ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 червня 2012 р. Справа № 50321/11
Колегія суддів Львівського апеляційного адміністративного суду в складі:
головуючого судді: Улицького В.З.,
суддів: Матковської З.М., Каралюса В.М.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Львові апеляційну скаргу ДПІ у Богородчанському районі Івано-Франківської області на постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.03.2011 року у справі за позовом ДПІ у Богородчанському районі Івано-Франківської області до ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп», третя особа: державний реєстратор Богородчанської РДА про визнання протиправним рішення, скасування запису про державну реєстрацію змін, зобов'язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И Л А :
У березні 2011 року ДПІ у Богородчанському районі Івано-Франківської області звернулася з позовом до ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп», третя особа: державний реєстратор Богородчанської РДА про визнання протиправним рішення, скасування запису про державну реєстрацію змін, зобов'язання вчинити дії.
Позивач вказував, що ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» зареєстровано виконавчим комітетом Донецької міської ради, товариству присвоєно ідентифікаційний код 31770620.
Згідно запису №12-13 Довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» змінило своє місцезнаходження з Донецької області, м. Костянтинівка, вул.. Московська,8 на Івано-Франківська область, Богородчанський район, смт. Богородчани, вул. Шевченка, 54.
Працівниками ГВПМ ДПІ в м. Івано-Франківську здійснено виїзд за юридичною адресою Товариства та встановлено його відсутність за місцезнаходженням, в результаті чого складено довідку.
Вважаючи, що ініційоване ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців недостовірних відомостей про місцезнаходження юридичної особи позбавляють органи державної податкової служби можливості здійснювати контроль за його господарською діяльністю, позивач звернувся до суду та просив: визнати протиправним рішення ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» про зміну місцезнаходження товариства; скасувати запис про державну реєстрацію внесення змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» від 28.12.2010 року №1 269 105 0010 002407; скасувати запис про державну реєстрацію внесених змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп», що не пов'язані зі змінами в установчих документах від 28.12.2010 року №1 269 107 0011 002407; зобов'язати державного реєстратора Богоридчанської РДА внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп» що не пов'язані зі змінами в установчих документах, зняти з обліку.
Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.05.2011 року у задоволенні позову відмовлено.
Постанову суду оскаржив позивач. Вважає, що постанова є безпідставною і необґрунтованою, прийнята з порушенням норм матеріального права і процесуального права та підлягає скасуванню з підстав викладених в апеляційній скарзі. Просить скасувати оскаржувану постанову, та прийняти нову, якою позов задоволити.
Заслухавши доповідача, перевіривши матеріали справи, колегія судді приходить до висновку, що апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення з наступних підстав.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що згідно з протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Україна» від 24.12.2010 року №24/12-3 вирішено, крім іншого, змінити місцезнаходження товариства, зареєстрованого за адресою: Донецька область, м.Костантинівка, вул.Московська,8 на адресу Івано-Франківська область, Богородчанський район, смт.Богородчани, вул.. Шевченка, 54 та змінити найменування ТОВ «Україна» на ТОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп».
28.12.2010 року уповноваженою особою товариства ОСОБА_1 державному реєстратору виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Донецької області подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах. Того ж дня уповноважена особа відповідача з вказаного вище приводу також одночасно подала документи для проведення реєстраційної дії щодо змін до установчих документів юридичної особи.
Держаним реєстратором виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Донецької області на підставі поданих документів здійснено запис про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи за № 12691050010002407 від 28.12.2010 року і запис про внесення змін про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах за №12691070011002407 від 28.12.2010 року та зазначено нове місцезнаходження юридичної особи - Івано-Франківська область, Богородчанський район, смт. Богородчани, вул.. Шевченка, 54.
У зв'язку із зміною місцезнаходження відповідача дане товариство знято з обліку, а реєстраційну справу передано по територіальності державному реєстратору Богородчанської районної державної адміністрації.
Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
З частини 1 статті 17 Закону вбачається, що відомості про юридичну особу включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.
Відповідно до частини 2 статті 17 Закону в Єдиному державному реєстрі містяться відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.
Стаття 14 Закону регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме - передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, якщо нове місцезнаходження юридичної особи розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.
Частиною 1 статті 19 Закону передбачено, що у разі якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами, що вносяться до установчих документів юридичної особи, або не підлягає державній реєстрації, особа, уповноважена діяти від імені юридичної особи, подає державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі.
Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Відповідно до пункту 13 статті 19 Закону державний реєстратор залишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому частиною сьомою цієї статті.
Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.
З пунктів 12.4 та 12.5 Порядку обліку платників податків і зборів вбачається, що до кожного платника податків, щодо якого виявлена відсутність його за місцезнаходженням (місцем проживання) та не з'ясоване його фактичне місцезнаходження (місце проживання), підрозділ органу державної служби, який з'ясував зазначений факт, готує та передає підрозділам податкової міліції запит на встановлення місцезнаходження платника податків. До Єдиного банку даних юридичних осіб та Реєстру самозайнятих осіб відносяться дані про подання запиту. Якщо за результатами заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження юридичної особи підрозділами податкової міліції буде підтверджено відсутність такої особи за місцезнаходженням або встановлено, що фактичне місцезнаходження юридичної особи не відповідає зареєстрованому місцезнаходженню, керівник (заступник керівника) органу державної податкової служби приймає рішення про направлення до відповідного державного реєстратора повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням за формою №18ОПП для вжиття заходів, передбачених частиною 8 статті 19 Закону.
В лютому 2011 року працівниками ГВПМ ДПІ в м. Івано-Франківську в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою відповідача - Івано-Франківська область, смт. Богородчани, вул.. Шевченка, 54 та встановлено відсутність товариства за місцезнаходженням, в результаті чого складено довідку № 2/26-33 від 02.02.2011 року.
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням направлено державному реєстратору Богородчанської районної державної адміністрації, який 10.02.2011 року вчинив запис в ЄДР за №11041430012000638 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Суд звертає увагу на те, що підстави для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, визначені частиною 2 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». Такими підставами є: визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути; провадження нею діяльності, що суперечить установчим документам, або такої, що заборонена законом; невідповідність мінімального розміру статутного фонду юридичної особи вимогам закону; неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону; наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.
У реєстратора відсутні повноваження щодо перевірки зазначеного у реєстраційній картці та статуті місцезнаходження юридичної особи дійсній адресі органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені та на момент проведення реєстраційних дій відповідач не мав відомостей, на підставі яких можна було дійти висновку про недостовірність запису про адресу ТзОВ «Прайм-Роял Юкрейн Корп».
Частиною 4 статті 89 Цивільного кодексу України передбачено, що до Єдиного державного реєстру вносяться відомості про організаційно-правову форму юридичної особи, її найменування, місцезнаходження, органи управління, філії та представництва, мету установи, а також інші відомості, встановлені законом.
Згідно з частиною 3 статті 8 Закону встановлено, що установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Відповідно до ч.1 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв"язку з здійсненням суб"єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв"язку з публічним формуванням суб"єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно із ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Відповідно до ч.2 ст.50 КАС України позивачами в адміністративній справі можуть бути і суб'єкти владних повноважень. Громадяни, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є субєктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця або особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.
Вказані норми передбачають право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду з позовом лише у випадках , чітко визначених законодавством.
Так, відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звертатися в установленому законом порядку до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Оскільки ні Податковим кодексом України, ні Законом України «Про державну податкову службу в Україні» не передбачено право податкового органу звертатися до суду із вимогами про визнання протиправним рішення власника юридичної особи про внесення змін до установчих документів, суд зазначає, що позивачем обрано спосіб захисту своїх прав, який не відповідає змісту прав ДПІ щодо визнання протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів юридичної особи відповідно до чинного законодавства.
Позивач не надав суду жодних доказів того, що проведені відповідачами реєстраційні записи містять недостовірну інформацію, оскільки сам факт складання повідомлення позивачем про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може розцінюватися, як недостовірна інформація, оскільки дане повідомлення є складовою частиною для вчинення дій державним реєстратором щодо внесення запису в ЄДРПОУ про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням.
Разом з цим, позивачем доказів про визнання недійсними змін до установчих документів товариства вирішених в порядку господарського судочинства не представлено.
Таким чином, записи про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп»за №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року не відносяться до змін, які пов'язані із змінами до установчих документів. Наведене підтверджується і самими записами та назвами реєстраційних дій «Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документах».
Оцінивши зібрані докази у сукупності, судова колегія приходить до переконання, що подані до реєстрації у Єдиному державному реєстрі відомості щодо зміни місцезнаходження товариства відповідали вимогам чинного законодавства щодо їх достовірності.
З огляду на викладене, суд першої інстанції прийшов до вірного висновку про безпідставність позовних вимог, правильно і повно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків рішення суду, а тому підстав для скасування постанови колегія суддів не вбачає.
Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, колегія суддів -
у х в а л и л а :
Апеляційну скаргу ДПІ у Богородчанському районі Івано-Франківської області залишити без задоволення, а постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 24.03.2011 року у справі №2а-935/11/0970 - без змін.
На ухвалу протягом двадцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
Головуючий: В. Улицький
Судді: В. Каралюс
З. Матковська
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.06.2012 |
Оприлюднено | 22.06.2012 |
Номер документу | 24785930 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Улицький В.З.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні