Рішення
від 29.06.2011 по справі 4/5027/415/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

4/5027/415/2011

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" червня 2011 р.           Справа № 4/5027/415/2011.

За позовом         Регіонального відділення Фонду державного майна України по    

                           Чернівецькій області

до відповідача   Чернівецької міської ради

третя особа,  що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача —Закрите акціонерне товариство “Чернівецький машинобудівний завод”

треті особи,  що не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача:

1.          Міське комунальне підприємство “Чернівцітеплокомуненерго”

2.          Державне комунальне підприємство “Чернівціводоканал”

3.          Відкрите акціонерне товариство “Чернівцігаз”

4.          Відкрите акціонерне товариство “Укртелеком”

про спонукання до прийняття у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури

Суддя                                             О. Г. Проскурняк

Представники:

Від позивача –Купіна В.Ю.  

Від відповідача –Осовська М.М.   

                              Погорений С.М.  

Від третіх осіб –Прокопець Б.М., Софяк В.В.; 1. Лупол М.І., Білянський М.І.;                       3. Бойчук О.В.; 4.Ісев О.Д.       

СУТЬ СПОРУ: регіональне відділення Фонду державного майна України по Чернівецькій області звернулось з позовом до Чернівецької міської ради про спонукання до прийняття у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що в реєстрі державного майна, яке не ввійшло до статутних фондів акціонерних товариств Чернівецької області, обліковуються ряд об'єктів, які у процесі приватизації не ввійшли до статутного фонду ЗАТ “Чернівецький машинобудівний завод” та перебувають на його балансі, серед яких: зовнішня радіомережа до молодіжного містечка; телефонізація мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій; водопровід мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; тепломережа мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; госпфекальна каналізація мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; зовнішньо-розподільча телефонна мережа; внутрішньо-майданчиковий газопровід; зовнішньо-магістральна телефонна мережа (далі інженерні об'єкти). Далі позивач зазначає, що наказом регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області № 167 від 22 жовтня 2009 року прийнято рішення про передачу до комунальної власності ряду об'єктів житлового фонду та соціальної інфраструктури, в тому числі й вищевказаного майна. 25 січня 2011 року регіональне відділення ФДМУ звернулось з листом № 05-09-00241 до Чернівецького міського голови щодо прийняття зазначених інженерних об'єктів у комунальну власність, однак позитивної відповіді від Чернівецької міської ради не надійшло. Тому, позивач посилаючись на Закон України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”, вважає, що відповідач зобов'язаний прийняти у комунальну власність вищевказані об'єкти.

Відповідач заперечує проти позовних вимог та зазначає, що згідно зі статтями               3, 4 Закону України “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”, ініціатива щодо передачі об'єктів права державної власності може виходити відповідно від органів, уповноважених управляти державним майном. При цьому, передача об'єктів з державної у комунальну власність відповідних територіальних громад здійснюється за наявності згоди відповідних рад, якщо інше не передбачено законом. Відповідач з огляду на зазначене вказує на безпідставність позовних вимог посилаючись на відсутність відповідного рішення міської ради та технічної документації на зазначене майно.  

Третя особа у письмових поясненнях стверджує, що об'єкти по вул. Узбецькій-Білоруській в м. Чернівці були передані до комунальної власності та на даний час перебувають на балансі профільних підприємств ВАТ “Чернівцігаз” зокрема газопровід та Чернівецької філії ВАТ “Укртелеком” телефонні мережі. Передача вказаних об'єктів до комунальної власності підтверджується актами приймання-здачі відомчого житлового фонду в комунальну власність, які були затверджені Рішенням Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 21.09.1999р. за №628/19.

Ухвалою від 11 травня 2011 року, суд залучив до участі у справі третьою особою без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача —Закрите акціонерне товариство “Чернівецький машинобудівний завод”.

Ухвалою від 15 червня 2011 року, суд залучив до участі у справі третіми  особами без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача —Закрите акціонерне товариство “Чернівецький машинобудівний завод”, Міське комунальне підприємство “Чернівцітеплокомуненерго”, Державне комунальне підприємство “Чернівціводоканал”, Відкрите акціонерне товариство “Чернівцігаз”, Відкрите акціонерне товариство “Укртелеком”, при цьому зобов'язав сторін та третіх осіб спільно, з метою ідентифікації, провести огляд спірних об'єктів, докази чого надати суду.           

29 червня 2011 року позивач звернувся до суду з клопотанням про залучення у справі третіми особами, що не заявляють самостійних вимог на предмет спору —Чернівецьке міське комунальне бюро технічної інвентаризації та Чернівецьке обласне бюро технічної інвентаризації, щодо зобов'язання третіх осіб проведення повторно огляд спірних об'єктів та надання письмових пояснень.  

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення їх представників, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

В реєстрі державного майна, яке не ввійшло до статутних фондів акціонерних товариств Чернівецької області, обліковуються об'єкти, які у процесі приватизації не ввійшли до статутного фонду ЗАТ “Чернівецький машинобудівний завод” та перебувають на його балансі, а саме: зовнішня радіомережа до молодіжного містечка; телефонізація мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій; водопровід мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; тепломережа мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; госпфекальна каналізація мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; зовнішньо-розподільча телефонна мережа; внутрішньо-майданчиковий газопровід; зовнішньо-магістральна телефонна мережа (далі інженерні об'єкти).

Наказом регіонального відділення ФДМУ по Чернівецькій області № 167 від 22 жовтня 2009 року прийнято рішення про передачу до комунальної власності ряду об'єктів житлового фонду та соціальної інфраструктури, в тому числі й вищевказаного майна.

Так, на виконання ухвали господарського суду Чернівецької області від 15 червня 2011 року сторони та треті особи спільно, з метою ідентифікації, провели огляд спірних об'єктів, за результатами якого складено акт від 24.06.2011 року.

Відповідно до акту від 24.06.2011 року встановлено, що при ідентифікації та проведення огляду об'єктів, а саме телефонізації, водопроводу, тепломережі госфекальної каналізації мікрорайону Южний, 3, за адресою П.Кільцева, 10, житлова чи інша будівля відсутні та відсутні зазначені інженерні мережі.

Згідно листа Міського комунального бюро технічної інвентаризації № 1212 від 25.06.2011 року зазначається про відсутність інвентаризаційної справи на будівлю за адресою: вул. П.Кільцева, 10. Листом Чернівецького комунального бюро технічної інвентаризації № 1953 від 25.06.2011 року повідомляється, що за адресою вул.. П.Кільцева, 10 знаходиться товариство по експлуатації індивідуальних гаражів № 7.

Тобто, з вищевикладених доказів вбачається неможливість встановлення наявності спірних об'єктів в мікрорайоні Южний, 3, за адресою П.Кільцева, 10, м. Чернівці, їх розпізнання з поміж інших об'єктів та визначення даних об'єктів своїм властивим ознакам.       

Статтею 33 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Отже, позивач не довів обставин на які посилався щодо вищезазначених спірних об'єктів.

Окрім того, згідно частини 3 статті 4-1 Закону України від 03.03.1998, № 147/98-ВР “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності” рішення щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність приймаються органами, уповноваженими управляти державним майном, самоврядними організаціями за згодою відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за згодою районних або обласних рад. Згідно частини 2 статті 4 зазначеного Закону України № 147/98-ВР, передача об'єктів з державної у комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах здійснюється за наявності згоди відповідних сільських, селищних, міських, районних у містах рад, якщо інше не передбачено законом, а у спільну власність територіальних громад сіл, селищ, міст - за наявності згоди районних або обласних рад, якщо інше не передбачено законом.

Як вбачається з матеріалів справи та пояснень сторін, Чернівецькою міською радою не давалась згода щодо передачі об'єктів соціальної інфраструктури у комунальну власність, а саме: зовнішньої радіомережі до молодіжного містечка; телефонізації мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій; водопроводу мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; тепломережі мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10; госпфекальної каналізації мікрорайону Южний № 3 по вул. Південно-Кільцевій 10.., зовнішньо-розподільчої та зовнішньо-магістральної телефонної мережі.   

Відповідно до статті 7 Закону України від 03.03.1998, № 147/98-ВР “Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності”, об'єкти соціальної інфраструктури передаються разом з майном підприємств, що обслуговували ці об'єкти, у тому числі основними фондами, ремонтно-будівельними базами, майстернями, транспортними засобами, прибиральною технікою, в частині, що визначається комісією з питань передачі об'єктів, яка здійснює передачу. Разом з житловим фондом передаються вбудовані і прибудовані приміщення, зовнішні мережі електро-, тепло-, газо-, водопостачання та водовідведення, а також будівлі, призначені для обслуговування цього фонду (бойлерні, котельні, каналізаційні та водопровідні споруди, обладнання тощо).(частина 4). Передача оформляється актом приймання-передачі, який підписується головою і членами комісії. Форма акта приймання-передачі затверджується Кабінетом Міністрів України.(частина 5.). Право власності на об'єкт передачі виникає з дати підписання акта приймання-передачі.( частина 6.)

Так, відповідно до рішень Виконавчого комітету Чернівецької міської ради від 21.09.1999 року № 628/19 “Про прийняття у власність міської ради відомчих житлових будинків та затвердження актів прийому-передачі”, № 506/13 “Про затвердження актів прийому-передачі відомчого житлового фонду у комунальну власність міської ради” відомчий житловий фонд ЗАТ “Чернівецький машзавод” за адресою вулиць Узбецька-Білоруська передано у комунальну власність.

Отже, з урахуванням статті 7 Закону України від 03.03.1998, № 147/98-ВР до комунальної власності було передано разом з житловим фондом спірні мережі газопостачання.

Враховуючи вищевикладені обставини, з урахуванням зазначених норм закону, суд дійшов висновку у задоволенні позову відмовити.

Також, суд відмовляє у задоволенні клопотання про залучення третіх осіб -  Чернівецьке міське комунальне бюро технічної інвентаризації та Чернівецьке обласне бюро технічної інвентаризації, оскільки рішення із спору не впливає на їхні права та обов'язки.  При цьому, докази які мають значення для правильного вирішення спору  достатньо обґрунтовано викладені в наявних у справі документах, а тому повторне проведення спільного огляду інженерних об'єктів та надання письмових пояснень є недоцільним.

Керуючись статтями 4-2, 4-3, 22, 33, 43, 49, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд —

В И Р І Ш И В :

1.          У задоволенні клопотання відмовити.

         2.   У задоволенні позову, відмовити.

Суддя                                                                                                       Проскурняк О.Г.

     

         Повне рішення складено 04 липня 2011 року.

Дата ухвалення рішення29.06.2011
Оприлюднено07.07.2011
Номер документу16572892
СудочинствоГосподарське
Сутьспонукання до прийняття у комунальну власність об'єктів соціальної інфраструктури

Судовий реєстр по справі —4/5027/415/2011

Постанова від 15.09.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Постанова від 31.01.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 16.01.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 25.08.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Ухвала від 25.07.2011

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Рішення від 29.06.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 15.06.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 23.05.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 20.04.2011

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні