Герб України

Постанова від 10.11.2015 по справі 2-а-165/09

Франківський районний суд м.львова

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

2-а-165/09

П О С Т А Н О В А

Іменем України

10.11.2015 року Франківський районний суд м. Львова в складі:

головуючого судді Мартьянової С.М.

при секретарі Турчак М.І.

розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові в залі суду адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Франківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради про визнання дій незаконними та перерахунок грошових коштів, -

в с т а н о в и в:

16 грудня 2008 року позивач звернулася з позовом до відповідача про визнання дій неправомірними, стягнення недорахованих сум допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2007-2008 роки в розмірі 5434,41 грн.

Позивач свої позовні вимоги мотивувала тим, що вона є матір’ю малолітньої дитини та відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», їй як особі, яка здійснює догляд за малолітньою дитиною до досягнення нею трирічного віку повинна виплачуватися допомога в розмірі встановленому законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Вважаючи, що виплата по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за вказаний період здійснювалась не в повному розмірі, позивач звернулася до суду.

Позивачка в судове засідання не з’явилася, хоча належним чином була повідомлена про час та місце розгляду справи.

Представник відповідача в судове засідання не з’явилася, подала письмове заперечення, в якому просить розглядати справу у її відсутності. Просить в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 відмовити.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку, що адміністративний позов ОСОБА_1 слід задоволити частково з наступних підстав.

Судом встановлено, що позивач є матір’ю малолітньої дитини ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, що підтверджується Свідоцтвом про народження серії 1-СГ №056540 від 12.05.2006 року та відповідно до Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» має право на отримання допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку.

Згідно зі статтею 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається застрахованій особі у розмірі, що встановлюється правлінням Фонду, але не менше розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Відповідно до ст. ст. 21, 22 Конституції України права та свободи людини є невідчужуваними, при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод.

При нарахуванні та виплаті позивачу цього виду державної допомоги у 2007 році відповідач керувався статтею 56 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якою передбачено, що у 2007 році допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» здійснюється за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для непрацездатних, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для застрахованих осіб, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України, а також пунктом 7 статті 71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», яким зупинено на 2007 рік дію, зокрема, статті 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням».

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року №6-рп/2007 зміни, внесені пунктом 7 статті 71 «Про Державний бюджет України на 2007 рік», визнано такими, що не відповідають Конституції України.

Відповідно до частини другої статті 152 Конституції України закони, інші правові акти або їх окремі положення, що визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2007 року, справа №6-рп/2007 за конституційним поданням 46 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) положень статей 29, 36, частини другої статті 56, частини другої статті 62, частини першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13, 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 101, 103, 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» визнано такими, що не відповідають Конституції України (є неконституційними).

Положення статті 56 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», які визнані неконституційними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційним Судом України цього рішення.

Статтею 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» передбачено, що прожитковий мінімум на одну особу на місяць для дітей віком до 6 років становить: з 1 січня - 434 гривні, з 1 квітня - 463 гривні, з 1 жовтня - 470 гривень.

З огляду на зазначене, відповідача, як орган на який покладено обов’язок нарахування та виплати такої допомоги, слід зобов’язати провести перерахунок призначеної позивачу допомоги по догляду за дитиною, виходячи з того, що така допомога має визначатись у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років.

Відповідно до ч.4 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі невідповідності нормативно-правового акта Конституції України, Закону України, міжнародному договору, згода на обов'язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує (правовий акт, який має вищу юридичну силу.

Враховуючи, що відповідач при розгляді справи наполягає на застосуванні строків звернення до суду, суд приходить до висновку про необхідність застосування строку звернення до суду визначеного ст.99 КАС України (в редакції чинній на момент звернення позивача до суду) та відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

Відтак, враховуючи річний строк звернення до адміністративного суду, позовні вимоги належить задоволити за період з 16.12.2007 року по 31.12.2007 року.

Щодо позовних вимог про стягнення допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за 2008 рік, то суд вважає за необхідне зазначити, що ст. 58 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» затверджено на 2008 рік прожитковий мінімум на дітей віком до 6 років в наступних розмірах: з 01 січня - 526 грн., з 01 квітня - 538 грн., з 01 липня - 540 грн., а згідно пункту 23 цього Закону, підпункт 8 пункту 8 з розділу VIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» викладено у такій редакції: «Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між: з 01 січня 2008 року 50%, з 01 січня 2009 року 75%, з 01 січня 2010 року 100% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців».

Саме тому, у 2008 році, нарахування та виплата вказаної допомоги здійснювались відповідно до ст. 15 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми», якими визначено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн., і дане положення рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 року не було визнано неконституційним.

Відповідно до ч.2 п. 22 Порядку призначення і виплати державної допомоги сім'ям з дітьми для призначення допомоги у розмірі, що перевищує мінімальний (тобто 130 гривень), подається в установленому порядку довідка про склад сім'ї та декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім'ї). Тобто, у випадку, якщо особа не подає довідки про склад сім'ї та декларацію про доходи та майновий стан або різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для непрацездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців менша за 130 гривень, допомога особі призначається в мінімальному розмірі, тобто 130 гривень.

У матеріалах справи відсутні вищенаведені документи, тому безпідставними є позовні вимоги за 2008 рік.

Керуючись ст. ст. 11, 70, 94, 160, 163 КАС України, суд

п о с т а н о в и в :

Позов ОСОБА_1 задовільнити частково.

Визнати дій посадових осіб Франківського відділу соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради щодо не донарахування та виплати ОСОБА_1 державної допомоги по догляду дитиною до досягнення нею трирічного віку незаконними.

Зобов’язати Франківський відділ соціального захисту управління соціального захисту департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 16.12.2007 року по 31.12.2007 року, встановленої ст. 43 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими народженням та похованням» у розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років встановленого ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік».

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом 10-ти днів після її проголошення. Постанова набуває законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя: Мартьянова С.М.

СудФранківський районний суд м.Львова
Дата ухвалення рішення10.11.2015
Оприлюднено10.12.2015
Номер документу54054356
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-165/09

Постанова від 10.11.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 22.07.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Мартьянова С. М.

Ухвала від 14.01.2015

Адміністративне

Франківський районний суд м.Львова

Шеремета Ю. С.

Ухвала від 19.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 13.05.2009

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Макіївки

Ситенко А. І.

Постанова від 09.06.2009

Адміністративне

Тетіївський районний суд Київської області

Лісовенко П.І.

Постанова від 16.04.2009

Адміністративне

Будьоннівський районний суд м.Донецька

Тимченко О.О.

Ухвала від 16.09.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 09.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Земляна Г.В.

Ухвала від 10.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні