5/385
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01.04.08 Справа № 5/385
За позовом: Новояричівської селищної ради, Львівська область, Кам'янко-Бузький район, смт. Новий Яричів
До відповідача: Комунального підприємства «Кам'янкаводоканал», Львівська область, Кам'янко-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька
Про стягнення 11187,84 грн.
Суддя: Петрик І.Й.
При секретарі: С. Печеному
За участю представників:
від позивача : Гулик О.Б. - представник (довіреність від 04.02.2008р.)
від відповідача: не з'явився
Представникам сторін роз'яснено їх права та обов'язки передбачені ст. ст. 22 та 27 ГПК України.
До господарського суду Львівської області звернулась Новояричівська селищна рада (позивач) з позовом до Комунального підприємства «Кам'янкаводоканал»(відповідач) про стягнення коштів за використану електроенергію на очисних спорудах смт. Новий Яричів в розмірі 11187,84 грн.
Розгляд справи розпочато 24.01.2008 року. Ухвалами від 24.01.2008р., 06.02.2008р., 20.02.2008р., 05.03.2008р., 24.03.2008р., 27.03.2008р. розгляд справи відкладався із зазначених у них підставах та оголошувались перерви для подання суду додаткових доказів і можливого примирення сторін.
Свої вимоги позивач обґрунтовує, зокрема тим, що відповідно до Акту ревізії, проведеної КРУ у Кам'янка-Бузькому районі, №30-38/10 від 23.04.2007 року «Про наслідки ревізії складання та виконання кошторисів установ, що фінансуються з бюджету Новояричівської селищної ради, за період з 01.05.2005р. по 31.03.2007р.»виявлено незаконні видатки по оплаті за використану електроенергію на очисних спорудах смт. Новий Яричів за обревізований період в сумі 11187,84 грн.
У 2003 році між Новояричівською селищною радою та Кам'янко-Бузьким водопровідно-каналізаційним господарством (ідентифікаційний код 20794427) було укладено договір оренди очисних споруд смт. Новий Яричів, який продовжував діяти і станом на 31.03.2007 року.
Витрати на електроенергію, використану на технологічні потреби з пропуску стічних вод та їх очищення, відповідно до п. 10 «Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою КМ України від 12.07.2006 року №959, належать до складу прямих витрат і включаються до складу планової собівартості послуг з централізованого водовідведення.
Відповідно до вимог п.21 ст.9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»господарська діяльність з водовідведення підлягає ліцензуванню.
Новояричівська селищна рада ліцензії на здійснення господарської діяльності з водовідведення не має. Послуги з водовідведення на території Новояричівської селищної ради надає комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал». Це підприємство по дільниці водовідведення смт. Новий Яричів надає послуги водовідведення населенню, бюджетним установам і іншим споживачам. Усі платежі за надані послуги по водовідведенню від фізичних та юридичних осіб надходять безпосередньо до КП «Кам'янкаводоканал».
Крім того, як слідує зі змісту ст. 759 ЦК України та договору оренди, орендодавець зобов'язується лише надати в оренду очисні споруди в смт. Новий Яричів.
З огляду на викладене позивач вважає, що з КП «Кам'янкаводоканал»необхідно стягнути кошти, які сплатила Новояричівська селищна рада за використану електроенергію на очисних спорудах смт. Новий Яричів.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі, подав до суду уточнення позовних вимог та додатково вказав, що оскільки плата за використану електроенергію в розмірі 11187,84 грн. нарахована за період з 01.05.2005р. по 31.03.2007р., а статтею 257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки, то строк позовної давності не є пропущеним.
Відповідач в судове засідання явку повноважного представника забезпечив, проти позову заперечив із підстав викладених у відзиві на позовну заяву. Представник відповідача додатково вказав на те, що позивач покликається на укладену між сторонами угоду на обслуговування очисних споруд, яка була укладена у 2003 році, термін дії якої один рік. Представник наполягав на тому, що укладена між сторонами угода діяла тільки в 2003 році, а позивач звернувся з позовом тільки у грудні 2007 року, таким чином, останнім пропущено строк позовної давності тому покликання позивача на угоду від 2003 року є недоречним. Представник також наголосив на тому, що за період 2005-2007 рр. до відповідача від позивача та Кам-Бузького РЕМ не надходили рахунки на оплату використаної електроенергії по очисних спорудах, тому витрати по електроенергії відповідачем не включались в тариф оплати юридичних та фізичних осіб за водовідведення. Крім того, вони вважають, що включення витрат за електроенергію в тариф призведе до того, що підприємство буде працювати собі на збиток. Також представник відповідача наполягав на тому, що договір оренди від 2003 року був укладений між Новояричівською селищною радою та Кам'янко-Бузьким водопровідно-каналізаційним господарством, а Комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал» не є правонаступником Кам'янко-Бузького водопровідно-каналізаційного господарства і до цього договору відношення не має.
Представник КРУ у Кам'янка-Бузькому районі Стронціцька А.В. у судовому засіданні пояснила, селищна рада у 2005, 2006, та у першому кварталі 2007 року щомісячно, на підставі рахунків Кам'янка-Бузького району електричних мереж про спожиту електроенергію, проводила оплату вартості електроенергії, використаної для забезпечення роботи очисних споруд на території селищної ради. Але Новояричівська селищна рада не може оплачувати ці витрати, оскільки вони включаються до складу планової собівартості послуг з централізованого водовідведення, а Новояричівська селищна рада ліцензії на здійснення господарської діяльності з водовідведення не має.
Проведеною зустрічною звіркою з відповідачем з питань нарахування та оплати послуг водовідведення на території Новояричівської селищної ради встановлено, що на балансі відповідача каналізаційні мережі та очисні споруди, розташовані на території Новояричівської селищної ради, не числяться, облік електроенергії, використаної на забезпечення водовідведення на території селищної ради, відповідач не здійснює і оплату за використану електроенергію не проводить.
Послуги водовідведення Новояричівській селищній раді не надавались. Відповідач по дільниці водовідведення смт. Новий Яричів надає послуги водовідведення населенню, бюджетним установам і іншим споживачам.
За даними довідки про доходи і витрати, представленої в ході зустрічної звірки, відповідач по дільниці водовідведення смт. Новий Яричів надав послуг за 2005р. всього на суму 8,8 тис. грн., за 2006 рік –всього на суму 9,5 тис.грн., за перший квартал 2007р. всього на суму 4,8 тис.грн. За послуги водовідведення споживачами оплачено відповідно, за 2005 рік – 8,7 тис.грн., за 2006 рік –8,1 тис.грн., за перший квартал 2007 року –3,1 тис.грн.
Складовими витрат відповідача по дільниці водовідведення смт. Новий Яричів є лише заробітна плата та нарахування на заробітну плату. Але у 2006 році відповідачем розраховані нові тарифи на послуги водопостачання та водовідведення, які згідно рішення виконкому Новояричівської селищної ради від 07.03.2007р. № 10 погоджені по селищу Новий Яричів з 01.12.2006 р. При розробці тарифів відповідач вже врахував видатки на оплату за використану електроенергію.
З огляду на викладене представник КРУ у Кам'янка-Бузькому районі вважає, що відповідач зобов'язаний повернути Новояричівській селищній раді кошти, які вона сплатила за використану електроенергію на очисних спорудах смт. Новий Яричів, в розмірі 11187,84 грн.
Заслухавши пояснення представників сторін та представника КРУ у Кам'янка-Бузькому районі, вивчивши матеріали справи та дослідивши докази подані учасниками судового процесу на підтвердження своїх вимог та заперечень, в їх сукупності господарський суд Львівської області дійшов висновку, що позов слід задоволити з таких міркувань:
Відповідно до ст. 260 ЦК УРСР –в разі продовження користування майном після закінчення строку договору при відсутності заперечень з боку наймодавця договір вважається поновленим на невизначений строк і кожна з сторін вправі в будь-який час відмовитись від договору, попередивши про це другу сторону за один місяць. Аналогічна норма міститься і в ст. 764 ЦК України, якою передбачено, що якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.
У 2003 році між Новояричівською селищною радою та Кам'янко-Бузьким водопровідно-каналізаційним господарством (ідентифікаційний код 20794427) було укладено договір оренди очисних споруд смт. Новий Яричів. Але зі сторони відповідача повідомлення про відмову від договору не надходило і по сьогоднішній день ним проводиться експлуатація очисних споруд.
Таким чином, станом на 31.03.2007 року діяв договір оренди від 2003 року, тому посилання відповідача на те, що цей договір припинив свою дію ще в 2003 році є безпідставними. Крім того, відповідно до цього договору оренди відповідач є єдиним користувачем майна.
Позивач подав до суду Довідку з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 26.03.2008 року, в якій зроблено 7 записів. Запис 1 від 17.09.2004 р. був зроблений у зв'язку з включенням відомостей про юридичну особу, найменування якої Кам'янка-Бузьке водопровідне-каналізаційне господарство (ідентифікаційний код 20794427). Запис 2 від 23.09.2005р. був зроблений у зв'язку з державною реєстрацією змін до установчих документів юридичної особи, найменування якої Кам'янка-Бузьке водопровідне-каналізаційне господарство (ідентифікаційний код 20794427). Запис 3 від 07.04.2006р. був зроблений також у зв'язку з державною реєстрацією змін до установчих документів юридичної особи, найменування якої Кам'янка-Бузьке водопровідне-каналізаційне господарство (ідентифікаційний код 20794427). Запис 4 від 07.04.2006р. був зроблений у зв'язку з корегуванням попереднього запису з зазначенням нового найменування юридичної особи, а саме Інші організаційно-правові форм Кам'янка-Бузьке водопровідне-каналізаційне господарство (ідентифікаційний код 20794427). Запис 5 від 25.07.2007р. був зроблений у зв'язку з державною реєстрацією змін до установчих документів юридичної особи, найменування якої вже Комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал» (ідентифікаційний код 20794427). Запис 6 від 25.07.2007р. був зроблений у зв'язку з корегуванням попереднього запису, найменування юридичної особи залишилось Комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал»(ідентифікаційний код 20794427). Останній запис 7 від 11.09.2007р. був зроблений у зв'язку з підтвердженням відомостей про юридичну особу, найменування якої Комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал»(ідентифікаційний код 20794427).
З цього приводу директор Комунального підприємства «Кам'янкаводоканал»Думанський М.В. дав суду пояснення, що підприємство здає звітність у всі державні фонди, в тому числі Державну податкову інспекцію, за одним і тим самим ідентифікаційним кодом. Таким чином, у даному випадку не було реорганізації Кам'янка-Бузького водопровідно-каналізаційного господарства як підприємства, а лише підприємство змінювало назву, в кінцевому результаті на Комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал», яке і є тим самим підприємством із ідентифікаційним кодом 20794427.
Як вбачається з матеріалів справи Новояричівська селищна рада проводила оплату вартості електроенергії, використаної для забезпечення роботи очисних споруд на території селищної ради. Але відповідно до п. 10 «Порядку формування тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення», затвердженого постановою КМ України від 12.07.2006 року №959, витрати на електроенергію, використану на технологічні потреби з пропуску стічних вод та їх очищення належать до складу прямих витрат і включаються до складу планової собівартості послуг з централізованого водопостачання та водовідведення.
Відповідно до вимог п.21 ст.9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності»господарська діяльність з водовідведення підлягає ліцензуванню. Послуги з водовідведення на території Новояричівської селищної ради надає комунальне підприємство «Кам'янкаводоканал».
Відповідач не заперечує те, що виключно він споживає електроенергію, яка використовується для надання послуг по водовідведенню.
Відповідач повинен був врахувати при розробці тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення видатки на оплату за використану електроенергію.
У відповідності з ст. 193 ГК України зобов'язання повинні виконуватися належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання –відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Аналогічна норма встановлена ст. 526 ЦК України.
Відповідач всупереч вищевказаним положенням не оплачував витрати за електроенергію, яку використовував на очисних спорудах і не сплатив цього боргу і по сьогоднішній день самому позивачу.
Виходячи із наведеного господарський суд вважає, що з відповідача на користь позивача підлягають стягненню кошти за використану електроенергію на очисних спорудах смт. Новий Яричів в розмірі 11187,84 грн.
Судові витрати покласти на відповідача, оскільки спір виник з його вини.
Враховуючи викладене, керуючись ст.ст. 193 ГК України, ст. 260 ЦК УРСР, ст. ст. 526, 764 ЦК України та ст. ст. 43, 49, 82-84, 116 ГПК України, господарський суд Львівської області, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Комунального підприємства «Кам'янкаводоканал», Камянко-Бузький район Львівської області, м. Кам'янка-Бузька, вул. Незалежності,34 (код ЄДРПОУ 20794427 р/р 26006029151001 в відділенні ГРУАТ «Індекс-банк» м.Кам-Бузька МФО 325279) на користь Новояричівської селищної ради, Камянко-Бузький район Львівської області, смт. Новий Яричів, пл. Єдності,22 (код ЄДРПОУ 04374134 р/р 35429059001299 в ГУДКУ у Львівській області МФО 825014) кошти за використану електроенергію в розмірі 11187,84 грн., 111,88 грн. державного мита та 118,00 грн. вартості витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Суддя Петрик І.Й.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 01.04.2008 |
Оприлюднено | 09.04.2008 |
Номер документу | 1507285 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Петрик І.Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні