ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 липня 2011 р. Справа № 2-а-2385/08/0270
Вінницький окружний адм іністративний суд в складі
Головуючого судді Альчука Максима Петровича,
при секретарі судового зас ідання: Ткачук Вікторії Оле ксіївні
за участю представників ст орін:
позивача : ОСОБА_1 - представник за довіреністю
відповідача : не з' яви вся
розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали справи
за позовом: прокурора Кр ижопільського району в інтер есах держави в особі Крижопі льської міжрайонної державн ої податкової інспекції
до: споживчого товарис тва "Каріна"
про: стягнення штрафних санкцій
ВСТАНОВИВ :
До Вінницького окружн ого адміністративного суду з вернувся прокурор Крижопіль ського району в інтересах де ржави в особі Крижопільської міжрайонної державної подат кової інспекції до споживчог о товариства "Каріна" про стяг нення штрафних санкцій.
Позов мотивований тим, що в зв`язку з несплатою узгоджен ої суми штрафних санкцій нар ахованих відповідно до пода ткового-повідомлення рішенн я № 0000892350 від 02.10.2007 року винесе ного за наслідками проведено ї перевірки щодо контролю за здійсненням розрахункових о перацій у сфері готівкового та безготівкового обігу за с уб`єктами підприємницької ді яльності НОМЕР_2 від 28.09.2007 ро ку за відповідачем рахується заборгованість в сумі 1591 грн.
В судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив суд їх задовольни ти, з підстав викладених в адм іністративному позові.
Представник відповідача в судове засідання повторно н е з' явився, про час дату та мі сце судового засідання завча сно та належним чином був пов ідомлений, причини неявки су ду не повідомив, заперечень п роти позову та клопотань до с уду не надав.
Згідно із ч. 4 ст. 128 КАС України , у разі неприбуття відповіда ча - суб' єкта владних повнов ажень, належним чином повідо мленого про дату, час і місце с удового розгляду, без поважн их причин або без повідомлен ня ним про причини неприбутт я розгляд справи не відклада ється і справу може бути вирі шено на підставі наявних у ні й доказів. Ці ж наслідки засто совуються у разі повторного неприбуття за таких самих ум ов відповідача, який не є суб' єктом владних повноважень.
За таких обставин суд вважа є за необхідне розглянути сп раву без участі представника відповідача.
Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, оцінивши надані докази в їх сукупност і, суд дійшов до висновку про з адоволення позову, з наступн их підстав.
Споживче товариство "Карін а" зареєстрована як суб`єкт пі дприємницької діяльності - ю ридична особа Крижопільсько ю районною державною адмініс трацією 20 грудня 2002 року.
За відповідачем рахується борг в сумі 1591 грн. - штрафні сан кції за порушення законодавс тва про патентування, норм ре гулювання обігу готівки та з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій.
Дана сума боргу виникла у зв 'язку з несплатою узгодженої суми штрафних санкцій нарах ованих відповідно до податко вого повідомлення - рішення № 0000892350 від 02.10.2007 року, винесено го за наслідками проведеної перевірки, щодо контролю за з дійсненням розрахункових оп ерацій у сфері готівкового т а безготівкового обігу за су б'єктами підприємницької дія льності НОМЕР_2 від 28 верес ня 2007 року.
В зв'язку з частковим погаше нням заборгованості, борг ст ановить 1591 грн.
Не погодившись з зазначени ми вимогами, відповідач звер нувся до суду з адміністрати вним позовом до Крижопільськ ої міжрайонної державної под аткової інспекції про визнан ня протиправним та скасуванн я рішення про застосування ш трафних (фінансових) санкцій № 000892350 від 02.10.2007 року.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду у справі № 2а-730/08 від 08.07.2008 року вказаний позов задоволено.
Ухвалою Київського апеляц ійного адміністративного су ду від 01.10.2009 року постанова Він ницького окружного адмініст ративного суду від 08.07.2008 року ск асовано, прийнято нову, якою в задоволенні позовних вимог Споживчого товариства "Карін а" - відмовлено.
Отже, рішення про застосува ння штрафних (фінансових) сан кцій № 000892350 від 02.10.2007 року Крижопі льською міжрайонною державн ою податковою інспекцією сфо рмовано правомірно, в межах п овноважень, наданих Законом.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни "Про застосування елек тронних контрольно-касових а паратів і товарно - касових кн иг при розрахунках із спожив ачами у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " реєстратори розрахункових операцій застосовуються пі дприємствами, установами, ор ганізаціями усіх форм власно сті, а також фізичними особа ми (резидентами та нерезиден тами) - суб'єктами підприємниц ької діяльності (далі - суб'єкт и підприємницької діяльност і), які здійснюють операції з р озрахунків у готівковій та/а бо в безготівковій формі (із з астосуванням платіжних карт ок, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (н аданні послуг) у сфері торгів лі, громадського харчування та послуг, а також уповнова женими банками та суб'єкт ами підприємницької діяльно сті, які виконують операції к упівлі-продажу іноземної вал юти.
Встановлення норм щодо зас тосування або незастосуванн я реєстраторів розрахунков их операцій в інших законах н е допускається.
Відповідно до пунктів 1, 2, 13 ст . 3 Закону, суб'єкти підприємни цької діяльності, які здійсн юють розрахункові операції в готівковій та/або в безготів ковій формі (із застосування м платіжних карток, платіжни х чеків, жетонів тощо) при прод ажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадськог о харчування та послуг зобов 'язані:
- проводити розрахункові оп ерації на повну суму покупки (надання послуги) через зареє стровані, опломбовані у вста новленому порядку та перевед ені у фіскальний режим робот и реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням в ідповідних розрахункових до кументів, що підтверджують в иконання розрахункових опер ацій, або у випадках, передба чених цим Законом, із застосу ванням зареєстрованих у вста новленому порядку розрахунк ових книжок;
- видавати особі, яка отриму є або повертає товар, отримує послугу або відмовляється в ід неї, розрахунковий докуме нт встановленої форми на пов ну суму проведеної операції;
- забезпечувати відповідні сть сум готівкових коштів на місці проведення розрахун ків сумі коштів, яка зазначен а в денному звіті реєстратор а розрахункових операцій, а у випадку використання розрах ункової книжки - загальній су мі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з поча тку робочого дня;
Стаття 15 Закону, передбачає , що контроль за додержанням с уб'єктами підприємницької ді яльності порядку проведення розрахунків за товари (послу ги), інших вимог цього Закону з дійснюють органи державної п одаткової служби України шля хом проведення оперативних п еревірок.
Контроль за додержанням су б'єктами підприємницької дія льності порядку виконання оп ерацій з купівлі-продажу іно земної валюти здійснюють Нац іональний банк України, орга ни державної податкової служ би України шляхом проведення оперативних перевірок.
Пунктами 1,3 ст. 17 Закону, перед бачено, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів під приємницької діяльності, які здійснюють розрахункові опе рації за товари (послуги), за р ішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фіна нсові санкції у таких розмір ах:
- ста неоподатковуваних мін імумів доходів громадян - у ра зі проведення розрахункових операцій на неповну суму вар тості проданих товарів (нада них послуг), у разі не проведен ня розрахункових операцій че рез реєстратори розрахунков их операцій, у разі не роздрук ування відповідного розраху нкового документа, що підтве рджує виконання розрахунков ої операції, або проведення ї ї без використання розрахунк ової книжки;
- ста неоподатковуваних мін імумів доходів громадян - у ра зі невикористання при здійсн енні розрахункових операцій у випадках, визначених цим За коном, розрахункової книжки чи книги обліку розрахункови х операцій, або використання незареєстрованої належним ч ином розрахункової книжки чи порушення встановленого пор ядку її використання, або вик ористання незареєстрованих чи не прошнурованих книг обл іку розрахункових операцій, або не зберігання книг облік у розрахункових операцій чи розрахункових книжок протяг ом встановленого терміну;
Відповідно до ст. 22 Закону у р азі невідповідності суми гот івкових коштів на місці пров едення розрахунків сумі кошт ів, яка зазначена в денному зв іті, а у випадку використання розрахункової книжки - загал ьній сумі продажу за розраху нковими квитанціями, виданим и з початку робочого дня, до су б'єктів підприємницької діял ьності застосовується фінан сова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.
Відповідно до ст. 25 Закону Ук раїни "Про застосування елек тронних контрольно-касових а паратів і товарно - касових кн иг при розрахунках із спожив ачами у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " № 1776 від 01.06.2000 року суми фінансов их санкцій, які визначені ста ттями 17 - 24 цього Закону, підляг ають перерахуванню суб'єктам и господарювання до Державно го бюджету України в десятид енний термін з дня прийняття органами державної податков ої служби України рішення пр о застосування таких фінансо вих санкцій.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и.
Згідно ст. ст. 11, 71 КАС України кожна сторона повинна довест и ті обставини, на яких ґрунту ються її вимоги та заперечен ня, а суд згідно ст. 86 цього Коде ксу, оцінює докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні.
Враховуючи те, що позовні ви моги є обґрунтованими, відпо відають дійсним обставинам т а матеріалам справи, наявні п ідстави для задоволення позо ву в повному обсязі.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнова жень, пов' язаних із залучен ням свідків та проведенням с удових експертиз, судові вит рати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають .
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд-
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позо в задовольнити.
Стягнути з споживчого това риства "Каріна" (вул. Комсомоль ська, 13, смт. Крижопіль, Вінниць ка область, код 32213213) на користь Державного бюджету України 1 591 грн. штрафних (фінансових) са нкцій.
Постанова суду першої і нстанції набирає законної си ли в порядку, визначеному ст. 2 54 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС Укра їни, апеляційна скарга на пос танову суду першої інстанції подається протягом десяти д нів з дня її проголошення. У ра зі застосування судом частин и третьої статті 160 цього Коде ксу, а також прийняття постан ови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови. Якщ о суб'єкта владних повноваже нь у випадках та порядку, пере дбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було п овідомлено про можливість от римання копії постанови суду безпосередньо в суді, то деся тиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду о бчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденно го строку з моменту отриманн я суб'єктом владних повноваж ень повідомлення про можливі сть отримання копії постанов и суду.
Суддя Альчук Макс им Петрович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2011 |
Оприлюднено | 02.08.2011 |
Номер документу | 17294317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Альчук Максим Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні