Постанова
від 20.04.2011 по справі 2а-4497/11/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

20 квітня 2011 року № 2а-4497/11/2670

10:42

За позовом Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Ринок «Десн а»

до Державної податкової інс пекції у Дніпровському район і міста Києва

про скасування податкового п овідомлення-рішення № 0001042340 від 18.03.2011

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засід ання: Шевченко Я.В.

Обставини справи:

Позивач звернувся до Окружного адміністративног о суду міста Києва із адмініс тративним позовом до Державн ої податкової інспекції у Дн іпровському районі міста Киє ва про скасування податковог о повідомлення-рішення № 00010 42340 від 18.03.2011.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що оскаржуване рішенн я прийнято з порушенням Зако ну України «Про застосування реєстрів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг» та Положення про форму та з міст розрахункових докумен тів, затвердженого наказом Д ержавної податкової адмініс трації України від 01.12.2000 N 614, заре єстровано в Міністерстві юст иції України 5 лютого 2001 р. за N 105/5 296, оскільки розрахункові доку менти позивача містять всі н еобхідні реквізити та відпов ідають Положенню, що виключа є можливість застосування до нього штрафних (фінансових) с анкцій.

Відповідач позовні вимоги не визнає, просить відмовити в задоволенні позовних вимо г в повному обсязі, оскільки п озивачем не забезпечено друк відповідних розрахункових д окументів, так як фіскальні к асові чеки не містять обов' язкових реквізитів, зокрема, адреси господарської одиниц і - не зазначено місто Київ, щ о є підставою для застосуван ня штрафних санкцій на підст аві статті 17 Закону України «П ро застосування реєстрів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг».

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з'ясувавши всі фактичні обс тавини, на яких ґрунтується п озов, об'єктивно оцінивши док ази, які мають юридичне значе ння для розгляду справи і вир ішення спору по суті, Окружни й адміністративний суд міста Києва, -

встановив:

актом перевірки від 03.0 3.2011 встановлено, що у періоди з 05.03.2010 по 31.12.2010 та з 02.01.2011 по 02.03.2011 позива ч не забезпечив друк відпові дних розрахункових документ ів при здійсненні розрахунко вих операцій по РРО, а саме: фі скальні касові чеки не містя ть обов' язкові реквізити ро зрахункових документів, відс утня адреса господарської од иниці, що проявилось у відсут ності у документі зазначення міста Києва. Загальна сума пр оведених розрахункових опер ацій через РРО без друку відп овідних розрахункових докум ентів становить: за період 05.03.2 010 по 31.12.2010 - 205077.10 грн., а за період з 02.01.2011 по 02.03.2011 - 34755.24 грн. Висновками перевіряючих зафіксовано, щ о викладене є порушенням пп. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг».

На підставі вказаного акта податковим органом прийнято оскаржуване податкове повід омлення-рішення Форми «С»№ 0001042340 від 18.03.2011, яким за порушенн я 1, 2 ст. 3 Закону України «Про за стосування реєстраторів роз рахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчу вання та послуг»та на підста ві п. 1 ст. 17 Закону України «Про застосування реєстраторів р озрахункових операцій у сфер і торгівлі, громадського хар чування та послуг»до Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Ринок «Десна»застосов ано штрафні (фінансові) санкц ії в розмірі 1025386,50 грн.

За результатом розгляду сп рави судом долучено до матер іалів справи копії Книг облі ку розрахункових операцій з копіями спірних розрахунков их касових чеків.

Вивчивши спірну ситуацію, с уд встановив наступне.

Закон України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг»від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР (у редакції, що діяла на м омент прийняття оскаржувано го рішення) визначає правові засади застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг.

Статтею 1 Закону про РРО вст ановлено, що реєстратори роз рахункових операцій застосо вуються фізичними особами - с уб'єктами підприємницької ді яльності або юридичними особ ами (їх філіями, відділеннями , іншими відокремленими підр озділами) (далі - суб'єкти підп риємницької діяльності), які здійснюють операції з розра хунків в готівковій та/або в б езготівковій формі (із засто суванням платіжних карток, п латіжних чеків, жетонів тощо ) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г, а також уповноваженими бан ками та суб'єктами підприємн ицької діяльності, які викон ують операції купівлі-продаж у іноземної валюти.

Встановлення норм щодо зас тосування або незастосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в інших законах не допускається.

Положеннями статті 3 Закону про РРР встановлено, що суб'єк ти підприємницької діяльнос ті, які здійснюють розрахунк ові операції в готівковій та /або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних кар ток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (над анні послуг) у сфері торгівлі , громадського харчування та послуг зобов'язані:

1) проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передбач ених цим Законом, із застосув анням зареєстрованих у встан овленому порядку розрахунко вих книжок;

2) видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;

3) застосовувати реєстратор и розрахункових операцій, що включені до Державного реєс тру реєстраторів розрахунко вих операцій, з додержанням в становленого порядку їх заст осування;

4) забезпечувати цілісність пломб реєстратора розрахунк ових операцій та незмінність його конструкції та програм ного забезпечення;

5) у разі незастосування реє страторів розрахункових опе рацій у випадках, визначених цим Законом, проводити розра хунки з використанням книги обліку розрахункових операц ій та розрахункової книжки з додержанням встановленого п орядку їх ведення, крім випад ків, коли ведеться облік чере з електронні системи прийнят тя ставок, що контролюються у режимі реального часу Держа вним казначейством України;

6) забезпечувати зберігання використаних книг обліку ро зрахункових операцій та розр ахункових книжок протягом тр ьох років після їх закінченн я;

7) подавати до органів держа вної податкової служби звітн ість, пов'язану із застосуван ням реєстратора розрахунков их операцій та розрахункових книжок, не пізніше 15 числа нас тупного за звітним місяця;

8) реалізовувати товари (над авати послуги) за умови наявн ості цінника на товар (меню, пр ейскуранта, тарифу на послуг у, що надається) у грошовій оди ниці України;

9) щоденно друкувати на реєс траторах розрахункових опер ацій (за виключенням автомат ів з продажу товарів (послуг) ф іскальні звітні чеки і забез печувати їх зберігання в кни гах обліку розрахункових опе рацій;

10) друкувати на реєстратора х розрахункових операцій (за виключенням автоматів з про дажу товарів (послуг) контрол ьні стрічки і забезпечувати їх зберігання протягом трьох років;

11) проводити розрахункові о перації через реєстратори ро зрахункових операцій з викор истанням режиму попередньог о програмування найменуванн я, цін товарів (послуг) та облі ку їх кількості;

12) вести у порядку, встановле ному законодавством, облік т оварних запасів на складах т а/або за місцем їх реалізації , здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в та кому обліку, за винятком прод ажу товарів особами, які відп овідно до законодавства опод атковуються за правилами, що не передбачають ведення обл іку обсягів реалізованих тов арів (наданих послуг);

13) забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахункі в сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора р озрахункових операцій, а у ви падку використання розрахун кової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими к витанціями, виданими з почат ку робочого дня;

14) вводити в експлуатацію, пр оводити технічне обслуговув ання, ремонтувати реєстратор и розрахункових операцій чер ез центри сервісного обслуго вування у встановленому поря дку;

15) надавати покупцю товарів (послуг) за його вимогою чек, н акладну або інший письмовий документ, що засвідчує перед ання права власності на них в ід продавця до покупця з мето ю виконання вимог Закону Укр аїни "Про захист прав спожива чів". Порушення цього правила тягне за собою відповідальн ість, передбачену зазначеним законом, але не може бути підс тавою для застосування до по рушника адміністративних чи фінансових санкцій, передба чених законодавством з питан ь оподаткування.

При цьому, ПОЛОЖЕННЯ про фор му та зміст розрахункових до кументів, затверджено наказо м Державної податкової адмін істрації України від 01.12.2000 N 614, за реєстровано в Міністерстві ю стиції України 5 лютого 2001 р. за N 105/5296, розроблено на виконання Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг". Положенням визнач ено форми і зміст розрахунко вих документів, які повинні в идаватися при здійсненні роз рахунків суб'єктами господар ювання для підтвердження фак ту продажу (повернення) товар ів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг, крім розрахунк ів при здійсненні операцій з купівлі-продажу іноземної в алюти. Положення не поширюєт ься на розрахункові проїзні та перевізні документи на за лізничному (крім приміського ) й авіаційному транспорті.

Пунктом 2.1. Положення устано влено, що вимоги до змісту роз рахункових документів визна чають обов'язкові реквізити розрахункових документів. У разі відсутності хоча б одно го з обов'язкових реквізитів , а також недотримання сфери п ризначення, документ не є роз рахунковим.

Відповідно до норм пункту 3 Положення фіскальний касови й чек на товари (послуги) (далі - касовий чек) - це розрахунков ий документ, надрукований ре єстратором розрахункових оп ерацій при проведенні розрах унків за продані товари (нада ні послуги).

Касовий чек повинен містит и такі обов'язкові реквізити : назву господарської одиниц і; адресу господарської один иці; для СГ, що зареєстровані я к платники ПДВ, - індивідуальн ий податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з З аконом

України "Про подат ок на додану вартість"; перед н омером друкуються

великі літери "ПН"; для СГ, що не є плат никами ПДВ, - ідентифікаційни й код за ЄДРПОУ або ідентифік аційний номер за ДРФО, перед я ким друкуються великі літери "ІД"; якщо кількість придбаног о товару (отриманої послуги) н е дорівнює одиниці виміру, - то кількість, вартість придбан ого товару (отриманої послуг и); вартість одиниці виміру то вару (послуги); найменування т овару (послуги); літерне позна чення ставки ПДВ праворуч ві д надрукованої вартості това ру (послуги); позначення форми оплати (готівкою, карткою, у к редит, чеками тощо) та суму кош тів за даною формою оплати; за гальну вартість придбаних то варів (отриманих послуг) у меж ах чека, перед якою друкуєтьс я слово "СУМА" або "УСЬОГО"; для СГ, що зареєстровані як плат ники ПДВ, окремим рядком - літе рне позначення ставки ПДВ, ро змір ставки ПДВ у відсотках, з агальну суму ПДВ за всіма заз наченими в чеку товарами (пос лугами), на початку рядка - вел икі літери "ПДВ"; порядковий но мер касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хви лина) проведення розрахунков ої операції; фіскальний но мер реєстратора розрахунков их операцій, перед яким друку ються великі літери "ФН"; на пис "ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК" та логоти п виробника.

При цьому, в порядку пункту першого Положення адреса гос подарської одиниці - адреса, я ка зазначена в дозволі на роз міщення господарської одини ці (договорі оренди, іншому до кументі на право власності ч и користування господарсько ю одиницею), а фіскальний номе р - сформований відповідно до встановлених правил унікаль ний номер реєстратора розрах ункових операцій, книги облі ку розрахункових операцій, я кий надається органом держав ної податкової служби при ре єстрації відповідного засоб у обліку розрахункових опера цій.

У відповідності до положен ь п.2.5. "Порядку реєстрації, опло мбування та застосування реє страторів розрахункових опе рацій за товари (послуги)" (№ 614 в ід 01.12.2000; далі - Порядок) фіскал ьний номер РРО складається з коду області (дві цифри), коду району або міста (дві циф ри) згідно з місцезнаходженн ям СГ (для великих платникі в податків - коду міста, де вон и обслуговуються) та порядко вого номера запису (шість циф р) у Книзі реєстраторів розра хункових операцій.

В порядку пункту першого ст атті 17 Закону про РРО за поруш ення вимог цього Закону до су б'єктів підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції за товари (п ослуги), за рішенням відповід них органів державної податк ової служби України застосов уються фінансові санкції у т аких розмірах - у п'ятикратном у розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на як і виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахунк ових операцій на неповну сум у вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непро ведення розрахункових опера цій через реєстратори розрах ункових операцій, у разі неро здрукування відповідного ро зрахункового документа, що п ідтверджує виконання розрах ункової операції, або провед ення її без використання роз рахункової книжки;

Аналізуючи викладені вище обставини та норми законода вства про РРО, суд дійшов висн овку про обґрунтованість поз овних вимог, вважає їх такими , що підлягають задоволенню. В казаного висновку суд дійшов з огляду на те, що при дослідж енні наданих копій чеків, зі з місту останніх вбачається на явність всіх обов' язкових р еквізитів, встановлених Поло женням, в тому числі - адреса господарської одиниці, а сам е: вул. Кибальчича, 11-А.

При цьому, суд не приймає до уваги твердження податкової служби про невідповідність таких розрахункових докумен тів, оскільки останні не міст ять обов' язкового реквізит у розрахункового документа, а саме: адреси господарської одиниці. Адже, зі змісту кожно го спірного чека (долучено до матеріалів справи) вбачаєть ся такий реквізит, як адреса г осподарської одиниці. Разом з тим, твердження відповідач а, що зазначений реквізит не м істить назви міста, що є поруш енням законодавства про РРО та є підставою для застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій, є необґрунтованим та бе зпідставним, оскільки відпов ідно до норм Порядку, при реєс трації Книги ОРО та, відповід но, РРО, останньому присвоюєт ься фіскальний номер, який, в с вою чергу, в цифровому наборі містить як код області (дві ци фри), так і код району або міст а (дві цифри) згідно з місцезна ходженням СГ.

З огляду на те, що відповіда чем зареєстровано РРО та при своєно йому фіскальний номер , який містить визначені Поря дком відомості про його місц езнаходження, у податкового органу відсутні підстави ств ерджувати про невідповідніс ть розрахункових документів . Адже, останні, як встановлено судом за результатом розгля ду справи, містять всі передб ачені Положенням реквізити.

Поряд з цим, суд додатково в важає необхідним відмити той факт, що норми Положення не ро зкривають конкретно зміст ел ементів адреси суб'єкта госп одарювання, зокрема зазначен ня міста, поряд з цим інші норм ативні правові акти передбач ають кодування міста де знах одиться РРО у фіскальному но мері. Таке зумовлює відсутні сть необхідності фактично п овторного вказування конкре тно міста. Наявність нормати вно-правового зобов'язання п латника податку для такого д ублювання податковою службо ю в судовому засіданні не дов едена.

За таких умов згідно вищеви кладеного у сукупності, поло ження ч.1 статті 19 Конституції ї України у відповідності до якої правовий порядок в Укра їні грунтується на засадах, в ідповідно до яких ніхто не мо же бути примушений робити те , що не передбачено законодав ством, суд дійшов до висновку про задоволення позовних ви мог в повному обсязі.

Відповідно до частини перш ої статті 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті о бставини, на яких ґрунтуютьс я її вимоги та заперечення, кр ім випадків, встановлених ст аттею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справа х про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт а владних повноважень обов'я зок щодо доказування правомі рності свого рішення, дії чи б ездіяльності покладається н а відповідача, якщо він запер ечує проти адміністративног о позову (частина друга статт і 71 КАС України).

Зважаючи на всі наведені об ставини в їх сукупності, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги підлягають задоволенню .

Керуючись ст.ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний поз ов задовольнити повністю.

Скасувати податкове повід омлення-рішення Державної по даткової інспекції у Дніпров ському районі міста Києва № 0001042340 від 18.03.2011.

Відшкодувати Товариству з обмеженою відповідальністю «Ринок «Десна»(02183, м. Київ, вул. Миколи Кибальчича, 11-А, код ЄДР ПОУ 24377301) за рахунок Державного бюджету України судовий збі р у розмірі 3 (три) гривні 40 (соро к) копійок.

Постанова може бути оскарж ена в порядку та строки, встан овлені статтею 186 та набирає з аконної сили в порядку та стр оки, передбачені статтею 254 Ко дексу адміністративного суд очинства України.

Суддя О.В.Крот юк

Дата складення та підп исання постанови в повному о бсязі - 27.04.2011.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.04.2011
Оприлюднено11.05.2011
Номер документу15135696
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4497/11/2670

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

Ухвала від 30.03.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 22.01.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Карась О.В.

Ухвала від 29.10.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 29.02.2012

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Денісов А.О.

Постанова від 20.04.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кротюк О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні