Постанова
від 27.03.2008 по справі 9/96
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинн а, 4/6

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

27.03.2008 р. № 9/96

11:53

За позовом Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України

До Кредитної спілки «Київсь ка фінансова група»

про стягнення штрафу у розмір і 221,00 грн.

Суддя: Кротюк О.В.

Секретар судового засідан ня: Таран Т.К.

Представники:

Від позивача Мельник А.В. (довіреність № 12147/12 від 31.10.2007 р.)

Від відповідача Не прибув

Обставини справи:

Позивач звернувся до Ок ружного адміністративного с уду міста Києва із адміністр ативним позовом до Кредитної спілки «Київська фінансова група»про стягнення штрафу у розмірі 221,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідачем - Креди тною спілкою «Київська фінан сова група»не сплачено штраф ні санкції, застосовані Пост ановою Державної комісії з р егулювання ринків фінансови х послуг України про застосу вання штрафу за невиконання (неналежне виконання) вимог З акону України «Про запобіган ня та протидію легалізації (в ідмиванню) доходів, одержани х злочинним шляхом»№ 26/06-08-1242/1 від 24.11.2006 р., у встановлені Законом України «Про запобігання та протидію легалізації (відмив анню) доходів, одержаних злоч инним шляхом», Законом Украї ни «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг»строки.

Відповідач в судове засіда ння не прибув, докази належно го повідомлення знаходять у матеріалах справи. Заперечен ня проти позову не надав.

Розглянувши подані сторон ами документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ників сторін, всебічно і повн о з' ясувавши всі фактичні о бставини, на яких ґрунтуєтьс я позов, об' єктивно оцінивш и докази, які мають юридичне з начення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд ,

ВСТАНОВИВ:

Державною комісією з ре гулювання ринків фінансових послуг України було проведе но планову інспекцію Кредитн ої спілки „Київська фінансов а група" за період з 04.06.2004 р. по 01.07.20 06 р.

За результатами проведено ї інспекції Державною комісі єю з регулювання ринків фіна нсових послуг України було в иявлено порушення Кредитною спілкою „Київська фінансова група" вимог частини другої т а третьої статті 5 Закону Укра їни „Про запобігання та прот идію легалізації (відмиванню ) доходів, одержаних злочинни м шляхом", пунктів 2.З., 2.7. розділу 2 та пункту 3.2. розділу 3 Вимог до організації фінансового мон іторингу суб'єктами первинно го фінансового моніторингу у сфері запобігання та протид ії запровадженню в легальний обіг доходів, одержаних злоч инним шляхом, та фінансуванн ю тероризму, затверджених на казом Державного департамен ту фінансового моніторингу в ід 24 квітня 2003 р. № 40, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 29 квітня 2003 р. за № 337/7658; під пунктів 2.1.4, 2.1.7. пункту 2.1. розділу 2 Положення про здійснення фі нансового моніторингу фінан совими установами, затвердже ного розпорядженням Держфін послуг від 5 серпня 2003 р. № 25, заре єстрованим в Міністерстві юс тиції України 15 серпня 2003 р. за № 715/8036, оскільки відповідачем не розроблено програми здійсне ння фінансового моніторингу та посадової інструкції пра цівника відповідального за п роведення фінансового моніт орингу. За результатами інсп екції складено Акт інспекції Кредитної спілки „Київська фінансова група" від 09.11.2006 року за № 26/06-08-1242/1.

Постановою Державної комі сії з регулювання ринків фін ансових послуг України про з астосування штрафу за невико нання (неналежне виконання) в имог Закону України «Про зап обігання та протидію легаліз ації (відмиванню) доходів, оде ржаних злочинним шляхом»№ 26/06 -08-1242/1 від 24.11.2006 р. застосовано до кр едитної спілки «Київська фін ансова група»штраф у розмірі тринадцяти неоподатковуван их мінімумів доходів громадя н, що становить 221 (двісті двадц ять одна) грн. 00 коп., зазначено, що сума штрафу підлягає пере рахуванню до Державного бюдж ету України в десятиденний т ермін з дня отримання постан ови про накладання штрафу і в носиться на рахунок територі ального органу Державного ка значейства (код бюджетної кл асифікації за доходами 23030300, си мвол звітності банку 101) та зоб ов' язано відповідача про вж иті заходи та перерахування суми штрафу до бюджету повід омити Держфінпослуг у п' яти денний термін з дня сплати шт рафу.

Закон України «Про запобіг ання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержан их злочинним шляхом»від 28 лис топада 2002 року N 249-IV регулює відн осини у сфері запобігання та протидії запровадженню в ле гальний обіг доходів, одержа них злочинним шляхом, та спря мований на боротьбу з фінанс уванням тероризму.

Статтею 5 Закону України «Пр о запобігання та протидію ле галізації (відмиванню) доход ів, одержаних злочинним шлях ом»визначено обов' язки суб 'єкта первинного фінансового моніторингу, в тому числі вст ановлено, що суб'єкт первинно го фінансового моніторингу з урахуванням вимог чинного з аконодавства і нормативно-пр авових актів Уповноваженого органу встановлює правила п роведення внутрішнього фіна нсового моніторингу та призн ачає працівника, відповідаль ного за його проведення.

Статтею 10 Закону України «П ро запобігання та протидію л егалізації (відмиванню) дохо дів, одержаних злочинним шля хом»встановлено, що до суб'єк тів державного фінансового м оніторингу (за винятком Упов новаженого органу), які відпо відно до законодавства викон ують функції регулювання та нагляду за суб'єктами первин ного фінансового моніторинг у, відносяться Національний банк України, Державна коміс ія з цінних паперів та фондов ого ринку, спеціально уповно важений орган виконавчої вла ди у сфері регулювання ринкі в фінансових послуг.

Зазначені у частині першій цієї статті суб'єкти державн ого фінансового моніторингу зобов'язані, зокрема:

вимагати від суб'єктів перв инного фінансового монітори нгу виконання завдань та обо в'язків, передбачених цим Зак оном;

проводити перевірку стану організації професійної під готовки працівників та керів ників підрозділів, відповіда льних за проведення внутрішн ього фінансового моніторинг у, вживати заходів, передбаче них цим Законом;

під час здійснення нагляду перевіряти виконання вимог актів законодавства з питань запобігання та протидії лег алізації (відмиванню) доході в та фінансуванню тероризму, вживати в установленому зак онодавством порядку заходів , передбачених цим Законом;

інформувати Уповноважений орган про виявлені випадки п орушення законодавства суб'є ктами первинного фінансовог о моніторингу.

Положеннями статті 17 Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відми ванню) доходів, одержаних зло чинним шляхом»передбачена в ідповідальність за порушенн я вимог цього Закону.

Так, особи, винні у порушенн і вимог цього Закону, несуть к римінальну, адміністративну та цивільно-правову відпові дальність згідно із законом. Такі особи також можуть бути позбавлені права провадити певні види діяльності згідно із законодавством.

У разі невиконання (неналеж ного виконання) суб'єктом пер винного фінансового монітор ингу вимог цього Закону до нь ого може застосовуватися в п орядку, встановленому законо давством, штраф у розмірі до о днієї тисячі неоподатковува них мінімумів доходів громад ян. У випадку відсутності зго ди щодо сплати штрафу рішенн я про накладення штрафу чи у й ого відмові приймається судо м за поданням органу, що регул ює діяльність суб'єкта перви нного фінансового моніторин гу та надає ліцензії або інши й спеціальний дозвіл.

Закон України «Про фінансо ві послуги та державне регул ювання ринків фінансових пос луг»від 12 липня 2001 року N 2664-III вста новлює загальні правові заса ди у сфері надання фінансови х послуг, здійснення регулят ивних та наглядових функцій за діяльністю з надання фіна нсових послуг.

Пунктом 1 Положення про Держ авну комісію з регулювання р инків фінансових послуг Укра їни, затвердженого Указом Пр езидента від 4 квітня 2003 року N 292 /2003 (далі - Положення) визначено , що Державна комісія з регулю вання ринків фінансових посл уг України є центральним орг аном виконавчої влади зі спе ціальним статусом. Державна комісія з регулювання ринків фінансових послуг України - ц е спеціально уповноважений о рган виконавчої влади у сфер і регулювання ринків фінансо вих послугу межах, визначени х законодавством.

Згідно з підпунктом 3 пункту 4 Положення Державна комісія з регулювання ринків фінанс ових послуг України відповід но до покладених на неї завда нь та у межах своєї компетенц ії здійснює згідно із закона ми України державне регулюва ння і нагляд за діяльністю кр едитних спілок.

Комісія має право в межах св оїх повноважень здійснювати інспектування та застосовув ати заходи впливу.

Положеннями статті 40 Закону України «Про фінансові посл уги та державне регулювання ринків фінансових послуг»вс тановлено, що уповноважений орган може застосовувати так і заходи впливу:

1) зобов'язати порушника вжи ти заходів для усунення пору шення;

2) вимагати скликання позаче ргових зборів учасників фіна нсової установи;

3) накладати штрафи в розмір ах, передбачених статтями 41 і 43 цього Закону;

4) тимчасово зупиняти або ан улювати ліцензію на право зд ійснення діяльності з наданн я фінансових послуг;

5) відсторонювати керівницт во від управління фінансовою установою та призначати тим часову адміністрацію;

6) затверджувати план віднов лення фінансової стабільнос ті фінансової установи;

7) порушувати питання про лі квідацію установи.

Порядок та умови застосува ння заходів впливу встановлю ються законами України та но рмативно-правовими актами Уп овноваженого органу.

Нормами статті 41 Закону Укр аїни «Про фінансові послуги та державне регулювання ринк ів фінансових послуг» визнач ено, що уповноважений орган з астосовує до суб'єктів підпр иємницької діяльності штраф ні санкції, в тому числі за ухи лення від виконання або несв оєчасне виконання розпорядж ень, рішень Уповноваженого о ргану про усунення порушень щодо надання фінансових посл уг - у розмірі до 500 неоподатков уваних мінімумів доходів гро мадян, але не більше одного ві дсотка від розміру статутног о (пайового) капіталу юридичн ої особи - суб'єкта підприємни цької діяльності, що вчинила правопорушення.

Рішення Уповноваженого ор гану про застосування штрафн их санкцій може бути оскарже но в суді.

Штрафи, накладені Уповнова женим органом, стягуються у с удовому порядку.

Вивчивши матеріали справи , суд встановив, що на день роз гляду справи заборгованість по визначеному штрафу склад ає 221,00 грн.

Беручи до уваги те, що штраф до Державної комісії з регул ювання ринків фінансових пос луг України у розмірі 221,00 грн. в ідповідач у встановлені зако нодавством строки не сплатив ; рішення про його застосуван ня не оскаржив, доказів погаш ення відповідачем зазначено ї суми станом на день розгляд у цього спору не надано, суд пр иходить до висновку про обґр унтованість позовних вимог т а вважає їх такими, що підляга ють задоволенню у повному об сязі.

У відповідності до частини другої статті 19 Конституції У країни (№ 254 к/96-ВР від 28.06.1996 р.) орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.

Частиною 1 статті 9 Кодексу а дміністративного судочинст ва України встановлено, що су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Суд також бере до уваги, що з гідно з частиною 3 статті 2 Код ексу адміністративного судо чинства України у справах що до оскарження рішень, дій чи б ездіяльності суб'єктів владн их повноважень адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті (вчинені) вони зокрема:

1) на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваже ння з метою, з якою це повноваж ення надано;

3) обґрунтовано, тобто з урах уванням усіх обставин, що маю ть значення для прийняття рі шення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджен о);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рі вності перед законом, запобі гаючи несправедливій дискри мінації;

8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України кожна сторона п овинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимог и та заперечення, крім випадк ів, встановлених статтею 72 цьо го Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи позивача, відповіда ч суду не надав.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб'єкта владних повноваже нь, пов'язаних із залученням с відків та проведенням судови х експертиз, судові витрати (с удовий збір) стягненню з відп овідача не підлягають.

Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 158 - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, Окружний ад міністративний суд міста Киє ва,

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю .

2. Стягнути з Кредитної спілки «Київська фінансова група»(03127, м. Київ, пр. 40-річчя Жов тня, 100/2, код ЄДРПОУ 26519509) до Держав ного бюджету України штраф у розмірі 221 (двісті двадцять од на) грн.

Постанова суду набирає законної сили після закінче ння строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо заяву про апеляційне оскарж ення не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна с карга не була подана у строк, в становлений статтею 186 Кодекс у адміністративного судочин ства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У ра зі подання апеляційної скарг и постанова, якщо її не скасов ано, набирає законної сили пі сля розгляду справи апеляцій ним судом.

Постанова може бути оскар жена до Київського апеляційн ого адміністративного суду ч ерез Окружний адміністратив ний суд міста Києва шляхом по дання заяви про апеляційне о скарження протягом десяти дн ів з дня проголошення постан ови та подання апеляційної с карги на постанову протягом двадцяти днів з дня подачі за яви про апеляційне оскарженн я, або без подання заяви про ап еляційне оскарження шляхом п одання апеляційної скарги на постанову протягом десяти д нів з дня проголошення поста нови.

Суддя О.В.Кротюк

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.03.2008
Оприлюднено12.11.2009
Номер документу1561742
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —9/96

Ухвала від 04.03.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Кравець Т.В.

Рішення від 11.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Бондаренко Г.П.

Ухвала від 12.04.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Кравець Т.В.

Ухвала від 23.11.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 15.07.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 11.11.2010

Господарське

Господарський суд Львівської області

Данко Л.С.

Ухвала від 04.10.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Карбань І.С.*

Ухвала від 24.09.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Балац С.В.

Ухвала від 09.08.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 24.07.2012

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні