СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д
УХВАЛА
Іменем України
Справа № 2а-1349/10/2770
01.02.11 м. Севастополь
Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:
головуючого судді Дад інської Т.В.,
суддів Єланської О.Е. ,
Санакоєвої М.А.
секретар судового засід ання Божко О.О.
за участю сторін:
представник позивача, То вариства з обмеженою відпові дальністю "Механічний завод "Таврида Електрик"- ОСОБА_2 , довіреність № б/н від 16.01.09
представник відповідача, Державної податкової інспе кції у Гагарінському районі м. Севастополя- Запорожець Ле ся Василівна, довіреність № 37/ 10 від 26.10.10
представник відповідача, Головного управління Держа вного казначейства України у м. Севастополі- не з' явився, про час та місце розгляду спр ави повідомлений належним чи ном та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив,
розглянувши апеляційну ск аргу Головного управлінн я Державного казначейства Ук раїни у м. Севастополі на пос танову Окружного адміністра тивного суду міста Севастопо ль (суддя Кравченко М.М. ) від 08.0 7.10 у справі № 2а-1349/10/2770
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Механічний завод "Таврида Ел ектрик" (вул. Вакуленчука, 22, м.С евастополь,99053)
до Державної подат кової інспекції у Гагарінськ ому районі м. Севастополя (вул . Пролетарська, 24, м.Севастопол ь,99014)
Головного управління Державного казначейства Укр аїни у м. Севастополі (вул. Бал аклавська, 9, м.Севастополь,99011)
про стягнення бюджетної за боргованості,
ВСТАНОВИВ:
Постановою Окружного адміністративного суду м. Се вастополя (суддя Кравченко М .М.) від 08 липня 2010 року у справі № 2-а-1349/10/2770 позов Товариства з обм еженою відповідальністю «Ме ханічний завод «Таврида Елек трик»до Державної податково ї інспекції у Гагарінському районі м. Севастополя, Головн ого управління Державного ка значейства України у м. Севас тополі про стягнення бюджетн ої заборгованості було задов олено. Головне управління Де ржавного казначейства в Гага рінському районі м. Севастоп оля було зобов' язано перера хувати з Державного бюджету України на користь Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Механічний завод «Таврид а Електрик»бюджетну заборго ваність по відшкодуванню под атку на додану вартість у сум і 2031835 грн.
Не погодившись з постаново ю суду першої інстанції, Голо вне управління Державного ка значейства у м. Севастополі з вернулось з апеляційною скар гою, в якій просить скасувати постанову Окружного адмініс тративного суду м. Севастопо ля від 08 липня 2010року, прийняти нове рішення, яким у задоволе нні позовних вимог позивачу відмовити.
Апеляційна скарга мотивов ана невідповідністю судовог о рішення суду першої інстан ції нормам матеріального та процесуального права. Заявни к апеляційної скарги вважає, що відшкодування ПДВ платни кам, у яких суми податку задек ларовані до відшкодування до 1 травня 2010 року, підтверджені перевірками та не відшкодова ні на дату набуття чинності З акону України «Про Державний бюджет України на 2010 рік», здій снюється шляхом її оформленн я облігаціями внутрішньої де ржавної позики.
У судове засідання предста вник заявника апеляційної ск арги не з' явився. Про дату, ча с і місце апеляційного розгл яду справи Головне управлінн я Державного казначейства Ук раїни у м. Севастополі сповіщ ено належним чином.
Відповідно до частини 4 стат ті 196 Кодексу адміністративно го судочинства України непри буття у судове засідання сто рін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чин ом повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгля ду, не перешкоджає судовому р озгляду справи.
Представник позивача у суд овому засіданні проти апеляц ійної скарги заперечував, вв ажав, що судове рішення суду п ершої інстанції відповідає в имогам закону та ухвалено на підставі з' ясування усіх о бставин справи, що мають знач ення для справи. Представник позивача просив відмовити у задоволенні апеляційної ска рги та залишити судове рішен ня суду першої інстанції без змін. У письмових запереченн ях на апеляційну скаргу пози вач висловив свою правову по зицію щодо незгоди з апеляці йною скаргою.
Представник відповідача - Державної податкової інспек ції у Гагарінському районі м . Севастополя у судовому засі данні пояснив, що податковою інспекцією не були порушені права позивача на отримання із Державного бюджету Украї ни відповідної суми податку. Представник відповідача про сив розглянути справу у відп овідності з законом.
Колегія суддів, заслухавши у відкритому судовому засід анні пояснення представникі в сторін, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевір ивши юридичну оцінку обстави н справи та повноту їх встано влення, дослідивши правильні сть застосування Окружним ад міністративним судом м. Сева стополя норм матеріального т а процесуального права, вваж ає, що апеляційна скарга не пі длягає задоволенню з наступн их підстав.
Відповідно до частини 1 стат ті 195 Кодексу адміністративно го судочинства України суд а пеляційної інстанції перегл ядає судові рішення суду пер шої інстанції в межах апеляц ійної скарги.
З апеляційної скарги вбача ється, що Головне управління Державного казначейства Укр аїни у м. Севастополі не оспор ює право позивача на отриман ня бюджетного відшкодування ПДВ у розмірі 2031835,00 грн. Заявник апеляційної скарги вважає, щ о оскільки бюджетне відшкоду вання ПДВ у вказаному розмір і не було здійснено до 1 травня 2010 року, то таке відшкодування можливо здійснити лише шлях ом оформлення облігацій внут рішньої державної позики.
Матеріали справи свідчать про те, що право позивача на о тримання бюджетного відшкод ування ПДВ у розмірі 20131835,00 грн. п овністю підтверджено податк овою інспекцією у процесі пр оведення відповідних переві рок та належним чином заявле но позивачем у відповідних п одаткових деклараціях.
Відповідно до пункту 1.8 стат ті 1 Закону України бюджетне в ідшкодування - сума, що підл ягає поверненню платнику под атку з бюджету у зв' язку з на дмірною сплатою податку у ви падках, визначених цим Закон ом.
Порядок одержання бюджетн ого відшкодування визначени й підпунктами 7.7.4 - 7.7.7 пункту 7.7 с татті 7 Закону України «Про по даток на додану вартість».
Відповідно до вказаних пол ожень Закону платник податку , який має право на одержання б юджетного відшкодування та п рийняв рішення про поверненн я повної суми бюджетного від шкодування, подає відповідно му податковому органу податк ову декларацію та заяву про п овернення такої повної суми бюджетного відшкодування, як а відображається у податкові й декларації. При цьому платн ик податку в п'ятиденний терм ін після подання декларації податковому органу подає орг ану Державного казначейства України копію декларації, з в ідміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларац ій у розрізі платників.
До декларації додаються ро зрахунок суми бюджетного від шкодування, копії погашених податкових векселів (податко вих розписок), у разі їх наявно сті, та оригіналів п'ятих осно вних аркушів (примірників де кларанта) вантажних митних д екларацій, у разі наявності е кспортних операцій.
Форма заяви про відшкодува ння та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування ви значаються за процедурою, вс тановленою центральним пода тковим органом.
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'яза ний у п'ятиденний термін післ я закінчення перевірки надат и органу державного казначей ства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодува нню з бюджету.
На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ньому су му бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на пото чний банківський рахунок пла тника податку в обслуговуючо му банку протягом п'яти опера ційних днів після отримання висновку податкового органу .
Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о такий податковий орган:
а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов'язань з цього податку н аступних податкових періоді в;
б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;
в) у разі з'ясування внаслід ок проведення таких перевіро к факту, за яким платник подат ку не має права на отримання б юджетного відшкодування, над силає платнику податку подат кове повідомлення, в якому за значаються підстави відмови у наданні бюджетного відшко дування.
Таким чином, вказані вимоги Закону позивачем та ДПІ у Гаг арінському районі м. Севасто поля було виконано.
Відповідно до статті 25 Зако ну України «Про Державний бю джет України на 2010 рік»відшко дування податку на додану ва ртість платникам, у яких суми податку задекларовані до ві дшкодування до 1 травня 2010 року , підтверджені перевірками т а не відшкодовані на дату наб уття чинності цим Законом, зд ійснюється шляхом оформленн я облігаціями внутрішньої де ржавної позики понад обсяги, встановлені додатком № 2 до ць ого Закону, з відповідним кор игуванням граничного обсягу державного боргу, визначено го статтею 10 цього Закону, з те рміном обігу п' ять років.
Судова колегія вважає, що су дом першої інстанції правиль но зроблено висновок про те, щ о положення статті 25 Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2010 рік»не можуть бу ти застосовані до спірних пр авовідносин, оскільки право позивача на отримання бюджет ного відшкодування з ПДВ вин икло та було підтверджено пр отягом 2007 - 2008 років. Приймаючи до уваги дію закону у часі, су дова колегія вважає, що Закон України «Про Держаний бюдже т України на 2010 рік»не регулює спірні правовідносини у спр аві.
Враховуючи те, що право пози вача на отримання бюджетного відшкодування з ПДВ було пор ушено Головним управлінням Д ержавного казначейства Укра їни ще до набрання чинності З акону України “Про Державний бюджет України на 2010 рік», судо ва колегія вважає, що адмініс тративний позов з урахування м зміни позовних вимог (т.2 а.с. 1 57) підлягає задоволенню і прав ові підстави для задоволення апеляційної скарги та скасу вання судового рішення суду першої інстанції - відсутні .
Судом першої інстанції по вно з' ясовані обставини спр ави, що мають значення для спр ави, висновки суду, викладені в судовому рішенні, відповід ають обставинам справи, судо ве рішення ухвалено з дотрим анням норм матеріального та процесуального права.
Керуючись статтями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного с удочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Гол овного управління Державног о казначейства України у м. Се вастополі залишити без задов олення.
Постанову Окружного адмін істративного суду м. Севасто поля від 08 липня 2010 року у справ і № 2-а-1349/10/2770 залишити без змін.
Ухвала набирає законн ої сили з моменту проголошен ня згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адміністрат ивного судочинства України.
Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення ух вали в повному обсязі відпов ідно до статті 160 цього Кодекс у - з дня складення ухвали в по вному обсязі.
Повний текст судовог о рішення виготовлений 07 лют ого 2010 р.
Головуючий суддя Т.В. Дадін ська
Судді О.Е.Єланська
М.А.Санакоєва
Суд | Севастопольський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2011 |
Оприлюднено | 08.07.2011 |
Номер документу | 16586409 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Дадінська Тамара Вікторівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Севастополя
Кравченко М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні