Рішення
від 19.07.2011 по справі 12/051-11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

01032, м. Київ, вул. Комінтерну, 16 т ел. 235-24-26

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"19" липня 2011 р. Сп рава № 12/051-11

Господарський суд Киї вської області

у складі:

головуючого: судді Дьоміної С.Ю.

секретар: Кулак ова С.С.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу

за позовом Глевахівської селищної ра ди Васильківського району Ки ївської області

до приватного п ідприємства «Валжер»

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору:

інспекція державного архі тектурно-будівельного контр олю в Київській області

про знесення сам очинного будівництва та

розірвання договор у оренди земельної ділянки

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 - представник (довіреність №475 від 09.03.2011 року);

від відповідача: Жеребц ов В.В.- директор підприємст ва (паспорт НОМЕР_1, видани й

23.07.2002 року);

від третьої особи, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору:

ОСОБА_2 - представник (до віреність № 7/10-1238 від 08.07.2011 року),

ВСТАНОВИВ:

17 березня 2011 року до гос подарського суду Київської о бласті надійшла позовна заяв а Глевахівської селищної рад и Васильківського району Киї вської області (далі - позив ач) до приватного підприємст ва «Валжер»(далі - відповідач ) за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю в Київськ ій області, про знесення само чинного будівництва та розір вання договору оренди земель ної ділянки.

В обгрунтування зая влених позовних вимог, позив ач послався на порушення від повідачем умов договору орен ди землі №71 від 09 червня 2009 року, відповідно до умов якого поз ивач надав, а відповідач прий няв в строкове платне корист ування земельну ділянку, заг альною площею 0,0630 га, у тому чис лі 0,0630 га під забудовою, яка вик ористовується під розміщенн я магазину-кафе «Бістро»та з находиться в межах смт. Глева ха, Васильківського району, К иївської області, вул. Вокзал ьна, 26 б, на території Глевахів ської селищної ради, кадастр овий номер 3221455300:01:017:0145.

28 вересня 2010 року від ін спекції державного архітект урно-будівельного контролю в Київській області на адресу позивача надійшов лист, у яко му повідомлялось про те, що пі д час здійснення перевірки в иявилось, що відповідачем са мочинно, без розробки та пого дження в установленому поряд ку проектної документації та одержання дозволу інспекції державного архітектурно-буд івельного контролю, проведен і будівельні роботи зі спору дження фундаменту та цегляни х стін магазину-піцерії.

Вважаючи, що його прав а порушені, позивач звернувс я до суду, просив зобов' язат и відповідача знести за влас ний рахунок самочинне будівн ицтво та розірвати договір о ренди земельної ділянки.

У позовній заяві міст илось клопотання позивача пр о забезпечення позову шляхом заборони відповідачу експлу атувати споруду магазину-піц ерії, розміщеного за адресою : смт. Глеваха, Васильківськог о району, Київської області, в ул. Вокзальна, 26 б, в задоволенн і якого судом було відмовлен о з огляду на відсутність дос татнього документального об грунтування того, що невжитт я таких заходів може утрудни ти чи зробити неможливим вик онання рішення господарсько го суду.

Провадження у справі порушено ухвалою господарсь кого суду Київської області від 17.03.2011 року, справу призначен о до розгляду 12 квітня 2011 року.

12 квітня 2011 року предст авник позивача в судовому за сіданні позовні вимоги підтр имав, вважав їх обґрунтовани ми та такими, що підлягають за доволенню.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився, на адресу суду направ ив клопотання про відкладенн я розгляду справи та надсила ння йому копії позовної заяв и з додатками.

Розгляд справи, на під ставі ч. 1 ст. 77 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, відкладено на 29 квітня 2011 ро ку.

29 квітня 2001 року в судов ому засіданні представник по зивача позовні вимоги підтри мав, вважав позовні вимоги об грунтованими та такими, що пі длягають задоволенню. Крім ц ього, надав документи, що підт верджують надсилання копії п озовної заяви з додатками уч асникам процесу, а також заяв ив клопотання про продовженн я строку розгляду спору, яке п ідлягало задоволенню судом, на підставі ч. 3 ст. 69 Господарсь кого процесуального кодексу України.

Представник відповід ача в судове засідання не з' явився, про причини неявки су д не повідомив, про час та місц е розгляду справи був повідо млений належним чином.

Розгляд справи, на під ставі ч. 1 ст. 77 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, відкладено на 31.05.2011 року.

31 травня 2011 року в судов ому засіданні представник по зивача позовні вимоги підтри мав, вважав їх обґрунтованим и та такими, що підлягають зад оволенню.

Представник відповід ача в судовому засіданні про ти задоволення позову запере чував. Крім цього, надав заяву , в якій стверджував, що позовн а заява підписана особою, яка не являється Глевахівським селищним головою. Крім цього , представник відповідача та третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предме т спору, заявили клопотання п ро продовження строку розгля ду справи, яке було задоволен о судом, на підставі ч. 3 ст. 69 Гос подарського процесуального кодексу України.

Розгляд справи, на під ставі ч. 1 ст. 77 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, було відкладено на 21 червн я 2011 року.

21 червня 2011 року в судов ому засіданні представник по зивача позовні вимоги підтри мав. Представник відповідача проти задоволення позову за перечував.

Розгляд справи, на під ставі ч. 1 ст. 77 Господарського п роцесуального кодексу Украї ни, відкладено на 12 липня 2011 рок у.

12 липня 2011 року на адрес у суду надійшов витяг з Єдино го державного реєстру юридич них осіб та фізичних осіб-під приємців, з якого вбачається , що позовна заява підписана у повноваженою особою.

У судовому засіданні представник позивача позовн і вимоги підтримав, вважав їх обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Представник відповід ача проти позову заперечував , просив суд у його задоволенн і відмовити.

Представник третьої особи, яка не заявляє самості йних вимог на предмет спору, в судовому засіданні надав ко пію декларації про готовніст ь об' єкта до експлуатації.

Дослідивши наявні в м атеріалах справи документи т а заслухавши пояснення предс тавників сторін, суд дійшов н аступних висновків:

09 червня 2009 року між Гле вахівською селищною радою Ва сильківського району Київсь кої області (далі - орендода вець) та приватним підприємс твом «Валжер»(далі - орендар ) був укладений договір оренд и землі №71 (далі - договір оре нди), згідно з умовами якого ор ендодавець (далі - позивач) п ередав, а орендар (далі - відп овідач) прийняв у строкове пл атне користування земельну д ілянку, загальною площею 0,0630 га , у тому числі 0,0630 га під забудов ою, яка використовується під розміщення магазину-кафе «Б істро»та знаходиться в межах смт. Глеваха, Васильківськог о району, Київської області, в ул. Вокзальна, 26 б, на території Глевахівської селищної ради , кадастровий номер 3221455300:01:017:0145, на підставі рішення сесії Глев ахівської селищної ради Васи льківського району Київсько ї області №641-28-V від 15 квітня 2009 ро ку.

28 вересня 2010 року на адр есу позивача надійшов лист в ід інспекції державного архі тектурно-будівельного контр олю в Київській області (далі - інспекція), у якому повідом лялось про те, що під час здійс нення перевірки виявилось, щ о відповідачем самочинно, бе з розробки та погодження в ус тановленому порядку проектн ої документації та одержання дозволу інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю, проведені будівел ьні роботи зі спорудження фу ндаменту та цегляних стін ма газину-піцерії. У зв' язку з ц им, керівника відповідача бу ло притягнуто до адміністрат ивної відповідальності, про що винесено постанову №1998 від 27.05.2010 року, а також внесено прип ис про усунення допущеного п орушення. При цьому, позивача було повідомлено про те, що ві дповідачу раніше інспекцією вже вносився припис про усун ення вищевказаних порушень № 22 від 16.08.2010 року, проте допущені п орушення усунуті відповідач ем не були.

Відповідно до ч. 1 ст. 376 Ц ивільного кодексу України, ж итловий будинок, споруда, інш е нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщ о вони збудовані або будують ся на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети , або без належного дозволу чи належно затвердженого проек ту, або з істотними порушення ми будівельних норм і правил .

Згідно з п. 14 договору о ренди, земельна ділянка пере дається в оренду під приміще ння магазину-кафе «Бістро».

Цільове призначення земельної ділянки - землі гр омадської забудови (п. 15 догов ору оренди).

Відповідно до п. 25 дого вору оренди, на орендовану зе мельну ділянку, згідно проек ту землеустрою щодо відведен ня земельної ділянки відпові дачу в оренду терміном на 49 ро ків під розміщення магазину- кафе «Бістро» в смт. Глеваха п о вул. Вокзальній, 26 б Василькі вського району Київської обл асті, розробленої товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Ай Ті Ен»у 2008 році та виснов ку державної експертизи земл евпорядної документації, про веденої Головним управління м Держкомзему у Київській об л. 10 березня 2009 року №7-284е, встанов лено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб: згідн о висновку про погодження пр оекту відведення земельної д ілянки, виданого Васильківсь ким районним відділом земель них ресурсів від 14 березня 2006 р оку земельна ділянка повинна використовуватись з дотрима нням обов' язків землекорис тувача згідно ст. 96 Земельного кодексу України та обмежень , встановлених Українським К ОПВЗВЗД: дотримання режиму в икористання земель для охоро нних і санітарно-захисних зо н; при використанні земельно ї ділянки забороняється погі ршувати хімічний стан грунту , екологічний стан ділянки і н авколишньої місцевості;

висновку №112-А про пого дження проекту відведення зе мельної ділянки, виданого ві дділом містобудування, архіт ектури та житлово-комунально го господарства Васильківсь кої районної державної адмін істрації 06 квітня 2006 року земел ьна ділянка повинна використ овуватись з дотриманням обме жень: будівництво будівель і споруд виконувати лише при н аявності оформлених докумен тів згідно чинного законодав ства; заключити договір серв ітуту, щодо обмежень інженер них комунікацій, які проходя ть через земельну ділянку;

висновку №11/2-13/9 про пого дження матеріалів проекту зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки, виданого де ржавним управлінням охорони навколишнього природного се редовища в Київській області від 18 лютого 2009 року земельна д ілянка повинна використовув атись за умов: дотримання вим ог природоохоронного законо давства, санітарно-захисних зон та обмежень відповідно д о проекту землеустрою; надан ня якісної характеристики гр унтового покриву; внесення з мін в генеральний план смт. Гл еваха Васильківського район у Київської області; дотрима ння вимог постанови №427 від 31.03.20 04 року «Про порядок вибору зем ельних ділянок для розміщенн я об' єктів; дотримання «Дер жавних санітарних правил пла нування та забудови населени х пунктів», затверджених нак азом Міністерства охорони зд оров' я України від 19.06.1996 року № 173, Погодження проекту землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки не дає права на вир убку зелених насаджень;

висновку про наявні о бмеження (обтяження) на викор истання земельної ділянки, в иданого Управлінням земельн их ресурсів у Васильківськом у районі Київської області 29 с ічня 2009 року за №158/02-19 земельна ді лянка повинна використовува тись з дотриманням обов' язк ів землевласників та змісту добросусідства (ст. 91 ЗКУ), за ці льовим призначенням (ст. 20 ЗКУ ), з вимогами до власників і зе млекористувачів, у тому числ і орендарів, земельних ділян ок при здійсненні господарсь кої діяльності (ст. 35 ЗУ «Про ох орону земель»). До використан ня земельної ділянки можна п риступати тільки після встан овлення їх меж в натурі (на міс цевості), одержання документ ів, що посвідчують право на ни х, та державної реєстрації (ст . ст. 125, 126 ЗКУ).

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України «Про основи містобу дування», будівельні норми, д ержавні стандарти, норми і пр авила встановлюють комплекс якісних і кількісних показн иків і вимог, які регламентую ть розробку і реалізацію міс тобудівної документації, про ектів конкретних об' єктів з урахуванням соціальних, при родно-кліматичних, гідрогеол огічних, екологічних та інши х умов і спрямовані на забезп ечення формування повноцінн ого життєвого середовища та якнайкращих умов життєдіяль ності людини.

Ч. 2 цієї статті вищевк азаного Закону передбачає, щ о будівельні норми, державні стандарти, норми і правила що до планування, забудови та ін шого використання територій , проектування і будівництва об' єктів містобудування ро зробляються і затверджуютьс я спеціально уповноваженим ц ентральним органом виконавч ої влади з питань містобудув ання та архітектури, іншими ц ентральними органами викона вчої влади в порядку, визначе ному законом.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст . 25 Закону України «Про оренду землі», орендар має право за п исьмовою згодою орендодавця зводити в установленому зак онодавством порядку жилі, ви робничі, культурно-побутові та інші будівлі і споруди та з акладати багаторічні насадж ення.

У судових засіданнях представник позивача поясни в, що Глевахівська селищна ра да Васильківського району Ки ївської області не затверджу вала та не погоджувала проек тну документацію на будівниц тво на земельній ділянці, пер еданій в оренду відповідача, про що подав відповідну заяв у.

Також, звернув увагу с уду на те, що між комунальним ж итлово-експлуатаційним підп риємством Глевахівської сел ищної ради Васильківського р айону Київської області та в ідповідачем, всупереч п. 25 дог овору оренди, договір сервіт уту щодо обмежень інженерних комунікацій, які проходять ч ерез земельну ділянку, не укл адався, про що надав копію лис та комунального житлово-експ луатаційного підприємства Г левахівської селищної ради В асильківського району Київс ької області №163 від 04.07.2011 року.

Крім цього, ч. 3 ст. 2 Зако ну України «Про пожежну безп еку»закріплено, що забезпече ння пожежної безпеки при про ектуванні та забудові населе них пунктів, будівництві, роз ширенні, реконструкції та те хнічному переоснащенні підп риємств, будівель і споруд по кладається на органи архітек тури, замовників, забудовник ів, проектні та будівельні ор ганізації.

Згідно з вимогами ст. 7 Закону України «Про пожежну безпеку», державний пожежни й нагляд за станом пожежної б езпеки в населених пунктах і на об'єктах незалежно від фор м власності здійснюється від повідно до чинного законодав ства державною пожежною охор оною в порядку, встановлюван ому Кабінетом Міністрів Укра їни.

Відповідно до вимог ст. 10 За кону України «Про пожежну бе зпеку», виробничі, жилі, інші б удівлі та споруди, що вводять ся в дію чи в експлуатацію піс ля завершення будівництва аб о реконструкції, повинні від повідати вимогам нормативни х актів з пожежної безпеки. За бороняється будівництво, рек онструкція, об'єктів виробни чого та іншого призначення б ез попередньої експертизи (п еревірки) проектної та іншої документації на відповідніс ть нормативним актам з пожеж ної безпеки. Введення в експл уатацію нових і реконструйов аних виробничих об'єктів та о б'єктів іншого призначення, з дійснюються після видачі на це дозволу органу державного пожежного нагляду. Дозвіл ви дається урядовим органом дер жавного нагляду у сфері поже жної безпеки та територіальн ими органами державного поже жного нагляду в районах, міст ах, районах у містах безоплат но. Дозвіл не оформлюється у р азі прийняття в експлуатацію об'єктів нового будівництва , реконструкції, реставрації , капітального ремонту держа вною комісією, утвореною за у частю представника органу де ржавного пожежного нагляду у встановленому порядку. Підс тавами для відмови у видачі д озволу є виявлення за резуль татами оцінки (експертизи) пр отипожежного стану підприєм ства, об'єкта чи приміщення по рушень правил пожежної безпе ки, що може призвести до виник нення пожежі або створення п ерешкод у її гасінні та еваку ації людей. Експертиза проек тної та іншої документації н а відповідність нормативно-п равовим актам з пожежної без пеки та видача дозволів пров одяться органами державного пожежного нагляду в порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України. Органи держ авного пожежного нагляду так ож беруть участь у прийнятті об'єктів в експлуатацію.

Згідно зі статтею 1 Закону У країни «Про забезпечення сан ітарного та епідемічного бла гополуччя населення», держав на санітарно-епідеміологічн а експертиза - це вид професій ної діяльності органів, уста нов і закладів державної сан ітарно-епідеміологічної слу жби, що полягає у комплексном у вивченні об'єктів експерти зи з метою виявлення можливи х небезпечних факторів у цих об'єктах, встановленні відпо відності об'єктів експертизи вимогам санітарного законод авства, а у разі відсутності в ідповідних санітарних норм - в обгрунтуванні медичних ви мог щодо безпеки об'єкта для з доров'я та життя людини.

Висновок державної саніта рно-епідеміологічної експер тизи - документ установленої форми, що засвідчує відповід ність (невідповідність) об'єк та державної санітарно-епіде міологічної експертизи меди чним вимогам безпеки для здо ров'я і життя людини, затвердж ується відповідним головним державним санітарним лікаре м і є обов'язковим для виконан ня власником об'єкта експерт изи.

Об'єкт державної санітарно -епідеміологічної експертиз и - будь-яка діяльність, технол огія, продукція та сировина, п роекти будівництва, проекти нормативних документів, реал ізація (функціонування, вико ристання) яких може шкідливо вплинути на здоров'я людини, а також діючі об'єкти та чинні н ормативні документи у випадк ах, коли їх шкідливий вплив вс тановлено в процесі функціон ування (використання), а також у разі закінчення встановле ного терміну дії висновку де ржавної санітарно-епідеміол огічної експертизи.

Відповідно до ст. 15 цього Зак ону, підприємства, установи, о рганізації та громадяни при розробленні і використанні н ових технологій, проектуванн і, розміщенні, будівництві, ре конструкції та технічному пе реобладнанні підприємств, ви робничих об'єктів і споруд бу дь-якого призначення, планув анні та забудові населених п унктів, курортів, проектуван ні і будівництві каналізацій них, очисних, гідротехнічних споруд, інших об'єктів зобов'я зані дотримувати вимог саніт арного законодавства. Планув ання і забудова населених пу нктів, курортів повинна пере дусім передбачати створення найбільш сприятливих умов д ля життя, а також для збережен ня і зміцнення здоров'я грома дян. Надання земельних ділян ок під будівництво, затвердж ення норм проектування, прое ктної та нормативно-технічно ї документації на будівництв о, реконструкцію, об'єктів ви робничого, соціально-культур ного та іншого призначення, р озробка, виготовлення і вико ристання нових машин, механі змів, устаткування, інших зас обів виробництва, нових техн ологій здійснюється за погод женням з державною санітарно -епідеміологічною службою.

Представник відповідача т а третьої особи, яка не заявля є самостійних вимог на предм ет спору, надали копію деклар ації про готовність об' єкта до експлуатації.

Разом з тим, ч. 1 ст. 43 Го сподарського процесуальног о кодексу України передбачен о, що господарський суд оціню є докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтуєтьс я на всебічному, повному і об' єктивному розгляді в судовом у процесі всіх обставин спра ви в їх сукупності, керуючись законом.

Як вбачається з матер іалів справи, а також у зв' яз ку з ненаданням представнико м відповідача інших документ ів, що підтверджують будівни цтво об' єкту з дотриманням будівельних норм і правил, кр ім копії декларації про гото вність об' єкту до експлуата ції, суд дійшов висновку про н едоведеність доводів відпов ідача про те, що зазначений об ' єкт не являється самочинно побудованим.

Відповідно до ч. 1 ст. 33 Госпо дарського процесуального ко дексу України, кожна сторона повинна довести ті обставин и, на які вона посилається як н а підставу своїх вимог і запе речень.

Таким чином, суд вважає вимо гу позивача про зобов' язанн я відповідача знести за влас ний рахунок самочинно збудов ане майно обґрунтованою та т акою, що підлягає задоволенн ю.

Крім знесення самочинно по будованої споруди, позивач п росив суд розірвати договір оренди, укладений між ним та в ідповідачем.

Ч. 1 ст. 93 Земельного кодексу У країни закріплено, що право о ренди земельної ділянки - це з асноване на договорі строков е платне володіння і користу вання земельною ділянкою, не обхідною орендареві для пров адження підприємницької та і ншої діяльності.

Згідно зі ст. 13 Закону Україн и «Про оренду землі», договір оренди землі - це договір, за я ким орендодавець зобов'язани й за плату передати орендаре ві земельну ділянку у володі ння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ді лянку відповідно до умов дог овору та вимог земельного за конодавства.

Відповідно до п. п. 4, 8 ч. 1 ст. 15 ць ого Закону, істотними умовам и договору оренди землі є, зок рема, умови використання та ц ільове призначення земельно ї ділянки, яка передається в о ренду, а також існуючі обмеже ння (обтяження) щодо використ ання земельної ділянки.

Крім цього, п. 2 ч. 2 ст. 25 цього За кону встановлений обов' язо к орендаря виконувати встано влені щодо об'єкта оренди обм еження (обтяження) в обсязі, пе редбаченому законом або дого вором оренди землі.

Відповідно до п. 25 дог овору оренди, на орендовану з емельну ділянку, згідно прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки відпов ідачу в оренду терміном на 49 р оків під розміщення магазину -кафе «Бістро» в смт. Глеваха п о вул. Вокзальній, 26 б Василькі вського району Київської обл асті, розробленої товариство м з обмеженою відповідальніс тю «Ай Ті Ен»у 2008 році та виснов ку державної експертизи земл евпорядної документації, про веденої Головним управління м Держкомзему у Київській об л. 10 березня 2009 року №7-284е, встанов лено обмеження (обтяження) та інші права третіх осіб: згідн о висновку про погодження пр оекту відведення земельної д ілянки, виданого Васильківсь ким районним відділом земель них ресурсів від 14 березня 2006 р оку земельна ділянка повинна використовуватись з дотрима нням обов' язків землекорис тувача згідно ст. 96 Земельного кодексу України та обмежень , встановлених Українським К ОПВЗВЗД: дотримання режиму в икористання земель для охоро нних і санітарно-захисних зо н; при використанні земельно ї ділянки забороняється погі ршувати хімічний стан грунту , екологічний стан ділянки і н авколишньої місцевості;

висновку №112-А про пого дження проекту відведення зе мельної ділянки, виданого ві дділом містобудування, архіт ектури та житлово-комунально го господарства Васильківсь кої районної державної адмін істрації 06 квітня 2006 року земел ьна ділянка повинна використ овуватись з дотриманням обме жень: будівництво будівель і споруд виконувати лише при н аявності оформлених докумен тів згідно чинного законодав ства; заключити договір серв ітуту, щодо обмежень інженер них комунікацій, які проходя ть через земельну ділянку;

висновку №11/2-13/9 про пого дження матеріалів проекту зе млеустрою щодо відведення зе мельної ділянки, виданого де ржавним управлінням охорони навколишнього природного се редовища в Київській області від 18 лютого 2009 року земельна д ілянка повинна використовув атись за умов: дотримання вим ог природоохоронного законо давства, санітарно-захисних зон та обмежень відповідно д о проекту землеустрою; надан ня якісної характеристики гр унтового покриву; внесення з мін в генеральний план смт. Гл еваха Васильківського район у Київської області; дотрима ння вимог постанови №427 від 31.03.20 04 року «Про порядок вибору зем ельних ділянок для розміщенн я об' єктів; дотримання «Дер жавних санітарних правил пла нування та забудови населени х пунктів», затверджених нак азом Міністерства охорони зд оров' я України від 19.06.1996 року № 173, Погодження проекту землеус трою щодо відведення земельн ої ділянки не дає права на вир убку зелених насаджень;

висновку про наявні о бмеження (обтяження) на викор истання земельної ділянки, в иданого Управлінням земельн их ресурсів у Васильківськом у районі Київської області 29 с ічня 2009 року за №158/02-19 земельна ді лянка повинна використовува тись з дотриманням обов' язк ів землевласників та змісту добросусідства (ст. 91 ЗКУ), за ці льовим призначенням (ст. 20 ЗКУ ), з вимогами до власників і зе млекористувачів, у тому числ і орендарів, земельних ділян ок при здійсненні господарсь кої діяльності (ст. 35 ЗУ «Про ох орону земель»). До використан ня земельної ділянки можна п риступати тільки після встан овлення їх меж в натурі (на міс цевості), одержання документ ів, що посвідчують право на ни х, та державної реєстрації (ст . ст. 125, 126 ЗКУ).

Ч. 1 ст. 173 Господарського код ексу України передбачено, що господарським визнається зо бов'язання, що виникає між суб 'єктом господарювання та інш им учасником (учасниками) від носин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим К одексом (зокрема з договору), в силу якого один суб'єкт (зобов 'язана сторона, у тому числі бо ржник) зобов'язаний вчинити п евну дію господарського чи у правлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, пер едати майно, сплатити гроші, н адати інформацію тощо), або ут риматися від певних дій, а інш ий суб'єкт (управнена сторона , у тому числі кредитор) має пр аво вимагати від зобов'язано ї сторони виконання її обов'я зку.

Згідно з ч. 1 ст. 193 Господарськ ого кодексу України, суб' єк ти господарювання та інші уч асники господарських віднос ин повинні виконувати господ арські зобов' язання належн им чином відповідно до закон у, інших правових актів, догов ору, а за відсутності

конкретних вимог щодо вик онання зобов' язання - відп овідно до вимог, що у певних ум овах звичайно ставляться.

Відповідно до ч. 7 ст. 193 Госпо дарського кодексу України, н е допускаються одностороння відмова від виконання зобов ' язань, крім випадків, перед бачених законом, а також відм ова від виконання або відстр очка виконання з мотиву, що зо бов' язання другої сторони з а іншим договором не було вик онано належним чином.

Ч. 1 ст. 32 Закону Україн и «Про оренду землі»закріпле но, що на вимогу однієї із стор ін договір оренди землі може бути достроково розірваний за рішенням суду в разі невик онання сторонами обов'язків, передбачених статтями 24 і 25 ць ого Закону та умовами догово ру, в разі випадкового знищен ня чи пошкодження об'єкта оре нди, яке істотно перешкоджає передбаченому договором вик ористанню земельної ділянки , а також на підставах, визначе них Земельним кодексом Украї ни та іншими законами Україн и.

Беручи до уваги системати чне порушення відповідачем о бов' язків, встановлених зак оном, а також передбачених до говором, суд дійшов висновку про обґрунтованість вимоги позивача про розірвання дого вору оренди землі, укладеног о між ним та відповідачем.

Згідно з ч. 3 ст. 49 Госпо дарського процесуального ко дексу України, державне мито , від сплати якого позивач в ус тановленому порядку звільне ний, стягується з відповідач а в доход бюджету пропорційн о розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнен ий від сплати державного мит а.

Відповідно до ч. 5 ст. 49 Г осподарського процесуально го кодексу України, при задов оленні позову господарські в итрати покладаються на відпо відача.

Враховуючи вищевикла дене, керуючись ст. 124 Конститу ції України, ч. 1 ст. 93 Земельног о кодексу України, ч. 1 ст. 173, ч. ч. 1 , 7 ст. 193 Господарського кодексу України, ч. 1 ст. 93 Цивільного ко дексу України, ч. ч. 1, 2 ст. 16 Закон у України «Про основи містоб удування», ч. 3 ст. 2, ст. ст. 7, 10 Зако ну України «Про пожежну безп еку», ст. 1, 15 Закону України «Пр о забезпечення санітарного т а епідемічного благополуччя населення», п. 2 ч. 1 ст. 25, п. 2 ч. 2 ст. 2 5, ст. 13, п. п. 4, 8 ч. 1 ст. 15 Закону Украї ни «Про оренду землі», ч. 1 ст. 33, ч . ч. 3, 5 ст. 49, ст. ст. 82-85, 116 Господарськ ого процесуального кодексу У країни, суд

ВИРІШИВ:

Позов Глевахівс ької селищної ради Васильків ського району Київської обла сті до приватного підприємст ва «Валжер»про знесення само чинного будівництва та розір вання договору оренди землі задовольнити повністю.

Визнати спор уду у вигляді магазина-піцер ії, що знаходиться за адресою : смт. Глеваха Васильківськог о району Київської області, п о вул. Вокзальній, 26 б самочинн о збудованою та зобов' яз ати приватне підприємств о «Валжер»(01032, м. Київ, Шевченкі вський район, вул. Саксагансь кого, 117, кв. 6, ідентифікаційний код 22899981) знести її за влас ний рахунок.

Розірвати догов ір оренди землі №71 від 09 червня 2009 року, укладений між Глевахі вською селищною радою Василь ківського району Київської о бласті та приватним підприєм ством «Валжер».

Стягнути з прив атного підприємства «Валжер »(01032, м. Київ, Шевченківський ра йон, вул. Саксаганського, 117, кв. 6, ідентифікаційний код 22899981) до Державного бюджету 85,00 грн. (вісімдесят п' ять грн. 00 ко п.) витрат на сплату державног о мита та 236,00 грн. (двісті т ридцять шість грн. 00 коп.) витра т на інформаційно-технічне з абезпечення судового процес у.

Наказ видати після на брання судовим рішенням зако нної сили.

Рішення набирає законної сили після закінчення десят иденного строку з дня його на лежного оформлення та підпис ання і може бути оскаржено в а пеляційному порядку.

Суддя С.Ю. Дьомі на

Рішення оформлено відп овідно до вимог ст. 84 Господар ського процесуального кодек су України і підписано 18.07.2011 рок у

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення19.07.2011
Оприлюднено25.07.2011
Номер документу17148631
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12/051-11

Постанова від 15.11.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Коробенко Г.П.

Постанова від 27.09.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дзюбко П.О.

Ухвала від 29.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 26.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Рішення від 12.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Рішення від 19.07.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 21.06.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 31.05.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 29.04.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

Ухвала від 12.04.2011

Господарське

Господарський суд Київської області

Дьоміна С.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні