Рішення
від 24.05.2011 по справі 28/63
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 28/63 24.05.11

за позовом першого заступника прокур ора Шевченківського району м . Києва в інтересах держави в о собі Головного управління Де ржкомзему у м. Києві, м. Київ

до комунального підприємст ва "Райпарксервіс", м. Київ

про стягнення 7 421,54 грн.

Суддя Копитова О.С.

Секретар судового засіда ння Шмуйло А.Д.

Представники:

від прокуратури: Волк О.Л., посвідчення № 217, ві д 25.06.2010

від позивача: ОСОБА_1 за довіреністю № 4296 від 22.07.2010

від відповідача: не з' явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Перший заступник прок урора Шевченківського район у м. Києва в інтересах держави в особі Головного управлінн я Держкомзему у м. Києві зверн увся до господарського суду міста Києва з позовом до кому нального підприємства "Райпа рксервіс" про стягнення 7 421,54 гр н. за самовільне використанн я відповідачем земельної діл янки площею 0,035 га за адресою: м . Київ, вул. Жилянська, 120-б.

Ухвалою господарського су ду міста Києва від 08.12.2010 № 05-5-30/14361 по зовні матеріали були поверну ті позивачу без розгляду (суд дя Ващенко Т.М.).

Перший заступник прокурор а Шевченківського району м. К иєва в інтересах держави в ос обі Головного управління Дер жкомзему у м. Києві не погодив шись із зазначеною ухвалою, з вернувся до Київського апеля ційного господарського суду з апеляційного скаргою в які й просив скасувати ухвалу го сподарського суду міста Києв а від 08.12.2010 та направити справу на розгляд до місцевого суду на розгляд по суті.

Постановою Київського апе ляційного господарського су ду від 22.02.2011 апеляційну скаргу п ершого заступника прокурора Шевченківського району м. Ки єва в інтересах держави в осо бі Головного управління Держ комзему у м. Києві задоволено , ухвалу господарського суду міста Києва від 08.12.2010 у справі № 05-5-30/14361 скасовано, а справу № 05-5-30/1436 1 передано на розгляд до госпо дарського суду міста Києва.

04.03.2011 згідно автоматизованої системи документообігу мате ріали справи № 05-5-30/14361 були перед ані для розгляду судді Копит овій О.С.

Ухвалою суду від 09.03.2011 позовн у заяву було прийнято до розг ляду суддею Копитовою О.С., при своєно № 28/63 та призначено до ро згляду на 22.03.2011.

За клопотанням представни ків позивача та прокуратури розгляд справи відкладався.

В ході проведення судового засідання 14.04.2011 представник пр окуратури Шевченківського р айону м. Києва звернувся до су ду з клопотанням про продовж ення строку розгляду справи.

Ухвалою суду від 14.04.2011 строк р озгляду справи було продовже но на п' ятнадцять днів та ві дкладено розгляд справи.

Під час судового розгляду с прави було встановлено, що ві дповідач зареєстрований за і ншою адресою ніж зазначено п рокурором в позові, в зв' язк у з чим розгляд справи було ві дкладено та направлено на юр идичну адресу відповідача ух валу про відкладення слуханн я справи.

Відповідач явку своїх пред ставників в судові засідання , зокрема призначене на 24.05.2011, не забезпечив, про причини неяв ки суд не повідомив, ухвал суд у не виконав, відзив на позовн у заяву не надав.

Відповідно до ст. 64 Господар ського процесуального кодек су України ухвала про поруше ння провадження у справі над силається сторонам за повідо мленою ними господарському с уду поштовою адресою. У разі н енадання сторонами інформац ії щодо їх поштової адреси, ух вала про відкриття проваджен ня у справі надсилається за а дресою місцезнаходження (міс ця проживання) сторін, що зазн ачена в Єдиному державному р еєстрі юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців. У раз і відсутності сторін за тако ю адресою, вважається, що ухва ла про порушення провадження у справі вручена їм належним чином.

Як убачається з матеріалів справи, ухвали суду, якими сто рін повідомлялось про розгля д справи, надсилались на адре су, вказану в ЄДРПОУ, однак від повідач своїм правом на учас ть представників в судових з асіданнях не скористався.

Враховуючи, приписи ст. 64 Гос подарського процесуального кодексу України, а також прий маючи до уваги, що в матеріала х справи достатньо документі в для розгляду спору по суті, с уд приходить до висновку про можливість розгляду справи на підставі ст. 75 Господарсько го процесуального кодексу Ук раїни за наявними матеріалам и без участі представників в ідповідача.

Дослідивши матеріали спра ви, заслухавши представника позивача та прокуратури, суд -

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до ст. 36-1 Зак ону України “Про прокуратуру ” прокурор звертається з поз овом до суду від імені держав и та в її інтересах у разі наяв ності порушень або загрози п орушень економічних, політич них та інших державних інтер есів внаслідок протиправних дій фізичних або юридичних о сіб.

У відповідності з п. 4 мотиву вальної частини рішення Конс титуційного суду України від 08.04.1999 прокурор у кожному конкре тному випадку самостійно виз начає з посиланням на законо давство на підставі якого по дається позов в чому саме пол ягають порушення інтересів д ержави, обґрунтовує у позовн ій заяві необхідність її зах исту та зазначає орган, уповн оважений державою здійснюва ти відповідні функції у спір них відносинах.

Статтею 13 Конституції Украї ни визначено, що земля є об' є ктом права власності Українс ького народу, від імені якого права власника здійснюють о ргани державної влади та орг ани місцевого самоврядуванн я в межах, визначених Констит уцію України.

Відповідно до ст. 116 Земельно го кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права кор истування земельними ділянк ами із земель державної або к омунальної власності за ріше нням органів виконавчої влад и або органів місцевого само врядування та державних орга нів приватизації щодо земель них ділянок, на яких розташов ані об'єкти, які підлягають пр иватизації, в межах їх повнов ажень, визначених цим Кодекс ом. Набуття права на землю гро мадянами та юридичними особа ми здійснюється шляхом перед ачі земельних ділянок у влас ність або надання їх у корист ування.

Згідно з п. 12 перехідних поло жень Земельного кодексу Укра їни до розмежування земель д ержавної і комунальної власн ості повноваження щодо розпо рядження землями в межах нас елених пунктів, крім земель, п ереданих у приватну власніст ь, та земель, на яких розташова ні державні, в тому числі казе нні, підприємства, господарс ькі товариства, у статутних ф ондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти нез авершеного будівництва та за консервовані об'єкти, здійсн юють відповідні сільські, се лищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповід ні органи виконавчої влади.

Стаття 9 Земельного кодексу України встановлює, що до пов новажень Київської міської р ади у галузі земельних відно син на її території належить , зокрема, розпорядження земл ями територіальної громади м іста; передача земельних діл янок комунальної власності у власність громадян та юриди чних осіб відповідно до цьог о Кодексу; надання земельних ділянок у користування із зе мель комунальної власності в ідповідно до цього Кодексу; о рганізація землеустрою.

Згідно ст. 125 Земельного коде ксу України право власності та право постійного користув ання на земельну ділянку вин икає після одержання її влас ником або користувачем докум ента, що посвідчує право влас ності чи право постійного ко ристування земельною ділянк ою, та його державної реєстра ції.

Відповідно до Положення пр о Головне управління Держком зему у місті Києві, затвердже ним наказом Державного коміт ету України із земельних рес урсів від 24.12.2009 №718, одним з основ них завдань Головного управл іння є здійснення контролю з а використанням та охороною земель. Головне управління в ідповідно до покладених на н ього завдань здійснює держав ний контроль за використання м та охороною земель відпові дно до Закону України «Про де ржавний контроль за використ анням та охороною земель»та інших законів; обстежує земе льні ділянки та видає спеціа льні дозволи на зняття та пер енесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідн о до проектів, затверджених в установленому порядку, а так ож обстежує земельні ділянки , яким заподіяно шкоду внаслі док їх самовільного зайняття , використання не за цільовим призначенням, зняття ґрунто вого покриву (родючого шару ґ рунту) без спеціального дозв олу.

Актом №1373/24 перевірки дотрим ання вимог земельного законо давства від 14.07.2010 та Актом обсте ження земельної ділянки №296/24 в ід 14.07.2010, складеними Головним уп равлінням Держкомзему у міст і Києві, встановлено, що земел ьна ділянка орієнтовною площ ею 0,035 га по вул. Жилянській, 120-б у Шевченківському районі міст а Києва, використовується ві дповідачем для розміщення та експлуатації автомобільної стоянки, при цьому жодних доз вільних документів на викори стання земельної ділянки від повідачу не видавалось..

На підставі даних перевірк и та керуючись Постановою Ка бінету Міністрів України від 25.07.2007 № 963 “Про затвердження Мето дики визначення розміру шкод и, заподіяної внаслідок само вільного зайняття земельних ділянок, використання земел ьних ділянок не за цільовим п ризначенням, зняття ґрунтово го покриву (родючого шару ґру нту) без спеціального дозвол у” головним державним інспек тором з контролю за використ анням та охороною земель у мі сті Києві проведено розрахун ок розміру шкоди, заподіяної внаслідок нецільового викор истання відповідачем земель ної ділянки по вул. Жилянські й, 120-б у Шевченківському район і міста Києва, згідно якого ро змір шкоди складає 7 421,54 грн.

Відповідно до ст. 211 Земельно го кодексу України громадяни та юридичні особи несуть цив ільну, адміністративну або к римінальну відповідальніст ь відповідно до законодавств а за такі порушення, зокрема с амовільне зайняття земельни х ділянок; невиконання вимог щодо використання земель за цільовим призначенням.

Власники землі та землекор истувачі мають право на захи ст своїх прав шляхом стягнен ня збитків з особи, яка вчинил а неправомірні дії щодо відп овідних земельних ділянок, у випадках, встановлених глав ою 24 Земельного кодексу Украї ни, та за процедурою, визначен ою Порядком визначення та ві дшкодування збитків власник ам землі та землекористувача м, затвердженим постановою К абінету Міністрів України ві д 19.04.1993 № 284.

У вирішенні питання щодо ст ягнення шкоди, завданої само вільним зайняттям земельної ділянки та використанням зе мельної ділянки не за цільов им призначенням, суд врахову є, що розмір такої шкоди визна чається відповідно до розрах унку, що здійснюється терито ріальними органами інспекці ї Міністерства охорони навко лишнього природного середов ища України або Державною ін спекцією з контролю за викор истанням і охороною земель Д ержкомзему та її територіаль ними підрозділами на підстав і Методики визначення розмір у шкоди, заподіяної внаслідо к самовільного зайняття земе льних ділянок, використання земельних ділянок не за ціль овим призначенням, зняття ґр унтового покриву (родючого ш ару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої поста новою Кабінету Міністрів Укр аїни від 25.07.2007 № 963.

Пунктом 8 даної Методики пер едбачено, що кошти, отримані в результаті відшкодування шк оди, заподіяної державі, тери торіальній громаді, юридичні й чи фізичній особі внаслідо к самовільного зайняття земе льних ділянок, їх використан ня не за цільовим призначенн ям, зняття ґрунтового покрив у (родючого шару ґрунту) без сп еціального дозволу, розподіл яються відповідно до порядку , затвердженого Держземагент ством за погодженням з Мінфі ном, Мінекономіки та Мінприр оди.

В матеріалах справи наявни й розрахунок розміру шкоди, з аподіяної внаслідок викорис тання відповідачем земельно ї ділянки по вул. Жилянській, 1 20-б у Шевченківському районі м іста Києва. Розмір цієї шкоди становить 7 421,45 грн.

Крім того, додатково обґрун товуючи свої вимоги, прокуро р Шевченківського району м. К иєва посилається на постанов у Київського апеляційного го сподарського суду №3/300 від 21.02.2011, якою задоволено позов засту пника прокурора Шевченківсь кого району м. Києва в інтерес ах держави в особі Київської міської ради та зобов' язан о відповідача повернути само вільно зайняту земельну діля нку площею 0,035 га, розташовану у м. Києві по вул..Жилянська, 120-б, К иївській міській раді, приві вши її у придатний для викори стання стан, звільнивши від в лаштованого шлагбауму. Вказа ним рішенням встановлений фа кт самовільного зайняття від повідачем зазначеної земель ної ділянки та використання її без відповідного дозвілу.

Відповідно до ст. 33 Господар ського процесуального кодек су України кожна сторона пов инна довести ті обставини, на які вона посилається як на пі дставу своїх вимог і запереч ень.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає, що позовні вимоги про стягнення з відповідача шкоди в розмірі 7 421,45 грн. є прав омірними підлягають задовол енню в повному обсязі .

У зв' язку із задоволенням позову, відповідно до ст. 49 Гос подарського процесуального кодексу України, судові витр ати покладаються на відповід ача та підлягають стягненню з відповідача на користь Дер жавного бюджету України.

Керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господ арського процесуального код ексу України, Господарський суд міста Києва-

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з комунального пі дприємства "Райпарксервіс" (040 50, м. Київ, вул. Мельникова, буд.12; код 32920768) з будь-якого рахунку, в иявленого державним виконав цем під час виконання судово го рішення, на користь держав и в особі Головного управлін ня Держкомзему у м. Києві (03680, м. Київ, вул. Дегтярівська, буд. 51; код 21571014) суму шкоди, заподіяної самовільним використанням з емельної ділянки в розмірі 7 42 1 (сім тисяч чотириста двадцят ь одна) грн. 54 коп.

Стягнути з комунального пі дприємства "Райпарксервіс" (040 50, м. Київ, вул. Мельникова, буд.12; код 32920768) з будь-якого рахунку, в иявленого державним виконав цем під час виконання судово го рішення, в дохід Державног о бюджету України державне м ито у розмірі 102 (сто дві) грн. 00 коп. та 236 (двісті тридцять шіс ть) грн. 00 коп. витрат на інформ аційно-технічне забезпеченн я судового процесу.

Видати накази після набран ня рішенням законної сили.

Суддя О.С. Копитова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення24.05.2011
Оприлюднено27.07.2011
Номер документу17284007
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —28/63

Ухвала від 19.07.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 19.07.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Гуляк Г.І.

Ухвала від 06.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Курило Г.Є.

Ухвала від 13.11.2013

Господарське

Вищий господарський суд України

Владимиренко C.B.

Ухвала від 10.07.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Осадча А.М.

Постанова від 26.06.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Рішення від 09.04.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Осадча А.М.

Ухвала від 11.05.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Діброва Г.І.

Ухвала від 29.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Осадча А.М.

Ухвала від 21.03.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Осадча А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні