32/71
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 32/71
16.04.08
За позовом Відкрите акціонерне товариство «Агентство Союздрук»
До Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім Сфінкс-ЛТД»
Про стягнення 34 000,00 грн.
Суддя Хрипун О.О.
Представники
Від позивача Адамович М.В.-ю/к
Від відповідача не з'явилися.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ :
Відкрите акціонерне товариство «Агентство Союздрук»звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сфінкс-ЛТД»30 000,00 грн. попередньої оплати по договорам підряду № 27 від 12.10.2007, № 28 від 12.10.2007 та 4 000,00 грн. штрафних санкцій за неналежне виконання зобов'язань.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач зобов'язання з виготовлення та встановлення 45 ролетів в кіосках, обумовлених договорами № 27 від 12.10.2007, № 28 від 12.10.2007 не виконав, грошові кошти, перераховані позивачем у якості попередньої оплати послуг не повернув, що стало підставою для нарахування штрафних санкцій та звернення позивача з позовом до суду.
Відповідач у судове засідання не з'явився, витребувані судом документи у тому числі відзив на позов не надав, про день та час слухання справи був повідомлений належним чином.
Відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України спір розглядається за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, Господарський суд міста Києва -
ВСТАНОВИВ:
12.10.2007 між Відкритим акціонерним товариством «Агентство Союздрук»(Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сфінкс-ЛТД»(Підрядник) укладений Договір підряду № 27, відповідно до якого Підрядник зобов'язується в порядку та на умовах, зазначених в цьому Договорі, на свій ризик виконати за завданням Замовника з використанням своїх матеріалів та устаткування, а Замовник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, прийняти і оплатити наступну роботу: виготовлення та встановлення ролет на 2 (два) кіоски загальною кількістю 10 ролет, що знаходяться у м. Києві за адресами: № 026 м. Київ, вул. Червоноармійська, 48 - 5 ролет; № 029 м. Київ, вул. Хрещатик,17 –5 ролет (п. 1.1). Загальна вартість робіт за Договором становить 12 000,00 грн. (п. 2.1 Договору).
Оплата здійснюється шляхом перерахування авансу у розмірі 75 % від ціни зазначеної в п. 2.1, тобто 9 000,00 грн., протягом трьох банківських днів після підписання Договору (п. 2.2 Договору). Решта обумовленої суми договору у розмірі 25 % ціни, оплачується протягом 3-х банківських днів після остаточної здачі робіт за умови, що роботу виконано належним чином та на підставі підписаного Сторонами акту приймання-здачі виконаних робіт (п. 2.3 Договору).
Відповідно до пп. 3.1 п. 3 Договору підряду № 27 підрядник виконує роботу протягом 30 робочих днів з дня надходження коштів на його розрахунковий рахунок.
Крім того, 12.10.2007 між ВАТ «Агентство Союздрук»(Замовник) та ТОВ «Торговий дім «Сфінкс-ЛТД»(Підрядник) укладений Договір підряду № 28.
За умовами Договору підряду № 28 Підрядник зобов'язується в порядку та на умовах, зазначених в цьому Договорі, на свій ризик виконати за завданням Замовника з використанням своїх матеріалів та устаткування, а Замовник зобов'язується в порядку та на умовах, визначених в цьому Договорі, прийняти і оплатити наступну роботу: виготовлення та встановлення ролет на 7 (сім) кіосків загальною кількістю 35 ролет, що знаходяться у м. Києві за адресами: № 162, м. Київ, вул. 40-річчя Жовтня,1 –5 ролет; № 213 м. Київ, вул. Святошинська, 2 –5 ролет; № 263 м. Київ, вул. Героїв Севастополя, 36 – 5 ролет; № 537 м. Київ, вул. Заслонова, 13 –5 ролет; № 546 м. Київ, вул. Закревського, 29 –5 ролет; № 585 м. Київ, вул. Лісова –5 ролет; № 456 м. Київ, вул. Краснопольська, 13/16 –5 ролет (п.1.1) Загальна вартість робіт за Договором становить 28 000,00 грн. (п. 2.1 Договору).
Оплата здійснюється шляхом перерахування авансу у розмірі 75% від ціни зазначеної в п. 2.1, тобто 21 000,00 грн. протягом трьох банківських днів після підписання Договору (п. 2.2 Договору). Решта обумовленої суми договору у розмірі 25% ціни оплачується протягом 3-х банківських днів після остаточної здачі робіт за умови, що роботу виконано належним чином та на підставі підписаного Сторонами акту приймання-здачі виконаних робіт (п. 2.3 Договору).
Відповідно до пп. 3.1 п. 3 Договору підряду № 27 підрядник виконує роботу протягом 30 робочих днів з дня надходження коштів на його розрахунковий рахунок.
Статтею 509 Цивільного кодексу України визначення поняття зобов'язання та підстави його виникнення. Зобов'язанням є право відношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку. Зобов'язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.
Відповідно до ст. 837 ЦК України за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу.
Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові.
Підрядник зобов'язаний виконати роботу, визначену договором підряду, із свого матеріалу і своїми засобами, якщо інше не встановлено договором (п. 1 ст. 839 ЦК України).
Згідно з п. 1 ст. 846 ЦК України строки виконання роботи або її окремих етапів встановлюються у договорі підряду.
Відповідно до ст. 854 ЦК України якщо договором підряду не передбачена попередня оплата виконаної роботи або окремих її етапів, замовник зобов'язаний сплатити підрядникові обумовлену ціну після остаточної здачі роботи за умови, що роботу виконано належним чином і в погоджений строк або, за згодою замовника, - достроково.
Підрядник має право вимагати виплати йому авансу лише у випадку та в розмірі, встановлених договором.
З матеріалів справи вбачається, що позивач 15.10.2007 в порядку, передбаченому п. 2.2 Договору підряду № 27 від 12.10.2007 та п. 2.2 Договору підряду № 28 від 12.10.2007 здійснив попередню оплату послуг та перерахував на рахунок відповідача грошові кошти в розмірі 30 000,00 грн. (копія платіжного доручення № 2848 у справі).
В строки, встановлені п. 3 Договору підряду № 27 та Договору підряду № 28, ролети відповідачем не виготовлені та у кіосках за вказаними у договорах адресами не встановлені.
Права замовника під час виконання роботи передбачені ст. 849 ЦК України, так, зокрема, якщо підрядник своєчасно не розпочав роботу або виконує її настільки повільно, що закінчення її у строк стає явно неможливим, замовник має право відмовитися від договору підряду та вимагати відшкодування збитків (п. 2 ст. 849).
Відповідно до ст. 852 ЦК України у разі порушення підрядником договору підряду замовник має право, зокрема, за наявності у роботі істотних відступів від умов договору підряду або інших істотних недоліків вимагати розірвання договору та відшкодування збитків.
У зв'язку з неналежним виконання зобов'язань за Договором підряду № 27 та № 28 від 12.10.2007 Замовником на адресу Підрядника направлена претензія (вих. № 5-5075 від 17.12.2007), якою позивач відмовляється від Договорів та вимагає відшкодувати збитки, тобто повернути грошові кошти в розмірі 30 000,00 грн., перераховані ним у якості передоплати, а також сплатити штрафні санкції за порушення строку виконання робіт у розмірі 4 000,00 грн.
У відповідності до ст. 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом (ст. 525 ЦК України).
Статтею 610 Цивільного кодексу України визначено, що порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання неналежне виконання.
У разі порушення зобов'язання настають правові наслідки, встановлені договором або законом, зокрема: сплата неустойки (п. 3 ст. 611 ЦК України).
Відповідно до ст. 549 ЦК України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Правочин щодо забезпечення виконання зобов'язання вчинюється у письмовій формі (п. 1 ст. 547 ЦК України).
Відповідно до п. 9.4 Договору підряду № 27 від 12.10.2007 та п. 9.4 Договору підряду № 28 від 12.10.2007 за порушення строку виконання роботи, визначеного у п. 3.1 Договору, Підрядник сплачує Замовнику штраф у розмірі 10 відсотків від загальної суми Договору.
Таким чином, враховуючи умови п. 9.4 Договорів підряду від 12.10.2007 № 27 та № 28, вимоги позивача про стягнення з відповідача штрафних санкцій у вигляді неустойки за неналежне виконання зобов'язань за договорами підряду у розмірі 4 000,00 грн. є правомірними.
Враховуючи наведене, позовні вимоги про стягнення з відповідача 30 000,00 грн. попередньої оплати послуг по Договорам підряду від 12.10.2007 № 27, № 28 та 4 000,00 грн. штрафних санкцій визнаються судом обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Витрати по оплаті державного мита та інформаційно-технічного забезпечення судового процесу відповідно до ч. 5 ст. 49 ГПК України покладаються на відповідача.
Керуючись ст. ст. 33, 49, 82-85 ГПК України, Господарський суд, -
В И Р І Ш И В :
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Сфінкс-ЛТД»(03067, м. Київ, бул. Лепсе, 5-г, кв.1, код ЄДРПОУ 34241897, рахунок 2600051582 в Солом'янському відділенні № 2 КРД АППБ «Аваль», м. Київ, МФО 380805, або з іншого виявленого державним виконавцем рахунку) на користь Відкритого акціонерного товариства «Агентство Союздрук»(03113, м. Київ, вул. Дружківська, 10, код 01191166, рахунок 26003013328051 у Подільському відділенні КМФ АКБ «Укрсоцбанк», МФО 322012) 30 000 (тридцять тисяч) грн. 00 коп. попередньої оплати, 4 000 (чотири тисячі) грн. 00 коп. штрафних санкцій, 340 (триста сорок) грн. 00 коп. державного мита та 118 (сто вісімнадцять) грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Видати наказ після набрання рішення законної сили.
Суддя О.О.Хрипун
Дата підписання рішення: 12.05.2008
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1632535 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні