Герб України

Постанова від 09.06.2009 по справі 2-а-165/09

Тетіївський районний суд київської області

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Справа № 2-а-165/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 червня 2009 року Тетіївськ ий районний суд Київської об ласті в складі:

головуючого судді: Лісовен ко П.І.

при секретарі: Ковальчук В.А .

за участю адвоката: ОСОБА _1

розглянувши в відкритому судовому засіданні в м. Тетіє ві адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту насе лення Тетіївської районної д ержавної адміністрації про в изнання відмови Управління п раці та соціального захисту населення Тетіївської район ної державної адміністрації щодо перерахунку сум держав ної соціальної допомоги по д огляду за дитиною до досягне ння нею трьохрічного віку не правомірною та стягнення нед оотриманих сум державної соц іальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період 2008 р оку, -

ВСТАНОВИВ:

Позивачка ОСОБА_2зве рнулася до суду з даним позов ом, посилаючись на те, що вона є матір"ю дитини, ІНФОРМАЦІ Я_1, перебуває на обліку в Упр авлінні праці та соціального захисту Тетіївської райдерж адміністрації та отримує доп омогу по догляду за дитиною д о досягнення нею трирічного віку. В позові зазначила, що ві дповідно до ст. 15 Закону Украї ни "Про державну допомогу сім "ям з дітьми" від 21.11.1992 року дана д опомога повинна їй виплачува тися в розмірі прожиткового мінімуму, встановлено для ді тей віком до шести років. Одна к, в порушення вимог зазначен ого Закону, з травня 2007 року дан а допомога їй виплачувалася у значно нижчому розмірі, в зв "язку з чим позивачка звернул ася до Управління праці та со ціального захисту Тетіївськ ої районної державної адміні страції з вимогою про провед ення перерахунку, на що їй бул о відмовлено. Просить визнат и відмову управління праці т а соціального захисту населе ння Тетіївської райдержадмі ністрації щодо перерахунку с ум зазначеної допомоги непра вомірною та стягнути заборго ваність з виплати цієї допом оги за період 2008 року в сумі 3394, 75 грн. та понесені судові витра ти.

В судовому засіданні предс тавник позивача адвокат ОС ОБА_1 позовні вимоги підтри мав в повному обсязі. Пояснив , що позивачка зверталась до в ідповідача по питанню провед ення їй виплату передбаченом у законом розмірі, але їй було відмовлено.

Представник Управління пр аці та соціального захисту н аселення Тетіївської райдер жадміністрації Коваль А.В. проти позовних вимог запер ечує з тих підстав, що належні до виплати позивачці кошти в иплачені в повному обсязі, по стільки ст. 15 Закону України "П ро державну допомогу сім"ям з дітьми" вказує що допомога по винна призначатись не в розм ірі прожиткового мінімуму, а в розмірі, що дорівнює різниц і між прожитковим мінімумом, встановлених для працездатн их осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім"ї. Пості льки позивачка не надала в Уп равління довідок про доходи членів сім"ї, то їй допомога бу ла нарахована, виходячи з мін імального розміру. Вказує, що при призначенні та здійснен ні виплат даної допомоги поз ивачці Управління керувалос я постановою Кабінету Мініст рів України від 27 грудня 2001 рок у № 1751, якою встановлено порядо к призначення і виплати держ авної допомоги сім"ям з дітьм и і зазначає, що дана постанов а є обов"язковою до виконання Управлінням., в зв"язку з чим в важає, що УПСЗН Тетіївської Р ДА діяло відповідно до вимог закону та просить відмовити в задоволенні позовних вимо г. Крім того, наполягає на заст осуванні ст. 99 КАС України, "яко ю передбачено, що для звернен ня до адміністративного суду за захистом прав, свобод та ін тересів особи встановлюєтьс я річний строк, який обчислює ться з дня, коли особа дізнала ся або повинна була дізнатис я про порушення своїх прав, св обод чи інтересів.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивачки, предст авника відповідача суд вважа є, що позовні вимоги підлягаю ть частковому задоволенню ви ходячи з наступних підстав.

Із матеріалів справи вбача ється, що позивачка є матір' ю малолітньої дитини - ОСОБ А_4, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтв ерджується свідоцтвом про на родження дитини серії НОМЕ Р_1 виданого 20 грудня 2007 року в ідділом реєстрації актів цив ільного стану Тетіївського р айонного управління юстиції Київської області і перебув ає на обліку в Управлінні пра ці та соціального захисту на селення Тетіївської районно ї державної адміністрації та отримує допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Із довідки УПСЗН Тетіївськ ої райдержадміністрації№ 95 в ід 05 березня 2009 року встановлен о, що позивачка отримала щомі сячну грошову допомогу в так их розмірах: в січні 2008 року 8 гр н.39 коп., із лютого по грудень 2008 року по 130 грн. щомісячно та за с ічень 2009 року 130 грн., з урахуванн ям обмежень встановлених Зак оном України "Про Державний б юджет України на 2008 рік".

ст. 1 Закону України " Про дер жавну допомогу сім"ям з дітьм и" передбачає, що громадяни Ук раїни, в сім"ях яких виховують ся та проживають неповнолітн і діти, що мають право на держа вну допомогу у випадках та на умовах, передбачених цим Зак оном та іншими законами Укра їни. Порядок призначення і ви плати державної допомоги сім "ям з дітьми та перелік докуме нтів, необхідних для признач ення допомоги за цим Законом , встановлюються Кабінетом М іністрів України.

Відповідно до ст. 5 Закону Ук раїни " Про державну допомогу сім"ям з дітьми" зазначений ви д державної допомоги виплачу ється органами соціального з ахисту населення за місцем п роживання батьків.

Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни " Про державну допомогу сім"ям з дітьми" допомога по д огляду за дитиною до досягне ння нею трирічного віку нада ється у розмірі встановленог о законом прожиткового мінім уму для дітей віком до 6 років. Допомога надається на кожну дитину незалежно від кілько сті народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім" ї, по догляду за якими признач ається допомога.

Крім того, судом встановлен о, що при призначенні та випла ті позивачці допомоги по дог ляду за дитиною до досягненн я нею трирічного віку відпов ідач керувався постановою Ка бінету Міністрів України від 27 грудня 2001 року № 1751 та новою ред акцію ст. 15 Закону України " Про державну допомогу сім"ям з ді тьми", якою визначено, що допом ога по догляду за дитиною до д осягнення нею трирічного вік у виплачується у розмірі, що д орівнює різниці між: з 1 січня 2008 року - 50 % прожиткового мініму му, встановленого для працез датних осіб та середньомісяч ним сукупним доходом сім"ї в р озрахунку на одну особу за по передні шість місяців, але не менше як 130 гривень.

Суд не може погодитися з так ими діями відповідача по нар ахуванню та виплаті допомоги по догляду за дитиною до дося гнення нею трирічного віку з наступних підстав.

Відповідно до 4.2 ст. 19 Констит уції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування, їх посадові о соби зобов"язані діяти лише н а підставі в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Згідно ст. 46 Конституції Укр аїни соціальні виплати та до помоги, що є основним джерело м існування, мають забезпечу вати рівень життя, не нижчий в ід прожиткового мінімуму, вс тановленого законом.

Згідно ч. 1 ст. 9 КАС України су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи, зобов "язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що визначені Конституціє ю та законами України.

Розмір допомоги по догляду за дитиною, визначений вищев казаною постановою Кабінету Міністрів України, якою затв ерджено Порядок призначення цієї допомоги суперечить ви могам ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім"ям з ді тьми" та іншим нормам Законів .

Оскільки закони України ма ють вищу юридичну силу над ур ядовими нормативними актами , суд вважає, що при вирішенні даного спору підлягають заст осуванню саме положення ст. 15 Закону України "Про державну допомогу сім"ям з дітьми", а не постанови Кабінету Міністрі в України.

Так, в разі колізії між норм ативно-правовими актами Кабі нету Міністрів України та За конами України застосуванню підлягають саме положення з аконів України, які є актами в ищої юридичної сили.

Згідно з ч.4 ст. 9 КАС України у разі невідповідності нормат ивно-правового акта Конститу ції країни, закону України, мі жнародному договору, згода н а обов' язковість якого нада на Верховною Радою України а бо іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, яки й має вищу юридичну силу.

Відповідно до п. 2 ст. 99 КАС Укр аїни передбачено річний стро к для звернення до суду за зах истом прав, свобод та інтерес ів, відповідачі наполягають на застосуванні даної статті , тому позовні вимоги розгляд аються з урахуванням вимог д аної статті, а саме за період 2 008 року.

Відповідно до ст. 22 Конститу ції України при прийнятті но вих законів або внесенні змі н до чинних законів не допуск ається звуження змісту та об сягу існуючих прав і свобод.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10/ р п було визначено, що зупиненн я законом про Державний бюдж ет України дії інших законів України щодо надання пільг, к омпенсацій і гарантій, внесе ння змін до інших законів Укр аїни, встановлення іншого(до даткового) правового регулюв ання відносин, ніж передбаче но законами України не відпо відають Конституції України . Конституційний Суд дійшов в исновку, що законом про Держа вний бюджет не можна вносити зміни до інших законів, зупин яти їх дію чи скасовувати їх, о скільки з об' єктивних причи н, це створює протиріччя у зак онодавстві і як наслідок - ска сування та обмеження прав, св обод людини і громадянина, у р азі необхідності зупинення д ії законів, внесення змін до н их і доповнень, визнання їх не чинними мають використовува тися окремі закони. Тому, поло ження п. 24 розділу П "Внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України" Закону України "Про державний бюджет Україн и на 2008 рік" та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України з 22.05.2008 року визнано неконституційними.

Рішення Конституційного С уду є обов' язковим до викон ання на території України є о статочним і не може бути оска рженим, крім того дане рішенн я у цій справі має преюдиціал ьне значення для судів загал ьної юрисдикції при розгляді ними позовів у зв"язку з право відносинами, які виникли вна слідок дії положень статей з азначених законів, що визнан і неконституційними.

Визнано неконституційними положення Закону України "Пр о державний бюджет України н а 2008 рік", який втратив чинність з дня ухвалення Конституцій ним Судом рішення, тому позов підлягає частковому задовол енню за період з 1 червня 2008 рок у по 31 січня 2009 року.

Відповідно до ст. 73 Закону Ук раїни "Про Конституційний Су д України", якщо акти (закони т а інші правові акти Верховно ї Ради України, акти Президен та України, акти Кабінету Мін істрів України, праві акти Ве рховної Ради Автономної Респ убліки Крим) або їх окремі пол оження визнаються такими, що не відповідають Конституції України, вони оголошуються н е чинними і втрачають чинніс ть від дня прийняття Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність.

Відповідно до ст. 58 Закону Ук раїни "Про державний бюджет н а 2008 рік" та про внесення змін д о деяких законодавчих актів України з 1 квітня 2008 року прожи тковий мінімум на одну дитин у віком до 6 років встановлени й 538 гривень, з 1 липня 2008 року - 540 гр ивень і з 1 жовтня 2008 року - 557 грив ень.

З урахуванням розміру прож иткового мінімуму на одну ос обу в розрахунку на місяць дл я дітей віком до 6 років в цей п еріод, позивачці необхідно б уло нарахувати та сплатити з 1 червня 2008 року по 1 липня 2008 року - 538 гр., з 1 липня 2008 року по 1 жовтня 2008 року 540гр. х 3 =1620 гр., з 1 жовтня 2008 р оку по 31 січня 2009 року 557 гр. х 4 = 2228 г р.

Відповідачем за цей періо д було виплачено по 130 гр. х 8 = 1040 г р.

Разом з тим, судом встановл ено, що відповідачем у 2008 році т а в січні 2009 року позивачеві бу ла нарахована та виплачена д опомога по догляду за дитино ю до досягнення нею трирічно го віку по 130 гривень щомісячн о, а тому вказані виплати мают ь бути враховані відповідаче м при перерахуванні позивачу недоотриманої щомісячної до помоги, передбаченої ст. 15 Зак ону України " Про державну доп омогу сім"ям з дітьми" за періо д з 1 червня 2008 року по 31.01.2009 року.

Враховуючи, що відповідач н е виконав покладені на нього обов"язки, суд вважає, що мало місце порушення принципу за конності, встановленого ст. 19 Конституції України, відпові дно до якого органи державно ї влади, органи місцевого сам оврядування, хні посадові і с лужбові особи зобов"язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Вирішуючи питання відносн о позовних вимог в частині ст ягнення з відповідача заборг ованості по вказаній допомоз і в розмірі 3394, 75 гривень в тверд ій грошовій сумі, суд вважає, щ о в цій частині заявлених поз овних вимог позивачу слід ві дмовити, поскільки суд не мож е підміняти інші органи влад и та самостійно здійснити та ке нарахування. Разом з тим, су д вважає за можливе зобов"яза ти відповідача здійснити пер ерахунок недоотриманої пози вачем щомісячної допомоги, п ередбаченої ст. 15 Закону Украї ни " Про державну допомогу сім "ям з дітьми" за період з 1 червн я 2008 року по 31.01.2009 року.

Відповідно до ст. 94 ч.3 КАС Укр аїни в разі, якщо адміністрат ивний позов задоволено частк ово, судові витрати, здійснен і позивачем, присуджуються й ому відповідно до задоволени х вимог. Оскільки рішенням за довольняються вимоги стосов но неправомірних дій відпові дача, то понесені позивачем с удові витрати підлягають стя гненню з Державного бюджету України на користь позивача в розмірі З грн. 40 коп..

Суд також відмовляє позива чці у стягненні з відповідач а 150 грн. витрат на правову допо могу, оскільки вона не надала суду передбачені законодавс твом докази на підтвердження роботи її адвоката в суді.

Керуючись Законом Україн и "Про державну соціальну доп омогу сім' ям з дітьми", Рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22.05.2008 року № 10 / рп, ст. ст. 89 , 94, 99, 100, 158-163 КСА України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити част ково.

Визнати неправомірними ді ї Управління праці та соціал ьного захисту населення Теті ївської райдержадміністрац ії щодо виплати ОСОБА_2 ко штів в меншому розмірі ніж пе редбачено законом за період з 1 червня 2008 року по 31 січня 2009 ро ку.

Зобов' язати Управління п раці та соціального захисту населення Тетіївської райде ржадміністрації здійснити п ерерахунок призначеної ОС ОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_2, жител ьці АДРЕСА_1 соціальної до помоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічног о віку з 1 червня 2008 року по 31 січ ня 2009 року та виплатити її у від повідності до вимог ст. 15 Зако ну України "Про державну допо могу сім"ям з дітьми" з урахува нням проведених за цей періо д виплат.

В іншій частині позовних в имог відмовити.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Тетіївський районний су д протягом двадцяти днів піс ля подання заяви про апеляці йне оскарження, яка може бути подана до суду протягом деся ти днів з дня проголошення по станови.

СудТетіївський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення09.06.2009
Оприлюднено11.05.2011
Номер документу15121568
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-165/09

Постанова від 10.11.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Шеремета Ю. С.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Макіївки

Ситенко А. І.

Постанова від 09.06.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Лісовенко П.І.

Постанова від 16.04.2009

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тимченко О.О.

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні