ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 квітня 2011 р. Справа № 21511/09/9104
Колегія суддів Львівського апеляційного ад міністративного суду у склад і:
головуючого судді Обрізко І.М.
суддів Сапіги В.П., Попка Я.С. ,
при секретарі судового зас ідання Боровус Ю.Ю.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Ль вові апеляційну скаргу держа вного комунального підприєм ства «Чернівціводоканал» на постанову господарського су ду Чернівецької області від 09 квітня 2009 року у справі за поз овом державного комунальног о підприємства «Чернівцівод оканал» до Державної податко вої інспекції у місті Чернів ці про скасування податковог о повідомлення-рішення,-
В С Т А Н О В И Л А :
ДКП «Чернівціводоканал» з вернулося 28.12.2005 року в належний суд з позовом до Державної по даткової інспекції у місті Ч ернівці про визнання недійсн им податкового повідомлення - рішення ДПІ у м. Чернівці № 001087 2320/2 від 21.12.2005 року про застосуван ня штрафних санкцій за несво єчасну сплату збору за забру днення навколишнього природ ного середовища. Вимоги моти вовані тим, що спірне податко ве повідомлення - рішення при йняте з порушенням чинного з аконодавства, зокрема ст. 250 Го сподарського кодексу Україн и, а саме з порушенням шестимі сячного строку з дня виявлен ня порушення.
Постановою господарського суду Чернівецької області в ід 09 квітня 2009 року у позові від мовлено. Суд виходив з того, що відповідно до преамбули Зак ону України «Про порядок пог ашення зобов' язань платник ів податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами» ( далі Закон № 2181), який є спе ціальним законом з питань оп одаткування, і який встановл ює порядок погашення зобов'я зань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та держ авними цільовими фондами з п одатків зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на о бов'язкове державне пенсійне страхування та внески на заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування, нарахув ання і сплати пені та штрафни х санкцій застосовуються до платників податків контролю ючими органами, у тому числі п орушення у сфері зовнішньо - е кономічної діяльності, та ви значає процедуру оскарження дій органів стягнення. Відпо відальність у вигляді штрафн их санкцій за порушення стро ків сплати узгодженої суми п одаткового зобов'язання пере дбачається п. п 17.1.7 пункту 17 Зако ну № 2181. Тому, безпідставними сл ід вважати посилання позивач а на те, що в даному випадку не обхідно керуватися ст. 250 ГК Ук раїни.
Не погодившись із зазначен им судовим рішенням ДКП «Чер нівціводоканал» подало апел яційну скаргу, з якої із-за пор ушення норм матеріального та процесуального права, невід повідності висновків суду об ставинам справи, просить йог о скасувати та постановити р ішення, яким задоволити позо вні вимоги.
В обґрунтування апеляційн ої скарги покликання маються на те, що відповідно до ст. 250 ГК України, адміністративно-го сподарські санкції можуть бу ти застосовані до суб'єкта го сподарювання протягом 6 міся ців із дня виявлення порушен ня, але не пізніше ніж через 1 р ік з дня порушення цим суб'єкт ом встановлених законодавчи ми актами правил здійснення господарської діяльності, кр ім випадків, передбачених за коном. Тому з цього випливає, щ о адміністративно-господарс ькі штрафи (у тому числі встан овлені ст. 17 Закону №2181), застосо ваний у вигляді податкового повідомлення-рішення № 0010872320/2 в ід 21.12.2005 року підлягає скасуван ню.
Судова колегія заслухавши доповідь судді-доповідача, п ояснення учасника розгляду, перевіривши матеріали справ и і обговоривши підстави апе ляційної скарги, вважає за не обхідне її відхилити.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Розглядаючи спір, судова ко легія вважає, що місцевий суд повно і всебічно дослідив і о цінив обставини по справі, на дані сторонами докази, прави льно визначив юридичну приро ду спірних правовідносин і з акон, який їх регулює.
Судом встановлено, підтвер джено матеріалами справи, що починаючи з 11.07.2005 року по 05.08.2005 рок у відповідачем проведено пла нову документальну перевірк у позивача щодо дотримання в имог податкового законодавс тва за період з 01.07.2004 року по 31.03.2005 року, про що складено відпові дний акт, оскільки встановле но факт несвоєчасної сплати плати за землю в сумі 81438,77 грн., в тому числі: за квітень 2004 року з затримкою більше 90 календар них днів в сумі 27806,72 грн., за трав ень 2004 року з затримкою більше 90 календарних днів в сумі 36979,90 г рн., за червень 2004 року з затрим кою більше 90 календарних днів в сумі 16652,15 грн.
Відповідно за наслідками п роведеної перевірки відпові дачем прийнято податкове пов ідомлення - рішення в порядку адміністративного оскаржен ня за № 0010872320/2 від 21.12.2005 року.
Відповідно до ч. 1 ст. 241 ГК Укра їни адміністративно-господа рський штраф - це грошова сума , що сплачується суб' єктом г осподарювання до відповідно го бюджету у разі порушення н им встановлених правил здійс нення господарської діяльно сті. Ст. 239 ГК України цей штраф віднесено до групи адміністр ативно-господарських санкці й, які застосовуються органа ми державної влади чи органа ми місцевого самоврядування до суб' єктів господарюванн я, котрі порушили правила зді йснення господарської діяль ності. За загальним правилом , встановленим у ч. 2 ст. 241 ГК Укра їни, перелік порушень, за які з суб' єкта господарювання ст ягується штраф, розмір і поря док його стягнення визначают ься законами, що регулюють по даткові та інші відносини, в я ких допущені правопорушення .
Відповідно до ст. 250 ГК Україн и, адміністративно-господарс ькі санкції можуть бути заст осовані до суб' єкта господа рювання протягом 6 місяців із дня виявлення порушення, але не пізніше ніж через 1 рік з дн я порушення цим суб'єктом вст ановлених законодавчими акт ами правил здійснення господ арської діяльності, крім вип адків, передбачених законом.
Ст. 15 Закону № 2181 за винятком в ипадків, визначених підпункт ом 15.1.2 цього пункту, податковий орган має право самостійно в изначити суму податкових зоб ов' язань платника податків у випадках, визначених цим За коном, не пізніше закінчення 1095 дня, наступного за останнім днем граничного строку пода ння податкової декларації, а у разі, коли така податкова де кларація була надана пізніше , - за днем її фактичного подан ня. Якщо протягом зазначеног о строку податковий орган не визначає суму податкових зо бов' язань, платник податків вважається вільним від тако го податкового зобов' язанн я, а спір стосовно такої декла рації не підлягає розгляду в адміністративному або судов ому порядку.
Крім цього, преамбулою Зако ну №2181 визначено, що цей Закон є спеціальним законом з питан ь оподаткування, який встано влює порядок погашення зобов ' язань юридичних та фізични х осіб перед бюджетами та дер жавними цільовими фондами з податків і зборів (обов' язк ових платежів), включаючи збі р на обов' язкове державне п енсійне страхування та внеск и на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я, нарахування і сплати пені т а штрафних санкцій, що застос овуються до платників податк ів контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфе рі зовнішньоекономічної дія льності, та визначає процеду ру оскарження дій органів ст ягнення.
Враховуючи межі застосува ння ст. 15 Закону України «Про п орядок погашення зобов' яза нь платників податків перед бюджетами та державними ціль овими фондами» та принцип пр евалювання спеціальної норм и над загальною, судова колег ія дійшла висновку про те, що п оложення означеного Закону № 2181 є спеціальною нормою у галу зі податкового законодавств а, а ГК України - загальною. Від повідно загальні норми можут ь бути застосовані лише щодо питань неврегульованих спец іальною нормою права.
Отже, безпідставними слід в важати посилання позивача на те, що в даному випадку необхі дно керуватися ст.250 Господарс ького кодексу України.
Судова колегія вважає, що до води апеляційної скарги сутт євими не являються і не дають підстав для висновку про неп равильне застосування судом першої інстанції норм матер іального чи процесуального п рава, які призвели до неправи льного вирішення справи, а та кож відсутня невідповідніст ь висновків суду обставинам справи.
Керуючись ст.ст. 160 ч.3, 195, 196, 198 п.1 ч. 1, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія су ддів
У Х В А Л И Л А :
Апеляційну скаргу державн ого комунального підприємст ва «Чернівціводоканал» зали шити без задоволення, постан ову господарського суду Черн івецької області від 09 квітня 2009 року у справі № 9/274/5027, без змін.
Ухвала набирає законної си ли з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищ ого адміністративного суду У країни протягом двадцяти дні в з дня виготовлення ухвали в повному обсязі, шляхом подан ня касаційної скарги безпосе редньо до суду касаційної ін станції.
Головуючий суддя І.М.Обрізко
В.П.Сапіга
Судді Я.С. Попко
Повний текст виготовлено 08.04.2011 року.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.04.2011 |
Оприлюднено | 23.05.2011 |
Номер документу | 15586704 |
Судочинство | Адміністративне |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Подобєд Ігор Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Обрізко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні