Постанова
від 15.06.2011 по справі 2а-0870/2783/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 червня 2011 року 12 год. 54 хв. Справ а № 2а-0870/2783/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі

головуючого судді Л азаренка М.С.,

при секретарі Ш иршові А.А.

за участю представників

від позивача: Бабенкова В .В.

від відповідача: Коломіє ць Ю.С.

розглянув в відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу

за позовом: товариства з обм еженою відповідальністю «Тр іада»

до: Державного реєстратора Виконавчого комітету Запорі зької міської ради Астахов ої Світлани Петрівни

Державної податкової і нспекції у Жовтневому районі м. Запоріжжя

про визнання дій протиправ ними, зобов' язання вчинити певні дії, скасування рішенн я про анулювання свідоцтва п латника податку на додану ва ртість

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою від повідальністю «Тріада» (далі - ТОВ «Тріада», позивач) звер нулося до Запорізького окруж ного адміністративного суду з позовом до державного реєс тратора Виконавчого комітет у Запорізької міської ради Астахової Світлани Петрівни (далі - держреєстратор, ві дповідач 1), Державної податко вої інспекції у Жовтневому р айоні м. Запоріжжя (далі - ДПІ у Жовтневому районі м. Запорі жжя, відповідач 2) про визнання протиправними дії відповіда ча 1 щодо внесення запису №1103143000 9008782 протиправними, зобов' яза ння відповідача 1 скасувати з апис №11031430009008782 та скасувати ріше ння відповідача 2 про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість від 19.07.2 010 року.

У судових засідання предст авник позивача позовні вимог и підтримав у повному обсязі , просив їх задовольнити та на дав пояснення в обґрунтуванн я позову аналогічні викладен им у позові та додаткових пис ьмових поясненнях.

Відповідач 1 у судове засіда ння не з' явився, до суду нада в відзив на адміністративний позов, відповідно до якого по зовні вимоги в частині визна ння протиправними дії відпов ідача 1 щодо внесення запису № 11031430009008782 протиправними та зобов ' язання відповідача 1 скасу вати запис №11031430009008782 необґрунто ваними та такими, що не підляг ають задоволенню оскаржуван ий запис вчинений у зв' язку з тим, що 09.07.2010р. нагадування пов ернулося з відміткою відділе ння зв' язку «не розискано» та за закінченням терміну зб ерігання, на підставі чого 09.07.2 010 року до ЄДР внесений запис « Внесення інформації щодо від сутності юридичної особи за вказаною адресою». Просить с праву розглянути без участі представника 1.

Представник відповідача 2 у судових засіданнях заперечу вав у повному обсязі, посилаю чись на те, що рішення про анул ювання реєстрації платником податку на додану вартість п рийнято у зв' язку з тим, що За коном України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів» від 20.05.2010 №2275 - VI доповнен о п.9.8 ст.9 Закону України «Про п одаток на додану вартість» н овими абзацами, відповідно д о яких підставою для анулюва ння реєстрації платника ПДВ є внесення запису до Єдиного державного реєстру юридични х осіб та фізичних осіб-підпр иємців про відсутність юриди чної особи або фізичної особ и за її місцезнаходженням. Та ким, чином рішення від 19.07.2010 рок у є законним та обґрунтовани м.

Дослідивши матеріали спра ви, з' ясувавши обставини сп рави та перевіривши їх доказ ами, судом встановлено насту пне.

Як вбачається з матеріалів справи Товариство з обмежен ою відповідальністю «Тріада » зареєстроване як юридична особа 05.04.2004 року, що підтверджує ться витягом з Єдиного держа вного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємці в.

Відповідно до статті 1 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців» місц езнаходження юридичної особ и є адреса органу або особи, як а відповідно до установчих д окументів юридичної особи чи закону виступають від її іме ні.

Згідно статті 93 Цивільного кодексу України місцезнаход женням юридичної особи є фак тичне місце ведення діяльнос ті чи розташування офісу, з як ого проводиться щоденне керу вання діяльністю юридичної о соби (переважно знаходиться керівництво) та здійснення у правління і обліку.

У судовому засіданні предс тавником позивача надано дов ідку з Єдиного державного ре єстру юридичних осіб та фізи чних осіб-підприємців, відпо відно до якої вбачається, що м ісцезнаходженням ТОВ «Тріад а» є м. Запоріжжя, вул. Анголен ка, 18.

19.07.2010 року державним реєстрат ором виконавчого комітету За порізької міської ради Аст аховою С.П. здійснено запис №11031430009008782. Відповідно до якого вн есено інформацію щодо відсут ності юридичної особи за вка заною адресою.

Відповідно до письмового в ідзиву держреєстратора, судо м встановлено, що 01.06.2010 року на ю ридичну адресу ТОВ «Тріада» у відповідності до статті 19 За кону України «Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» н аправлено запит про підтверд ження реєстраційної відомос ті про юридичну особу.

06.07.2010 року поштовим відділенн ям зроблено відмітку на конв ерті «повернуто за закінченн ям терміну зберігання» та зр облено надпис «не розискано» , у зв' язку з чим, 09.07.2010 року держ реєстратором було вчинено ос каржуваний запис.

16.07.2010 року ДПІ у Жовтневому ра йоні м. Запоріжжя складено Ак т №870/22157630 про анулювання реєстр ації платника податку на дод ану вартість ТОВ «Тріада».

Акт складений комісією, ств ореною відповідно до наказу ДПІ у Жовтневому районі м. Зап оріжжя від 24.09.2009р. №986.

Комісією встановлено, що пл атнику 09.07.2010р. в Єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців зроблено запис №11031430009008782 про вне сення інформації щодо відсут ності юридичної особи за вка заною адресою, що підтвердже но Довідкою з Єдиного держав ного реєстру від 14.07.2010р. №1321. Плат ник подає податкові декларац ії по податку на додану варті сть.

На підставі перелічених до кументів комісією установле но, що є підставою для анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість у разі наявності в Єдиному державн ому реєстрі юридичних осіб т а фізичних осіб-підприємців запису про внесення інформац ії щодо відсутності юридично ї особи за вказаною адресою т а відповідно до п.п. «е» п.9.8 ст.9 З акону України «про податок н а додану вартість» від 03.04.1997р. № 168/97-ВР (зі змінами та доповненн ями).

У зв' язку з цим комісія вир ішила анулювати реєстрацію п латника податку на додану ва ртість. Датою анулювання реє страції є 16 липня 2010 року.

Вказаний акт отримано пред ставником позивача 22.11.2010 року, щ о не заперечується відповіда чами.

Щодо позовних вимог про виз нання дій держреєстратора що до внесення запису №11031430009008782 про типравними та зобов' язання держреєстратора скасувати з апис №11031430009008782 суд зазначає наст упне.

Відповідно до вимог статті 4 Закону України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприєм ців» від 15.05.2003, № 755-IV, в редакції, що діяла на час вчинення запису , (далі - Закон №755) державна ре єстрація юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців - за свідчення факту створення аб о припинення юридичної особи , засвідчення факту набуття а бо позбавлення статусу підпр иємця фізичною особою, а тако ж вчинення інших реєстраційн их дій, які передбачені цим За коном, шляхом внесення відпо відних записів до Єдиного де ржавного реєстру.

Порядок проведення держав ної реєстрації юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів включає, зокрема: перевірк у комплектності документів, які подаються державному реє стратору, та повноти відомос тей, що вказані в реєстраційн ій картці; перевірку докумен тів, які подаються державном у реєстратору, на відсутніст ь підстав для відмови у прове денні державної реєстрації; внесення відомостей про юри дичну особу або фізичну особ у - підприємця до Єдиного держ авного реєстру; оформлення і видачу свідоцтва про держав ну реєстрацію та виписки з Єд иного державного реєстру.

Згідно пункту 11 статті 19 Зако ну №755 юридична особа зобов'яз ана подавати (надсилати) щоро ку протягом місяця, що настає за датою державної реєстрац ії, починаючи з наступного ро ку, державному реєстратору д ля підтвердження відомостей про юридичну особу реєстрац ійну картку про підтвердженн я відомостей про юридичну ос обу.

У разі ненадходження в уста новлений частиною одинадцят ою цієї статті строк реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор в ідповідно до вимог пункту 12 ст атті 19 Закону №755 зобов'язаний н адіслати рекомендованим лис том протягом п'яти робочих дн ів з дати, встановленої для по дання реєстраційної картки, юридичній особі повідомленн я щодо необхідності подання державному реєстратору зазн аченої реєстраційної картки .

У разі надходження державн ому реєстратору від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний надіслати рекоме ндованим листом протягом п'я ти робочих днів з дати надход ження зазначеного повідомле ння юридичній особі повідомл ення щодо необхідності подан ня державному реєстратору ре єстраційної картки.

Відповідно до пункту 14 стат ті 19 Закону №755 у разі неподання юридичною особою протягом м ісяця з дати надходження їй в ідповідного повідомлення ре єстраційної картки про підтв ердження відомостей про юрид ичну особу державний реєстра тор повинен внести до Єдиног о державного реєстру запис п ро відсутність підтвердженн я зазначених відомостей.

Якщо державному реєстрато ру повернуто рекомендованог о листа з відміткою відділен ня зв'язку про відсутність юр идичної особи за зазначеною адресою, державний реєстрато р повинен внести до Єдиного д ержавного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що Закон №755 передбачає лише оди н випадок внесення запису пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням а с аме повернення рекомендован ого листа з відміткою відділ ення зв' язку про відсутніст ь юридичної особи за зазначе ною адресою. Таким чином, підс тава повернення рекомендова ного листа з відміткою «за за кінченням терміну зберіганн я» не є підставою для здійсне ння оскаржуваного запису, ос кілки зазначена норма Закону №755 не передбачає розширеного тлумачення.

Крім того, представником по зивача подано посвідчення пр о відрядження директора ТОВ «Тріада» до м. Києва з 07.06.2010 року по 02.07.2010 рік, суд вважає відсутн ість директора під час здійс нення дій держреєстратором в казаних дій поважними, відта к позивач був позбавлений мо жливості підтвердити відомо сті про юридичну особу.

З наведеного суд приходить до висновку, що дії держреєст ратор щодо внесення запису № 11031430009008782 є протиправними, а запис є таким, що підласе скасуванн ю.

Щодо позовної вимоги про зо бов' язання державного реєс тратора скасувати запис суд зазначає.

Частиною 2 ст. 2 КАС України ви значено, що до адміністратив них судів можуть бути оскарж ені будь-які рішення, дії чи бе здіяльність суб' єктів влад них повноважень, крім випадк ів, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституці єю чи законами України встан овлено інший порядок судовог о провадження.

Такий спосіб захисту поруш еного права як зобов' язання суб' єкта владних повноваже нь вчинити певні дії може бут и обраний позивачем у випадк у протиправної бездіяльност і суб' єкта владних повноваж ень. Визначення “бездіяльніс ть”суд розуміє як пасивну по ведінку суб' єкта владних по вноважень, яка може мати впли в на права, свободи та інтерес и фізичних та юридичних осіб , зокрема, недотримання суб' єктом владних повноважень ви значених законом часових рам ок для вчинення дій або прийн яття рішень.

Відтак постановлення судо м рішення про зобов' язання державного реєстратора вчин ити певні дії до моменту вини кнення у нього обов' язку що до вчинення таких дій супере чить завданням адміністрати вного судочинства.

Щодо позовних вимог про ану лювання реєстрації платника податку на додану вартість в ід 19.07.2010 року суд зазначає насту пне.

Відповідно до вимог підпун кту «е» пункту 9.8 статті 9 Закон у України «Про податок на дод ану вартість» від 03.04.1997р. №168/97-ВР, в редакції, що діяла на час при йняття оскаржуваного рішенн я, реєстрація діє до дати її ан улювання, яка відбувається у випадках, якщо в Єдиному держ авному реєстрі юридичних осі б та фізичних осіб - підприємц ів зроблено запис про відсут ність юридичної особи або фі зичної особи за її місцезнах одженням.

Крім того, відповідно до Тел еграми Державної податкової адміністрації від 09.07.2010 № 13694/7/29-1017 « Щодо анулювання реєстрації п латників ПДВ» затверджено ал горитм організації роботи ор ганів ДПС щодо відпрацювання платників ПДВ, які відсутні з а зареєстрованим місцезнахо дженням, з метою анулювання р еєстрації платників ПДВ згід но з пп. «е» п. 9.8 ст. 9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість».

Відповідно до даного алгор итму підрозділи інформатиза ції формують переліки платни ків ПДВ, які відсутні за зареє строваним місцезнаходження м (перебувають на обліку зі ст анами: 7 - "до ЄДР внесено запис п ро відсутність підтвердженн я відомостей", 9 - "направлено по відомлення за формою N 18-ОПП", 10 - запит на встановлення місцез находження (місця проживання )", 23 - місцезнаходження не встан овлено" та 32 - "місцезнаходженн я не встановлено, юридична ад реса масової реєстрації"), окр емо по кожному реєстраційном у стану та передають їх підро зділам оподаткування для під готовки запитів.

Підрозділи оподаткування готують запити на встановлен ня місцезнаходження та перед ають їх підрозділам податков ої міліції (максимальний стр ок підготовки запитів - 5 днів) .

Підрозділи податкової міл іції за результатами проведе них заходів у разі невстанов лення місцезнаходження готу ють службові записки про від сутність платників податків за місцезнаходженням та пер едають їх підрозділам реєстр ації та обліку платників под атків та підрозділам оподатк ування (максимальний строк в ідпрацювання запитів - 10 днів) .

Підрозділи реєстрації та о бліку платників податків щод о платників ПДВ, які відсутні за зареєстрованим місцезнах одженням, направляють держав ному реєстратору повідомлен ня про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою N 18-ОПП (максимальний строк підготовки повідомлен ь - 5 днів).

Підрозділи реєстрації та о бліку платників податків зді йснюють постійний моніторин г платників податків, щодо як их направлено повідомлення з а формою N 18-ОПП, та відомостей, які надходять від державного реєстратора. У разі отриманн я відомостей щодо внесення д о Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців запису про в ідсутність платника ПДВ за з ареєстрованим місцезнаходж енням невідкладно подають пр опозиції щодо анулювання реє страції платника ПДВ комісії , утвореній відповідно до роз порядження керівника податк ового органу згідно з Положе нням про реєстрацію платникі в ПДВ, затвердженим наказом Д ПАУ від 01.03.2000 р. N 79 та зареєстрова ним у Мін'юсті України 03.04.2000 р. за N 208/4429 (максимальний строк розгл яду питання комісією та скла дання акта - 10 днів*), складають акти про анулювання реєстрац ії платників ПДВ.

Як вбачається з матеріалів справи, а саме з пункту 4 Акту № 870/22157630 про анулювання реєстраці ї платника податку на додану вартість, податковим органо м проставлено прочерк в рядк у номеру та дати повідомленн я, що підтверджує факт відсут ності чи неможливості устано вити місцезнаходження. Крім того, в судовому засіданні, пр едставником відповідача під тверджено відсутність прове дення даних дій.

Таким чином, податковим орг аном в порушення встановлено го порядку щодо анулювання с відоцтва платника податку на додану вартість при прийнят ті оскаржуваного рішення бул о враховано лише наявний зап ис в Єдиному державному реєс трі юридичних осіб та фізичн их осіб-підприємців запису п ро внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Згідно із ст.9 КАС України, су д при вирішенні справи керує ться принципом законності, в ідповідно до якого органи де ржавної влади, органи місцев ого самоврядування, їхні пос адові і службові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Суд вирішує справи на підст аві Конституції та законів У країни, а також міжнародних д оговорів, згода на обов'язков ість яких надана Верховною Р адою України.

Суд застосовує інші нормат ивно-правові акти, прийняті в ідповідним органом на підста ві, у межах повноважень та у сп осіб, що передбачені Констит уцією та законами України.

Згідно до ст.19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством.

Органи державної влади та о ргани місцевого самоврядува ння, їх посадові особи зобов' язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та Законами України.

У справах щодо оскарження р ішень, дій чи бездіяльності с уб'єктів владних повноважень адміністративні суди переві ряють, чи прийняті (вчинені) во ни на підставі, у межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2,4 ст.71 КАС Укр аїни, в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб' єкта владних повноважень обо в' язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовна заява підлягає задо воленню частково, зокрема в ч астині визнання дій щодо вне сення запису протиправними, скасування запису та скасува ння рішення про анулювання р еєстрації платника податку н а додану вартість обґрунтова ними та такими, що підлягають задоволенню, а в частині зобо в' язання держреєстратора в чинити певні дії - такими, що н е підлягають задоволенню.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст. 4, п. 1 ст. 17, ст. ст . 158, 162, 163, 167, 256, 257 Кодексу адміністра тивного судочинства України , суд. -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольни ти частково.

Визнати протиправними дії державного реєстратора Вико навчого комітету Запорізько ї міської ради Астахової Св ітлани Петрівни щодо внесе ння запису №11031430009008782 від 09.07.2010.

Скасувати запис №11031430009008782 від 0 9.07.2010 про внесення інформації щ одо відсутності юридичної ос оби товариства з обмеженою в ідповідальністю «Тріада» (ко д ЄДРПОУ 22157630) за місцезнаходже нням.

Скасувати рішення Державн ої податкової інспекції у Жо втневому районі м. Запоріжжя від 19.07.2010 про анулювання реєстр ації платником податку на до дану вартість Товариства з о бмеженою відповідальністю « Тріада» (код ЄДРПОУ 22157630).

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Тріада» судові витра ти в розмірі 3 грн. 40 коп.

В решті позовних вимог відм овити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційно ї скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження аб о набрання законної сили ріш енням за наслідками апеляцій ного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України - з дня скл адення її в повному обсязі, ап еляційної скарги, з подачею ї ї копії відповідно до кілько сті осіб, які беруть участь у с праві.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанову в повному обсязі буде виготовлено відповідно до ч.3 ст.160 КАС України.

Копію постанови у повному о бсязі сторони можуть отримат и 23 червня 2011 року.

Суддя (п ідпис) М.С. Лаз аренко

Постанова виготовлена у по вному обсязі 20 червня 2011 року.

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.06.2011
Оприлюднено19.07.2011
Номер документу16942413
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/2783/11

Постанова від 15.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 06.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 12.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

Ухвала від 29.04.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Лазаренко Максим Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні