Справа № 2-а-140 2009 рік
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
9 липня 2009 року Болградський районний суд Одеської області в складі: головуючого - судді ТИМОШЕНКО І.В. при секретарі - БОРОДАСТОВОЇ О.А. з участю адвоката ОСОБА_1
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Болград справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Болградської районної державної адміністрації Одеської області про визнання дій протиправними, стягнення державної допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку,
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулась до суду з цим позовом та, уточнивши позовні вимоги, просить визнати протиправними дії відповідача щодо невиплати їй у 2008 році державної допомоги по догляду за двома дітьми до досягнення ними трирічного віку в розмірі прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років та стягнути з відповідача на її користь недоплачену їй державну допомогу по догляду за двома дітьми до 3х років за 2008 рік в сумі 9506 грн. 60 коп. Позивачка посилається на те, що вона є матер’ю двох неповнолітніх дітей, перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Болградської райдержадміністрації та отримує державну допомогу по догляду за дітьми. У 2008 році відповідач проводив їй виплату державної допомоги по догляду за двома дітьми в розмірі 144 грн. 10 коп. на кожну дитину щомісячно. Але вона - позивачка вважає, що відповідач повинен був сплачувати їй зазначену державну допомогу в розмірі встановленого прожиткового мінімуму на кожну дитину щомісячно, а також з врахуванням сукупного доходу її сім’ї. За її розрахунком у 2008 році відповідач недоплатив їй державну допомогу по догляду за двома дітьми в сумі 9506 грн. 60 коп.
Представник відповідача позов не визнав, посилаючись на те, що державна допомога по догляду за двома дітьми віком до 3х років у 2008 році виплачувалась позивачці згідно з нормами діючого законодавства.
Суд вважає, що позов задоволенню не підлягає.
Позивачка є матер’ю двох неповнолітніх дітей - двійнят: Владислава та Лади 21 липня 2006 ріку народження. Позивачка перебуває на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Белградської райдержадміністрації з 1 квітня 2007 року.
З довідки, наданої відповідачем та з його заперечень вбачається, що на протязі 2008 року позивачці щомісячно виплачувалась державна допомога по догляду за двома дітьми до досягнення ними трирічного віку в розмірі 144 грн. 10 коп. на кожну дитину (а.с.6, 17).
Згідно ч.1, 2 ст. 15 Закону України « Про державну допомогу сім’ям з дітьми» від 21 листопада 1992 року № 2811-XII допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до 6 років. Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається на кожну дитину незалежно від кількості народжених (усиновлених, взятих під опіку) дітей у сім’ї, по догляду за якими надається допомога.
Згідно з п.3 Прикінцевих положень вказаного Закону розмір державної допомоги сім’ям з дітьми, передбачений ст.. 15 цього Закону, визначається Верховною Радою України в Законі «Про Державний бюджет України» на відповідний рік у відсотковому відношенні до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим наближенням до прожиткового мінімуму, але при цьому не може бути нижчим за величину, що дорівнює 25 відсоткам зазначеного прожиткового мінімуму, а з 1 січня 2006 року - 50 відсоткам цього прожиткового мінімуму.
Відповідно до ч.2 ст. 14 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується щомісяця з дня призначення допомоги по догляду за дитиною по день досягнення дитиною вказаного віку включно.
Відповідно до п.п. 7 п. 23 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року № 107 - У! частину 1 ст. 15 Закону України « Про державну допомогу сім’ям з дітьми» викладено в такий редакції: « Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між прожитковим мінімумом, встановленим для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім»ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 130 грн.»
Згідно п.п. 8 пункту 23 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік...» п.3 розділу YIII «Прикінцеві положення» Закону України «Про державну допомогу сім»ям з дітьми» викладено у такий редакції: « Допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі, що дорівнює різниці між: з 1 січня 2008 року - 50 відсотками, з 1 січня 2009 року - 75 відсотками, з 1 січня 2010 року -100 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.»
Ці положення Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» не змінювалися, неконституційними не визнані та є чинними.
Як встановлено судом позивачці у 2008 році щомісячно виплачувалась державна допомога по догляду за дітьми віком до трьох років в сумі 144 грн. 10 коп. на кожну дитину (а.с.28), яка складається з мінімального розміру такої державної допомоги - 130 грн. з врахуванням індексації відповідно до листа Міністерства праці та соціальної політики України від 12.11.2007 року № 553/5/75 - 07(а.с.29). Тобто у 2008 році позивачці виплачувалась державна допомога по догляду за двома дітьми в розмірі відповідному вимогам ст.. 15 ч.1 Закону України «Про державну допомогу сім’ям з дітьми» (в чинній редакції), підстав для стягнення на користь позивачки за 2008 рік державної допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку в розмірі прожиткового мінімуму не має.
Посилання позивачка на те, що відповідач при виплаті їй державної допомоги по догляду за дітьми не врахував сукупний дохід її сім’ї є безпідставним. Відповідно до п.22 Порядку призначення та виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1751 від 27 грудня 2001 року з послідуючими змінами державна допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується в розмірі, що дорівнює різниці між з 1 січня 2008 року - 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім’ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 грн. Для призначення допомоги у розмірі, що перевищує мінімальний подається в установленому порядку довідка про склад сім’ї та декларація про доходи та майновий стан (заповнюється на підставі довідок про доходи кожного члена сім’ї).
Судом встановлено, що позивачка протягом 2008 року не зверталась до відповідача з заявою про призначення їй державної допомоги по догляду за дітьми в розмірі, що перевищує мінімальний та не надавала відповідні документи, а саме довідку про склад сім’ї та декларацію про доходи та майновий стан сім’ї, в зв»язку з чим у відповідача не було підстав для проведення розрахунку сукупного доходу сім’ї позивачки та виплати їй державної допомоги в розмірі, що перевищує мінімальний (в разі якщо різниця між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб та середньомісячним сукупним доходом сім’ї позивачки в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців перевищувала б 130 грн.).
Посилання позивачки на те, що їй не було відоме про необхідність звернення до відповідача з письмовою заявою про проведення перерахунку та про надання відповідних документів, що про своє порушене право вона дізналась лише в листопаді 2008 року, не може служити підставою для задоволення позову, оскільки як встановлено судом така вимога закону роз’яснювалась відповідачем в пресі (а.с.44-45), в оголошеннях, яки розміщені в приміщенні Управління праці та соціального захисту населення Болградської райдержадміністрації. Крім того, позивачка мала можливість дізнатися про зазначені вимоги закону шляхом звернення за юридичною консультацією до спеціаліста в області права.
За викладених обставин суд підстав для задоволення позову не знаходить.
Керуючись ст. 11, 69-71, 105, 160-162, 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністративного позову ОСОБА_2 до Управління праці та соціального захисту населення Болградської районної державної адміністрації Одеської області про визнання дій протиправними, стягнення державної допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку -відмовити
Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Одеської області через Болградський районний суд в наступному порядку: заява про апеляційне оскарження постанови може бути подана протягом 10 днів з дня її проголошення, апеляційна скарга може бути подана протягом 20 днів після подачі заяви про апеляційне оскарження.
Суд | Болградський районний суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2009 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16149813 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Березанський районний суд Миколаївської області
Старчеус О. П.
Адміністративне
Болградський районний суд Одеської області
Тимошенко І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні