Ухвала
від 12.05.2011 по справі 2а-12518/09/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

2а-12518/09/2670

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: №   2а-12518/09/2670                                       Головуючий у 1-й інстанції:   Мазур А.С.  

Суддя-доповідач:  Дурицька О.М

У Х В А Л А

Іменем України

"12" травня 2011 р.                                                                                                        м. Київ

        

Київський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:                                                                          

                    головуючого –судді:                    Дурицької О.М.,    

                                        суддів:                     Аліменка В.О., Федорової Г.Г.,

                            при секретарі:                Леонтовичі М.А.  

                               

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 липня 2010 року по справі за адміністративним позовом Колективного підприємства «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про зобов'язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

У жовтні 2009 року Колективне підприємство «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»(далі –позивач, КП «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія») звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва із адміністративним позовом до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (далі –відповідач), в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 17.04.2009 року про відмову в знятті з автоматизованої системи державного земельного кадастру ПК «Кадастр»інформації про Колективне підприємство «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»як користувача земельної ділянки;

- зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) прийняти відповідне рішення про зняття з автоматизованої системи державного земельного кадастру ПК «Кадастр»інформації про Колективне підприємство «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»як користувача земельної ділянки.

В ході розгляду справи в суді першої інстанції позивач уточнив свої вимоги та просив суд зобов'язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зняти з автоматизованої системи державного земельного кадастру Українську республіканську науково-виробничу фірму «Медицина-Екологія»як користувача земельної ділянки з кадастровим номером 79:089:004 та зобов'язати відповідача внести запис у поземельну книгу про втрату Українською республіканською науково-виробничою фірмою «Медицина-Екологія»права користування вищевказаною земельною ділянкою з 17 березня 2003 року.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 липня 2010 року позовні вимоги Колективного підприємства «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»задоволено.

Зобов'язано Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) зняти з реєстрації Колективне підприємство «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»в автоматизованій системі державного земельного кадастру як користувача земельної ділянки з кадастровим номером 79:089:004.

Відповідач не погоджуючись з прийнятим рішенням суду звернувся з апеляційною скаргою, в якій зазначає, що оскаржувана постанова суду не відповідає вимогам матеріального та  процесуального права, а саме, судом першої інстанції неповно з'ясовано та не доведено обставини, що мають значення для справи, висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи, в зв'язку з чим просить скасувати постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 27 липня 2010 року та прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні заявлених позивачем вимог.  

Сторони, будучи належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, в судове засідання не з'явилися.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в судовому засіданні –не обов'язкова, колегія суддів у відповідності до ч. 4 ст. 196 КАС України визнала можливим проводити апеляційний розгляд справи за відсутності представників сторін.

Згідно ст. 41 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду –без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті  (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Колективне підприємство «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія» зареєстроване Голосіївською районною у місті Києві державною адміністрацією 16 липня 1993 року, що підтверджується наявною в справі копією свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи Серії А00 № 052603 (а.с. 29).

17 березня 2003 року між Українською республіканською науково-виробничою фірмою «Медицина-Екологія»та ЗАТ «Науково-виробниче об'єднання»було укладено договір міни майна № 1, за умовами якого позивач зобов'язувався передати у власність ЗАТ «Науково-виробниче об'єднання»майновий комплекс у складі житлового будинку загальною площею 3 714,10 кв.м. (у тому числі нежилі приміщення), що розташований на земельній ділянці розміром 0,27 га по вул. Червонопрапорній, 42 у м. Києві (а.с. 11-14).   

23 березня 2009 року позивач звернувся із заявою до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), в якій просив зняти (анулювати) інформацію з бази даних ПК «Кадастр», яка стосується Комунального підприємства «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»як користувача вищевказаної земельної ділянки.

У відповідь на заяву позивача, Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) було надано роз'яснення, викладене в листі від 17.04.2009 року за вих. № 07-387/11353, в якому повідомлялося, що земельна ділянка площею 2706, 44 кв.м по вул. Червонопрапорній, 42 у м. Києві зареєстрована в АС ПК «Кадастр» за НВФ «Медицина-Екологія» на підставі технічного звіту по встановленню зовнішніх меж землекористування. Документів на посвідчення права власності чи право користування зазначеною земельною ділянкою в Головному управлінні земельних ресурсів не зареєстровано, а тому зняти позивача з реєстрації АС ПК «Кадастр» як користувача земельної ділянки можливо лише у випадку звернення нового користувача та надання ним необхідного пакету документів.

За інформацією, викладеною в довідці Київського міського бюро технічної інвентаризації та реєстрації права власності на об'єкти нерухомого майна від 01.07.2010 року за № 25610 (И-2010), станом на 30 червня 2010 року по вул. Червонопрапорній,42 була проведена реєстрація права власності на майновий комплекс - житловий будинок загальною площею 3714,1 кв.м.(у тому числі нежилі приміщення) за Українською Республіканською науково-виробничою фірмою «Медицина-Екологія» на підставі рішення Голосіївського районного суду м. Києва від 24.10.2002 року. При цьому, згідно рішення цього ж суду від 24.03.2005 року право власності перейшло до ЗАТ «НВО-Україна», однак жодних даних щодо реєстрації в Київському МБТІ зазначеного майна за новим власником не міститься.

За твердженням позивача, на час укладення договору міни ним не було оформлене право  користування вищезгаданою земельною ділянкою та на момент звернення з даним позовом були відсутні правовстановлюючі документи по її користуванню.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи колегія суддів зважає на наступне.

Головне управління земельних ресурсів (далі - Головуправління) є структурним підрозділом виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) та виконує функції місцевого органу державної виконавчої влади з питань земельних ресурсів, є підзвітним та підконтрольним Київській міській раді та безпосередньо підпорядковується Київському міському голові (п.п.1.1. п. 1 Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).

Відповідно до п.п.1.2. п. 1 вищезгаданого Положення, Головуправління у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, нормативними документами Держкомзему України, рішеннями Київської міської ради, розпорядженнями Київського міського голови, розпорядженнями виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), а також цим Положенням.

До основних завдань Головуправління, серед іншого, належать здійснення самоврядного контролю за використанням і охороною земельних ресурсів усіх форм власності відповідно до повноважень, делегованих Київською міською радою, ведення державного земельного кадастру відповідно до законодавства, моніторингу земель, здійснення землеустрою, ведення книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі та Поземельної книги.

Положенням статті 193 Земельного кодексу України передбачено, що державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт, яка встановлює процедуру визнання факту виникнення або припинення права власності і права користування земельними ділянками та містить сукупність відомостей і документів про місце розташування та правовий режим цих ділянок, їх оцінку, класифікацію земель, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів.

Призначенням  державного земельного кадастру є забезпечення необхідною інформацією органів державної влади та органів місцевого самоврядування, заінтересованих підприємств, установ і організацій, а також громадян з метою регулювання земельних відносин, раціонального використання та охорони земель, визначення розміру плати за землю і цінності земель у складі природних ресурсів, контролю за використанням і охороною земель, економічного та екологічного обґрунтування бізнес-планів та проектів землеустрою (стаття 194 ЗК України).

Згідно з п.п.1,2 Положення про порядок ведення державного земельного кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.01.93 р. № 15, державний земельний кадастр призначений для забезпечення Рад народних депутатів, заінтересованих підприємств, установ, організацій і громадян вірогідними і необхідними відомостями про природний, господарський стан та правовий режим земель з метою організації раціонального використання та охорони земель, регулювання земельних відносин, землеустрою, обґрунтування розмірів плати за землю. Державний земельний кадастр включає дані реєстрації права власності, права користування землею та договорів на оренду землі, обліку кількості та якості земель, бонітування ґрунтів, зонування територій населених пунктів, економічної та грошової оцінки земель.

Відповідно до підпункту 1.2 пункту 1 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 02.07.2003 року № 174, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 липня 2003 року за № 641/7962, автоматизована система державного земельного кадастру - це інформаційна система, що містить відомості про правовий режим земель, державну реєстрацію земельних ділянок, кадастрове зонування, кадастрові зйомки, бонітування ґрунтів, економічну оцінку земель, грошову оцінку земельних ділянок, облік кількості та якості земель.

Державний реєстр земель являє собою складову частину державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою автоматизованої системи державного земельного кадастру.

При цьому слід зазначити, що Поземельна книга містить відомості про власника (користувача) земельної ділянки,  місце розташування земельної ділянки, державний акт на право власності на земельну ділянку (державний акт на право постійного  користування  земельною ділянкою, договір оренди землі)  та документи, на підставі яких набуто право власності (користування) земельною ділянкою, земельні сервітути, обмеження використання права власності (користування) земельної ділянки (п.п. 12.7.2.  п.п. 12.7 п. 12 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель).

Реєстраційна картка земельної ділянки - це документ, який є складовою частиною Поземельної книги і містить відомості, що вносяться до бази даних АС ДЗК.

Відповідно до абзацу 2 підпункту 2.2. пункту 2 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, реєстраційна картка заповнюється на кожну земельну ділянку. У разі виникнення спільної власності при оформленні державного  акта на  кожного співвласника  земельної ділянки - реєстраційна картка заповнюється на кожний державний акт. У разі неможливості розмістити усю інформацію на одній реєстраційній  картці заповнюються додаткові реєстраційні картки,  на яких  зазначаються їх порядковий номер та загальна кількість.

Згідно підпункту 3.3 пункту 3 Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, територіальний орган земельних ресурсів серед іншого відображає в реєстраційній картці такі відомості: у стовпцях 50, 51, 52 відображаються зміни  відомостей, що пов'язані з відчуженням або зміною цільового призначення земельних ділянок, чи іншої кадастрової інформації, або позначки про внесення та виправлення помилкових відомостей про земельні ділянки, власника (користувача), орендаря (суборендаря) земельної ділянки.

В матеріалах справи не міститься доказів того, що позивач має у власності земельну ділянку з кадастровим номером 79:089:004, яка розташована по вул. Червонопрапорній,42 у місті Києві, загальною площею 3714,1 кв.м. Також не надані докази на право користування ним даною земельною ділянкою.

 За таких обставин, суд першої інстанції дійшов правильного висновку про те, що КП «Українська республіканська науково-виробнича фірма «Медицина-Екологія»на момент звернення з даним позовом не мало визначених ст. 125 та ст. 126 ЗК України Державних актів на право власності чи право користування земельною ділянкою з кадастровим номером 79:089:004, що відповідно вказує на відсутність у нього права постійного користування чи права власності на неї.  

Таким чином, викладені обставини свідчать про правомірність заявлених позивачем вимог, які є обґрунтованими, підтверджуються належними доказами, а відтак є такими, що підлягають до задоволення.

Отже, висновки суду першої інстанції колегія суддів знаходить правильними та такими, що не спростовуються доводами апелянта.   

Згідно зі ст.159 КАС України судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права.

Апелянтом не було надано доказів на  підтвердження заявлених ним вимог, а тому доводи апеляційної скарги спростовуються вищевикладеним, матеріалами справи та не відповідають вимогам чинного законодавства.

З підстав вищенаведеного, колегія суддів дійшла висновку, що суд першої інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, дослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване рішення, з дотриманням норм матеріального і процесуального права, а тому підстав для його скасування не вбачається.  

Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 липня 2010 року - залишити без задоволення.

Постанову Окружного адміністративного суду м. Києва від 27 липня 2010 року –залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя

                      суддя

                      суддя             О.М. Дурицька

В.О. Аліменко

Г.Г. Федорова

                 Повний текст ухвали складено та підписано –16.05.11 р.

                  

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено07.06.2011
Номер документу15945982
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-12518/09/2670

Ухвала від 25.12.2012

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 23.04.2013

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 21.02.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Костюк Л.О.

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Дурицька О.М

Постанова від 27.07.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні