ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 червня 2011 року Справа № 2а/0370/1126/11
Волинський окружний адм іністративний суд у складі:
головуючого - судді Лозовс ького О.А.,
при секретарі судового зас ідання Чміль І.В.,
з участю представника пози вача Масич І.В.,
представника відповідача Гаврилюка В.С.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Л уцьку адміністративну спр аву за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю ф ірма "Феміда-Інтер" до Луцьк ої об' єднаної державної п одаткової інспекції про визн ання протиправними та скасув ання податкових повідомлень -рішень №000252302/0 та №0001262302/0 від 01.12.2010 ро ку,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмежено ю відповідальністю фірма "Фе міда-Інтер" звернулося з адмі ністративним позовом до Лу цької об' єднаної державн ої податкової інспекції про визнання протиправними та ск асування податкових повідом лень-рішень №000252302/0 та №0001262302/0 від 01. 12.2010 року.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що 01.12.2010 року Луцькою об' єднаною державною податково ю інспекцією на підставі акт а перевірки від 23.11.2010 року №8289/23-3/201 36473 «Про результати документа льної невиїзної перевірки Тз ОВ фірма «Феміда-Інтер» з пит ань правових відносин з пост ачальником першої ланки ПП « НТЦ «Сервіс» винесені податк ове повідомлення-рішення №00025 2302/0, яким зменшено суму бюджетн ого відшкодування з податку на додану вартість за серпен ь, вересень 2008 року в розмірі 14225 5,15 грн. та податкове повідомле ння-рішення №0001262302/0, яким визнач ено суму податкового зобов' язання за платежем податок н а додану вартість в розмірі 337 866,75 грн., з яких 225244,50 грн. - за основ ним платежем та 112622,25 грн. - штр афні (фінансові) санкції. Висн овок податкового органу грун тується на тому, що ТзОВ фірма «Феміда-Інтер» проведено оп ерацію без мети реального на стання правових наслідків, з ціллю формування податковог о кредиту, заниження об' єкт у оподаткування, несплати по датків та втрат доходної час тини Державного бюджету Укра їни, оскільки з постачальник ом першої ланки ПП “НТЦ «Серв іс» Луцькою ОДПІ не прове дено зустрічну перевірку по причині незнаходження платн ика ПП “НТЦ «Сервіс» за місце м державної реєстрації та не подання податкової звітност і до ДПІ у Печерському районі міста Києва. Вказані податко ві повідомлення-рішення були оскаржені позивачем в адмін істративному порядку, проте скарги залишені без розгляду , а податкові повідомлення-рі шення без змін. Позивач вважа є, що факт відсутності ПП “НТЦ «Сервіс» за місцезнаходженн ям не може бути підставою для висновків про фіктивність г осподарських операцій. Проси ть визнати протиправними та скасувати податкові повідом лення-рішення №000252302/0 та №0001262302/0 ві д 01.12.2010 року.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала із підстав, нав едених в позовній заяві, прос ила позов задовольнити повні стю.
Відповідач у письмових зап ереченнях на адміністративн ий позов вимог Товариства не визнав, посилаючись на право мірність висновків податков ого органу, зроблених при про веденні перевірки, вважає, що оскаржувані податкові повід омлення-рішення винесені від повідно до вимог чинного зак онодавства, просить у задово ленні позовних вимог відмови ти.
У судовому засіданні предс тавник Луцької ОДПІ прот и позову заперечив, просив у з адоволенні позовних вимог ві дмовити.
Заслухавши пояснення осіб , які беруть участь у справі, д ослідивши письмові докази, с уд приходить до висновку, що а дміністративний позов слід з адовольнити повністю.
Судом встановлено, що в пері од з 17.11.2010 року по 18.11.2010 року Луць кою ОДПІ було проведено док ументальну невиїзну перевір ку Товариства з обмеженою ві дповідальністю фірма «Фемід а-Інтер» з питань правових ві дносин з постачальником перш ої ланки ПП «НТЦ «Сервіс» за ч ервень 2008 року, які вплинули на бюджетне відшкодування за л ипень 2008 року та за липень 2008 рок у, які вплинули на бюджетне ві дшкодування за серпень 2008 рок у.
За результатами вказаної п еревірки складено акт №8289/23-3/2013646 3 від 23.11.2010 року, яким встановлен о порушення позивачем абзацу «а» підпункту 7.2.2 пункту 7.2 стат ті 7 Закону України «Про подат ок на додану вартість», а саме завищено заявлену суму бюдж етного відшкодування з подат ку на додану вартість за липе нь 2008 року на суму 167500,00 грн. та за с ерпень 2008 року на суму 200000,00 грн. Я к наслідок встановлено, що по зивачем порушено абзац «а» п ідпункт 7.3.1 пункту 7.3 статті 7 Укр аїни «Про податок на додану в артість» в результаті чого Т зОВ фірма «Феміда-Інтер» зан ижено податок на додану варт ість на суму 215648,00 грн., з яких за л ипень 2008 року податок на додан у вартість в розмірі 77625,00 грн. та за серпень 2008 року податок на д одану вартість в розмірі 138023,00 г рн.
На підставі вказаного акту відповідачем винесені подат кове повідомлення-рішення №0 00252302/0, яким зменшено суму бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість за серпен ь, вересень 2008 року в розмірі 14225 5,15 грн. та податкове повідомле ння-рішення №0001262302/0, яким визнач ено суму податкового зобов' язання за платежем податок н а додану вартість в розмірі 337 866,75 грн., з яких 225244,50 грн. - за основ ним платежем та 112622,25 грн. - штр афні (фінансові) санкції.
З матеріалів справи вбачає ться, що між 29.05.2008 року між ТзОВ ф ірма «Феміда-Інтер» та ПП «НТ Ц «Сервіс» було укладено дог овір купівлі-продажу №2008-05-15, згі дно якого Продавець (ПП «НТЦ « Сервіс») зобов' язується пер едати у власність Покупцю (Тз ОВ фірма «Феміда-Інтер»), а Пок упець зобов' язується прийн яти товар (партію товару) - цу кор-пісок та сплатити за ньог о грошову суму.
Висновок податкового орга ну щодо завищення суми бюдже тного відшкодування з податк у на додану вартість грунтує ться на тому, що ТзОВ фірма «Фе міда-Інтер» проведено операц ію без мети реального настан ня правових наслідків, з цілл ю формування податкового кре диту, заниження об' єкту опо даткування, несплати податкі в та втрати доходної частини Державного бюджету України, оскільки з постачальником п ершої ланки ПП “НТЦ «Сервіс» Луцькою ОДПІ не проведен о зустрічну перевірку по при чині незнаходження платника ПП “НТЦ «Сервіс» за місцем д ержавної реєстрації та непод ання податкової звітності до ДПІ у Печерському районі міс та Києва.
Відповідно до підпункту 7.7.1 п ункту 7.7 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» сума податку, що підляг ає сплаті (перерахуванню) до б юджету або бюджетному відшко дуванню, визначається як різ ниця між сумою податкового з обов' язання звітного подат кового періоду та сумою пода ткового кредиту такого звітн ого податкового періоду.
Згідно з підпунктом «а» під пункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України «Про податок на до дану вартість», якщо у наступ ному податковому періоді сум а, розрахована згідно з підпу нктом 7.7.1 цього пункту має від'є мне значення, то бюджетному в ідшкодуванню підлягає части на такого від'ємного значенн я, яка дорівнює сумі податку, ф актично сплаченій отримувач ем товарів (послуг) у попередн ьому податковому періоді пос тачальникам таких товарів (п ослуг).
Частина суми податку, за яко ю не проведено розрахунки з п остачальником, у вигляді зал ишку від'ємного значення піс ля бюджетного відшкодування відповідно до підпункту «б» підпункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Закону України «Про податок на додану вартість» включаєт ься до складу податкового кр едиту наступного податковог о періоду.
Таким чином, сума податку, я ка в поточному періоді не під лягає бюджетному відшкодува нню через відсутність у попе редніх звітних періодах розр ахунків з постачальниками, в наступному податковому пері оді не втрачає статусу «пода ткового кредиту», і коли наст упний період стане поточним, знову ж таки декларується до бюджетного відшкодування.
Разом з тим, слід зазначити, що під терміном «попередній податковий період» слід роз уміти будь-який податковий п еріод, що передує звітному у ч асі, а не лише попередній звіт ний місяць.
Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и «Про податок на додану варт ість» податковий кредит звіт ного періоду складається із сум податків, нарахованих (сп лачених) платником податку п ротягом такого звітного пері оду у зв'язку з придбанням тов арів (робіт, послуг), з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку.
Згідно з підпунктом 7.4.5 пункт у 7.4 тієї ж статті не підлягают ь включенню до складу податк ового кредиту будь-які витра ти зі сплати податку, які не пі дтверджені податковими накл адними чи митними декларація ми.
Отже, Законом України «Про п одаток на додану вартість» п ередбачено єдину підставу дл я формування податкового кре диту, а саме наявність у платн ика податку (покупця) належно оформленої податкової накла дної.
Статтею 9 Закону України “Пр о бухгалтерський облік та фі нансову звітність в Україні” встановлено вимоги до перви нних документів, які є підста вою для бухгалтерського облі ку. Такі первинні документи п овинні мати обов'язкові рекв ізити: назву документа (форми ); дату і місце складання; назв у підприємства, від імені яко го складено документ; зміст т а обсяг господарської операц ії, одиницю виміру господарс ької операції; посади осіб, в ідповідальних за здійснення господарської операції і пр авильність її оформлення; ос обистий підпис або інші дані , що дають змогу ідентифікува ти особу, яка брала участь у зд ійсненні господарської опер ації.
Первинні документи, що підт верджують господарські опер ації позивача з ПП «НТЦ «Серв іс», а саме: податкові накладн і відповідають зазначеним ви могам законодавства, оскільк и містять усі вищевказані ре квізити.
Крім того, з акту перевірки вбачається, що для підтвердж ення взаємовідносин ТзОВ фір ма «Феміда-Інтер» та ПП “НТЦ « Сервіс» до ДПІ у Печерському районі м. Києва було направле но запит щодо проведення зус трічної перевірки ПП „НТЦ „С ервіс" (код ЄДРПОУ 31730132) від 12.08.2009 ро ку №7507/7/07-213, який є одним із основ них постачальників ТзОВ фірм а „Феміда-Інтер" у липні 2008 року . З листа ДПІ у Печерському рай оні міста Києва від 12.03.2010 року № 3117/7/23-640/73 вбачається, що провести перевірку ПП „НТЦ „Сервіс" (ко д за ЄДРПОУ 32209254) на даний час не має можливості так як стан пл атника 50 - в стані переходу з іншої ДПІ. ПП „НТЦ „Сервіс" до ДПІ у Печерському районі міс та Києва не звітує. Крім того, було направлено запит співро бітникам управління податко вої міліції ДПА у Волинській області та Головного відділ у податкової міліції Луцьк ої ОДПІ для встановлення мі сцезнаходження ПП „НТЦ Серві с".
Згідно інформації УПМ ДПА у м. Києві від 04.06.2009 року ПП „НТЦ Се рвіс" знаходиться на податко вому обліку в ДПІ у Печерсько му районі м. Києва №31178 від 08.11.2002 ро ку. Остання надана податкова звітність ПП „НТЦ Сервіс" до Д ПІ у Печерському р-ні м.Києва з ПДВ за серпень 2008 року. На дан ий час ПП „НТЦ Сервіс" згідно д аних ЄДР від 11.02.2009 року знаходит ься в стані переходу до ДПІ у м . Полтава. Фактичне місцезнах одження ПП „НТЦ Сервіс" не вст ановлено. Згідно даних адрес ного - довідкового бюро ГУ МВС України в м. Києві та Київськ ої області директор гр. ОСО БА_4 (ІНФОРМАЦІЯ_1) зареєс трованим не значиться, факти чне місцезнаходження не вста новлено. Відповідно до бази д аних ДРФО у м.Києві інформаці я про доходи вказаного грома дянина по м. Києву відсутня. За сновник ПП „НТЦ Сервіс" гр. ОСОБА_5 (ІНФОРМАЦІЯ_2) - фак тичне місцезнаходження не вс тановлено. Відповідно до баз и даних ДРФО ДПА у м. Києві інф ормація про доходи вказаної громадянки по м. Києву відсут ня. Згідно інформаційної баз и даних АІС ДПА у м.Києві гр. ОСОБА_5 зареєстрована за ад ресою: АДРЕСА_1. Згідно лис та, отриманого від ГВПМ ДПІ у м .Полтаві №13209/7/26-33 від 28.09.2009 року вст ановлено, що ОСОБА_5, зареє струвалася засновником ПП „Н ТЦ Сервіс" у м.Харків за винаго роду, яку отримала від невідо мої людини. Бухгалтерські до кументи, печатку, штамп ПП „НТ Ц Сервіс" ніколи не бачила, вон и в неї відсутні.
Разом з тим, податковим орга ном не доведено, що договір ку півлі-продажу №2008-05-15 від 29.05.2008 рок у укладався без мети настанн я правових наслідків, оскіль ки був підписаний не ОСОБА_ 4, а ОСОБА_6, який на момент укладення правочину був дир ектором ПП „НТЦ Сервіс". Дани х про відсутність у ОСОБА_6 повноважень на підписання д оговору відповідачем суду не надано.
Згідно із статтею 18 Закону У країни «Про державну реєстра цію юридичних осіб та фізичн их осіб - підприємців» якщо ві домості, які підлягають внес енню до Єдиного державного р еєстру, були внесені до нього , то такі відомості вважаютьс я достовірними і можуть бути використані в спорі з третьо ю особою, доки до них не внесен о відповідних змін. Якщо відо мості, які підлягають внесен ню до Єдиного державного реє стру, є недостовірними і були внесені до нього, то третя осо ба може посилатися на них у сп орі як на достовірні. Третя ос оба не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знал а або могла знати про те, що та кі відомості є недостовірним и.
Судом встановлено, що ПП “НТ Ц «Сервіс» на момент здійсне ння господарських операцій з ТзОВ фірма «Феміда-Інтер» не було виключено з ЄДРПОУ та у н ього не було скасовано реєст рацію платника ПДВ.
Відповідно до пункту 1 статт і 628 ЦК України зміст договору становлять умови (пункти), виз начені на розсуд сторін і пог оджені ними, та умови, які є об ов'язковими відповідно до ак тів цивільного законодавств а.
Пунктом 1 статті 638 ЦК України передбачено, що договір є укл аденим, якщо сторони в належн ій формі досягли згоди з усіх істотних умов договору, істо тними умовами договору є умо ви про предмет договору, умов и, що визначені законом як іст отні або є необхідними для до говорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заяв ою хоча б однієї з сторін має б ути досягнуто згоди.
Відповідно до статті 180 Госп одарського кодексу України г осподарський договір вважає ться укладеним, якщо між стор онами у передбачених законом порядку та формі досягнуто з годи щодо усіх його істотних умов, істотними є умови, визна ні таким за законом чи необхі дні для договорів даного вид у, а також умови, щодо яких на в имогу однієї із сторін повин на бути досягнута згода.
Відповідно до частини 1, 2 ста тті 215 ЦКУ підставою недійснос ті правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, як і встановлені частинами перш ою - третьою, п'ятою та шостою с татті 203 цього Кодексу.
Недійсним є правочин, якщо й ого недійсність встановлена законом (нікчемний правочин ). У цьому разі визнання такого правочину недійсним судом н е вимагається.
Згідно статті 203 ЦК України з міст правочину не може супер ечити цьому Кодексу, іншим ак там цивільного законодавств а, а також моральним засадам с успільства, волевиявлення уч асника правочину має бути ві льним і відповідати його вну трішній волі, правочин має вч инятися у формі, встановлені й законом, правочин має бути с прямований на реальне настан ня правових наслідків, що обу мовлені ним.
Згідно статті 228 ЦК України п равочин вважається таким, що порушує публічний порядок, я кщо він був спрямований на по рушення конституційних прав і свобод людини і громадянин а, знищення, пошкодження майн а фізичної або юридичної осо би, держави, Автономної Респу бліки Крим, територіальної г ромади, незаконне заволодінн я ним.
Пунктом 2 статті 203 ЦК України передбачено, що особа, яка вчи няє правочин, повинна мати не обхідний обсяг цивільної діє здатності.
З пояснень представника по зивача в судовому засіданні встановлено, що договір купі влі-продажу, укладений між Тз ОВ фірма «Феміда-Інтер» та ПП «НТЦ «Сервіс» був направлен ий на реальне настання право вих наслідків, не суперечить вимогам частини 1 статті 203 ЦК У країни та не містить ознак ні кчемного правочину, а тому ві дповідачем протиправно вине сені оскаржувані податкові п овідомлення-рішення.
З огляду на вищевикладене, с уд не приймає до уваги твердж ення відповідача, про те, що за явлені позивачем суми бюджет ного відшкодування податку н а додану вартість будуть під тверджені після проведення з устрічних перевірок контраг ентів - постачальників това рів (робіт, послуг). Однак, відс утність ПП “НТЦ “Сервіс” за м ісцезнаходженням не може бут и підставою для відмови в бюд жетному відшкодуванні подат ку на додану вартість.
За таких обставин покупець не може нести відповідальні сть ні за несплату податків п родавцями, ні за можливу недо стовірність відомостей про н их, наведених у зазначеному р еєстрі, за умови необізнанос ті щодо неї.
Оскільки Луцькою ОДПІ в становлено завищення бюджет ного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 142255,15 грн. в зв' язку з нікчемністю правочину, укладеного між Тз ОВ фірма “Феміда-Інтер” та ПП “НТЦ “Сервіс”, а нікчемність не доведена, то суд приходить до висновку про безпідставн ість винесення Луцькою О ДПІ податкових повідомлень-р ішень №000252302/0 та №0001262302/0 від 01.12.2010 року .
Відповідно до частини 1 стат ті 71 Кодексу адміністративно го судочинства України (КАС У країни), кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення, крім випадків, вст ановлених статтею 72 цього Код ексу. Згідно із частиною 2 стат ті 71 КАС України в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єкта владних повно важень обов' язок щодо доказ ування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльност і покладається на відповідач а, якщо він заперечує проти ад міністративного позову.
Представник відповідача Луцької ОДПІ не надав суду належних та допустимих дока зів в обґрунтування правомір ності винесення податкових п овідомлень-рішень №000252302/0 та №00012 62302/0 від 01.12.2010 року, в зв' язку з чи м суд прийшов до висновку про задоволення позовних вимог ТзОВ фірма «Феміда-Інтер» шл яхом прийняття постанови про визнання протиправними та с касування податкових повідо млень-рішень Луцької об' єднаної державної податково ї інспекції №000252302/0 та №0001262302/0 від 01. 12.2010 року.
Керуючись статтями 11, 17, 158, час тиною 3 статті 160, статтями 162, 163, 186 КАС України, на підставі Зако ну України "Про податок на дод ану вартість", суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та с касувати податкові повідомл ення - рішення Луцької об' єднаної державної податково ї інспекції №000252302/0 та №0001262302/0 від 01. 12.2010 року
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого статтею 186 КА С України, якщо таку апеляцій ну скаргу не було подано. У раз і подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасова но, набирає законної сили піс ля повернення апеляційної ск арги, відмови у відкритті апе ляційного провадження або на брання законної сили рішення м за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку п овністю або частково шляхом подання апеляційної скарги д о Львівського апеляційного а дміністративного суду через Волинський окружний адмініс тративний суд. Апеляційна ск арга на постанову суду подає ться протягом десяти днів з д ня отримання копії постанови , повний текст якої буде вигот овлено 25 червня 2011 року. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до Львівського апеляці йного адміністративного суд у.
Головуючий О.А.Лозовс ький
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16581408 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Смокович Віра Іванівна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Лозовський Олександр Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні