Постанова
від 15.04.2011 по справі 2а/0570/3316/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 квітня 2011 р. справа № 2а/0570/3316/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови:

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі

Донецький окружний адміні стративний суд у складі:

головуючого судді Лазарєва В.В.,

при секретарі Хлопові А.А.,

за участю прокурора Ноздрьова С.В.,

представника позивача Живілової Ю.В.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в місті Донецьку адміністр ативну справу за позовом про курора м. Горлівки в інтереса х держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ц ентрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області до комунального підприємств а «Зеніт» про стягнення забо ргованості зі сплати страхов их внесків у розмірі 55067,22 грн., -

В С Т А Н О В И В:

Прокурор м. Горлівки Д онецької області звернувся д о Донецького окружного адмін істративного суду в інтереса х держави в особі Управління Пенсійного фонду України в Ц ентрально-Міському районі м. Горлівки Донецької області з позовом до комунального пі дприємства «Зеніт» про стягн ення заборгованості зі сплат и страхових внесків у розмір і 55067,22 грн., мотивуючи свої вимог и тим, що у порушення Закону Ук раїни „Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування” відповідач своєчасн о не сплатив страхові внески до пенсійного фонду, у зв' яз ку з чим має прострочену забо ргованість у розмірі 55067,22 грн. з яких у тому числі, штрафні сан кції та пеня нараховані Пенс ійним фондом згідно рішення. Оскільки відповідач суму ст рахових внесків не сплачує, п росив у відповідності до Зак ону України „Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування” стягнути з від повідача на користь Управлін ня Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької област і заборгованість по сплаті с трахових внесків у зазначено му вище розмірі.

Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали, п росили їх задовольнити у пов ному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час та місце розг ляду справи повідомлявся суд ом належним чином. Надіслав д о суду заяву в якій визнав поз овні вимоги та не заперечува в проти їх задоволення. За так их обставин суд вважає за мож ливе розглянути справу за ві дсутності представника відп овідача на підставі наявних у справі доказів.

Відповідно до ч. 1 ст. 136 КАС Укр аїни, позивач може відмовити ся від адміністративного поз ову, а відповідач - визнати а дміністративний позов протя гом всього часу судового роз гляду, зробивши усну заяву. Як що відмову від адміністратив ного позову чи визнання адмі ністративного позову виклад ено в адресованій суду письм овій заяві, ця заява приєднує ться до справи.

Частиною 3 ст. 136 КАС України п ередбачено, що судове рішенн я у зв' язку з визнанням адмі ністративного позову ухвалю ється за правилами, встановл еними ст. 112 КАС України.

Згідно вимог ст. 112 КАС Україн и, зокрема, у разі повного визн ання відповідачем адміністр ативного позову і прийняття його судом приймається поста нова суду про задоволення ад міністративного позову. Крім того, суд не приймає визнання адміністративного позову і продовжує розгляд адміністр ативної справи, якщо ці дії ві дповідача суперечать закону чи порушують чиї-небудь прав а, свободи або інтереси.

Таким чином, суд приймає виз нання адміністративного поз ову, оскільки ці дії представ ника відповідача не супереча ть закону і не порушують чиї-н ебудь права, свободи або інте реси, та приймає постанову пр о задоволення адміністратив ного позову, виходячи з насту пного.

Згідно з п. 2 ст. 121 Конституції України на органи прокурату ри України покладені функції представництва інтересів де ржави в суді.

Відповідно до статті 36-1 Зако ну України «Про прокуратуру» представництво прокуратуро ю інтересів громадянина або держави в суді полягає у здій сненні прокурорами від імені держави процесуальних та ін ших дій, спрямованих на захис т у суді інтересів громадяни на або держави у випадках, пер едбачених законом.

Прокурор м. Горлівки Донець кої області представляє інте реси держави в особі Управлі ння Пенсійного фонду України в Центрально-Міському район і м. Горлівки Донецької облас ті, оскільки його дії спрямов ані на захист інтересів держ ави шляхом пред' явлення вим ог про стягнення заборговано сті зі сплати страхових внес ків.

Судом встановлено, що Управ ління Пенсійного фонду Украї ни в Центрально-Міському рай оні м. Горлівки Донецької обл асті є суб' єктом владних по вноважень - органом виконавч ої влади, який в цих правовідн осинах здійснює повноваженн я, покладені на нього ст. 12 Прик інцевих положень Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, Положенням про Пенсійни й фонд України, затвердженим Указом Президента України в ід 1 березня 2001 року № 121/2001 з насту пними змінами та доповненням и.

У відповідності до п. 12 Прикі нцевих положень Закону Украї ни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в н еприбуткову самоврядну орга нізацію він функціонує як це нтральний орган виконавчої в лади на підставі норм цього З акону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положенням про Пе нсійний фонд України, затвер дженим Указом Президента Укр аїни від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та допов неннями.

У відповідності до п. 12 Прикі нцевих положень Закону Украї ни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня”, у період до перетворення Пенсійного фонду України в н еприбуткову самоврядну орга нізацію він функціонує як це нтральний орган виконавчої в лади на підставі норм цього З акону (крім норм, зазначених в абзаці шостому пункту 1 цього розділу) та Положення про Пен сійний фонд України, яке затв ерджує Президент України. Бю джет Пенсійного фонду Україн и в зазначений період затвер джує Кабінет Міністрів Украї ни.

Згідно зі ст. 1 Положення про Пенсійний фонд України, затв ердженого Указом Президента України від 1 березня 2001 року № 121/2001 з наступними змінами та до повненнями, пенсійний фонд У країни є центральним органом виконавчої влади, що здійсню є керівництво та управління солідарною системою загальн ообов'язкового державного пе нсійного страхування, провад ить збір, акумуляцію та облік страхових внесків, признача є пенсії та готує документи д ля їх виплати, забезпечує сво єчасне і в повному обсязі фін ансування та виплату пенсій, допомоги на поховання, інших соціальних виплат, які згідн о із законодавством здійснюю ться за рахунок коштів Пенсі йного фонду України, здійсню є контроль за цільовим викор истанням коштів Пенсійного ф онду України. Діяльність Пен сійного фонду України спрямо вується та координується Каб інетом Міністрів України чер ез Міністра праці та соціаль ної політики України.

Згідно ст. 15 Положення, Пенсі йний фонд України здійснює с вої повноваження безпосеред ньо та через утворені в устан овленому порядку головні упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві, Севастополі, та управління П енсійного фонду України в ра йонах, містах і районах у міст ах.

Відповідач - комунальне п ідприємство «Зеніт» є юридич ною особою (ЄДРПОУ 34657506); відпові дно до п. 2.1.1 вказаної Інструкці ї платником страхових внескі в на загальнообов`язкове дер жавне пенсійне страхування.

Правовідносини, що склалис я між сторонами, регулюються Законом України „Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування”.

Процедура реєстрації та об ліку платників внесків на за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування (далі - ст рахові внески), обчислення і с плати страхових внесків та і нших платежів до бюджету Пен сійного фонду України підпри ємствами, установами, органі заціями (далі - Підприємства) н езалежно від форм власності, виду діяльності і господарю вання та фізичними особами, н арахування і сплати фінансов их санкцій та пені, подання ст рахувальниками звітності уп равлінням Пенсійного фонду У країни в районах, містах і рай онах у містах (далі - органи Пе нсійного фонду України) визн ачається Інструкцією про пор ядок обчислення і сплати стр ахувальниками та застрахова ними особами внесків на зага льнообов'язкове державне пен сійне страхування до Пенсійн ого фонду України, затвердже ної Постановою правління Пен сійного фонду України від 19.12.20 03 № 21-1, зареєстрованої в Мініст ерстві юстиції України 16 січн я 2004 р. за № 64/8663.

Так, відповідно до ч. 3 ст. 18 Зак ону України „Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування” страхові внески до Пенсійного фонду України є цільовим загальнообов' яз ковим платежем, який справля ється на всій території Укра їни в порядку, встановленому цим Законом. Невиконання цьо го обов' язку платниками стр ахових внесків приводить до неповного формування коштів Пенсійного фонду України, і я к наслідок, до несвоєчасних в иплат пенсій пенсіонерам, що є порушенням ст. 46 Конституці ї України.

Згідно з ч. 4 ст. 20 Закону Укра їни „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуван ня” сплата страхових внесків здійснюється виключно в гро шовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових вн есків до солідарної системи на банківські рахунки викона вчих органів Пенсійного фонд у, а сум страхових внесків до н акопичувальної системи пенс ійного страхування - на банкі вський рахунок Накопичуваль ного фонду або на банківськи й рахунок обраного застрахов аною особою недержавного пен сійного фонду.

Частиною 6 ст. 20 Закону У країни „Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання” передбачено, що страх увальники зобов'язані сплачу вати страхові внески, нарахо вані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ні ж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду .

У порушення зазначен ої норми відповідачем не бул о своєчасно сплачено страхов і внески, у зв' язку з чим утво рилась заборгованість на сум у у розмірі 43638,40 грн., що підтвер джується звітами щодо нараху вання внесків на загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування.

Частиною 2 статті 106 Зак ону України „Про загальнообо в'язкове державне пенсійне с трахування” передбачено, що суми страхових внесків своєч асно не нараховані та/або не с плачені страхувальниками у с троки, визначені статтею 20 цьо го Закону, в тому числі обчисл ені територіальними органам и Пенсійного фонду у випадка х, передбачених частиною тре тьою статті 20 цього Закону, вв ажаються простроченою забор гованістю із сплати страхови х внесків (далі - недоїмка) і ст ягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.

Відповідачем у встановлен і строки заборгованість зі с плати страхових внесків спла чена не була, у зв' язку з чим згідно п. 7 ч. 9 ст. 106 цього Закону начальником Управління Пенс ійного фонду України в Центр ально-Міському районі м. Горл івки Донецької області було прийнято рішення № 992/34657506 від 27.12.2 010 про застосування фінансови х санкцій за несплату, неповн у або несвоєчасну сплату ава нсових платежів із страхових внесків (а.с. 16). Вказане рішенн і прийнято на суму у розмірі 11 428,82 грн.

Зазначене рішення було над іслане відповідачу та не оск аржувалось, до виконання не п ред' являлось.

Отже загальна сума боргу, що враховувалася за відповідач ем становила 55067,22 грн.

Представником відповідача зазначена сума боргу визнає ться, що підтверджується йог о заявою надісланою до суду.

У відповідності до ч. 3 ст. 72 КА С України обставини, які визн аються сторонами, можуть не д оказуватися перед судом, якщ о проти цього не заперечують сторони і в суду не виникає су мніву щодо достовірності цих обставин та добровільності їх визнання.

Таким чином, оскільки сума з аборгованості відповідачем визнається, суд відповідно д о вимог зазначеної норми КАС України вважає ці обставини доведеними як такі, що визнаю ться сторонами.

Враховуючі зазначене, оскі льки відповідач своєчасно не сплатив у повному обсязі стр ахові внески на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування, то відповідно до ч. 1 ст. 106 Закону України „Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування” з нього підлягає стягненню у рахуно к погашення заборгованості с ума у розмірі 55067,22 грн.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 К АС України, судові витрати з в ідповідача не підлягають ст ягненню.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 17, 18, 19, 20, 51, 69, 70, 71, 72 , 86, 94, 121, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 167 КАС України, с уд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов пр окурора м. Горлівки в інтерес ах держави в особі Управлінн я Пенсійного фонду України в Центрально-Міському районі м. Горлівки Донецької област і до комунального підприємст ва «Зеніт» про стягнення заб оргованості зі сплати страхо вих внесків у розмірі 55067,22 грн., - задовольнити.

Стягнути з комунального пі дприємства «Зеніт» на корист ь Управління Пенсійного фонд у України в Центрально-Міськ ому районі м. Горлівки Донець кої області заборгованість зі сплати страхових внесків на загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування у розмірі 43638 (сорок три тисячі ш істсот тридцять вісім) грн. 40 к оп. та фінансові санкції у роз мірі 11428 (одинадцять тисяч чоти риста двадцять вісім) грн. 82 ко п., а всього стягнути - 55067 (п' ятд есят п' ять тисяч шістдесят сім) грн. 22 коп.

Постанова постановлена у н арадчій кімнаті та проголоше ний її повний текст у судовом у засіданні 15 квітня 2011 року.

Апеляційна скарга на поста нову суду подається до Донец ького апеляційного адмініст ративного суду через Донецьк ий окружний адміністративни й суд. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до Донецько го апеляційного адміністрат ивного суду.

Апеляційна скарга на поста нову Донецького окружного ад міністративного суду подаєт ься протягом десяти днів з дн я її проголошення. У разі заст осування судом частини треть ої статті 160 цього Кодексу, а та кож прийняття постанови у пи сьмовому провадженні апеляц ійна скарга подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.

Суддя Лазарєв В.В.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2011
Оприлюднено28.04.2011
Номер документу15011908
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3316/2011

Ухвала від 27.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Постанова від 15.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 15.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 28.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 09.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні