9/434
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
07.05.08 Справа № 9/434
Львівський апеляційний господарський суд у складі колегії:
головуючого-судді Д.Новосад
суддів О.Михалюк
Г.Мельник
розглянувши апеляційну скаргу Івано-Франківської міської ради, м. Івано-Франківськ № 243-ю від 28.02.08
на рішення господарського суду Івано-Франківської області від 15.02.08
у справі № 9/434
за позовом: ПП “Валенсія”, м. Івано-Франківськ
до відповідача: Івано-Франківської міської ради, м. Івано-Франківськ
про спонукання до надання дозволу
За участю представників сторін:
від позивача: Шургот О.В. - предст. (довіреність № 13/2707/7 від 26.11.07);
від відповідача: не з'явився.
З правами та обов'язками, передбаченими ст. 22, 28 ГПК України, представник ознайомлений.
Відводів складу суду не заявлено.
В С Т А Н О В И В :
Рішенням господарського суду Івано-Франківської області від 15.02.08 у справі № 9/434 (суддя О.Фанда) задоволено позовні вимоги ПП «Валенсія»до Івано-Франківської міської ради та визнано затвердженими матеріали попереднього погодження місця розташування об'єкту та наданим дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівництво шестиповерхового багатоквартирного житлового будинку на вул. Ю.Целевича, 16 в м. Івано-Франківську.
На вказане рішення Івано-Франківською міською радою подано апеляційну скаргу, в якій скаржник просить рішення суду першої інстанції скасувати, винести нове рішення, яким відмовити позивачу в задоволенні позовних вимог.
Зокрема, скаржник обґрунтовує свої вимоги тим, що згідно вимог чинного законодавства, а саме п. 34 ст. 26, п. 2 ст. 77 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях міської ради розглядаються питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин, а спори про поновлення порушених прав юридичних і фізичних осіб, що виникають в результаті рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, вирішуються в судовому порядку.
Крім того, скаржник вказує на те, що згідно норм чинного законодавства в судовому порядку можна поновити порушене право осіб тільки шляхом оскарження рішень, дій чи бездіяльності органів або посадових осіб місцевого самоврядування, посилаючись при цьому на норми ст. 151 Земельного кодексу України, де пунктами 16, 17 визначено, що у разі відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта ці питання вирішуються у судовому порядку.
У разі задоволення позову щодо оскарження відмови власника землі або землекористувача, сільської, селищної, міської ради, органів державної влади у погодженні місця розташування об'єкта рішення суду є підставою для розробки проекту відведення земельної ділянки.
На думку відповідача, судом першої інстанції при прийнятті рішення порушено норми матеріального права, а тому воно підлягає до скасування, а в позовних вимогах ПП «Валенсія»слід відмовити.
Ухвалою Львівського апеляційного господарського суду від 14.03.08 подані скаржником матеріали визнано достатніми для прийняття їх до провадження в апеляційній інстанції, розгляд апеляційної скарги призначено на 09.04.08.
Розгляд апеляційної скарги відкладався на 07.05.08 з підстав, викладених в ухвалі Львівського апеляційного господарського суду від 09.04.08.
В судове засідання 07.05.08 відповідач явки повноважного представника не забезпечив, хоча про час та місце засідання суду був належним чином повідомлений (повідомлення про вручення поштового відправлення № 300281), причин неявки до відома суду не довів, а відтак, беручи до уваги п.п. 2, 3 ухвали Львівського апеляційного господарського суду від 09.04.08, апеляційна скарга розглядається за його відсутності.
В судовому засіданні представник позивача заперечив проти доводів апелянта, просив рішення суду залишити без змін, як таке, що прийнято з дотриманням норм чинного законодавства та на підставі досліджених усіх обставин справи.
Розглянувши матеріали апеляційної скарги, відзиву на неї, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, заслухавши пояснення представника позивача в судових засіданнях, колегія суддів дійшла висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, рішення господарського суду Івано-Франківської області від 15.02.08 у справі № 9/434 слід залишити без змін.
При цьому колегія виходила з наступного.
Як встановлено судом, у відповідності до рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради № 559 від 22.12.06 Приватному підприємству «Валенсія»надано дозвіл на проведення проектно-пошукових робіт і збір матеріалів погодження місця розташування земельної ділянки з метою будівництва багатоквартирного житлового будинку на вул. Ю.Целевича, 16 в м. Івано-Франківську. Для виконання дозволених робіт було надано шестимісячний термін, який позивачем дотриманий. 29.05.07 позивачем подано заяву в Івано-Франківську міську раду з клопотанням щодо затвердження вказаних матеріалів та надання дозволу на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівництво будинку. Однак, до цього часу відповідачем не прийнято рішення по суті розгляду даної заяви. Висновки всіх необхідних служб для попереднього погодження місця розташування об'єкту будівництва позивачем отримано. Так, за період з грудня 2006 року по травень 2007 року ПП «Валенсія»отримало наступні позитивні висновки:
- погодження управління земельних ресурсів –висновок № 03-04-06/828 від 24.04.07;
- погодження управління архітектури і містобудування –висновок № 2/3-3/944 від 06.04.07;
- погодження управління культури –висновок № 372/1-7/в від 07.05.07;
- погодження ДП «Культурна спадщина Прикарпаття»- висновок № 167/07-в від 27.04.07;
- погодження Головного державного санітарного лікаря м. Івано-Франківська М. Недоступна –висновок № 223 від 14.05.07;
- погодження ДУ охорони навколишнього природного середовища в Івано-Франківській області –висновок № 13-7/2124 від 15.05.07;
- погодження генплану забудови території –згода головного архітектора міста Івано-Франківська від 16.03.07.
В матеріалах попереднього погодження місця розташування об'єкту будівництва також є акт вибору земельної ділянки для будівництва житлового будинку на вул. Ю.Целевича, 16 в м. Івано-Франківську від 23.04.07, акт підписаний всіма членами комісії.
У відповідності до пункту 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26.05.04 проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі рішення сільської, селищної, міської ради, районної, Київської або Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок.
Складання проектів відведення земельних ділянок виконується у дві стадії:
- попереднє погодження місця розташування об'єкта;
- складання проекту відведення земельної ділянки.
Попереднє погодження місця розташування об'єкта проводиться з місцевими радами, власниками землі або землекористувачами, землевпорядними, природоохоронними, санітарними органами та органами у справах будівництва, архітектури та житлової політики. В погоджених висновках повинні вказуватись наявні сервітути та обмеження щодо використання земельних ділянок. Матеріали попереднього погодження місця розташування об'єкта є складовою частиною до проекту відведення земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки складається після подання всіх вищевказаних документів щодо попереднього погодження місця розташування об'єкту і затверджується в установленому порядку після погодження його власником землі або землекористувачем та отримання позитивного висновку державної землевпорядної експертизи.
Порядком вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України № 427 від 31.03.04 визначено, що з метою проведення таких робіт проводиться комісійна робота, кінцевим результатом якої є акт. Пунктом 7 вказаного нормативного акту визначено, що такий акт вибору земельних ділянок для розміщення об'єктів підписується головою і членами комісії, скріплюється печатками і разом з матеріалами, що використовувалися під час його складання, передається юридичній особі для подання до сільської, селищної, міської ради, районної, Київської чи Севастопольської міської держадміністрації з метою прийняття відповідного рішення.
Оскільки позивачем було зібрано всі необхідні позитивні висновки компетентних служб, то суд першої інстанції правомірно дійшов висновку, що у відповідача відсутні будь-які підстави для відмови в затвердженні матеріалів погодження місця розташування об'єкта та в наданні згоди на складання проекту відведення земельної ділянки.
Згідно із ст. 70 Закону України «Про землеустрій»спори, що виникають при здійсненні землеустрою, вирішуються судом.
У відповідності до ст. 22 Закону України «Про землеустрій»та п. 3 Порядку розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 677 від 26.05.04, проект відведення земельної ділянки розробляється на підставі рішення сільської, селищної, міської ради, районної, Київської або Севастопольської міської держадміністрації, до повноважень яких належить надання у користування або передача у власність земельних ділянок або на підставі судового рішення.
Згідно із п. 3 ст. 124 ЗК України передача в оренду земельних ділянок громадянам і юридичним особам із зміною їх цільового призначення та із земель запасу під забудову здійснюється за проектами відведення в порядку, встановленому ст.ст. 118, 123 цього Кодексу.
У відповідності до п. 5 ст. 123 ЗК України сільська, селищна, міська рада розглядає клопотання про відведення земельної ділянки у місячний строк і дає згоду на розроблення проекту відведення земельної ділянки. Відмову органів місцевого самоврядування або органів виконавчої влади у наданні земельної ділянки в користування або залишення клопотання без розгляду в установлений строк може бути оскаржено в судовому порядку.
Ст. 19 Конституції України вказує, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За наведених обставин суд апеляційної інстанції дійшов висновку про необґрунтованість вимог скаржника, у зв'язку з чим апеляційна скарга задоволенню не підлягає, а рішення господарського суду Івано-Франківської області від 15.02.08 у справі № 9/434 за позовом ПП «Валенсія»до Івано-Франківської міської ради про визнання затвердженими матеріалів попереднього погодження місця розташування об'єкту та наданим дозвіл на складання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки під будівництво шестиповерхового багатоквартирного житлового будинку на вул. Ю.Целевича, 16 в м. Івано-Франківську – слід залишити без змін.
Керуючись ст. ст. 1, 21, 25, 33, 43, 44, 49, 99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд –
П О С Т А Н О В И В:
1. Рішення господарського суду Івано-Франківської області від 15.02.08 у справі № 9/434 залишити без змін, апеляційну скаргу –без задоволення.
2. Постанову може бути оскаржено у касаційному порядку.
3. Матеріали справи скерувати до господарського суду Івано-Франківської області.
Головуючий-суддя Д.Новосад
Суддя О.Михалюк
Суддя Г.Мельник
Суд | Львівський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2008 |
Оприлюднено | 27.05.2008 |
Номер документу | 1634533 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Львівський апеляційний господарський суд
Новосад Д.Ф.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні