ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" травня 2011 р. Справа № 2a-935/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружн ий адміністративний суд у ск ладі:
головуючого - судді Біньков ській Н.В.
при секретарі судового зас ідання Скорої Н.Д.
за участю:
представника позивача - Зіняка М.М.
представника третьої особ и - Тимківа І.М.
третьої особи - ОСОБА_3
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Державної пода ткової інспекції в Богородча нському районі Івано-Франків ської області, третя особа, як а не заявляє самостійних вим ог на предмет спору Богородч анська районна державна адмі ністрація до Товариства з об меженою відповідальністю "Пр айм-Роял Юкреін Корп", третя ос оба, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору - дер жавний реєстратор Богородча нської районної державної ад міністрації, про визнання пр отиправним рішення, скасуван ня записів про державну реєс трацію змін №1 269 105 0010 002407 та №1 269 107 0011 0024 07 від 28.12.2010 року, зобов'язання вчи нення дій,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспек ція в Богородчанському район і Івано-Франківської області звернулася з адміністратив ним позовом до ТОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп" про визнання про типравним рішення ТОВ "Прайм -Роял Юкреін Корп" про зміну мі сцезнаходження товариства, с касування записів про держав ну реєстрацію змін №1 269 105 0010 002407, №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року та зобов'яз ання державного реєстратора Богородчанської районної де ржавної адміністрації внест и запис про судове рішення що до скасування державної реєс трації змін та зняти з обліку .
Позов мотивований тим, що по дані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юриди чної особи є неправдивими, вч инені без наміру створити бу дь-які законні правові наслі дки, оскільки згідно довідки ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківськ у від 02.02.2011 року підприємство не знаходиться за адресою реєс трації, натомість за цією адр есою знаходиться ряд суб»єкт ів підприємницької діяльнос ті та Богородчанський РЕМ, ко трі не укладали з відповідач ем договори оренди приміщень . А тому внесені державним реє стратором у зв”язку з цим змі ни до Єдиного державного реє стру підлягають скасуванню.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав наведених у позов ній заяві.
Відповідач у судове засіда ння не з»явився повторно, хоч а у відповідності до вимог ч.4 ст.33, ч.11 ст.35 КАС України про дат у час та місце судового розгл яду повідомлений належним чи ном.
Представник третьої особи , яка не заявляє самостійних в имог на предмет спору - Богоро дчанської районної державно ї адміністрації, в судовому з асіданні позов підтримав.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - державний реєстрато р Богородчанської районної д ержавної адміністрації, в су довому засіданні проти позов у не заперечив.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, предста вників третіх осіб на сторон і позивача, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору, дослідивши та оцінивши п одані докази, суд прийшов до в исновку, що в задоволенні поз ову слід відмовити з наступн их підстав.
Судом встановлено, що згідн о з протоколом загальних збо рів учасників ТОВ «Україна»в ід 24.12.2010 року №24/12-3 вирішено, крім іншого, змінити місцезнаходж ення товариства, зареєстрова ного за адресою: Донецька о бласть, м.Костантинівка, вул.М осковська,8 на адресу - Іва но-Франківська область, Бого родчанський район, смт.Богор одчани, вул Шевченка, 54 та змі нити найменування ТОВ «Украї на»на ТОВ "Прайм-Роял Юкреін К орп".
28.12.2010 року уповноваженою особ ою товариства Кривчук І.Є. державному реєстратору вик онавчого комітету Костянтин івської міської ради Донецьк ої області подано документи для проведення реєстраційно ї дії щодо внесення змін до ві домостей про юридичну особу, що не пов»язані із змінами в у становчих документах. Того ж дня уповноважена особа відп овідача з вказаного вище при воду також одночасно подала документи для проведення реє страційної дії щодо змін до у становчих документів юридич ної особи.
Держаним реєстратором вик онавчого комітету Костянтин івської міської ради Донецьк ої області на підставі подан их документів здійснено запи с про державну реєстрацію вн есення змін до установчих до кументів юридичної особи за № 12691050010002407 від 28.12.2010 року і запис про внесення змін про юридичну о собу, що не пов»язані із зміна ми в установчих документах з а №12691070011002407 від 28.12.2010 року та зазнач ено нове місцезнаходження юр идичної особи - Івано-Франків ська область, Богородчанськи й район, смт.Богородчани, вул Ш евченка, 54.
У зв»язку із зміною місцезн аходження відповідача дане т овариство знято з обліку, а ре єстраційну справу передано п о територіальності державно му реєстратору Богородчансь кої районної державної адмін істрації.
В лютому 2011 року працівникам и ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківсь ку в порядку здійснення захо дів щодо встановлення фактич ного місцезнаходження платн ика податків здійснено виїзд за юридичною адресою відпов ідача - Івано-Франківська обл асть, смт.Богородчани, вул Шев ченка, 54 та встановлено відсут ність товариства за місцезна ходженням, в результаті чого складено довідку № 2/26-33 від 02.02.2011 року.
Повідомлення про відсутні сть юридичної особи за місце знаходженням направлено дер жавному реєстратору Богород чанської районної державної адміністрації, який 10.02.2011 року вчинив запис в ЄДР за №11041430012000638 пр о внесення інформації щодо в ідсутності юридичної особи з а вказаною адресою.
Відносини, які виникають у с фері державної реєстрації юр идичних осіб, а також фізични х осіб - підприємців регулює спеціальний нормативно-прав овий акт - Закон України “Про д ержавну реєстрацію юридични х осіб та фізичних осіб - під приємців” N 755-IV від 15.05.2003р.
Відповідно до вимог статті 3 даного Закону його дія пошир юється на державну реєстраці ю всіх юридичних осіб незале жно від організаційно-правов ої форми, форми власності та п ідпорядкування, а також фізи чних осіб - підприємців.
Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців - це засвідчення ф акту створення або припиненн я юридичної особи, засвідчен ня факту набуття або позбавл ення статусу підприємця фізи чною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шля хом внесення відповідних зап исів до Єдиного державного р еєстру (ч.1 ст.4 Закону).
Державна реєстрація юриди чних осіб та фізичних осіб-пі дприємців проводиться держа вним реєстратором виключно у виконавчому комітеті місько ї ради міста обласного значе ння або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридично ї особи або за місцем прожива ння фізичної особи - підприє мця (ст.5 Закону).
Відповідно до вимог ст.8 заз наченого Закону установчі до кументи (установчий акт, стат ут або засновницький договір , положення) юридичної особи п овинні містити відомості, пе редбачені законом. Відповіда льність за відповідність уст ановчих документів законода вству несуть засновники (уча сники) юридичної особи.
Єдиний державний реєстр ст ворюється з метою забезпечен ня органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформа цією про юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців з Єд иного державного реєстру (ст . 16 Закону).
Відомості про юридичну осо бу або фізичну особу-підприє мця включаються до Єдиного д ержавного реєстру шляхом вне сення записів на підставі ві домостей з відповідних реєст раційних карток та відомосте й, що надаються юридичними ос обами державному реєстратор у за місцезнаходженням реєст раційної справи згідно із за конодавством України. В Єдин ому державному реєстрі містя ться, зокрема, і відомості щод о місцезнаходження юридично ї особи (ст.17 Закону).
Стосовно позовної вимоги п ро скасування рішення власни ка ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Ко рп», оформленого протоколом загальних зборів за №24/12-3 від 24.1 2.2010 року, яким вирішено змінити місцезнаходження товариств а, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.17 КАС Укр аїни юрисдикція адміністрат ивних судів поширюється на п равовідносини, що виникають у зв"язку з здійсненням суб"єк том владних повноважень влад них управлінських функцій, а також у зв"язку з публічним фо рмуванням суб"єкта владних п овноважень шляхом виборів аб о референдуму.
Згідно із ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративн их судів поширюється на публ ічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних пов новажень щодо оскарження йог о рішень (нормативно-правови х актів чи правових актів інд ивідуальної дії), дій чи безді яльності; 2) спори з приводу пр ийняття громадян на публічну службу, її проходження, звіль нення з публічної служби; 3) сп ори між суб'єктами владних по вноважень з приводу реалізац ії їхньої компетенції у сфер і управління, у тому числі дел егованих повноважень; 4) спори , що виникають з приводу уклад ання, виконання, припинення, с касування чи визнання нечинн ими адміністративних догово рів; 5) спори за зверненням суб 'єкта владних повноважень у в ипадках, встановлених Консти туцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, по в'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Відповідно до ч.2 ст.50 КАС Ук раїни позивачами в адміністр ативній справі можуть бути і суб' єкти владних повноваже нь. Громадяни, іноземці чи осо би без громадянства, їх об' є днання, юридичні особи, які не є суб' єктами владних повно важень, можуть бути відповід ачами лише за адміністративн им позовом суб'єкта владних п овноважень: 1) про тимчасову за борону (зупинення) окремих ви дів або всієї діяльності об' єднання громадян; 2) про примус овий розпуск (ліквідацію) об' єднання громадян; 3) про примус ове видворення іноземця або особи без громадянства з Укр аїни; 4) про обмеження щодо реа лізації права на мирні зібра ння (збори, мітинги, походи, де монстрації тощо); 5) в інших вип адках, встановлених законом.
Вказані норми передбачают ь право суб' єкта владних по вноважень на звернення до су ду з позовом лише у випадках , чітко визначених законодавс твом.
Так, відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 с т.20 Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служби мають право у випад ках, встановлених законом, зв ертатися до суду щодо припин ення юридичної особи та підп риємницької діяльності фізи чної особи-підприємця про ви знання недійсними установчи х (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 статті 67 Податков ого кодексу України передбач ено право органів державної податкової служби звертатис я в установленому законом по рядку до суду про винесення с удового рішення щодо: припин ення юридичних осіб або підп риємницької діяльності фізи чних осіб-підприємців; відмі ни державної реєстрації прип инення юридичних осіб або пі дприємницької діяльності фі зичних осіб-підприємців; ска сування державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів.
Оскільки ні Податковим код ексом України, ні Законом Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” не передба чено право податкового орган у звертатися до суду із вимог ами про визнання протиправни м рішення власника юридичної особи про внесення змін до ус тановчих документів, суд заз начає, що позивачем обрано сп осіб захисту своїх прав, який не відповідає змісту прав ДП І в Богородчанському районі щодо визнання протиправним р ішення власника про внесення змін до установчих документ ів юридичної особи відповідн о до чинного законодавства. В ідтак, позов у цій частині поз овних вимог не підлягає задо воленню.
В той же час слід відмітити, що відповідно до п.12 постанов и Пленуму Верховного Суду Ук раїни “Про практику розгляду судами корпоративних спорів ” №13 від 24.10.2008 року до компетенці ї адміністративних судів як публічно-правові спори за зв ерненням суб' єкта владних п овноважень відповідно ст.17 КА С України відносяться спори про визнання недійсними уста новчих документів господарс ького товариства та припинен ня юридичної особи, які поруш уються за позовами органів Д ержавної податкової служби У країни та інших суб' єктів в ладних повноважень, що здійс нюють контроль за діяльністю товариства, а також органів, щ о здійснюють державну реєстр ацію юридичних осіб.
При цьому, суд зазначає, що о рган державної податкової сл ужби відповідно до п.67.2 ст.67 Под аткового кодексу України впр аві звернутися до суду про ви несення судового рішення щод о скасування державної реєст рації змін до установчих док ументів юридичної особи.
Скасування державної реєс трації змін до установчих до кументів юридичної особи зді йснюється в порядку, визначе ному ст.31 Закону України “Про державну реєстрацію юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців”, відповідно до якої у разі постановлення судово го рішення щодо скасування р ішення засновників (учасникі в) юридичної особи або уповно важеного ними органу про вне сення змін до установчих док ументів юридичної особи, або про визнання повністю або ча стково недійсними змін до ус тановчих документів юридичн ої особи суд у день набрання з аконної сили судовим рішення м надсилає його державному р еєстратору для внесення запи су про судове рішення щодо ск асування державної реєстрац ії змін до установчих докуме нтів юридичної особи.
Таким чином, оскільки відсу тні судові рішення про скасу вання рішення засновників (у часників) ТзОВ «Прайм-Роял Юк реін Корп»або уповноваженог о ними органу про внесення зм ін до установчих документів ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп », або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів Тз ОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп», т о немає правових підстав ска сувати записи про державну р еєстрацію змін за №1 269 105 0010 002407 та № 1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року.
В той же час суд зазначає, що записи про державну реєстра цію змін до відомостей про юр идичну особу - ТзОВ «Прайм-Роя л Юкреін Корп»за №1 269 107 0011 002407 від 28 .12.2010 року не відносяться до змі н, які пов' язані із змінами д о установчих документів. Нав едене підтверджується і сами ми записами та назвами реєст раційних дій - “Внесення змі н до відомостей про юридичну особу, що не пов' язані із змі нами в установчих документах ”(а.с.14).
Крім того, в контексті ст.29 За кону України “Про державну р еєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців”, до змін в установчих докумен тах юридичної особи відносят ься: зміни до статуту, які пов' язані із зменшенням статутно го капіталу (статутного або с кладеного капіталу) юридично ї особи; зміни до установчих д окументів, які пов'язані із зм іною складу засновників (уча сників) юридичної особи; змін и до установчих документів, я кі пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юрид ичної особи на підставі факт у смерті фізичної особи-засн овника (учасника) та відмови і нших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спад коємців) померлого до складу засновників; зміни до устано вчих документів, які пов'язан і із зміною найменування юри дичної особи; зміни до устано вчих документів, які пов'язан і із зміною мети установи.
У відповідності до ст.38 Зако ну України “Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців” від сутність юридичної особи за її місцезнаходженням є підст авою для звернення до суду що до припинення юридичної особ и.
Таким чином, не підлягають з адоволенню позовні вимоги ск асування записів про державн у реєстрацію змін до відомос тей про юридичну особу щодо з міни місцезнаходження ТзОВ " Прайм-Роял Юкреін Корп" за №1 26 9 105 0010 002407 та №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року .
Твердження представника п озивача про те, що документи д ля проведення записів про де ржавну реєстрацію змін до ві домостей про юридичну особу подано державному реєстрато ру неуповноваженою особою, т ак як директор товариства О СОБА_5 не міг видати довірен ості від 24.12.2010 року бо є громадя нином Росії і у період з 01.0 1.2010 року по 09.02.2011 рік не перетинав державного кордону України, суд вважає безпідставними, о скільки відсутність у відомч ій підсистемі інтегрованої і нформаційно-телекомунікаці йної системи щодо контролю о сіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають де ржавний кордон України даних про перетин кордону ОСОБА_ 5 не є беззаперечним доказо м відсутності ОСОБА_5 24.12.2010 р оку в Україні. Інших доказів в обгрунтування зазначеного т вердження суду не наведено т а не надано.
Оскільки відсутні підстав и для скасування державної р еєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп" , то не підлягають задоволенн ю і позовні вимоги про зобов' язання державного реєстрато ра Богородчанської районної державної адміністрації вне сти запис про судове рішення щодо скасування державної р еєстрації змін до установчих документів ТзОВ "Прайм-Роял Ю креін Корп", що не пов»язані із змінами в установчих докуме нтах та у зв”язку з цим зняти з обліку.
За змістом ст.19 Конституці ї України органи державної в лади та органи місцевого са моврядування, їх посадові ос оби зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, що передбачені К онституцією та законами Укра їни.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о-правових відносин від пору шень з боку органів державно ї влади, органів місцевого са моврядування, їхніх посадови х та службових осіб, інших суб ' єктів при здійсненні ними владних управлінських функц ій на основі законодавства, в тому числі на виконання деле гованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.
Відповідно до ст.9 КАС Украї ни суд при вирішенні справи к ерується принципом законнос ті, відповідно до якого суд ви рішує справи на підставі Кон ституції та законів України, а також міжнародних договор ів, згода на обов' язковість яких надана Верховною Радою України.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС Украї ни у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважен ь, а відповідачем-фізична чи ю ридична особа, судові витрат и, здійснені позивачем, з відп овідача не стягуються.
За таких обставин, суд дійшо в висновку, що в задоволенні п озову слід відмовити.
На підставі ст. 124 Конституці ї України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отриманн я копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили в порядку та строки, вст ановлені статтею 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.
Суддя Біньковська Н.В.
Постанова складена в пов ному обсязі 27.05.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2011 |
Оприлюднено | 02.08.2011 |
Номер документу | 17296187 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні