ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025,
м. Київ, вул. Десятинна, 4/6
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К
Р А Ї Н И
місто
Київ
18 год. 35 хв.
02.04.2008 р.
№ 3/571
ОСОБА_1
Окружний
адміністративний суд міста Києва у складі судді Блажівської Н. Є. при секретарі
судового засідання Серпутько Т. С.
за
участю представників сторін:
від
позивача: ОСОБА_1
(паспорт НОМЕР_1 від 5 вересня 1998 року), ОСОБА_2 (довіреність б/н від 2 березня 2008 року)
від
відповідача: Вуйко
О. Г. (довіреність № 346/02-17 від 1
березня 2008 року)
За
результатами розгляду у відкритому судовому засіданні адміністративної справи
За
позовом
ОСОБА_1
(надалі -Позивач)
до
Відділу реєстрації актів цивільного стану
Подільського районного управління юстиції міста Києва (надалі - Відповідач)
про
зобов'язання видати дублікат свідоцтва про
смерть
У
судовому засіданні 2 квітня 2008 року відповідно до пункту 3 статті 160 Кодексу
адміністративного судочинства України проголошено вступну та резолютивну
частину Постанови.
В С Т А Н О В И В
ОСОБА_1
звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Відділу
реєстрації актів цивільного стану Подільського районного управління юстиції
міста Києва про зобов'язання видати дублікат свідоцтва про смерть покійного
двоюрідного дідуся ОСОБА_3.
Позовні
вимоги мотивовані тим, що ОСОБА_1 звернулась до Відділу реєстрації актів
цивільного стану Подільського районного управління юстиції міста Києва з
проханням видати дублікат свідоцтва про смерть двоюрідного дідуся ОСОБА_3
ІНФОРМАЦІЯ_1, який помер ІНФОРМАЦІЯ_2, але їй відмовили в наданні вказаного
свідоцтва. Позивач не погоджується з таким рішенням, зазначаючи, що вказаний
дублікат свідоцтва про смерть їй потрібен для того, щоб в майбутньому її
поховали на кладовищі біля рідних.
Позивач
просить суд задовольнити позовні вимоги та зобов'язати Відповідача видати
дублікат свідоцтва про смерть за актовим записом № 1079 від 25 жовтня 1964
року.
Представник
Відповідача проти позову заперечив та зазначив, що чинним законодавством не
передбачено видачі повторних свдоцтв. За заявами громадян їм може бути видана
довідка про проведену реєстрацію за формою та у порядку, встановленими
Міністерством юстиції України.
В
обґрунтування своїх заперечень представник Відповідача вказує на те, що 14
листопада 2006 року на звернення ОСОБА_1, яке надійшло безпосередньо до відділу
реєстрації актів цивільного стану Подільського районного управління юстиції в
місті Києві, їй була видана довідка про смерть її двоюрідного дідуся ОСОБА_3, з
урахуванням рішення Дніпровського районного суду міста Києва від 17 жовтня 2006
року про встановлення факту родинних відносин.
Розглянувши
надані сторонами докази, заслухавши пояснення Позивача, її представника та
представника Відповідача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини,
на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають
юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить
до наступних висновків:
Спірні
правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України «Про органи
реєстрації актів громадянського стану», Правилами реєстрації актів цивільного
стану, затверджені Наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року
№ 52/5, Положенням про районні, районні у містах, міські (міст обласного
значення), міськрайонні управління юстиції затвердженого Наказом Міністерства
юстиції України № 47/5 від 14 лютого 2007 року.
Згідно
із статтею 22 Закону України «Про органи реєстрації актів громадянського
стану»повторне свідоцтво видається
відділами реєстрації актів громадянського стану районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), обласних,
Київського та Севастопольського міських управлінь юстиції
та Головного управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці
Крим, а також консульськими установами та
дипломатичними представництвами
України на підставі запису акта громадянського
стану за заявами громадян, щодо яких складено запис.
Повторне свідоцтво про народження може
бути видане також батькам, опікуну, піклувальнику,
представникові дитячого (навчального) закладу, в якому перебуває дитина, і
органу опіки та піклування. Повторне свідоцтво про смерть видається другому з
подружжя та близьким родичам померлого на підставі їх заяви.
Відповідно
до пункту 7.5 Правил реєстрації актів цивільного стану повторні свідоцтва про
смерть видаються родичам померлої особи (його дітям, у тому числі й
усиновленим, другому з подружжя, братам і сестрам померлого, онукам, діду і
бабі померлого як з боку батька, так і з боку матері) або особі, яка є
спадкоємцем, якщо родинні стосунки або право на спадщину підтверджуються
документально, про що зазначається в заяві про видачу зазначеного свідоцтва.
Суд
звертає увагу на те, що усі рішення суб'єкта владних повноважень мають
підзаконний характер, тобто повинні бути прийняті на підставі, в межах
повноважень та у спосіб, що визначені законом.
Відповідно
до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого
самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у
спосіб, що передбачені Конституцією та
законами України.
Виходячи
з положень Кодексу адміністративного судочинства України, під діями суб'єкта
владних повноважень необхідно розуміти, активну поведінку, яка може мати вплив
на права, свободи та інтереси фізичних осіб.
Відповідно
до положень частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України
України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів
владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені)
вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією
та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це
повноваження надано; обгрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають
значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено);
добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом,
запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням
необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод
та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з
урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто
протягом розумного строку.
Як
випливає з пояснень сторін та підтверджується матеріалами справи, Відповідачу,
з урахуванням вимог чинного законодавства було видано довідку про смерть
двоюрідного дідуся Позивача -ОСОБА_3. Суд вважає за необхідне зазначити, що
видача повторного свідоцтва здійснюється на підставі заяви другого з подружжя
або близького родича померлого відповідно пункту 7.5 Правил реєстрації актів
цивільного стану повторні свідоцтва про смерть видаються родичам померлої особи
(його дітям, у тому числі й усиновленим, другому з подружжя, братам і сестрам померлого,
онукам, діду і бабі померлого як з боку батька, так і з боку матері) або особі,
яка є спадкоємцем, якщо родинні стосунки або право на спадщину підтверджуються
документально, про що зазначається в заяві про видачу зазначеного свідоцтва.
Рішенням
Дніпровського районного суду міста Києва встановлено факт, що ОСОБА_4 є
двоюрідним дідусем (братом дідуся) ОСОБА_1. Таким чином, з урахуванням
вищевикладеного, суд приходить до висновку, що Відповідач діяв правомірно
видаючи Позивачу довідку про смерть її двоюрідного дідуся ОСОБА_3 та
відмовляючи у видачі повторного свідоцтва про смерть.
Як
було встановлено в судовому засіданні свідоцтво про смерть необхідне Позивачу
для пред'явлення ритуальній службі СКП «Спец комбінат ПКПО»з метою піхоронення.
Суд
також вказує на те, що з урахуванням принципу пропорційності, розсудливості
таобгрунтованості, Позивача не було позбавлено права підхоронення як такого,
оскільки ОСОБА_1 має право бути похоронена до своїх близьких родичів.
Відповідно
до вимог статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Виходячи
з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного
законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що викладені в
позовній заяві покликання Позивача є недоведеними, а тому в задоволенні
позовних вимог слід відмовити.
На
підставі вищевикладеного, керуючись статтями 71 та 158-163 Кодексу
адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста
Києва, -
П О С Т А Н О В И В
У
задоволенні позовних вимог - відмовити повністю.
Постанова
відповідно до частини 1 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства
України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне
оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.
Постанова
може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її
складення в повному обсязі за правилами, встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства
України, шляхом подання через суд першої інстанції заяви про апеляційне
оскарження з наступним поданням протягом двадцяти днів апеляційної скарги.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне
оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про
апеляційне оскарження.
Суддя
Н. Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.04.2008 |
Оприлюднено | 24.06.2008 |
Номер документу | 1741648 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні