Рішення
від 20.06.2011 по справі 41/133
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 41/133 20.06.11

За позовом Прокурора Солом' янськог о району м. Києва в інтересах д ержави в особі Київської міс ької ради та Головного управ ління Держкомзему в м. Києві

До Приватного підприємства « ГК СКА»

Про звільнення земельної діля нки

Суддя Спичак О.М.

Представники сторін:

від позивача 1: ОСОБА_1 - дов. № 22Б-КР-184 від 21.02.2011 року;

від позивача 2: ОСОБА_2 - дов. № 4296 від 22.07.2010 року;

від відповідача: не з' я вився;

прокурор: Угринович О.М. - посвідчення № 148 від 24.05.2011 року ;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Прокурор Солом' янсь кого району м. Києва в інтерес ах держави в особі Київської міської ради та Головного уп равління Держкомзему в м. Киє ві звернувся до Господарсько го суду міста Києва з позовом до Приватним підприємством «ГК СКА»про звільнення земел ьної ділянки.

Крім того, позивач просить с тягнути з відповідача сплаче не державне мито та витрати з а інформаційно-технічне забе зпечення судового процесу.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач в порушенн я норм чинного законодавства використовує зазначену вище земельну ділянку під розміщ ення автостоянки без докумен тів на право користування зе млею.

Ухвалою від 04.05.2011 року було по рушено провадження по справі та призначено її розгляд на 16 .05.2011 року.

Представник позивача 1, відп овідача та прокурор в судово му засіданні 16.05.2011 року надали у сні пояснення по справі.

Крім того, представник відп овідача через канцелярію суд у подав клопотання про відкл адення розгляду справи.

В судовому засіданні 16.05.2011 ро ку представник позивача 2 под ав документи на вимогу ухвал и суду.

У зв' язку з необхідністю в итребування додаткових дока зів, ухвалою від 16.05.2011 року розг ляд справи було відкладено н а 27.05.2011 року.

Представник позивача 1 в суд овому засіданні 27.05.2011 року позо вні вимоги подав письмові по яснення по справі, згідно з як ими просив суд позовні вимог и задовольнити повністю.

В судовому засіданні 27.05.2011 ро ку представник позивача 2 под ав письмові пояснення по спр аві та надав для огляду оригі нали витребовуваних докумен тів.

Представник відповідача в судовому засіданні 27.05.2011 року п роти задоволення позовних ви мог заперечував.

В судовому засіданні проку рор надав усні пояснення по с праві, відповідно до яких поз овні вимоги підтримав повніс тю.

В судовому засіданні 27.05.2011 ро ку у відповідності до статті 77 Господарського процесуаль ного кодексу України судом о голошено перерву до 20.06.2011 року.

Представник позивача 1 в суд овому засіданні 20.06.2011 року пода в письмові пояснення по спра ві, відповідно до яких позовн і вимоги просив суд задоволь нити повністю.

В судовому засіданні предс тавник позивача 2 та прокурор позовні вимоги підтримали п овністю.

Представник відповідача в судове засідання 20.06.2011 року не з' явився, про причину неявк и суд не повідомив, про час та дату проведення судового зас ідання був повідомлений нале жним чином.

Відповідно до положень ста тті 75 ГПК України справа розгл ядається за наявними в ній ма теріалами.

В судовому засіданні 20.06.2011 ро ку на підставі ст. 85 ГПК Україн и оголошено вступну та резол ютивну частини рішення суду.

Розглянувши матеріали спр ави та заслухавши пояснення учасників процесу, Господар ський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

Статтею 13 Конституції України визначено, що земля, ї ї надра, атмосферне повітря, в одні та інші природні ресурс и, які знаходяться в межах тер иторії України, природні рес урси її континентального шел ьфу, виключної (морської) екон омічної зони є об' єктами пр ава власності українського н ароду. Від імені українськог о народу права власника здій снюють органи державної влад и та місцевого самоврядуванн я в межах, визначених цією Кон ституцією.

Відповідно до статті 187 Земе льного кодексу України контр оль за використанням та охор оною земель полягає в забезп еченні додержання органами д ержавної влади, органами міс цевого самоврядування, підпр иємствами, установами, орган ізаціями і громадянами земел ьного законодавства України .

Згідно з статтею 2 Закону Ук раїни «Про державний контрол ь за використанням та охорон ою земель», серед основних за вдань державного контролю за використанням та охороною з емель є забезпечення додержа ння органами державної влади , органами місцевого самовря дування, фізичними та юридич ними особами земельного зако нодавства України.

Відповідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про державний конт роль за використанням та охо роною земель»державний конт роль за використанням та охо роною земель здійснює спеціа льно уповноважений орган вик онавчої влади з питань земел ьних ресурсів.

Згідно з Положенням про Дер жавний комітет України із зе мельних ресурсів, затверджен ого постановою Кабінету Міні стрів України № 224 від 19.03.2008, Держ комзем є центральним органом виконавчої влади з питань зе мельних ресурсів, одним з осн овних завдань якого є здійсн ення державного контролю за використанням та охороною зе мель.

Відповідно п. 7 вказаного По ложення Держкомзем здійснює свої повноваження безпосере дньо і через утворені в устан овленому порядку територіал ьні органи в Автономній Респ убліці Крим, областях, мм. Києв і та Севастополі, районах, міс тах, а також через міськрайон ні, міжміські, міжрайонні тер иторіальні органи і затвердж ує положення про них.

Наказом Державного коміте ту України із земельних ресу рсів від 17.06.2008 № 123 затверджено По ложення про головні управлін ня Держкомзему в містах Києв і та Севастополі.

Одним з основних завдань го ловного управління є здійсне ння державного контролю за в икористанням та охороною зем ель (п. 3 Положення про головні управління Держкомзему в мі стах Києві та Севастополі).

Згідно з підпунктом 37 пункт у 4.3 Положення про головні упр авління Держкомзему в містах Києві та Севастополі Головн е управління відповідно до п окладених на нього завдань з дійснює державний контроль з а використанням та охороною земель відповідно до Закону України «Про державний контр оль за використанням та охор оною земель»та інших законів .

12 травня 2010 року управлінням державної інспекції з контр олю за використанням та охор оною земель Головного управл іння Держкомзему у місті Киє ві складено акт № 675/37 перевірки дотримання вимог земельного законодавства при використа нні ПП «ГКСКА»земельної діля нки за адресою: бульв. І. Лепсе , 4 у Солом' янському районі м . Києва, з якого вбачається, що станом на 12.05.2010 року ПП «ГКСКА» використовує земельну ділян ку орієнтовною площею 0,17 га. за адресою: бульв. І. Лепсе, 4 у Сол ом' янському районі м. Києва для будівництва, експлуатац ії та обслуговування автосто янки на підставі Розпоряджен ня Жовтневої районної ради н ародних депутатів м. Києва ві д 15.09.1995 року № 963.

За результатами перевірки управлінням державної інспе кції з контролю за використа нням та охороною земель Голо вного управління Держкомзем у у місті Києві видано Приват ному підприємству «ГКСКА»пр ипис № П675/37 від 14.05.2010 про усунення порушень вимог земельного з аконодавства у 30-денний термі н.

12 липня 2010 року управлінням д ержавної інспекції з контрол ю за використанням та охорон ою земель Головного управлін ня Держкомзему у місті Києві складено акт № 1408/37 перевірки д отримання вимог земельного з аконодавства при використан ні ПП «ГКСКА»земельної ділян ки за адресою: бульв. І. Лепсе, 4 у Солом' янському районі м. К иєва, з якого вбачається, що ст аном на 14.07.2010 року ПП «ГКСКА»вик ористовує земельну ділянку ч им порушує вимоги припису ві д 12.07.2010 року № П1408/37 орієнтовною пл ощею 0,17 га. за адресою: бульв. І. Л епсе, 4 у Солом' янському рай оні м. Києва для будівництва, е ксплуатації та обслуговуван ня автостоянки на підставі Р озпорядження Жовтневої райо нної ради народних депутатів м. Києва від 15.09.1995 року № 963.

В подальшому, 12 липня 2010 року з а результатами перевірки упр авлінням державної інспекці ї з контролю за використання м та охороною земель Головно го управління Держкомзему у місті Києві видано Приватном у підприємству «ГКСКА»припи с № П1408/37 від 14.05.2010 про усунення по рушень вимог земельного зако нодавства у 30-денний термін.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 211 Земельного кодек су України громадяни та юрид ичні особи несуть цивільну, а дміністративну або кримінал ьну відповідальність відпов ідно до законодавства за сам овільне зайняття земельних д ілянок.

20 липня 2010 року старшим держа ним інспектором з контролю з а використанням та охороною земель у місті Києві Волково ю Т.В., на підставі протоколу п ро адміністративне правопор ушення № А1408від 12 липня 2010 року, с кладеного державним інспект ором з контролю за використа нням та охороною земель у міс ті Києва Воропаєм А.Ф., винесен о постанову про накладення а дміністративного стягнення № 260, згідно якої ОСОБА_3, що є директором ПП «ГКСКА», визн ано винним у вчиненні адміні стративного правопорушення , відповідальність за яке пер едбачена ст. 188-5 КУпАП та наклад ено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 300,00 грн.

29 вересня 2010 року управління м державної інспекції з конт ролю за використанням та охо роною земель Головного управ ління Держкомзему у місті Ки єві знову складено акт № 1857/37 пе ревірки дотримання вимог зем ельного законодавства при ви користанні ПП «ГКСКА»земель ної ділянки за адресою: бульв . І. Лепсе, 4 у Солом' янському р айоні м. Києва.

В результаті перевірки вст ановлено, що станом на 29.09.2010 рок у ПП «ГКСКА»продовжує викори стовувати земельну ділянку, чим порушує вимоги припису в ід 12.07.2010 року № П1408/37 орієнтовною п лощею 0,17 га. за адресою: бульв. І . Лепсе, 4 у Солом' янському ра йоні м. Києва для будівництва , експлуатації та обслуговув ання автостоянки на підставі Розпорядження Жовтневої рай онної ради народних депутаті в м. Києва від 15.09.1995 року № 963.

Стаття 9 Земельного кодексу України встановлює, що до пов новажень Київської міської р ад у галузі земельних віднос ин на її території належить, з окрема, розпорядження землям и територіальної громади міс та; передача земельних ділян ок комунальної власності у в ласність громадян та юридичн их осіб відповідно до цього К одексу; надання земельних ді лянок у користування із земе ль комунальної власності від повідно до цього Кодексу; орг анізація землеустрою.

Відповідно до пункту 7 части ни 2 статті 9 Земельного кодекс у України до повноважень Киї вської і Севастопольської мі ських рад у галузі земельних відносин на їх території нал ежить прийняття рішення щодо звільнення самовільно зайня тих земельних ділянок.

Згідно з п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону Укр аїни «Про місцеве самоврядув ання в Україні»вирішення від повідно до закону питань рег улювання земельних відносин є виключною компетенцією пл енарних засідань сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до положень ст. 5 9 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»Ки ївська міська рада в межах св оїх повноважень приймає норм ативні та інші акти у формі рі шень.

Статтею 12 Земельного кодекс у України визначені повноваж ення міських рад у галузі зем ельних відносин, до яких нале жить, зокрема розпорядження землями територіальної гром ади міста.

Відповідно до ст. 60 Закону Ук раїни «Про місцеве самовряду вання в Україні»територіаль ним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить пр аво комунальної власності на рухоме та нерухоме майно, дох оди місцевих бюджетів, інші к ошти, землю, природні ресурси , підприємства, установи та ор ганізації, в тому числі банки , страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майн і підприємств, житловий фонд , нежитлові приміщення, закла ди культури, освіти, спорту, на уки, соціального обслуговува ння та інше майно і майнові пр ава, рухомі та нерухомі об' є кти, визначені відповідно до закону як об' єкти права ком унальної власності, а також к ошти, отримані від їх відчуже ння.

Відповідно до статті 116 Земе льного кодексу України підст авами для набуття права на зе млю є рішення органів місцев ого самоврядування в межах ї х повноважень.

Статтями 123 та 124 Земельного к одексу України визначено умо ви надання земельних ділянок комунальної власності у кор истування.

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земель ного кодексу України передач а земельних ділянок, що переб увають у державній або комун альній власності, здійснюєть ся на підставі рішення відпо відного органу виконавчої вл ади або органу місцевого сам оврядування шляхом укладенн я договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до ст. 125 Земельно го кодексу України право вла сності на земельну ділянку, а також право постійного кори стування та право оренди зем ельної ділянки виникають з м оменту державної реєстрації цих прав.

Згідно зі ст. 126 Земельного ко дексу України документами, щ о посвідчують право на земел ьну ділянку є: державний акт н а право власності на земельн у ділянку; цивільно-правова у года щодо відчуження земельн ої ділянки, укладеною в поряд ку, встановленому законом, у р азі набуття права власності на земельну ділянку за такою угодою; свідоцтво про право н а спадщину (щодо земельної ді лянки, набутої у власність із земель приватної власності без зміни її меж, цільового пр изначення); державний акт на п раво постійного користуванн я земельною ділянкою; догові р оренди землі, зареєстрован ий відповідно до закону.

Приступати до використанн я земельної ділянки до встан овлення її меж у натурі (на міс цевості) і одержання докумен та, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забо роняється.

Виходячи зі змісту вказани х норм, суд відзначає, що земле ю, яка перебуває у комунальні й власності міста Києва розп оряджається Київська міська рада шляхом прийняття відпо відних рішень про надання за цікавленій особі у користува ння земельної ділянки.

Відповідно до статті 1 Закон у України «Про державний кон троль за використанням та ох ороною земель»самовільне за йняття земельної ділянки - бу дь-які дії, які свідчать про фа ктичне використання земельн ої ділянки за відсутності ві дповідного рішення органу ви конавчої влади чи органу міс цевого самоврядування про її передачу у власність або над ання у користування (оренду) а бо за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельн ої ділянки, за винятком дій, як і відповідно до закону є прав омірними.

Пунктом 1 статті 212 Земельног о кодексу України передбачен о, що самовільно зайняті земе льні ділянки підлягають пове рненню власникам землі або з емлекористувачам без відшко дування затрат, понесених за час незаконного користуванн я ними.

Приведення земельних діля нок у придатний для використ ання стан, включаючи знесенн я будинків, будівель і споруд , здійснюється за рахунок гро мадян або юридичних осіб, які самовільно зайняли земельні ділянки.

Таким чином, враховуючи те, що належних доказів на підтв ердження права власності або права користування земельно ю ділянкою за адресою: м. Київ, бульв. І. Лепсе, 4, площею 0,17 га ві дповідачем на надано, а також зважаючи на те, що відповідач використовує згадану вище з емельну ділянку без наявност і правовстановлюючих докуме нтів, доказів того, що на спірн ій земельній ділянці розташо ване правомірно набуте позив ачем майно також не надано, а т ому господарський суд приход ить до висновку, що позовні ви моги є обґрунтованими та під лягають задоволенню повніст ю.

Відповідно до ст. 49 ГПК Украї ни судові витрати покладають ся на сторін пропорційно до р озміру задоволених позовних вимог.

Керуючись, ст.ст. 32, 33, 49, 82-85 ГПК У країни, суд, -

В И Р І Ш И В:

1. Позовні вимоги задов ольнити повністю.

2. Зобов' язати Приватне під приємство «ГК СКА»(місцез находження: 03061, м. Київ, пр-т Відрадний, 93/2, код ЄДРПОУ 24248762) зв ільнити земельну ділянку пло щею 0,17 га по бульв. Івана Лепсе, 4 у Солом' янському районі мі ста Києва.

3. Зобов' язати Приватне пі дприємство «ГК СКА»(місце знаходження: 03061, м. Київ, пр-т Відрадний, 93/2, код ЄДРПОУ 24248762) пр ивести земельну ділянку площ ею 0,17 га по бульв. Івана Лепсе, 4 у Солом' янському районі міст а Києва у придатний для викор истання стан.

4. Стягнути з Приватного під приємства «ГК СКА»(місцез находження: 03061, м. Київ, пр-т Відрадний, 93/2, код ЄДРПОУ 24248762) на користь Державного бюджету України 85 (вісімдесят п'ять) гр н. 00 коп. державного мита та 236 (дв істі тридцять шість) грн. 00 коп . витрат на інформаційно-техн ічне забезпечення судового п роцесу.

Рішення господарського с уду набирає законної сили пі сля закінчення строку поданн я апеляційної скарги, якщо ап еляційну скаргу не було пода но. У разі подання апеляційно ї скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи а пеляційним господарським су дом

Суддя Спичак О.М.

Дата підписання рішення

24.06.2011 року

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено28.07.2011
Номер документу17287572
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —41/133

Ухвала від 03.12.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 23.11.2018

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 21.09.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Ухвала від 10.08.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Зубець Л.П.

Рішення від 03.07.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 12.05.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Ухвала від 25.04.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

Постанова від 26.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Коршун Н.М.

Постанова від 26.10.2011

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Коршун Н.М.

Рішення від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Спичак О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні