ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" травня 2011 р. Справа № 2a-935/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Біньковській Н.В.
при секретарі судового засідання Скорої Н.Д.
за участю:
представника позивача -ОСОБА_1
представника третьої особи -ОСОБА_2
третьої особи -ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в Богородчанському районі Івано-Франківської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Богородчанська районна державна адміністрація до Товариства з обмеженою відповідальністю "Прайм-Роял Юкреін Корп", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - державний реєстратор Богородчанської районної державної адміністрації, про визнання протиправним рішення, скасування записів про державну реєстрацію змін №1 269 105 0010 002407 та №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року, зобов'язання вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспекція в Богородчанському районі Івано-Франківської області звернулася з адміністративним позовом до ТОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп" про визнання протиправним рішення ТОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп" про зміну місцезнаходження товариства, скасування записів про державну реєстрацію змін №1 269 105 0010 002407, №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року та зобов'язання державного реєстратора Богородчанської районної державної адміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін та зняти з обліку.
Позов мотивований тим, що подані відповідачем відомості щодо місцезнаходження юридичної особи є неправдивими, вчинені без наміру створити будь-які законні правові наслідки, оскільки згідно довідки ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківську від 02.02.2011 року підприємство не знаходиться за адресою реєстрації, натомість за цією адресою знаходиться ряд суб»єктів підприємницької діяльності та Богородчанський РЕМ, котрі не укладали з відповідачем договори оренди приміщень. А тому внесені державним реєстратором у звВ»язку з цим зміни до Єдиного державного реєстру підлягають скасуванню.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі з підстав наведених у позовній заяві.
Відповідач у судове засідання не з»явився повторно, хоча у відповідності до вимог ч.4 ст.33, ч.11 ст.35 КАС України про дату час та місце судового розгляду повідомлений належним чином.
Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Богородчанської районної державної адміністрації, в судовому засіданні позов підтримав.
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору -державний реєстратор Богородчанської районної державної адміністрації, в судовому засіданні проти позову не заперечив.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, представників третіх осіб на стороні позивача, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, дослідивши та оцінивши подані докази, суд прийшов до висновку, що в задоволенні позову слід відмовити з наступних підстав.
Судом встановлено, що згідно з протоколом загальних зборів учасників ТОВ «Україна»від 24.12.2010 року №24/12-3 вирішено, крім іншого, змінити місцезнаходження товариства, зареєстрованого за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_1 на адресу -Івано-Франківська область, Богородчанський район, смт.Богородчани, вул Шевченка, 54 та змінити найменування ТОВ «Україна»на ТОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп".
28.12.2010 року уповноваженою особою товариства ОСОБА_4 державному реєстратору виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Донецької області подано документи для проведення реєстраційної дії щодо внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов»язані із змінами в установчих документах. Того ж дня уповноважена особа відповідача з вказаного вище приводу також одночасно подала документи для проведення реєстраційної дії щодо змін до установчих документів юридичної особи.
Держаним реєстратором виконавчого комітету Костянтинівської міської ради Донецької області на підставі поданих документів здійснено запис про державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи за № 12691050010002407 від 28.12.2010 року і запис про внесення змін про юридичну особу, що не пов»язані із змінами в установчих документах за №12691070011002407 від 28.12.2010 року та зазначено нове місцезнаходження юридичної особи - Івано-Франківська область, Богородчанський район, смт.Богородчани, вул Шевченка, 54.
У зв»язку із зміною місцезнаходження відповідача дане товариство знято з обліку, а реєстраційну справу передано по територіальності державному реєстратору Богородчанської районної державної адміністрації.
В лютому 2011 року працівниками ГВПМ ДПІ в м.Івано-Франківську в порядку здійснення заходів щодо встановлення фактичного місцезнаходження платника податків здійснено виїзд за юридичною адресою відповідача - Івано-Франківська область, смт.Богородчани, вул Шевченка, 54 та встановлено відсутність товариства за місцезнаходженням, в результаті чого складено довідку № 2/26-33 від 02.02.2011 року.
Повідомлення про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням направлено державному реєстратору Богородчанської районної державної адміністрації, який 10.02.2011 року вчинив запис в ЄДР за №11041430012000638 про внесення інформації щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.
Відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, а також фізичних осіб -підприємців регулює спеціальний нормативно-правовий акт - Закон України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємцівВ» N 755-IV від 15.05.2003р.
Відповідно до вимог статті 3 даного Закону його дія поширюється на державну реєстрацію всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, а також фізичних осіб - підприємців.
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців -це засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру (ч.1 ст.4 Закону).
Державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців проводиться державним реєстратором виключно у виконавчому комітеті міської ради міста обласного значення або у районній, районній у містах Києві та Севастополі державній адміністрації за місцезнаходженням юридичної особи або за місцем проживання фізичної особи -підприємця (ст.5 Закону).
Відповідно до вимог ст.8 зазначеного Закону установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.
Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з Єдиного державного реєстру (ст. 16 Закону).
Відомості про юридичну особу або фізичну особу-підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України. В Єдиному державному реєстрі містяться, зокрема, і відомості щодо місцезнаходження юридичної особи (ст.17 Закону).
Стосовно позовної вимоги про скасування рішення власника ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп», оформленого протоколом загальних зборів за №24/12-3 від 24.12.2010 року, яким вирішено змінити місцезнаходження товариства, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв"язку з здійсненням суб"єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв"язку з публічним формуванням суб"єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.
Згідно із ч.2 ст.17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема: 1) спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи правових актів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності; 2) спори з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби; 3) спори між суб'єктами владних повноважень з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень; 4) спори, що виникають з приводу укладання, виконання, припинення, скасування чи визнання нечинними адміністративних договорів; 5) спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених Конституцією та законами України; 6) спори щодо правовідносин, пов'язаних з виборчим процесом чи процесом референдуму.
Відповідно до ч.2 ст.50 КАС України позивачами в адміністративній справі можуть бути і суб'єкти владних повноважень. Громадяни, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднання, юридичні особи, які не є суб'єктами владних повноважень, можуть бути відповідачами лише за адміністративним позовом суб'єкта владних повноважень: 1) про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; 2) про примусовий розпуск (ліквідацію) об'єднання громадян; 3) про примусове видворення іноземця або особи без громадянства з України; 4) про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання (збори, мітинги, походи, демонстрації тощо); 5) в інших випадках, встановлених законом.
Вказані норми передбачають право суб'єкта владних повноважень на звернення до суду з позовом лише у випадках , чітко визначених законодавством.
Так, відповідно до п.п.20.1.12 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право у випадках, встановлених законом, звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право органів державної податкової служби звертатися в установленому законом порядку до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб-підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Оскільки ні Податковим кодексом України, ні Законом України В«Про державну податкову службу в УкраїніВ» не передбачено право податкового органу звертатися до суду із вимогами про визнання протиправним рішення власника юридичної особи про внесення змін до установчих документів, суд зазначає, що позивачем обрано спосіб захисту своїх прав, який не відповідає змісту прав ДПІ в Богородчанському районі щодо визнання протиправним рішення власника про внесення змін до установчих документів юридичної особи відповідно до чинного законодавства. Відтак, позов у цій частині позовних вимог не підлягає задоволенню.
В той же час слід відмітити, що відповідно до п.12 постанови Пленуму Верховного Суду України В«Про практику розгляду судами корпоративних спорівВ» №13 від 24.10.2008 року до компетенції адміністративних судів як публічно-правові спори за зверненням суб'єкта владних повноважень відповідно ст.17 КАС України відносяться спори про визнання недійсними установчих документів господарського товариства та припинення юридичної особи, які порушуються за позовами органів Державної податкової служби України та інших суб'єктів владних повноважень, що здійснюють контроль за діяльністю товариства, а також органів, що здійснюють державну реєстрацію юридичних осіб.
При цьому, суд зазначає, що орган державної податкової служби відповідно до п.67.2 ст.67 Податкового кодексу України вправі звернутися до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи здійснюється в порядку, визначеному ст.31 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» , відповідно до якої у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Таким чином, оскільки відсутні судові рішення про скасування рішення засновників (учасників) ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп»або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп», або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп», то немає правових підстав скасувати записи про державну реєстрацію змін за №1 269 105 0010 002407 та №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року.
В той же час суд зазначає, що записи про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу - ТзОВ «Прайм-Роял Юкреін Корп»за №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року не відносяться до змін, які пов'язані із змінами до установчих документів. Наведене підтверджується і самими записами та назвами реєстраційних дій -В«Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов'язані із змінами в установчих документахВ» (а.с.14).
Крім того, в контексті ст.29 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» , до змін в установчих документах юридичної особи відносяться: зміни до статуту, які пов'язані із зменшенням статутного капіталу (статутного або складеного капіталу) юридичної особи; зміни до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи; зміни до установчих документів, які пов'язані із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи на підставі факту смерті фізичної особи-засновника (учасника) та відмови інших засновників (учасників) у прийнятті спадкоємця (спадкоємців) померлого до складу засновників; зміни до установчих документів, які пов'язані із зміною найменування юридичної особи; зміни до установчих документів, які пов'язані із зміною мети установи.
У відповідності до ст.38 Закону України В«Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівВ» відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням є підставою для звернення до суду щодо припинення юридичної особи.
Таким чином, не підлягають задоволенню позовні вимоги скасування записів про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу щодо зміни місцезнаходження ТзОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп" за №1 269 105 0010 002407 та №1 269 107 0011 002407 від 28.12.2010 року .
Твердження представника позивача про те, що документи для проведення записів про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу подано державному реєстратору неуповноваженою особою, так як директор товариства ОСОБА_5 не міг видати довіреності від 24.12.2010 року бо є громадянином ОСОБА_6 і у період з 01.01.2010 року по 09.02.2011 рік не перетинав державного кордону України, суд вважає безпідставними, оскільки відсутність у відомчій підсистемі інтегрованої інформаційно-телекомунікаційної системи щодо контролю осіб, транспортних засобів та вантажів, які перетинають державний кордон України даних про перетин кордону ОСОБА_5 не є беззаперечним доказом відсутності ОСОБА_5 24.12.2010 року в Україні. Інших доказів в обгрунтування зазначеного твердження суду не наведено та не надано.
Оскільки відсутні підстави для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи - ТзОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп", то не підлягають задоволенню і позовні вимоги про зобов'язання державного реєстратора Богородчанської районної державної адміністрації внести запис про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів ТзОВ "Прайм-Роял Юкреін Корп", що не пов»язані із змінами в установчих документах та у звВ»язку з цим зняти з обліку.
За змістом ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.
Відповідно до ст.9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи на підставі Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Стосовно судових витрат, то відповідно до ч.4 ст.94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем-фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
За таких обставин, суд дійшов висновку, що в задоволенні позову слід відмовити.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 2, 8-14, 86, 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки, встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Біньковська Н.В.
Постанова складена в повному обсязі 27.05.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.05.2011 |
Оприлюднено | 03.12.2015 |
Номер документу | 53858256 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Біньковська Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні