Постанова
від 15.06.2011 по справі 2-а-1/10
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2-а-1/10 Голов уючий у 1-й інстанції: Чезгано ва А.М.

Суддя-доповідач: Аліменк о В.О.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"15" червня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.,

суддів Василенка Я.М., Па рінова А.Б.,

при секретарі Белові С.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу відповідача Вел икоолександрівської сіль ської ради Бориспільського р айону Київської області на П останову Замостянського рай онного суду м. Вінниці від 21.01.2010 року у справі за адміністрат ивним позовом ОСОБА_3 до Великоолександрівської с ільської ради Бориспільсько го району Київської області про оскарження рішення та зо бов' язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И Л А:

У лютому 2009 року ОСОБ А_3 звернувся до Замостянсь кого районного суду м. Вінниц і з адміністративним позовом до Великоолександрівсько ї сільської ради Бориспіль ського району Київської обла сті, в якому просив суд визнат и недійсним та скасувати ріш ення відповідача 22 сесії ХХІV скликання №883 від 30.10.2003 року про н адання ОСОБА_3 земельної д ілянки, площею 3.2116 Га, визнати н едійсним та скасувати держав ний акт на право власності на земельну ділянку серії КВ №107 370 на ім' я ОСОБА_3 та зобов ' язати відповідача вчинити дії щодо надання дозволу на с кладання технічної документ ації із землеустрою на вигот овлення нового державного ак ту на право власності на земе льну ділянку на ім' я ОСОБА _3 взамін сертифікату на пра во на земельну частку (пай) на ім' я позивача.

В судовому засіданні суду п ершої інстанції, представник позивача уточнив позовні ви моги та просив визнати прот иправними дії Великоолекс андрівської сільської рад и Бориспільського району Киї вської області в частині нез аконної видачі сторонній осо бі державного акту на право в ласності на земельну ділянку на ім' я його довірителя О СОБА_3 без отримання повнов ажень від останнього на такі дії.

Постановою Замостянського районного суду м. Вінниці від 21.01.2010 року адміністративний по зов ОСОБА_3 до Великооле ксандрівської сільської р ади Бориспільського району К иївської області про оскарже ння рішення та зобов' язання вчинити дії задоволено.

Визнано неправомірними ді ї Великоолександрівської сільської ради Бориспільс ького району Київської облас ті про визнання протиправним и дій в частині незаконної ви дачі сторонній особі державн ого акту на право власності н а земельну ділянку, серії КВ № 107370 на ім' я ОСОБА_3, без отр имання повноважень на такі д ії від власника зазначеного державного акту.

Не погоджуючись з прийнято ю Постановою, відповідач под ав апеляційну скаргу, в якій п росить скасувати Постанову с уду першої інстанції та пост ановити нове рішення, яким в з адоволені адміністративног о позову відмовити повністю. Свої вимоги апелянт аргумен тує тим, що оскаржуване судов е рішення є необґрунтованим та незаконним.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши доводи апеля ційної скарги наявними в мат еріалах справи доказами, вив чивши додаткові пояснення ап елянта, колегія суддів прихо дить до наступного.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС У країни).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України та застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Задовольняючи адміністрат ивний позов, суд першої інста нції дійшов висновку, що пози вач не вкладав угоди із зем левпорядною організацією та не сплачував грошових кошті в на виготовлення проекту ві дведення земельної ділянки, не реєстрував та не отримува в державний акт на право влас ності на земельну ділянку се рії КВ №107370 на своє ім' я та на такі дії від свого імені ні кого не уповноважував, не над авав доручення або довіренос ть.

Однак, з такими висновками З амостянського районного суд у м. Вінниці колегія суддів не погоджується з наступних пі дстав.

Як правильно встановлено с удом першої інстанції та під тверджується матеріалами сп рави, рішенням 22 сесії XXIУ скл икання Великоолександрів ської сільської ради Борис пільського району Київської області від 30.10.2003 року №883 затвер джено науково - технічну доку ментацію та передано громадя нам - власникам сертифікаті в на право на земельну частку (пай) земельні ділянки у прива тну власність.

Основними нормативно-прав овими актами, які регулюють с пірні правовідносини, що вин икли між сторонами є Земельн ий кодекс України та Рішення Великоолександрівської сільської ради Бориспільсь кого району Київської област і №883 від 30.10.2003 року «Про затвердж ення науково-технічної докум ентації на земельні ділянки громадянам згідно списку для ведення товарного сільськог осподарського виробництва» у відповідній редакції.

Згідно зі статтею 3 Земельно го кодексу України земельні відносини регулюються Конст итуцією України, Земельним к одексом, а також прийнятими в ідповідно до них нормативно- правовими актами.

Перелік конкретних повнов ажень Київської міської ради у галузі земельних відносин визначено у пунктах «а» - «л»с татті 9 Земельного кодексу Ук раїни.

Зокрема, за пунктами «а», «б »та «в»раді належить право р озпорядження землями терито ріальної громади м. Києва; пра во передачі земельних діляно к комунальної власності у вл асність громадян та юридични х осіб відповідно до Земельн ого кодексу України; право на дання земельних ділянок у ко ристування із земель комунал ьної власності відповідно до Земельного кодексу України.

На підставі пункту «м»стат ті 9 Земельного кодексу Украї ни, Великоолександрівська сільська ради Бориспільсь кого району Київської област і має повноваження вирішуват и інші питання у галузі земел ьних відносин відповідно до Закону.

Згідно з пунктом 34 частини 1 с татті 26 Закону України «Про мі сцеве самоврядування в Украї ні»вирішення відповідно до З акону питань регулювання зем ельних відносин є виключною компетенцією пленарних засі дань сільських, селищних, міс ьких рад.

Згідно з частиною 1 статті 116 Земельного кодексу України г ромадяни та юридичні особи н абувають права власності та право користування земельни ми ділянками із земель держа вної або комунальної власнос ті за рішенням органів викон авчої влади або місцевого са моврядування в межах їх повн оважень, визначених цим Коде ксом.

Статтею 118 Земельного кодек су України Громадянин, зацік авлений у приватизації земел ьної ділянки, яка перебуває у його користуванні, подає зая ву до відповідної районної, К иївської чи Севастопольсько ї міської державної адмініст рації або сільської, селищно ї, міської ради за місцезнахо дженням земельної ділянки. У разі якщо земельна ділянка д ержавної власності розташов ана за межами населених пунк тів і не входить до складу пев ного району, заява подається до Ради міністрів Автономно ї Республіки Крим. Рішення ор ганів виконавчої влади та ор ганів місцевого самоврядува ння щодо приватизації земель них ділянок приймається у мі сячний строк на підставі тех нічних матеріалів та докумен тів, що підтверджують розмір земельної ділянки. Громадян и - працівники державних та ко мунальних сільськогосподар ських підприємств, установ т а організацій, а також пенсіо нери з їх числа, зацікавлені в одержанні безоплатно у влас ність земельних ділянок, які перебувають у постійному ко ристуванні цих підприємств, установ та організацій, звер таються з клопотанням про пр иватизацію цих земель відпов ідно до сільської, селищної, м іської ради або Ради міністр ів Автономної Республіки Кри м, районної, Київської чи Сева стопольської міської держав ної адміністрації. . Відповід ний орган місцевого самовряд ування або орган виконавчої влади в місячний термін розг лядає клопотання і надає доз віл підприємствам, установам та організаціям на розробку проекту приватизації земель .

Передача земельних ділян ок у власність громадянам - пр ацівникам державних та комун альних сільськогосподарськ их підприємств, установ та ор ганізацій, а також пенсіонер ам з їх числа провадиться піс ля затвердження проекту прив атизації земель у порядку, вс тановленому цим Кодексом. Гр омадяни, зацікавлені в одерж анні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної вл асності для ведення фермерсь кого господарства, ведення о собистого селянського госпо дарства, ведення садівництва , будівництва та обслуговува ння жилого будинку, господар ських будівель і споруд (прис адибної ділянки), індивідуал ьного дачного будівництва, б удівництва індивідуальних г аражів у межах норм безоплат ної приватизації, подають кл опотання до відповідної райо нної, Київської чи Севастопо льської міської державної ад міністрації або сільської, с елищної, міської ради за місц езнаходженням земельної діл янки. У клопотанні зазначают ься цільове призначення земе льної ділянки та її орієнтов ні розміри. До клопотання дод аються графічні матеріали, н а яких зазначено бажане місц е розташування земельної діл янки, погодження землекорист увача (у разі вилучення земел ьної ділянки, що перебуває у к ористуванні інших осіб) та ви сновки конкурсної комісії (у разі надання земельної діля нки для ведення фермерського господарства). У разі якщо зем ельна ділянка державної влас ності розташована за межами населених пунктів і не входи ть до складу певного району, з аява подається до Ради мініс трів Автономної Республіки К рим. Рада міністрів Автономн ої Республіки Крим, районна, К иївська чи Севастопольська м іська державна адміністраці я або сільська, селищна, міськ а рада розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту земл еустрою щодо відведення земе льної ділянки або надає моти вовану відмову у його наданн і.

Підставою відмови у наданн і такого дозволу може бути ли ше невідповідність місця роз ташування об'єкта вимогам за конів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових а ктів, генеральних планів нас елених пунктів та іншої міст обудівної документації, схем землеустрою і техніко-еконо мічних обґрунтувань викорис тання та охорони земель адмі ністративно-територіальних утворень, проектів землеуст рою щодо впорядкування терит орій населених пунктів, затв ерджених у встановленому зак оном порядку. Проект землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки розробляється за замовленням громадян особам и, які мають відповідні дозво ли (ліцензії) на виконання цих видів робіт, у строки, що обум овлюються угодою сторін. Роз роблений проект землеустрою щодо відведення земельної д ілянки подається Комісії з р озгляду питань, пов'язаних з п огодженням документації із з емлеустрою (далі - Комісія). Ко місія протягом трьох тижнів з дня одержання проекту нада є відповідному органу викона вчої влади чи органу місцево го самоврядування свій висно вок щодо погодження проекту або відмови у його погодженн і. У разі відмови у погодженні проект повертається заявник у у зазначений у цій частині с трок. Підставою відмови у пог одженні проекту може бути ли ше невідповідність його поло жень вимогам законів та прий нятих відповідно до них норм ативно-правових актів.

Що стосується позовних вим ог про визнання протиправним и дій Великоолександрівсь кої сільської ради Бориспі льського району Київської об ласті в частині незаконної в идачі сторонній особі Держав ного акту на право власності на земельну ділянку серії КВ №107370 на ім'я ОСОБА_3 без отри мання повноважень на такі ді ї від власника, колегія судді в зазначає наступне.

Суд першої інстанції, задов ольняючи позовні вимоги та в изнаючи неправомірними дій в ідповідача в частині незакон ної видачі сторонній особі Д ержавного акту на право влас ності на земельну ділянку се рії КВ №107370 на ім'я ОСОБА_3 бе з отримання повноважень на т акі дії від власника, посилав ся на те, що позивач з клопотан ням про приватизацію земельн ої частки (паю) не звертався, к ошти не сплачував на виготов лення проекту відведення зем ельної ділянки, не отримував державний акт.

З даними висновками суду п ершої інстанції, колегія суд дів не погоджується з наступ них підстав.

Отже, як вбачається з матеріалів справи, з 1996 по 1999 ро ки ОСОБА_3 працював на пле мзаводі «Великоолександрів ський»у Бориспільському рай оні Київської області, де отр имав сертифікат на земельну частку (пай) площею 3,2116 га, на під ставі якого йому була надана земельна ділянка на територ ії АДРЕСА_1 для ведення сі льськосподарського виробни цтва, згідно діючого законод авства, у 2003 році, члени КСП зам овляли технічну документаці ю по приватизації і оплачува ли її власники колективної в ласності земель, які підляга ли приватизації, або особи, як і орендували земельну частку (пай) що було зроблено відносн о ОСОБА_3.

Рішенням 22 сесії XXIУ склика ння Великоолександрівськ ої сільської ради Бориспіл ьського району Київської обл асті від 30.10.2003 року №883 затвердже но науково - технічну докумен тацію та передано громадянам та позивачу - власникам сер тифікатів на право на земель ну частку (пай) земельні ділян ки у приватну власність та до ручено Державному підприємс тву «Київський науково-дослі дний та проектний інститут з емлеустрою»виготовити Держ авний акт на право приватної власності на землю.

Крім того, цими рішеннями зо бов' язано районний відділ з емельних ресурсів зареєстру вати Державний акт у книзі ре єстратора Державних актів на право постійного користуван ня на землю та внести відпові дні зміни у господарській кн изі і на планово-картографіч ному матеріалі.

2.06.2004 року (згідно з довіреніс тю виготовленою на спеціальн ому бланку ВВЕ№118049) - ОСОБА_3 уповноважив ОСОБА_4 обм іняти за ціною та на умовах за його розсудом належну йому н а праві власності на підстав і Державного акту на право вл асності на земельну ділянку серії КВ №107370, виданого 17.12.2003 року Великоолександрівською сільською радою, Бориспільс ького району, Київської обла сті, земельну ділянку кадаст ровий номер 3220880900:09:006:0021 площею 3,2116.

Дане доручення не скасован е та не визнано недійсним. Отж е ці обставини спростовують той факт, що ОСОБА_3 не отри мував Державний акт, оскільк и в наданій ним довіреності з азначено всі необхідні рекві зити Державного акту.

Що стосується відсутності підпису особи в книзі про оде ржання Державного акту, то са м по собі такий факт не є належ ним доказом того, що сільська рада видала Державний акт ст оронній особі. Позивачем не н адано доказів кому саме вида вався даний акт.

Тому колегія суддів, вважає , що Конституційні права ОС ОБА_3 не були порушені відпо відачем.

Крім того, колегія суддів зв ертає увагу на таке.

Відповідно до Тимчасового порядку ведення державного реєстру земель, затвердженог о наказом Державного комітет у України по земельних ресур сах від 02 липня 2003 року №174, зареє строваного в Міністерстві юс тиції України від 25 липня 2003 ро ку за №641/7962, Центр державного зе мельного кадастру є адмініст ратором державного реєстру з емель, що забезпечує створен ня та функціонування державн ого реєстру земель, відповід ає за достовірність і збереж ення даних, захист від несанк ціонованого доступу та руйну вання бази даних автоматизов аної системи державного земе льного кадастру (далі по текс ту - АС ДЗК), має повний прямий д оступ до бази даних АС ДЗК. Дер жавний реєстр земель - це ск ладова частина державного зе мельного кадастру. який скла дається з Книги записів реєс трації державних актів на пр аво власності на землю та на п раво постійного користуванн я землею та договорів оренди землі із зазначенням кадаст рових номерів земельних діля нок та Поземельної книги, яка містить відомості про земел ьну ділянку і формується за д опомогою АС ДЗК.

Отже, у державному реєстрі з емель містяться відомості ли ше про земельні ділянки, прав о власності чи право користу вання на які посвідчується в ідповідними правовстановлю ючими документами.

Відповідно до розділу 13 Тим часового порядку інформація із державного реєстру земел ь надається операторами (реє страторами), а саме структурн ими підрозділами Центру держ авного земельного кадастру з а місцезнаходженням земельн ої ділянки у формі витягу ,за з аявою власника (користувача) земельної ділянки, його спад коємців, правонаступників юр идичних осіб, уповноважених ними осіб на платних засадах або за письмовим запитом дер жавних органів влади безопла тно. Крім того, у пунктах 13.3 і 13.7 Т имчасового порядку вказано, що для отримання витягу з дер жавного реєстру земель фізич на особа разом із заявою вста новленого зразка повинна пре д' явити копію документа про сплату послуг за надання вит ягу та документ, що посвідчує її особу, а у разі подання зая ви представником фізичної чи юридичної особи - належним чи ном оформлений документ, що п освідчує повноваження діяти від імені цих осіб. У наданні витягу може бути відмовлено, якщо особа не має права на отр имання відомостей з державно го реєстру земель або нею не б уло дотримано вимог, встанов лених Тимчасовим порядком.

Таким чином, Тимчасовим пор ядком закріплений вичерпний перелік осіб, які мають право на отримання інформації з де ржавного реєстру земель, оск ільки інформація з державног о реєстру земель щодо певної особи стосується її персона льних даних, а отже, є конфіден ційною.

Згідно положень статті 125 Зе мельного кодексу України пра во власності на земельну діл янку, а також право постійног о користування та право орен ди земельної ділянки виникаю ть з моменту державної реєст рації цих прав, а тому, структу рні підрозділи Центру держав ного земельного кадастру від повідно до розділу 13 Тимчасов ого порядку можуть надати ви тяг з державного реєстру зем ель стосовно тих земельних д ілянок, на які власники вже от римали правовстановлюючі до кументи. Відомостями про зем ельні ділянки, які не зареєст ровані на праві власності чи праві користування, Центр де ржавного земельного кадастр у та його структурні підрозд іли не володіють.

Аналізуючи норми чинного з аконодавства, колегія суддів зазначає, що видачу та реєстр ацію державних актів на прав о власності на землю, ведення книг реєстрації здійснюють структурні підрозділи центр у ДЗК, а не відповідач по справ і.

Перевіривши правильність застосування судом першої ін станції норм матеріального т а процесуального права, юрид ичної оцінки обставин справи , колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скар га підлягає задоволенню.

Підсумовуючи наведені по ложення діючого законодавст ва, суд апеляційної інстанці ї приходить до висновку, що ос каржувана Постанова постано влено судом першої інстанції з порушенням норм матеріаль ного та процесуального права , що призвело до неправильног о вирішення питання по суті.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КАС України, за наслідками ро згляду апеляційної скарги на постанову суду першої інста нції суд апеляційної інстанц ії скасовує її та ухвалює нов е рішення, якщо визнає, що судо м першої інстанції порушено норми матеріального або проц есуального права, що призвел о до неправильного вирішення справи або питання

Керуючись ст.ст. 2, 9, 160, 196, 198, 202, 205, 207, 2 12, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу від повідача Великоолександр івської сільської ради Бор испільського району Київськ ої області на Постанову Замо стянського районного суду м. Вінниці від 21.01.2010 року - зад овольнити.

Постанову Замостянського районного суду м. Вінниці від 21.01.2010 року - скасувати.

Постановити по справі нов у постанову, якою в задоволен і адміністративного позову ОСОБА_3 до Великоолекса ндрівської сільської ради Бориспільського району Київ ської області про оскарження рішення та зобов' язання вч инити дії - відмовити.

Постанова набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів з дня скл адення Постанови в повному о бсязі.

Головую чий суддя В.О. Аліменко

Судді Я.М. Василенко

А.Б. Парінов

(Повний текст Пост анови складено 20.06.2011 року.)

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено29.06.2011
Номер документу16481675
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-1/10

Постанова від 11.12.2009

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Іванчук В. І.

Постанова від 29.01.2010

Адміністративне

Дубровицький районний суд Рівненської області

Красько В.Й.

Постанова від 10.06.2010

Адміністративне

Приморський районний суд м.Маріуполя

Чебанов О. О.

Ухвала від 22.09.2008

Адміністративне

Краснопільський районний суд Сумської області

Щербина А. С.

Ухвала від 04.02.2010

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Ухвала від 23.02.2010

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Куриленко О. М.

Ухвала від 28.10.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Ухвала від 09.11.2009

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Ухвала від 01.03.2010

Адміністративне

Балаклійський районний суд Харківської області

Усенко С. І.

Постанова від 16.01.2010

Адміністративне

Ленінський районний суд м. Миколаєва

Богатирчук Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні