ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 квітня 2011 року 10 год. 10 хв. Справа № 2а-8451/10/0870
Суддя Запорізького окружного адміністративного суду Батрак І.В., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовною заявою Державної податкової інспекції у Приморському районі Запорізької області
до Приватного підприємця ОСОБА_1
про стягнення заборгованості у розмірі 9 130, 00 грн.
ВСТАНОВИВ:
Позивач звернувся до суду з позовом, в якому просить суд з стягнути з відповідача 9 130,00 грн. – заборгованості по штрафним санкціям за порушення п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 №265/95-ВР (далі – Закон №265/95-ВР).
Позовні вимоги обґрунтовує ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» від 04.12.1990 №509-XII, п.п.3.1.1 п.3.1 ст.3 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12. 2000 №2181-III (далі – Закон №2181-ІІІ).
В судове засідання представник позивача не з’явився, в матеріалах справи є заява з якої свідчить що прибути в судове засідання неможливо зв’язку з недостатнім фінансуванням, позовні вимоги підтримують у повному обсязі..
Представник відповідача у судове засідання не з’явився, проте 13.04.2011 надіслав на адресу суду заяву про розгляд справи без його участі в порядку письмового провадження, зазначивши, що заперечує проти позову.
Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених ст.128 КАС України, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З урахуванням викладеного суд вирішив розглянути справу в порядку письмово провадження за наявними матеріалами.
Крім того, на адресу суду від представника відповідача надійшли заперечення на позов (вх.37045 від 30.11.2011), відповідно до яких він вважає рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 06.07.2007 №0000362303/0 у розмірі 23 473,75 грн. протиправним та зазначає про необхідність зупинення провадження у справі до розгляду касаційних скарг у Вищому адміністративному суді на постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.10.2009 та набрання рішенням законної сили.
Згідно з ч. 1 ст. 41 КАС України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши матеріали справи, з’ясувавши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ОСОБА_1 (ідентифікаційний номер НОМЕР_1) зареєстрований як фізична особа - підприємець 15.10.1996 Приморською районною державною адміністрацією, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію від 15.10.1996 №102.
Посадовими особами ДПА у Запорізькій області 30.06.2007 було здійснено перевірку господарської одиниці - магазину «Лев», що належить відповідачу щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб’єктами підприємницької діяльності, за результатами якої було складено акт від 30.06.2007 №081700472380. Перевіркою було встановлено порушення відповідачем п.1 ст. 3 Закону №265/95-ВР.
На підставі проведеної перевірки та акту було винесено рішення про застосування до відповідача фінансових санкцій від 06.07.2007 №0000362303/0 у розмірі 23 473,75 грн. Вказане рішення було отримано відповідачем особисто 06.07.2007, про що свідчить його підпис на корінці зазначеного рішення.
ОСОБА_1 вказане рішення оскаржив в адміністративному порядку, проте за результатами розгляду його скарг ДПІ у Приморському районі Запорізької області, ДПА у Запорізькій області та ДПА України, вказане рішення було залишено без змін, а скарги без задоволення.
Вважаючи рішення протиправним ОСОБА_1 звернувся до суду.
Постановою господарського суду Запорізької області від 14.02.2008 у справі №3/611/07-АП адміністративний позов Приватного підприємця ОСОБА_1 до ДПІ у Приморському районі Запорізької області про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 06.07.2007 №0000362303/0 було задоволено частково. Оспорюване рішення було визнано протиправним та скасовано в частині нарахування 23 358,75 грн.
Постановою колегії судів Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 19.10.2009 апеляційну скаргу ДПІ у Приморському районі Запорізької області було задоволено частково. Постанову господарського суду Запорізької області від 14.02.2008 у справі №3/611/07-АП було скасовано. Позовні вимоги приватного підприємця ОСОБА_1 задоволено частково. Оспорюване рішення було визнано протиправним та скасовано в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 14 373, 75 грн. В іншій частині позову було відмовлено.
Судом апеляційної інстанції, зокрема. було встановлено, що оспорюване рішення\ є правомірним та законним лише в частині застосування до позивача штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 9 130,00 грн.
Відповідно до ч.5 ст.254 КАС України постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.
Відповідно до ст.255 КАС України постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.
Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.
Закон України «Про державну податкову службу в Україні» встановлює, що податкові органи здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), контролю за валютними операціями, контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, а також контролю за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб'єктів підприємницької діяльності та ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, торгових патентів.
Відповідно до п. 8, 11 ст. 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» державна податкова служба має право вимагати від платників податків, діяльність яких перевіряється, усунення виявлених порушень податкового законодавства, контролювати виконання законних вимог посадових осіб органів державної податкової служби, а також припинення дій, які перешкоджають здійсненню повноважень посадовими особами органів державної податкової служби; застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми недоїмки, пені у випадках, порядку та розмірах, встановлених законами України.
Статтею 1 Закону №265/95-ВР встановлено, що реєстратори розрахункових операцій застосовуються підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності, а також фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які здійснюють операції з розрахунків у готівковій та/або у безготівковій формі при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг....
Відповідно до ст.3 Закону №265/95-ВР України суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, зокрема, зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції.
Відповідальність за порушення вимог Закону №265/95-ВР передбачена розділом V цього Закону, зокрема, статтею 17 Закону №265/95-ВР передбачена відповідальність у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі не роздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
У відповідності до ст. 25 Закону №265/95-ВР, суми фінансових санкцій, які визначені ст.ст. 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб’єктами підприємницької діяльності до відповідного місцевого бюджету за місцем їх реєстрації в десятиденний термін з дня прийняття органами Державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Згідно п.п.3.1.1. п.3.1.ст.3 Закону №2181-ІІІ, активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.
Враховуючи вищевикладене, вимоги позивача у справі є законними і обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 71, 159-163 КАС України, суд, –
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Приморському районі Запорізької області до Приватного підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості у розмірі 9 130, 00 грн. задовольнити.
Стягнути з Приватного підприємця ОСОБА_1 заборгованість на суму 9 130,00 грн. (дев’ять тисяч сто тридцять гривень) на: р/р 35215001003267, банк ГУ ДКУ у Запорізькій області. МФО 813015, ЄДРПОУ 34120498.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України – з дня складення її в повному обсязі, апеляційної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя І.В.Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.04.2011 |
Оприлюднено | 16.05.2011 |
Номер документу | 15158222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні