Постанова
від 03.03.2011 по справі 2а-269/11/1470
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Миколаївський окружний адміністративний суд

вул. Заводська, 11, м. Микол аїв, 54055

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Миколаїв.

03.03.2011 р. Спр ава № 2а-269/11/1470

Суддя Миколаївськ ого окружного адміністратив ного суду Лісовська Н.В. розгл янувши в письмовому провадже ні адміністративну справу

за позовом Миколаївського обласного відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів,

вул. Нікольська, 46,Миколаї в,54001

до Приватного підприємства " АВТО-НІР",

вул. Будівельників, 25, м. Мико лаїв, 54052

про стягнення адміністративн о-господарських санкцій та п ені в сумі 8854,80 грн.,

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся з адм іністративним позовом про ст ягнення з відповідача адміні стративно-господарських сан кцій у сумі 6 281,08 грн. за невикон ання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалі дів за 2006 рік та 2 573,72 грн. пені за п орушення терміну сплати адмі ністративно-господарських с анкцій.

Свої позовні вимоги, обґру нтовує тим, що відповідач є с уб'єктом господарювання, яки й використовує найману працю . Серед працівників підприєм ства не має працевлаштованих інвалідів. Норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів встановлюється ст . 19 Закону України "Про основи с оціальної захищеності інвал ідів в Україні" (надалі Закон № 2960-ІV). Таким чином, відповідач порушує ст. 19, 20 Закону № 2960-ІV, а ві д так підприємством повинні бути сплачені адміністратив но - господарські санкції, що п ередбачені діючим законодав ством, у сумі 6 281,08 грн. та пеня у с умі 2 573,72 грн.

В судовому засіданні предс тавник позивача наполягав на задоволенні позовних вимог, та в судовому засіданні 10.02.2011 р оку пояснив, що при проведенн і перевірки підприємства (ак т перевірки № 101від 14.09.2010 року) бу ло встановлено, що на підприє мстві у 2006 році працював інвал ід третьої групи ОСОБА_1, а ле працював тільки п'ять міся ців, що не достатньо для зарах ування середньооблікової кі лькості штатних працівників , як 1 працівник, а тому слід вва жати що підприємством не вик онано нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів. просить суд задовольни ти позов в повному обсязі. В су довому засіданні 03.03.2011 року пр едставник позивача надав кло потання про розгляд справи у письмовому провадженні.(а.с.38 )

Представник позивача в су довому засіданні 10.02.2011 року зап еречував проти позову та поя сни в, що вважає позовні вимог и позивача не обґрунтованими , оскільки на підприємстві у 20 06 році працював інвалід ОСО БА_1, а те що він звільнився ч ерез п'ять місяців після прац евлаштування не є виною підп риємства. Окрім того, предста вник відповідача вважає, що а дмністративно-господарські санкції та пеня за їх несвоєч асну сплату можуть бути заст осовані до підприємства тіль ки, як що підприємство відмов ило у в працевлаштовані інва ліда, чим порушило норми ст. 18 З акону Украйни " Про основи со ціальної захищеності інвалі дів в Україні", як видно з мате ріалів що надані представник ом відповідача, підприємств ом-відповідачем у 2006 році були прийняті всі заходи з метою п рацевлаштування інваліда. На думку представника відпвіда ча підприємством вжито всіх залежних від нього заходів д ля недопущення господарсько го правопорушення, що виключ ає застосування до відповіда ча адміністративного господ арських санкцій, відповідно до положень ч.1,2 ст. 218 Господарс ького Кодексу України. Проси ть суд відмовити в задоволен ні позову.

03.03.2011 року представник відпов ідача , надав до суду клопотан ня про розгляд справи у письм овому провадженні.(а.с. 39).

Відповідно до ч. 4 ст. 122 Кодекс у адміністративного судочин ства України, якщо всі особи , які беруть участь у справі за явили клопотання про розгляд справи за їх відсутністю, суд розглядає справу у письмово му провадженні за наявними у справі матеріалами.

Вислухавши пояснення стор ін, дослідивши матеріали, що є у справі судом встановлено, щ о відповідач - приватне підпр иємство "АВТО-НІР" є юридичною особою, зареєстрованою Вико навчим комітетом Вознесенсь кої міської ради 27.07.2000 року про що свідчить довідка з Головн ого Управління статистики у Миколаївській області (а.с. 17).

Згідно ч.3 статті 18 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні”, підприємства, ус танови, організації, фізичні особи, які використовують на йману працю, зобов'язані виді ляти та створювати робочі мі сця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спец іальні робочі місця, створюв ати для них умови праці з урах уванням індивідуальних прог рам реабілітації і забезпечу вати інші соціально - економі чні гарантії, передбачені чи нним законодавством, надават и державній службі зайнятост і інформацію, необхідну для о рганізації працевлаштуванн я інвалідів, і звітувати Фонд у соціального захисту інвалі дів про зайнятість та працев лаштування інвалідів у поряд ку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ст. 19 Закону Ук раїни ”Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні” (надалі-Закон) та п. п. 3, 5, 14 П оложення про робоче місце ін валіда і про порядок працевл аштування інвалідів, відпові дач повинен був створити роб очі місця для забезпечення п рацевлаштування інвалідів у розмірі 4% від загальної чисел ьності працюючих, що складає у даному випадку 1 місце і вве сти його в дію шляхом працевл аштування на ньому інваліда.

Згідно з п. 14 Положення про ро боче місце інваліда і про пор ядок працевлаштування інвал ідів, відповідач повинен був повинен інформувати державн у службу зайнятості та місце ві органи соціального захист у населення про вільне робоч е місце та вакантну посади, на яких може використовуватись праця інваліда.

Статтею 20 Закону передбачен о, що підприємства (об'єднання ), установи і організації неза лежно від форми власності і г осподарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, н іж установлено нормативом, п ередбаченим ч. ч. 1, 2 ст. 19 цього З акону, щороку сплачують відп овідним відділенням Фонду Ук раїни соціального захисту ін валідів штрафні санкції, сум а яких визначається у розмір і середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві (в об'єднанні), в уста нові, організації за кожне ро боче місце, не зайняте інвалі дом.

Відповідно до акту № 101 від 14.09 .2010 року про проведення переві рки відповідача щодо дотрима ння вимог статей 19, 20 Закону Укр аїни "Про основи соціальної з ахищеності інвалідів в Украї ні" на підприємстві норматив працевлаштування складав 1 о соба, фактично на підприємст ві жодна особа не працювала. (а .с.8-11).

Також слід зазначити, що пос илання відповідача на поданн я ним звітів за формою 3-ПН до р айонного центру зайнятості п ро наявність вакансій для ін валідів, не можна вважати вик онанням нормативу працевлаш тування інвалідів. Оскільки ч. 5 ст. 19 Закону України №875-XII "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні" прямо вказує, що виконанням нормат иву робочих місць вважається працевлаштування підприємс твом, установою, організаціє ю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним. Тобто, якщо на підприємстві з будь - яких причин не було працевлаштова но необхідної кількості інва лідів, дане підприємство є та ким, що не виконало норматив.

Таким чином, відповідач вст ановлений Законом норматив р обочих місць для забезпеченн я працевлаштування інваліді в не виконав і не створив нале жну кількість робочих місць для працевлаштування інвалі дів.

За 1 робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом у 20 06 році, відповідач до 15.04.2007 року п овинен був самостійно сплати ти адміністративно господар ські санкції у розмірі 6281,08 грн .

Стягнення штрафу за не ство рення робочих місць для інва лідів передбачена п. 3 Порядку сплати підприємствами (об' єднаннями), установами і орга нізаціями штрафних санкцій д о відділень Фонду України со ціального захисту інвалідів .

У відповідності до ч.2 ст. 20 За кону порушення термінів спла ти адміністративно господар ських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчис люється виходячи з 120 % річних о блікової ставки Національно го банку України, що діяла на м омент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь ї ї строк.

Отже, загальна сума штрафу с кладає 8 854,80 грн., з яких:

- адміністративно гос подарські санкції в сумі 6 281,08 г рн.;

- пені в сумі 2 573,72 грн.

Заборгованість підтв ерджується наданим позиваче м розгорнутим розрахунком, а також актом № 101 від 14.09.2010 року пр о проведення перевірки відпо відача щодо дотримання вимог статей 19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні". (а.с. 7-11).

За таких обставин поз овні вимоги обґрунтовані і п ідлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 71, ч. 4 ст. 94, 98, п.6 ст. 128, 160-163, 254 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністратив ний позов Миколаївського обл асного відділення Фонду соці ального захисту інвалідів до Приватного підприємства "АВ ТО-НІР" про стягнення адмініс тративно господарських санк цій та пені за 2006 рік, на загаль ну суму 8 854,80 грн. задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з Приватног о підприємства "АВТО-НІР", вул. Будівельників, 25, м. Миколаїв, 5 4052, (код 31043903) на користь Миколаїв ського обласного відділення Фонду соціального захисту і нвалідів, вул. Нікольська, 46, м. Миколаїв, 54001, (код 23626096) адміністр ативно господарські санкції та пеню за 2006 рік в сумі 8 854,80 грн.

Постанова може бути ос каржена в апеляційному поряд ку до Одеського апеляційного адміністративного суду чере з суд першої інстанції шляхо м подання в 10-денний строк з дн я проголошення/отримання коп ії постанови апеляційн ої скарги, вимоги до якої вста новлені статтею 187 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення 10-денн ого строку з дня проголошенн я постанови, якщо протягом ць ого часу не буде подано апеля ційної скарги.

У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или постанови за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Н. В. Лісовсь ка

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.03.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16455922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-269/11/1470

Ухвала від 13.12.2012

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Конюшко К.В.

Ухвала від 19.07.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 15.07.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 08.07.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Постанова від 03.03.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

Ухвала від 19.01.2011

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Лісовська Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні