ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 червня 2011 р. Справа № 69558/09/9104
Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду у складі:
головуючого судді Пліша М.А.,
суддів Коваля Р.Й., Судо вої-Хомюк Н.М.,
розглянувши в порядку пись мового провадження апеляцій ну скаргу управління Пенсійн ого фонду України в Іваничів ському районі Волинської обл асті на постанову Іваничівсь кого районного суду Волинськ ої області від 06 липня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фо нду України в Іваничівському районі Волинської області п ро стягнення заборгованості ,-
В С Т А Н О В И Л А :
ОСОБА_1 13.01.2009 року звернулас я в суд першої інстанції з адм іністративним позовом до упр авління Пенсійного фонду Укр аїни в Іваничівському районі Волинської області про зобо в' язання нарахувати недопл ачену щомісячну соціальну де ржавну допомогу за 2006-2007 роки та 9 місяців 2008 року.
Постановою Іваничівського районного суду Волинської о бласті від 06.07.2009 року позовні ви моги задоволено частково, зо бов`язано управління Пенсійн ого фонду України в Іваничів ському районі Волинської обл асті провести нарахування і виплатити ОСОБА_1 щомісяч ну державну соціальну допомо гу як дитині війни за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 рок у по 31.12.2008 року в розмірі 30% мінім альної пенсії за віком на під ставі положень ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», в задоволенні р ешти позовних вимог відмовле но.
Не погодившись з таким ріше нням суду першої інстанції у правління Пенсійного фонду У країни в Іваничівському райо ні Волинської області оскарж ило його в апеляційному поря дку вважає постанову суду пр ийнятою з порушенням норм ма теріального права.
Апеляційну скаргу мотивує тим, що ст. 7 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни» передбачено, що фінансо ве забезпечення державних со ціальних гарантій здійснюєт ься за рахунок коштів Держав ного бюджету України. Управл іння Пенсійного фонду Україн и в Іваничівському районі Во линської області здійснює св ої повноваження по ефективно му використанню коштів Пенсі йного фонду України, реаліза ція нормативних приписів і п енсійних програм здійснюєть ся шляхом фінансування пенсі йних виплат за рахунок чітко визначених прибутковою част иною бюджету Пенсійного фонд у України джерел і відповідн о до конкретних напрямів вит ратної частини бюджету Пенсі йного Фонду України.
Також не внесені зміни в Зак они України «Про Держаний бю джет України на 2007-2008 роки» в час тині збільшення видатків для забезпечення державних соці альних гарантій, які були пре дметом розгляду в рішеннях К онституційного Суду України від 09.07.2007 року та від 22.05.2008 року.
Тому просить постанову суд у першої інстанції скасувати та ухвалити нове рішення, яки м у задоволенні позову відмо вити повністю.
Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів.
Заслухавши суддю доповіда ча, вивчивши матеріали справ и та обговоривши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів вважає, що апеляційну скар гу слід залишити без задовол ення.
Відповідно до ст. 200 КАС Украї ни суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу б ез задоволення, а постанову б ез змін, якщо визнає, що суд пе ршої інстанції правильно вст ановив обставини справи та у хвалив судове рішення з доде ржанням норм матеріального і процесуального права.
Судом першої інстанц ії встановлено та підтвердже но матеріалами справи, що поз ивач ІНФОРМАЦІЯ_1, є дитин ою війни, а відтак має право на встановлене ст.6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» підвищення до пен сії.
Що стосується вимог позива ча за 2006 рік, то суд вірно виход ив з того, що вони задоволенню не підлягають, оскільки Зако ном України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» було в становлено обмеження щодо по дібної допомоги, яке на предм ет конституційності не розгл ядалось та неконституційним визнано не було.
Згідно ст. 6 згаданого Закон у, дітям війни пенсії або щомі сячне довічне грошове утрима ння чи державна соціальна до помога, яка виплачується зам ість пенсії, підвищується на 30 відсотків мінімальної пенс ії за віком, розмір якої у 2007 ро ці визначається прожитковим мінімумом для осіб, які втрат или працездатність, що урегу льовано ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове де ржавне пенсійне страхування ».
Статтею 62 Закону України «П ро Державний бюджет України на 2007 рік» встановлено, що прож итковий мінімум осіб, які втр атили працездатність, встано влюється на рівні: з 1 січня - 380 гривень, з 1 квітня - 406 гриве нь, з 1 жовтня - 411 гривень. Разо м з тим, дія норм п. 12 ст. 71 і ст. 111 За кону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», які п ередбачали вищевказані випл ати, була призупинена.
09 липня 2007 року рішенням Конс титуційного Суду України за № 6-рп у справі за конституційн им поданням 46 народних депута тів України щодо відповіднос ті Конституції України (конс титуційності) положень стате й 29, 36, частини другої статті 56, ч астини другої статті 62, частин и першої статті 66, пунктів 7, 9, 12, 13 , 14, 23, 29, 30, 39, 41, 43, 44, 45, 46 статті 71, статей 98, 1 01, 103, 111 Закону України «Про Держ авний бюджет України на 2007 рік » (справа про соціальні гаран тії громадян) визнано такими , що не відповідають Конститу ції (є неконституційними) пол оження п. 12 ст. 71, ст. 111 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2007 рік». З цього резюму ється висновок, що зупинення законом про Державний бюдже т України дії інших законів У країни щодо надання пільг, ко мпенсацій і гарантій, внесен ня змін до інших законів Укра їни, встановлення іншого (дод аткового) правового регулюва ння відносин, ніж передбачен о законами України, не відпов ідає статтям 1, 3, частині другі й статті 6, частині другій стат ті 8, частині другій статті 19, ст аттям 21, 22, пункту 1 частини друг ої статті 92, частинам першій, д ругій, третій статті 95 Констит уції України.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком су ду першої інстанції, щодо зоб ов' язання відповідача нара хувати та виплатити на корис ть позивача невиплачене підв ищення до пенсії з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року, оскільки ч.2 ст.152 Конст итуції України передбачено, що закони, інші правові акти а бо їх окремі положення, що виз нані неконституційними, втра чають чинність з дня ухвален ня Конституційним Судом Укра їни рішення про їх неконстит уційність, і на період до 09 лип ня 2007 року не поширюються.
Що стосується позовних вим ог за 2008 рік, то рішенням Консти туційного Суду України від 22.0 5.2008 року №10-рп/2008 визнано неконст итуційним положення Закону У країни «Про Державний бюджет України на 2008 рік», що обмежува ло дію ст. 6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни», а відтак починаючи лише з 22.05.2008 року і по 31.12.2008 року позов п ідлягає задоволенню. При цьо му колегія суддів вважає, що в ихід судом першої інстанції за межі позовних вимог не суп еречить ч. 2 ст. 11 КАС України.
Положення ч.3 ст.28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», на думку колегії судді в, не є перешкодою для застосу вання даної величини (мініма льного розміру пенсії за вік ом) до обрахування інших пенс ій чи доплат пов' язаних з мі німальною пенсією за віком, о скільки чинним законодавств ом не встановлено іншого, крі м передбаченого частиною 1 ці єї статті, мінімального розм іру пенсії за віком.
Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пе нсійний фонд України в особі управління Пенсійного фонду України в Іваничівському ра йоні Волинської області, обо в' язок щодо нарахування і в иплати спірної допомоги прав ильно покладено на відповіда ча у справі.
Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивачу у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.
Колегія суддів також зверт ає увагу, що відсутність бюдж етного фінансування на випла ту, передбаченого Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії, не може бути причиною н евиконання відповідним суб' єктом владних повноважень по кладених на нього зобов' яза нь, оскільки реалізація особ ою права, що пов' язане з отри манням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спі рних правовідносин норматив но-правових актах національн ого законодавства, не може бу ти поставлена у залежність в ід бюджетних асигнувань (ріш ення Європейського суду з пр ав людини у справі «Кечко про ти України»).
При цьому колегія суддів за значає, що по суті судом прави льно вирішено спір, однак під вищення до пенсії, визначене ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», с уд помилково назвав, як держа вна соціальна допомога. Цей н едолік суд першої інстанції може усунути, шляхом постано влення ухвали про виправленн я описки.
З врахуванням вище наведен ого суд апеляційної інстанці ї вважає, що доводи апеляційн ої скарги не спростовують ви сновків суду першої інстанці ї, а постанова відповідає нор мам матеріального та процесу ального права.
Керуючись ст. 160, ч. 1 ст. 197, п. 1 ч. 1 с т. 198, ст. 200, ст.205, ст.206, ст. 254 КАС Украї ни, колегія суддів,
У Х В А Л И Л А :
апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Іваничівському районі Вол инської області - залишити без задоволення, а постанову Іваничівського районного су ду Волинської області від 06 ли пня 2009 року у справі № 2а-1329/09 - бе з змін.
Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копій особам, які б еруть участь у справі, та може бути оскаржена протягом два дцяти днів шляхом подання ка саційної скарги безпосередн ьо до суду касаційної інстан ції.
Головуючий суддя М.А. Пліш
Судді Р.Й. Коваль
Н.М. Судова-Хомюк
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2011 |
Оприлюднено | 20.06.2011 |
Номер документу | 16206331 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Пліш М.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні