45/89
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
справа № 45/89
16.04.08
За позовом: Закритого акціонерного товариства "Атланта Капітал"
до Приватного підприємства "Свічколап Трейдінг"
про стягнення 217860,07 грн.
Суддя Балац С.В.
Представники:
позивача: Криштопа А.А., дов.від 04.02.2008 року б/н
позивача: Буняк А.В., директор, паспорт серії АС 215671, виданий 30.05.1997 року
відповідача: не з'явилися
Суть спору (з урахуванням уточнень позовних вимог): стягнення 217 860,07грн. заборгованості за договором будівельного підряду від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП, з яких 161 467, 33грн. –основного боргу, 2942, 01грн. –пені, 8700, 23грн. –3% річних, 44750, 50грн. –інфляційні нарахування
Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач відповідно до умов договору будівельного підряду провів передбачені договором ремонтно-будівельні роботи, які відповідач прийняв, однак оплатив лише частково, чим порушив умови договору будівельного підряду від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП.
Ухвалою від 02.04.2008 року порушено провадження у справі № 45/89 та призначено її до розгляду на 02.04.2008 року на 15:45.
Ухвалою від 02.04.2008 року розгляд справи відкладався на 16.04.2008 року, у зв'язку з неявкою відповідача на розгляд справи.
Відповідач, належним чином повідомлений судом про розгляд справи, у судове засідання представника не направив, належним чином не повідомив про причини неявки на виклик суду та не надав витребуваних ухвалою суду документів.
Відповідно до ст. 75 ГПК України справа розглядається за наявними в ній матеріалами.
У судовому засіданні, за згодою позивача, оголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, суд, -
ВСТАНОВИВ:
05.08.2005 року між позивачем та відповідачем укладено договір будівельного підряду № 05/08/01-БП (далі Договір).
Відповідно до умов вказаного договору підрядник (позивач) зобов'язується провести ремонтно-будівельні роботи (ремонт) об'єкта: нежилого приміщення, за адресою м. Київ, вул. Червоногвардійська, 13А відповідно до кошторисної документації, в строк і порядку, що визначені відповідними додатками до цього договору, які є невід'ємною його частиною, а замовник (відповідач) зобов'язується надати підрядникові фронт робіт, передати Підрядникові затверджену кошторисну документацію, прийняти закінчені роботи щодо проведення ремонту в строк і порядку, що визначені додатками до цього договору, та оплатити їх в порядку та на умовах, визначених цим Договором ( п. 1 Договору).
Відповідно до п. 2 вказаного Договору додаткова інформація щодо обсягу, виду та етапів робіт щодо проведення ремонту за цим Договором міститься у додатках до цього Договору.
Відповідно до п. 7 Договору замовник зобов'язується сплатити підрядникові ціну робіт (ремонту) у порядку та на умовах, визначених додатками до цього договору. Ціна робіт (ремонту) за цим Договором включає в себе компенсацію витрат Підрядника та належну йому винагороду.
Пунктом 10 Договору встановлено, що за несвоєчасну оплату робіт замовник зобов'язаний сплатити неустойку підряднику в розмірі 0,01% від суми заборгованості за кожний день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки встановленої Національним банком України.
Відповідно до додатків № 1,2,3 до договору будівельного підряду № 05/08/01-БП від 05.08.2005 року підрядник зобов'язується провести ремонтно-будівельні роботи об'єкта: нежиле приміщення, за адресою м. Київ, вул. Червоногвардійська, 13А відповідно до затверджених обома сторонами кошторисів - що є складовими частинами проектно-кошторисної документації та даного Договору.
Пунктом 2 додатку № 1 від 05.08.2005 року до вказаного договору встановлено, що замовник зобов'язується поетапно приймати у підрядника роботи по ремонту вказаних приміщень з оформленням акту приймання-передачі виконаних робіт кожного останнього робочого дня всіх тижнів, на протязі яких буде здійснюватись ремонт. Оплата за передані підрядником роботи повинна бути здійснена замовником на протязі одного дня з моменту підписання акту приймання-передачі виконаних робіт.
Додатком № 2 від 15.09.2005 року до договору будівельного підряду № 05/08/01-БП від 05.08.2005 року встановлено, що замовник зобов'язується поетапно приймати у підрядника фактично виконані роботи по ремонту вказаних приміщень з оформленням акту приймання-передачі виконаних робіт до кожного кошторису (№ 5,6,7,9,12,13). Кінцева оплата за передані підрядником роботи повинна бути здійснена замовником на протязі двох днів з моменту підписання акту приймання-передачі виконаних робіт.
Додатком № 3 від 14.10.2005 року до договору будівельного підряду № 05/08/01-БП від 05.08.2005 року встановлено, що замовник зобов'язується поетапно приймати у підрядника фактично виконані роботи по ремонту вказаних приміщень з оформленням акту приймання-передачі виконаних робіт до кожного кошторису (№ 8,10,11,14,15,16,17,19,29,21,22). Кінцева оплата за передані підрядником роботи повинна бути здійснена замовником на протязі двох днів з моменту підписання акту приймання-передачі виконаних робіт.
Відповідно до умов вказаного договору позивач виконав ремонтно-будівельні роботи, прийняті відповідачем за актами приймання –передачі виконаних підрядних робіт № 1/1а від 30.08.2005 року на суму 7 628, 46 грн., № 1-1к від 30.08.2005 року на суму 6 861, 90грн., № 5-1к від 30.09.2005 року на суму 4 872, 11грн., № 1-2к від 30.09.2005 року на суму 2 999,96грн., № 3-1а від 30.09.2005 року на суму 10 922, 30грн., № 3/1 від 30.09.2005 року 11 941, 75грн., № 6-1к від 30.09.2005 року на суму 2 667, 81 грн., № 7-1к від 30.09.2005 року на суму 9867, 05 грн., № 1-3к від 30.11.2005 року на суму 19 784, 98грн., № 9-1 від 30.11.2005 року на суму 6 068, 91грн., № 14-1 від 30.11.2005 року на суму 21 542, 86грн., № 5-2к від 30.11.2005 року на суму 61 483, 68 грн., № 1/2а від 30.11.2005 року на суму 8 781, 54грн., № 3-2а від 30.11.2005 року на суму 22 863, 79грн., № 2-1 від 30.11.2005 року на суму 5 147, 25 грн., № 12-1 від 30.11.2005 року на суму 181 966, 10грн., № 13-1 від 30.11.2005 року на суму 151 704, 38 грн., № 19-1 від 30.11.2005 року на суму 63 508, 49 грн., № 9-1а від 30.11.2005 року на суму 7 572, 07 грн., № 6-2 від 30.11.2005 року на суму 12 173, 54 грн., № 8-1 від 31.12.2005 року на суму 14 400, 64 грн., № 4-1 від 31.12.2005 року на суму 15 879, 35 грн, № 19-2 від 31.12.2005 року на суму 170 378, 69 грн., № 7-2 від 28.02.2006 року на суму 23 049, 44грн., № 17 від 28.04.2006 року на суму 11 286, 55 грн., № 21 від 28.04.2006 року на суму 57 984, 68 грн., № 19/3 від 28.04.2006 року на суму 13 109, 02грн., № 11-1 від 28.04.2006 року на суму 22 011, 40 грн., № 20-1 від 28.04.2006 року на суму 97 198, 33 грн., № 10 від 31.07.2006 року на суму 7 157, 44 грн., № 22 від 15.11.2006 року на суму 30161, 38 грн., підписані відповідачем, що підтверджується підписами та відбитками печаток відповідача на зазначених актах.
Отже, загальна вартість виконаних позивачем ремонтно-будівельних робіт за вказаним договором відповідно до актів приймання –передачі виконаних робіт, належним чином засвідчені копії яких містяться в матеріалах справи складає 1 082 975, 66 грн.
Відповідач здійснив часткову оплату виконаних робіт на суму 921 508, 33 грн, що підтверджується банківськими виписками з рахунку позивача від 18.08.2005 року в сумі 24 082, 00грн., від 15.09.2005 року в сумі 46 999, 20 грн., від 23.05.2005 року в сумі 5000, 00грн., від 23.09.2005 року в сум 15000, 00грн., від 30.09.2005 року в сумі 150000, 00грн, від 17.10.2005 року в сумі 19 927, 13 грн., від 25.10.2005 року в сумі 50000, 00грн, від 01.11.2005 року в сумі 30000, 00грн, від 04.11.2005 року в сумі 69000, 00грн, від 16.11.2005 року в сумі 3000, 00грн., від 17.11.2005 року в сумі 15000, 00грн., від 29.11.2005 року в сумі 40 000, 00грн., від 30.11.2005 року в сумі 10000, 00грн., від 06.12.2005 року в сумі 109 000, 00грн., від 16.12.2005 року в сумі 60000, 00грн., від 19.12.2005 року в сумі 40000, 00грн, від 12.01.2006 року в сумі 32 000, 00грн., від 18.01.2006 року в сумі 9000, 00грн., від 19.01.2006 року в сумі 31 000, 00грн., від 15.02.2006 року в сумі 7000,00грн., від 01.03.2006 року в сумі 20 000, 00грн., від 07.03.2006 року в сумі 15 000, 00грн., від 10.03.2006 року в сумі 20 000, 00грн, від 17.03.2006 року в сумі 10000, 00грн., від 24.03.2006 року в сумі 10 000, 00грн., від 27.03.2006 року в сумі 10 000, 00грн., від 29.03.2006 року в сумі 10 000, 00грн., від 21.06.2006 року в сумі 10 000, 00грн., від 27.07.2006 року в сумі 5 000, 00грн., від 02.08.2006 року в сумі 5000, 00грн., від 10.10.2006 року в сумі 35 500, 00грн., від 26.10.2006 року в сумі 5000, 00грн.
Інших доказів погашення заборгованості, окрім наданих позивачем, суду не надано.
Причиною виникнення спору є невиконання відповідачем зобов'язань передбачених договором –зокрема, позивач стверджує, що виконав роботи, передбачені Договором, а відповідач прийняв їх, проте оплатив лише частково.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень.
Договір є підставою для виникнення цивільних прав і обов'язків (ст. 11, 626 ЦК України), які мають виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до вказівок закону, договору (ст. 526 ЦК України).
Згідно ст. 875 Цивільного кодексу України за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта. До договору будівельного підряду застосовуються положення цього Кодексу, якщо інше не встановлено законом.
Передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами (ч. 4 ст. 882 Цивільного кодексу України).
Відповідно до ч. 4 ст. 879 Цивільного кодексу України оплата робіт провадиться після прийняття замовником збудованого об'єкта (виконаних робіт), якщо інший порядок розрахунків не встановлений за погодженням сторін.
06.12.2007 року позивач цінним листом направив відповідачеві претензію № 77-07 з вимогою сплатити вартість виконаних ремонтно-будівельних робіт за договором від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП в сумі 161 467, 33грн. Однак відповідач відповідь на вимогу позивачеві не надіслав та не розрахувався за виконані позивачем роботи.
Заборгованість відповідача перед позивачем за виконані останнім роботи на підставі договору будівельного підряду № 05/08/01-БП від 05.08.2005 року та додатків № 1,2,3 до нього становить сумі 1 082 975, 66- 921 508,33 =161 467, 33грн.
Виходячи зі змісті ст. 530 Цивільного кодексу України та п.2 додатків № 1,2,3 до договору будівельного підряду від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП, відповідач вважається таким, що прострочив сплату боргу, тому вимоги позивача про стягнення з відповідача заборгованості за договором від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП в сумі 161 467, 33грн. обґрунтовані матеріалами справи та підлягають задоволенню.
Дії відповідача є порушенням договірних зобов'язань (ст. 610 Цивільного кодексу України), тому відповідач вважається таким, що прострочив (ст. 612 Цивільного кодексу України), відповідно є підстави для застосування встановленої законом відповідальності.
Відповідно до умов вказаного Договору за несвоєчасну оплату робіт замовник зобов'язаний сплатити неустойку підряднику в розмірі 0, 01% від суми заборгованості за кожний день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки встановленої Національним банком України ( п. 10 Договору).
Згідно ст. 549 Цивільного кодексу України пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов'язання за кожен день прострочення виконання.
Враховуючи порушення відповідачем строків оплати за виконані роботи та умови договору ( п.10 договору від 05.08.2005 року № 05/08/01-БП) вимоги позивача про стягнення пені в сумі 2942, 01грн. за період з 30.04.2006 року по 20.06.2006 року в сумі 960, 17 грн., з 21.06.2006 року по 20.07.2006 року в сумі 523, 94 грн., з 21.07.2006 року по 31.07.2006 року в сумі 186, 61 грн., з 01.08.2006 по 01.08.2006 року в сумі 17, 68 грн., з 02.08.2006 року по 09.10.2006 року в сумі 1185, 46грн., з 10.10.2006 року по 25.10.2006 року в сумі 68, 15 грн., підлягають задоволенню за розрахунком позивача, перевіреним судом.
Оскільки вимоги позивача щодо стягнення з відповідача суми боргу з врахуванням встановленого індексу інфляції та 3% річних ґрунтуються на законі (ст. 625 Цивільного кодексу України), а відповідач є таким що прострочив виконання грошового зобов'язання, позовні вимоги позивача в частині стягнення збитків від інфляції в сумі 44 750, 50 грн. за період з 30.04.2006 року по 05.02.2008 року та 3 % річних в сумі 8700, 23 грн. за період з 30.04.2006 року по 05.02.2008 року підлягають задоволенню в повному обсязі за розрахунком позивача, перевіреним судом.
Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 49, 82-85, 116-118 Господарського процесуального кодексу України, суд –
В И Р І Ш И В:
1.Позов задовольнити повністю
2.Стягнути з Приватного підприємства "Свічколап Трейдінг" (03151, м.Київ, вул. Молодогвардійська, 11, код ЄДРПОУ 32420973, р/р 26007414011 в Філії ВАТ «Морський транспортний банк», МФО 300829) на користь Закритого акціонерного товариства "Атланта Капітал" (04073, м.Київ, провулок Куренівський, 19/5, код ЄДРПОУ 31611448, р/р 2600531058 в АБ «Діамант», МФО 320854) 161 467 (сто шістдесят одна тисяча чотириста шістдесят сім) грн. 33 коп. –основного боргу, 2942 (дві тисячі дев'ятсот сорок дві) грн. 01 коп.- пені, 8700( вісім тисяч сімсот) грн. 23 коп.- 3 % річних, 44 750 (сорок чотири тисячі сімсот п'ятдесят) грн. 50 коп.- збитків від інфляції, 2178 (дві тисячі сто сімдесят вісім) грн. 60 коп.- державного мита, 118 (сто вісімнадцять) грн. 00 коп.- витрат за інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
3. Видати наказ.
4.Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до вимог ст. 84 ГПК України.
Суддя С.Балац
Дата підписання рішення: 24.04.2008 року
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1633950 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні