Постанова
від 12.07.2011 по справі 2а-0870/2731/11
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2011 року ( 12 год. 10 хв .) Справа № 2а-0870/2731/11

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді Батрак І .В.

при секретарі Тєтєрєвій К.О .

за участю прокурора Бабія Є .В.

представників відповідача Бутта І.А., Гаврікової О .П.,

представника третьої особ и Руднєва О.О.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

Запорізького природоохоро нного міжрайонного прокурор а в інтересах держави в особі органу уповноваженого держа вою здійснювати відповідні ф ункції у спірних правовіднос инах

за позовом Запорізької міс ької ради

до Державного закладу «Зап орізької обласної санітарно - епідеміологічної станції »

третя особа Товариство з об меженою відповідальністю «К ерамзіт»

про зобов' язання скасува ти висновку №02-22/1270 від 22.10.2009

ВСТАНОВИВ:

У квітні 2011 року Запорізький природоохоронний міжрайонн ий прокурор (далі - прокурор ) звернувся до Запорізького о кружного адміністративного суду (далі - суд) в інтересах де ржави в особі органу уповнов аженого державою здійснюват и відповідні функції у спірн их правовідносинах - Запорі зької міської ради (далі - по зивач) із позовом до Державно го закладу «Запорізької обла сної санітарно - епідеміоло гічної станції» (далі - відп овідач), в якому просить зобов ' язати відповідача скасува ти висновок державної саніта рно епідеміологічної експер тизи від 22.10.2009 №02-22/1270.

Ухвалою суду від 14.06.2011 до учас ті у справі у якості третьої о соби, яка не заявляє самостій ні вимоги залучено Товариств о з обмеженою відповідальніс тю «Керамзіт» (далі - ТОВ «Ке рамзіт», третя особа).

У судовому засіданні проку рор позовні вимоги підтримав та просив задовольнити їх у п овному обсязі, надав пояснен ня, аналогічні викладеним у п озовній заяві. Зокрема вказу є, що у ході перевірки встанов лено, що відповідно до виснов ку державної санітарно-епіде міологічної експертизи № 02-22/127 0 від 22.10.2009 ТОВ «Керамзіт» погод жено зменшення розміру саніт арно-захисної зони. Вважає вк азаний висновок не є незакон ним однак він підлягає скасу ванню, оскільки за даними лаб ораторних досліджень атмосф ерного повітря, здійснених З апорізькою міської санітарн о - епідеміологічної станці ї на межі житлової забудови н авколо виробничої ділянки TOB « Керамзит» систематично спос терігаються перевищення вст ановлених гігієнічних норма тивів концентрацій шкідливи х речовин у атмосферному пов ітрі. Крім того, пояснює, що За порізьким природоохоронним міжрайонним прокурором на в исновок державної санітарно -епідеміологічної експертиз и №02- 22/1270 від 22.10.2009 принесено проте ст від 18.03.2011, який відповідачем відхилено. На підставі викла деного вважає що висновок пі длягає скасуванню.

Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п ро причини неприбуття суд не повідомив, про час та дату суд ового засідання повідомлявс я належним чином. У попередні х судових засіданнях позовні вимоги підтримав у повному о бсязі та просив зобов' язати відповідача скасувати висно вок державної санітарно епід еміологічної експертизи від 22.10.2009 №02-22/1270.

Представники відповідача у судовому засіданні проти п озову заперечили із підстав, наведених у наданих запереч еннях (вх. від 29.06.2011 №22445). Зокрема з азначають, що В ході державно ї санітарно-епідеміологічно ї експертизи проектних матер іалів щодо обґрунтування роз міру санітарно-захисної зони ділянки по виробництву абра зивних інструментів TOB «Керам зит», розташованої за адресо ю: м. Запоріжжя, вул. Насосна, 24, п роведений аналіз ступеня впл иву на навколишнє середовище технологічних процесів, що з дійснюються на ділянці по ви робництву абразивних інстру ментів TOB «Керамзит». Висновок державної санітарно-епідемі ологічної експертизи від 12.10.200 9 №02-22/1270 є таким, що визначає можл ивість корегування норматив ної СЗЗ ділянки по виробницт ву абразивних інструментів T OB «Керамзит» та визначення ме ж її фактичної СЗЗ. Вважають, щ о порушення вимог ЦСП-173-96 не є п ідставою для відзиву висновк у, оскільки ґрунтуються тіль ки на вибіркових (а не статист ичних) даних підфакельних до сліджень, виконаних Запорізь кою міськСЕС протягом 2009-2011 рок ів (тобто у період 2 роки після видачі висновку). Крім того, з азначають, що під час винесен ня протесту не враховано, що с тан атмосферного повітря в ж итловій забудові («зоні впли ву підприємства») формують н е тільки викиди від стаціона рних джерел ділянки по вироб ництву абразивних інструмен тів TOB «Керамзит». Якісна та кі лькісна характеристика стан у атмосферного повітря у жит ловій забудові населеного пу нкту визначається сукупніст ю фонового забруднення (дані територіального центра з гі дрометеорології), підфакельн их досліджень (дані територі альної санепідустанови) та в пливу пересувних джерел вики дів. Підфакельні дослідження в атмосферному повітрі визн ачають й вміст речовин у зага льному факелі викидів від вс іх підприємств промвузла з у рахуванням направлення вітр у та викиди забруднюючих від автотранспорту. З урахуванн ям викладеного, вважають, що с пірний висновок державної са нітарно епідеміологічної ек спертизи є правомірним та пр осять у задоволені позову ві дмовити.

Представник третьої особи у судовому засіданні проти п озову заперечив, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню. Заз начив, що третьою особою не бу ло порушено законодавства Ук раїни про охорону атмосферно го повітря.

На підставі ст.160 КАС України в судовому засіданні прогол ошено вступну та резолютивну частини постанови та оголош ено про час виготовлення пос танови у повному обсязі.

Розглянувши та дослідивши надані документи, заслухавш и пояснення осіб, які беруть у часть у справі, судом встанов лені наступні обставини.

ТОВ «Керамзіт» (ідентифіка ційний код 30938223) зареєстровано як юридична особа 25.05.2000 відділо м реєстрації та єдиного реєс тру Заводської рай адміністр ації Запорізької міської рад и. Основною виробничою діяль ністю третьої особи є виробн ицтво абразивного інструмен ту.

22.10.2009 відповідачем затвердже но висновок державної саніта рно-епідеміологічної експер тизи №02-22/1270. Із змісту вказаного висновку вбачається, що за ре зультатами державної саніта рно-епідеміологічної експер тизи матеріали щодо обґрунту вання розміру санітарно-захи сної зони ділянки по виробни цтву абразивних інструменті в TOB «Керамзит», розташованої за адресою: м. Запоріжжя, вул. Н асосна, 24, є підставою для змен шення розміру нормативної са нітарно-захисної зони промма йданчика у північному напрям ку до меж земельних ділянок ж итлових будинків №22 по вул. Пі внічне шосе/ №35 по вул. Насосна ; №№ 37, 39, 41 по вул. Насосній у м. Зап оріжжі при здійсненні економ ічної діяльності видом: виро бництво абразивного інструм енту згідно «Державних саніт арних правил планування та з абудови населених пунктів» в ід 19.06.1996 №173, відповідають вимога м діючого санітарного законо давства України та можуть бу ти погоджені. Висновок дійсн ий 2 роки.

14.03.2011 на адресу прокурора над ійшов лист Державного заклад у «Запорізька міська санітар но - епідеміологічна станці я» від 14.03.2011 №23-10/540, із змісту якого вбачається, що СЕС виконано 13 7 лабораторних досліджень ст ану атмосферного повітря на межі громадської забудови на вколо зазначеного підприємс тва. З них у 48 випадках мали міс це максимальні перевищення в ідмічались по вмісту пилу в 1,1 рази вище ГДК, двоокису азоту - в 1,3 рази вище ГДК, сірчаному а нгідриду - в 1,4 рази вище ГДК, сі рководню - в 1,9 разів вище ГДК, с ірковуглецю - в 2,2 рази вище ГДК , фенолу - в 2,6 рази вище ГДК. Крім того, у даному листі СЕС повід омляла, що визначити конкрет не джерело викидів практично неможливо, так як викиди осно вних забруднюючих речовин (п илу, двоокису азоту, оксиду ву глецю, сірчаного ангідриду т а ін.) характерні практично дл я всіх підприємств міста та а втотранспорту.

18.03.2011 прокурором на адресу ві дповідача направлено протес т від 18.03.2011 №111-471-вих-11 на висновок д ержавної санітарно-епідеміо логічної експертизи, який ві дхилений листом відповідача від 05.04.2011 №02-12/1091 «Щодо розгляду пр отестів Запорізького природ оохоронного прокурора».

Листом від 13.04.2011 №23-10/938-1 ДЗ «Запо різька міська СЕС» повідомил а прокурора, що у зв' язку із п омилкою виконавця відповідь міськСЕС від 14.03.2011 №23-10/540 відзива ється. Крім того, у листі зазна чено, що стан атмосферного по вітря в житловій забудові («з она впливу») формують не тіль ки викиди від стаціонарних д жерел конкретного підприємс тва, вплив яких розглядався в ході державної санітарно-еп ідеміологічної експертизи п роектних матеріалів щодо обґ рунтування корегування розм ірів нормативних санітарно - захисних зон. Якісна та кільк існа характеристика стану ат мосферного повітря у житлові й забудові населеного пункту визначається сукупністю фон ового забруднення від техног енного навантаження на атмос ферне повітря, яке створюєть ся всіма підприємствами, роз ташованими на певній територ ії (дані територіального цен тра з гідрометеорології), під факельних досліджень (дані т ериторіальної санепідустан ови) та впливу пересувних дже рел викидів (за статистичним и даними територіального орг ану Мінекології вклад їх у за гальне забруднення атмосфер ного повітря м. Запоріжжі ста новить порядку 40%). Підфакельн і дослідження в атмосферному повітрі, які проводяться сан епідустановами, визначають з агальний вміст речовин у заг альному факелі викидів від в сіх підприємств промвузла з урахуванням направлення віт ру та викиди забруднюючих ре човин від автотранспорту. Та ким чином, надати інформацію щодо впливу на стан атмосфер ного повітря міста конкретни х підприємств, перерахованих у вимозі, є некоректним.

Не погоджуючись із висновк ом експертизи від 22.10.2009 №02-22/1270 про курор звернувся до суду із по зовом в інтересах Запорізько ї міської ради.

Дослідивши матеріали спра ви та проаналізувавши фактич ні обставини справи, суд вваж ає позовні вимоги такими, що н е підлягають задоволенню з н аступних підстав.

Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України - органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб , що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Статтею 24 Закону України «П ро охорону атмосферного пові тря» від 16 жовтня 1992 року №2707-XII (да лі - Закон №2707-XII) передбачено, щ о з метою забезпечення оптим альних умов життєдіяльності людини в районах житлової за будови, масового відпочинку і оздоровлення населення при визначенні місць розміщення нових, реконструкції діючих підприємств та інших об'єкті в, які впливають або можуть вп ливати на стан атмосферного повітря, встановлюються сані тарно-захисні зони.

Визначення санітарно-захи сної зони (далі - СЗЗ) надано у п .1.9 Інструкції про загальні ви моги до оформлення документі в, у яких обґрунтовуються обс яги викидів, для отримання до зволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітр я стаціонарними джерелами дл я підприємств, установ, орган ізацій та громадян-підприємц ів, затвердженої наказом Мін істерства охорони навколишн ього природного середовища У країни від 9 березня 2006 року №108, згідно якого СЗЗ - функціон альна територія між промисло вим підприємством або іншим виробничим об'єктом, що є джер елом надходження шкідливих ч инників в навколишнє середов ище, і найближчою житловою за будовою (чи прирівняними до н еї об'єктами), яка створюється для зменшення залишкового в пливу цих факторів до рівня г ігієнічних нормативів з мето ю захисту населення від їх не сприятливого впливу.

Згідно із п. 5.7 Державних сані тарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Мініст ерства охорони здоров'я Укра їни від 19 червня 1996 року №173, розм іри санітарно-захисної зони можуть бути зменшені, коли в р езультаті розрахунків та лаб ораторних досліджень, провед ених для району розташування підприємств або іншого виро бничого об'єкта, буде встанов лено, що на межі житлової забу дови та прирівняних до неї об 'єктів концентрації шкідливи х речовин у атмосферному пов ітрі не перевищуватимуть гіг ієнічні нормативи.

Для визначення безпеки для здоров'я людини та екологічн ої безпеки під час проектува ння, розміщення, будівництва нових і реконструкції діючи х підприємств та інших об'єкт ів проводиться державна екол огічна і санітарно-гігієнічн а експертизи у порядку, визна ченому законодавством (ст. 25 З акону №2707-XII).

Відповідно до ст. 10 Закону Ук раїни «Про забезпечення сані тарного та епідемічного благ ополуччя населення» від 24 лют ого 1994 року №4004-XII (у редакції чинн ій на час виникнення спірних правовідносин, далі - Закон №4004-ХІІ) державна санітарно-еп ідеміологічна експертиза по лягає у комплексному вивченн і документів (проектів, техно логічних регламентів, інвест иційних програм тощо), а також діючих об'єктів та пов'язаних з ними небезпечних факторів на відповідність вимогам са нітарних норм.

Державна санітарно-епідем іологічна експертиза передб ачає, зокрема, визначення без пеки господарської та іншої діяльності, умов праці, навча ння, виховання, побуту, що прям о чи побічно негативно вплив ають або можуть вплинути на з доров'я населення; встановле ння відповідності об'єктів е кспертизи вимогам санітарни х норм; оцінку повноти та обґр унтованості санітарних і про тиепідемічних (профілактичн их) заходів; оцінку можливого негативного впливу небезпеч них факторів, пов'язаних з дія льністю об'єктів експертизи, визначення ступеня створюва ного ними ризику для здоров'я населення.

Згідно ст. 1 Закону №4004-ХІІ вис новок державної санітарно-еп ідеміологічної експертизи - документ установленої форми , що засвідчує відповідність (невідповідність) об'єкта дер жавної санітарно-епідеміоло гічної експертизи медичним в имогам безпеки для здоров'я і життя людини, затверджуєтьс я відповідним головним держа вним санітарним лікарем і є о бов'язковим для виконання вл асником об'єкта експертизи.

У відповідності до приписі в ст. 43 Закону №4004-ХІІ постанови , розпорядження, приписи, висн овки головних державних сані тарних лікарів та посадових осіб державної санітарно-епі деміологічної служби можуть бути оскаржені у місячний те рмін вищестоящому головному державному санітарному ліка рю або до суду. Оскарження при йнятого рішення не припиняє його дії.

Суд не може прийняти посила ння прокурора на дані лабора торних досліджень атмосферн ого повітря, здійснені ДЗ «За порізька міська СЕС», виклад ені у листі від 14.03.2011 №23-10/540, оскіль ки їх було відкликано листом від 13.04.2011 №23-10/938-1.

Крім того, із змісту листа Д З «Запорізька міська СЕС» ві д 13.04.2011 №23-10/938-1 вбачається, що надат и інформацію щодо впливу на с тан атмосферного повітря міс та конкретних підприємств, п ерерахованих у вимозі, зокре ма, ТОВ «Керамзіт», є некорект ним.

З урахуванням зазначеного , суд дійшов висновку, що тверд ження прокурора та позивача стосовно порушення відповід ачем вимог державних санітар них правил планування та заб удови населених пунктів та н езаконності висновку держав ної санітарно епідеміологіч ної експертизи від 22.10.2009 №02-22/1270 є н еобґрунтованими та спростов уються вищевикладеним.

Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.

Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.

З огляду на вище викладене, суд вважає, що позовні вимоги є недоведеними, необґрунтов аними та такими, що не підляга ють задоволенню.

Керуючись ст. ст.158-163 КАС Украї ни, суд -

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенні адміністрат ивного позову відмовити.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Суддя (під пис) І.В. Батрак

Постанова виготовлена та п ідписана у повному обсязі 15.07.20 11.

Постанова не набрала закон ної сили.

Суддя І.В. Батрак

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.07.2011
Оприлюднено03.08.2011
Номер документу17295896
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-0870/2731/11

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Постанова від 12.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 12.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 29.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

Ухвала від 18.05.2011

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Батрак Інна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні