Ухвала
від 17.10.2011 по справі 2а-1329/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17 жовтня 2011 р. Справа № 94607/09

Львівський апеляцій ний адміністративний суд у с кладі:

головуючого судді Онишкевича Т. В.,

суддів Сапіги В.П., Попк а Я.С.,

розглянувши в порядку пись мового провадження у м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в Кременецькому районі Терно пільської області на постано ву Кременецького районного с уду Тернопільської області в ід 22 липня 2009 року у справі за по зовом ОСОБА_1 до управлінн я Пенсійного фонду України в Кременецькому районі Терноп ільської області про зобов' язання провести нарахування та виплату підвищення до пен сії, як дитині війни,

ВСТАНОВИВ :

У червні 2009 року ОСОБА_1 з вернулася до суду з адмініст ративним позовом, у якому про сила визнати дії управління Пенсійного фонду України в К ременецькому районі Тернопі льської області (далі - УПФ У країни в Кременецькому район і) неправомірними та зобов' язати нарахувати та виплатит и їй недоплачену згідно із ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» щомі сячну державну соціальну доп омогу за 2006-2009 рр. у розмірі 3891,90 гр н. та зобов' язати відповіда ча надалі нараховувати їй та ку допомогу .

Постановою Кременецького районного суду Тернопільськ ої області від 22 липня 2009 року в казаний позов задоволено час тково, визнано неправомірним и дії УПФ України в Кременець кому районі щодо ненарахуван ня та невиплати позивачці пе редбаченого ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» підвищення до пен сії у розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком та зобов' яза но відповідача нарахувати і виплатити їй таке підвищення за період з 09 липня по 31 грудня 2007 року та з 22 травня по 31 грудня 2008 року з урахуванням проведе них виплат. У задоволенні реш ти позовних вимог відмовлено .

У поданій апеляційній скар зі УПФ України в Кременецько му районі просить зазначену постанову скасувати і прийня ти нову про відмову у задовол енні вимог позивачки в повно му обсязі, покликаючись на те , що вищезгадана постанова в ч астині задоволення позовних вимог не відповідає вимогам чинного законодавства та є т акою, що прийнята з порушення м норм матеріального права. А пеляційну скаргу обґрунтову є тим, що законодавство Украї ни не містить жодного нормат ивного акту, прийнятого на ви конання вимог ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни» про підвищення р озміру пенсій дітей війни на 30 % мінімальної пенсії за віко м та не врегульовує питання п ро те, які саме органи мають пр оводити такі виплати, за раху нок яких коштів і джерел. Прос ить врахувати, що встановлен ий ст. 28 Закону України «Про за гальнообов' язкове державн е пенсійне страхування» міні мальний розмір пенсії за вік ом застосовується виключно д ля визначення розміру пенсій , призначених відповідно до з азначеного Закону, і не може враховуватися для перерахун ків або підвищень інших пенс ій. Стверджує, що при ухваленн і оскаржуваного рішення судо м не були враховані положенн я бюджетного законодавства У країни, а також видаткові мож ливості основного фінансово го документу держави і Пенсі йного фонду України.

Особи, які беруть участь у с праві, в судове засідання апе ляційного суду не з' явилися , а відтак на підставі п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд прийшов до в исновку про можливість розгл яду справи у порядку письмов ого провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апелянта у їх с укупності, апеляційний суд п риходить до переконання, що п одана апеляційна скарга підл ягає частковому задоволенню з таких мотивів.

Частково задовольняючи по зовні вимоги ОСОБА_1, суд в иходив із того, що вона належи ть до категорії громадян, на я ких поширюються державні соц іальні гарантії дітям війни, а тому має право на встановле не ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» підвищення до пенсії у розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком. Оскільки Конституційний Суд України своїми рішенням и від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 та ві д 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 визнав неконституційними окремі по ложення Законів України про Державний бюджет України на 2007-2008 рр., якими було зупинено і о бмежено право на отримання с пірної доплати, відмова УПФ У країни в Кременецькому район і у проведенні нарахування і виплати позивачці підвищенн я до пенсії у вищезазначеном у розмірі за період з 09 липня д о 31 грудня 2007 року та з 22 травня п о 31 грудня 2008 року є протиправн ою. Строк звернення до суду з д аним адміністративним позов ом ОСОБА_1 не пропущений, о скільки порушення права пози вачки на отримання підвищенн я до пенсії почалося у 2007 році і продовжувалось у 2008 році, що да ло їй можливість звертатись до суду за захистом своїх пор ушених прав у 2007-2008 роках.

Такі висновки суду першої і нстанції, на думку апеляційн ого суду, частково відповіда ють нормам процесуального пр ава та фактичним обставинам справи.

Безспірно встановлено, що п озивачка є дитиною війни та в ідповідно до ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни» у редакції, що була чинною на час виникнення та і снування спірних правовідно син у 2007-2008 рр., мала право на підв ищення виплачуваної їй відпо відачем пенсії у розмірі 30 % мі німальної пенсії за віком.

Рішеннями Конституційного Суду України від 09.07.2007 року та 22. 05.2008 року визнано такими, що не в ідповідають Конституції Укр аїни, положення Законів Укра їни про Державний бюджет на 200 7-2008 рр., якими було зупинено (обм ежено) дію ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», із вказівкою на те, щ о дані рішення Конституційно го Суду України мають преюди ціальне значення для судів з агальної юрисдикції при розг ляді ними позовів у зв' язку з правовідносинами, які вини кли внаслідок дії положень с татей зазначених законів, що визнані неконституційними.

За чинним законодавством У країни розмір мінімальної пе нсії за віком визначається л ише за правилами, передбачен ими ч. 1 ст. 28 Закону України «Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування». Іншого нормативно-правового акта, який би визначав цей роз мір або встановлював інший р озмір, немає.

Положення ч. 3 ст. 28 Закону Укр аїни «Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання», з якої випливає, що мін імальний розмір пенсії за ві ком, встановлений абзацом пе ршим частини першої цієї ста тті, застосовується виключно для визначення розмірів пен сій, призначених згідно з цим Законом, на думку суду, не слі д брати до уваги при вирішенн і спору, оскільки наявність т акої норми за відсутності ін шого мінімального розміру пе нсії за віком не є підставою д ля відмови в реалізації конс титуційних гарантій та права на отримання підвищення до п енсії дітям війни, виходячи з розміру мінімальної пенсії за віком, як це встановлено За коном України «Про соціальни й захист дітей війни».

Відповідно до ст. 152 Конститу ції України закони, інші прав ові акти або їх окремі положе ння, що визнані неконституці йними, втрачають чинність з д ня ухвалення Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність.

Разом із тим, згідно із ч. 2 ст . 99 КАС України в редакції, що ді яла на момент виникнення та і снування спірних правовідно син, для звернення до адмініс тративного суду за захистом прав, свобод та інтересів осо би встановлюється річний стр ок, який, якщо не встановлено і нше, обчислюється з дня, коли о соба дізналася або повинна б ула дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтерес ів.

Пропущення строку звернен ня до адміністративного суду є підставою для відмови у зад оволенні адміністративного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із сторін (ч.1 с т. 100 КАС України в редакції, що діяла на момент виникнення т а існування спірних правовід носин).

З матеріалів справи вбачає ться, що позивачка ОСОБА_1 з даним адміністративним по зовом звернулася до суду лиш е 04 червня 2009 року, тобто з пропу щенням встановленого законо м річного строку звернення д о адміністративного суду.

Достатніх поважних причин , які б позбавляли можливості своєчасно звернутися до суд у за захистом своїх порушени х прав з часу прийняття 09 липн я 2007 року Конституційним Судо м України рішення за № 6-рп/2007, по зивачкою не наведено.

При цьому апеляційний суд в важає помилковим і таким, що с уперечить положенням ст. 99 КА С України в редакції, що діяла на момент виникнення та існу вання спірних правовідносин , висновок суду першої інстан ції про неможливість визначе ння початку перебігу строку позовної давності для захист у позивачем своїх порушених прав та інтересів.

За таких обставин, виходячи із фактично заявлених позов них вимог та беручи до уваги в становлений законом річний с трок звернення до адміністра тивного суду, на застосуванн і якого наполягає відповідач , апеляційний суд приходить д о переконання про правомірні сть позовних вимог ОСОБА_1 лише за період з 04 червня по 31 г рудня 2008 року.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачки здійснює П енсійний фонд України в особ і управління в Кременецькому районі Тернопільської облас ті, обов' язок щодо нарахува ння та виплати їй доплати до п енсії, як дитині війни, судом п ершої інстанції правильно по кладено на відповідача у спр аві.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивачки у передбаченому ст. 6 За кону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі суд не вбачає.

Питання про розподіл судов их витрат у справі вирішуєть ся судом виходячи з положень ст. 94 КАС України, п. 3 Прикінцев их та перехідних положень КА С України і Декрету Кабінету Міністрів України «Про держ авне мито».

Покликання апелянта на від сутність бюджетного фінансу вання встановленого дітям ві йни підвищення до пенсії, як н а причину невиконання поклад ених на державу зобов' язань , до уваги не приймаються, оскі льки реалізація особою права , що пов' язане з отриманням б юджетних коштів, яке базуєть ся на спеціальних та чинних н а час виникнення спірних пра вовідносин нормативно-право вих актах національного зако нодавства, не може бути поста влена у залежність від бюдже тних асигнувань (рішення Євр опейського суду з прав людин и у справі «Кечко проти Украї ни»).

Доводи апелянта в іншій час тині на правомірність оскарж уваної постанови не впливают ь та до уваги судом не приймаю ться.

Таким чином, оскільки при ви рішенні даного публічно-прав ового спору у частині задово лення вимог позивачки судом першої інстанції допущено по рушення норм процесуального права, що призвело до неправи льного вирішення справи, оск аржувана постанова у цій час тині підлягає скасуванню з п рийняттям нової про часткове задоволення відповідних поз овних вимог.

Керуючись ст.ст. 195, 197, 198, 200, 202, 205, 207, 25 4 КАС України суд,

ПОСТАНОВИВ :

апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Кременецькому районі Терн опільської області задоволь нити частково.

Постанову Кременецького р айонного суду Тернопільсько ї області від 22 липня 2009 року у с праві № 2а-1329/09 у частині задовол ення адміністративного позо ву ОСОБА_1 скасувати та пр ийняти у цій частині нову пос танову, якою вимоги позивачк и задовольнити частково.

Визнати протиправною відм ову управління Пенсійного фо нду України в Кременецькому районі Тернопільської облас ті у нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 передбаченого ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни» підвищ ення до пенсії, як дитині війн и, у розмірі 30 % мінімальної пен сії за віком за період з 04 черв ня до 31 грудня 2008 року.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Кр еменецькому районі Тернопіл ьської області здійснити нар ахування та виплату позивачц і ОСОБА_1 передбаченого ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» підв ищення до пенсії, як дитині ві йни, у розмірі 30 % мінімальної п енсії за віком, обчисленої ви ходячи з вимог ч. 1 ст. 28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування» та ст. 58 Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2008 рік та про внесення з мін до деяких законодавчих а ктів України», за період з 04 че рвня по 31 грудня 2008 року з ураху ванням проведених виплат.

У задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Присудити з Державного бюд жету України на користь пози вачки ОСОБА_1 1 (одну) грн. 70 к оп. судового збору.

У іншій частині постанову К ременецького районного суду Тернопільської області від 22 липня 2009 року залишити без зм ін.

Постанова набирає законно ї сили через п' ять днів післ я направлення її копії особа м, що беруть участь у справі, т а може бути оскаржена до Вищо го адміністративного суду Ук раїни протягом двадцяти днів шляхом подання касаційної с карги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Т.В.О нишкевич

Судді В.П.Сапіга

Я.С.Попко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2011
Оприлюднено02.12.2011
Номер документу19390734
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1329/09

Ухвала від 12.04.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Колосовський С. Ю.

Ухвала від 19.04.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Колосовський С. Ю.

Ухвала від 10.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Я.С.

Ухвала від 18.01.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Ухвала від 18.02.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Любашевський В.П.

Ухвала від 27.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 17.10.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Онишкевич Т.В.

Ухвала від 02.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 31.03.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Старунський Д.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні