ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 березня 2011 р. № 2а-2064/11/1370
Львівський окружний а дміністративний суд у складі :
головуючого судді Брильов ського Р.М.,
при секретарі Падляк О.І.
за участю:
представників позивача - Лесіва М.Ф., Демчука І.Д.
представника відповідача - Змінчак Л.В.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні у місті Львові адміністративну спра ву за адміністративним позов ом Фермерського відгодівель но-заготівельного господарс тва "Водограй" до ДПІ у Сколівс ькому районі Львівської обла сті про визнання неправомірн ими дій, визнання недійсним т а скасування податкового пов ідомлення-рішення, -
ВСТАНОВИВ:
Фермерське відгодівел ьно-заготівельне господарст во "Водограй" звернулось до су ду з адміністративним позово м до ДПІ у Сколівському район і Львівської області про виз нання неправомірними дій, ви знання недійсним та скасуван ня податкового повідомлення -рішення.
Позивач просить суд визнат и протиправними дії та безді яльність ДПІ у Сколівському районі Львівської області що до не взяття до уваги первинн их бухгалтерських документі в під час проведення перевір ки фермерського господарств а "Водограй"; визнати недійсни м та скасувати податкове пов ідомлення-рішення від 02.02.2011 р. № 0000582380 ДПІ у Сколівському районі Львівської області на суму 900 7,50 грн.
Позовні вимоги мотивован і тим, що, на думку позивача, ді ї та висновки працівників ДП І у Сколівському районі Льві вської області, що викладені в акті перевірки від 11.01.2011 року , зокрема щодо порушення ФВЗГ «Водограй»п.12 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій в сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг»не законними та неправомірними , та відповідно прийняте пода ткове повідомлення-рішення в ід 02.02.2011 р. №0000582380 на суму 9007,50 грн. про застосування до підприємств а штрафних фінансових санкці й згідно ст.20 Закону України « Про застосування реєстратор ів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»як так е, що прийняте з порушенням та недотриманням вимогам закон одавства України і підлягає скасуванню, оскільки ФВЗГ "Во дограй" не вчиняло жодних пор ушень, що підтверджувалось д окументально, однак, не було в зято до уваги ревізорами під час проведення перевірки.
У позовній заяві позивач за значає, що 11.01.2011 р. працівниками податкового органу було про ведено перевірку магазину-ба ру (м. Сколе, вул. Д. Галицького, 55), який належить ФВЗГ "Водогра й", з питань дотримання порядк у проведення розрахунків за товари (послуги), вимоги з регу лювання обігу готівки, наявн ість торгових патентів і ліц ензій.
На момент перевірки у вказа ному магазині-барі позивача працювали два наймані праці вники, які перебувають на пос аді продавців - ОСОБА_4 та ОСОБА_5, та які відповідають за проведення розрахунково- касових операцій через РРО т а збереження товарно- матері альних цінностей, що знаходя ться в магазині. Продавці пов ідомили директора ФВЗГ "Водо грай" - Лесіва М.Ф. про прове дення перевірки. В кінці дня 11 .01.2011 р. ревізори просили надати документи на прихід товару, н а що продавці повідомили їх, щ о документи знаходяться в ма газині, однак, вони за них не в ідповідають і їх може надати тільки директор підприємств а, який буде наступного дня. На ступного дня, 12.01.2011 р., дииректор Лесів М.Ф. особисто предс тавив працівникам податково ї служби вказані документи, о днак останні повідомили дире ктора, що документи їм уже не п отрібні.
Позивач звертає увагу су ду на те, що відповідно до ст.8 З акону України "Про бухгалтер ський облік га фінансову зві тність в Україні" бухгалтерс ький облік на підприємстві в едеться безперервно з дня ре єстрації підприємства до йог о ліквідації. Питання органі зації бухгалтерського облік у на підприємстві належать д о компетенції його власника (власників) або уповноважено го органу (посадової особи) ві дповідно до законодавства та установчих документів.
Відповідальність за орган ізацію бухгалтерського облі ку та забезпечення фіксуванн я фактів здійснення всіх гос подарських операцій у первин них документах, збереження о броблених документів, реєстр ів і звітності протягом вста новленого терміну, але не мен ше трьох років, несе вла сник (власники) або уповноваж ений орган (посадова особа), як ий здійснює керівництво підп риємством відповідно до зако нодавства та установчих доку ментів.
Тобто, згідно установчих документів та вимог чинного законодавства за фінансову господарську діяльність та ведення бухгалтерського обл іку відповідає Лесів М.Ф. як власник, директор та бухга лтер підприємства. Натомість продавці магазину-бару не ма ють доступу до документів бу хгалтерського та податковог о обліку.
Крім того, позивач зазначає , що йому не було відомо про пр оведення перевірки підприєм ства, позивач не отримував жо дного документа, передбачено го ст.81 глави 8 Податкового код ексу України, і на підставі як их працівники органів ДПС ма ють право вчиняти дії щодо пр оведення перевірки СПД. Біль ше того, працівники податков ої служби, які зазначені в акт і перевірки, не представилис ь належним працівникам (прод авцям) позивача, не показали с вої особисті посвідчення, не представили наказ та посвід чення на проведення перевірк и вказаної господарської оди ниці магазину-бару, чим грубо порушили вимоги ст.ст.75, 76-79, 80, 81 гл ави 8 Податкового кодексу Укр аїни.
Представники позивача в су довому засіданні позов підтр имали, просять його задоволи ти.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечив з підстав, нав едених у поданому до суду зап ереченні на позов. Зазначив, щ о перевіркою встановлено пор ушення позивачем вимог п. 12 ст .3 Закону України «Про застосу вання реєстраторів розрахун кових операцій в сфері торгі влі, громадського харчування та послуг», а саме на час пров едення перевірки були відсут ні накладні від постачальник ів на товарно- матеріальні ці ності (алкогольні напої) на за гальну суму 4503,75 грн по цінах ре алізації. Акт перевірки №0056/13/28/2 3/19/65790 від 21.01.11р. представником від суб'єкта господарарювання п ідписано, до акту та перевіря ючих зауважень не вказано.
Заслухавши доводи сторін, з 'ясувавши обставини, на які ст орони посилаються як на підс таву своїх вимог і заперечен ь та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд, да ючи правову оцінку спірним п равовідносинам, виходив з на ступного.
Фермерське відгодівель но-заготівельне господарств о "Водограй" зареєстроване 20.11.1992 р. Сколівською районною державною адміністрацією Ль вівської області, свідоцтво серії А00 №371471, ЄДРПОУ 19165790.
Згідно матеріалів справи, 11 .01.2011 р. працівниками ДПА у Львів ській області було проведено перевірку Фермерського відг одівельно-заготівельного го сподарства "Водограй" з питан ь дотримання порядку проведе ння розрахунків за товари (по слуги), вимог з регулювання об ігу готівки, наявності торго вих патентів і ліцензій. За ре зультатами проведеної перев ірки працівниками ДПА у Льві вській області складено акт перевірки №0056/13/28/23/19/65790 від 21.01.11 р. Зг ідно акту перевірки було вст ановлено порушення підприєм ством п. 12 ст.3 Закону України «П ро застосування реєстраторі в розрахункових операцій у с фері торгівлі, громадського харчування та послуг", а саме н е забезпечено ведення обліку товарних запасів за місцем р еалізації алкогольних напої в, в реалізації знаходяться а лкогольні напої згідно додат ку №3 без прихідних накладних на суму 4503,75грн.
На підставі вказаного акту ДПІ у Сколівському районі за стосовано до ФВЗГ "Водограй" ш трафні(фінансові) санкції та винесено рішення від 02.02.2011 року №0000582380 на суму 9007,5 грн.
Згідно п. 12 ст. 3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» су б'єкти господарювання, які зд ійснюють розрахункові опера ції в готівковій та/або в безг отівковій формі (із застосув анням платіжних карток, плат іжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні пос луг) у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг з обов'язані вести у порядку, вс тановленому законодавством , облік товарних запасів на ск ладах та/або за місцем їх реал ізації, здійснювати продаж л ише тих товарів, які відображ ені в такому обліку, за винятк ом продажу товарів особами, я кі відповідно до законодавст ва оподатковуються за правил ами, що не передбачають веден ня обліку обсягів реалізован их товарів (наданих послуг).
Згідно ст. 21 цього ж Закону до суб'єктів підприємницької д іяльності, що не ведуть або ве дуть з порушенням встановлен ого порядку облік товарів за місцем реалізації та зберіг ання, застосовується фінансо ва санкція у розмірі подвійн ої вартості необлікованих то варів за цінами реалізації, а ле не менше десяти неоподатк овуваних мінімумів доходів г ромадян.
Згідно п. 2 ст. 3 Закону Україн и «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні»в редакції, чинній на мо мент виникнення спірних прав овідносин, бухгалтерський о блік є обов'язковим видом обл іку, який ведеться підприємс твом. Фінансова, податкова, ст атистична та інші види звітн ості, що використовують грош овий вимірник, ґрунтуються н а даних бухгалтерського облі ку.
Згідно ст. 9 цього ж Закону пі дставою для бухгалтерського обліку господарських операц ій є первинні документи, які ф іксують факти здійснення гос подарських операцій. Первинн і документи повинні бути скл адені під час здійснення гос подарської операції, а якщо ц е неможливо - безпосередньо п ісля її закінчення. Для контр олю та впорядкування обробле ння даних на підставі первин них документів можуть склада тися зведені облікові докуме нти. Інформація, що міститься у прийнятих до обліку первин них документах, систематизує ться на рахунках бухгалтерсь кого обліку в регістрах синт етичного та аналітичного обл іку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахун ках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валют і розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окр емо. Господарські операції п овинні бути відображені в об лікових регістрах у тому зві тному періоді, в якому вони бу ли здійснені.
На підтвердження правильн ості ведення бухгалтерськог о обліку позивачем надано су ду копії товарно-транспортни х накладних №911782 від 13.10.2010 р., №752140 ві д 05.08.2010 р., №586195 від 07.10.2010 р., №714203 від 16.12.2010 р., №720399 від 10.01.2011 р.; копії видатков их накладних від 13.10.2010 р.; копії п одаткових накладних від 13.10.2010 р .; копії якісних посвідчень №19 5729 від 05.08.2010 р., №256838 від 07.10.2010 р., №323937 від 16.12.2010 р., №4120 від 10.01.2011 р.; копії посві дчень якості №4688 від 15.09.2010 р., №4482 ві д 03.09.2010 р., №4826 від 22.09.2010 р., №4769 від 20.09.2010 р ., №4831 від 27.09.2010 р., №4826 від 22.09.2010 р ., №4037 від 26.11.2010 р., №3591 від 27.10.2010 р., №3624 ві д 29.10.2010 р., №3664 від 03.11.2010 р., №3977 від 24.11.2010 р ., №3669 від 03.11.2010 р., №3349 від 12.10.2010 р., №212 від 17.09.2010 р., №2017 від 12.07.2010 р.
Чинним законодавством не п ередбачено обов' язкової на явності документів бухгалте рського обліку безпосереднь о за місцем реалізації товар у. З огляду на викладене та зва жаючи на те, що позивач доборо вільно пропонував працівник ам податкового органу пред'я вити до перевірки документи бухгалтерського обліку, суд вважає, що позовні вимоги поз ивача в частині визнання нед ійсним та скасування податко вого повідомлення-рішення ві д 02.02.2011 р. №0000582380 підлягають задово ленню.
Щодо позовних вимог позива ча про визнання протиправним и дій та бездіяльності ДПІ у С колівському районі Львівськ ої області щодо не взяття до у ваги первинних бухгалтерськ их документів під час провед ення перевірки фермерського господарства "Водограй", то та кі на думку суду не підлягают ь задоволенню, оскільки пози вачем не представлено суду б удь-яких доказів протиправно сті дій чи бездіяльності ДПІ у Сколівському районі Львів ської області, так як перевір ку ФВЗГ «Водограй»проводили працівники ДПА у Львівській області, а ДПІ у Сколівському районі Львівської області л ише винесено податкове повід омлення-рішення від 02.02.2011 р. №00005823 80 на підставі акту перевірки .
Згідно з частиною 1 статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги чи заперечення.
Відповідач не довів суду на лежними та допустимими доказ ами обґрунтованість своїх за перечень.
Відповідно до частини 2 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України, в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб' єкта влад них повноважень обов' язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.
Таким чином, виходячи з сист емного аналізу положень чинн ого законодавства України та матеріалів справи, суд дійшо в висновку, що викладені в поз овній заяві доводи позивача є частково обґрунтованими та відповідно такими, що підляг ають до задоволення частково .
Керуючись ст.ст. 2, 4, 7-14, 23, 69, 70, 86, 128, 160-1 63, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити час тково.
Визнати недійсним та скасу вати податкове повідомлення -рішення від 02.02.2011 р. №0000582380 ДПІ у Ск олівському районі Львівсько ї області на суму 9007,50 грн.
В решті позовних вимог відм овити.
Апеляційна скарга на поста нову суду подається протягом десяти днів з дня її проголош ення до Львівського апеляцій ного адміністративного суду через Львівський окружний а дміністративний суд. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до Львівського апеляці йного адміністративного суд у. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови .
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанова набирає закон ної сили в порядку, встановле ному ст. 254 КАС України.
Суддя Брильовський Р.М.
повний текст постанови виготовлено 01.04.2011 р.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.03.2011 |
Оприлюднено | 19.05.2011 |
Номер документу | 15202598 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Брильовський Роман Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні