено зміни і доповнення до законів України та, зокрема, ч. 1 ст. 34 Закону України «Про виконавче провадження», яка визначає коло обставин, що зумовлюють обов'язкове зупинення виконавчого провадження, доповнено п. 15 такого змісту: внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу».
Крім цього, згідно ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Отже, внесення підприємства паливно-енергетичного комплексу до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону України «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу», є самостійною безумовною підставою зупинення виконавчого провадження.
Оскільки Законами України «Про державну виконавчу службу», «Про виконавче провадження», «Про заходи, спрямовані на забезпечення сталого функціонування підприємств паливно-енергетичного комплексу» на органи державної виконавчої служби не покладається обов'язок перевіряти правомірність та обґрунтованість включення підприємств паливно-енергетичного комплексу до реєстру підприємств паливно-енергетичного комплексу, які беруть участь у процедурі погашення заборгованості відповідно до Закону, ні відповідно обов'язок давати будь-яку правову оцінку предмету господарських договорів, укладених між стягувачем та боржником, то висновки ЗАТ «Лукор» про неправомірне зупинення МВДВС Калуського МРУЮ виконавчого провадження у цій справі є безпідставними.
Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
Враховуючи наведене, апеляційний господарський суд вважає, що ухвала господарського суду першої інстанції прийнята з врахування всіх обставин справи та з дотриманням норм чинного законодавства, а тому не вбачає підстав для її зміни чи скасування.
Керуючись ст.ст. 99, 101 –106 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Ухвалу господарського суду Івано-Франківської області від 14.03.2011 р. у справі № 12/198-15/32 залишити без змін, апеляційну скаргу ЗАТ «Лукор», м. Калуш, Івано-Франківська область –без задоволення.
2. Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуючий суддя Бонк Т. Б.
Суддя Бойко С. М.
Суддя Желік М. Б.
Повний текст постанови виготовлений 18.04.2011 р.
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2011 |
Оприлюднено | 27.04.2011 |
Номер документу | 15011294 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Бонк Т.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні