Рішення
від 18.06.2008 по справі 8/13
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

8/13

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул.Шевченка 16, м.Івано-Франківськ, 76000, тел. 2-57-62

 

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

  

18 червня 2008 р.   Справа № 8/13   

Господарський суд Івано-Франківської області у складі:

Судді Шіляк Марини Анатоліївни

При секретарі Феденько Наталії Михайлівні

розглянувши матеріали справи

за позовом: Івано-Франківського обласного колективного підприємства "Медтехніка"  вул. Хмельницького, 90а, м. Івано-Франківськ, 76000

до відповідача-1:  Івано-Франківської міської ради  вул. Грушевського, 21, м. Івано-Франківськ, 76000

до відповідача-2:  Фонду комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська  вул.Курбаса, 2, м. Івано-Франківськ, 76000

про визнання права Івано-Франківськогообласного колективного підприємства "Медтехніка" на приватизацію орендованих нежитлових приміщень площею 179,2кв. м. розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського, 19 в м. Івано- Франківську шляхом викупу орендарем.

За участі представників:

Від позивача: Попадинець Л.П., - представник;

Від відповідача 1: Буджак В.М., (довіреність №1059/05-17/07в від 18.07.06) головний спеціаліст юридичного відділу виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради;

Від відповідача 2: Чупірчук Б.В., (довіреність №ФКВ-05/7 від 03.01.08) головний спеціаліст-юрист;

В судовому засіданні 12.06.08 оголошувалась перерва до 18.06.08

ВСТАНОВИВ: Івано-Франківське обласне КП «Медтехніка»звернулось з позовом до Фонду комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська, Івано-Франківської міської ради про визнання права на приватизацію орендованих нежитлових приміщень, площею 179,2 кв.м., розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського, 19 в м. Івано-Франківську, шляхом викупу орендарем; включення вказаних приміщень Фондом комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем; затвердження Івано-Франківською міською радою даного переліку.

З врахуванням заяви позивача про зміну (доповнення) підстав позову від 13.05.2008р., заявлені позовні вимоги мотивуються тим, що Івано-Франківське обласне КП «Медтехніка», як правонаступник товариства покупців Івано-Франківського обласного підприємства «Медтехніка», згідно договору купівлі-продажу  державного майна від 31.05.1994р. придбало майно цілісного майнового комплексу даного підприємства, яке включало всі його фінансові активи і пасиви, основні засоби, запаси і витрати та інше майно згідно з актом інвентаризації. Зокрема, було придбано майно магазину «Оптика»по вул. Вітовського, 19, що підтверджується випискою із зведеної відомості по інвентаризації основних засобів. Приміщення вказаного магазину, яке використовується підприємством безперервно з 1945 року, знаходиться  в користуванні на підставі договору оренди.

З посиланням на п.49 Закону України «Про Державну програму приватизації на 2000-2002 роки»позивач вважає, що має право на приватизацію будівлі шляхом викупу, як покупець, який став власником об'єкта приватизації групи «А»і не скористався на момент приватизації об'єкта правом викупу будівлі (споруди, приміщення).

Івано-Франківське обласне КП «Медтехніка»вважає, що відмова включення вказаного приміщення в перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем, з підстав належності об'єкта до пам'яток культурної спадщини, є неправомірною, оскільки відповідно до ч.6 ст.1 Закону України «Про охорону культурної спадщини»відповідачами не представлено доказів занесення об'єкту до Державного реєстру нерухомих пам'яток України, не складена облікова документація, як це передбачено п.2, п.3  «Порядку визначення категорій пам'яток для занесення об'єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам'яток України», затвердженого постановою КМУ від 27.12.2001р. №1760, відсутнє свідоцтво про реєстрацію об'єкта культурної спадщини як пам'ятки, що визначено ч.3 ст.14 Закону України «Про охорону культурної спадщини». Крім того, вказує на відсутність будь-яких затвержень щодо належності приміщень до пам'яток культурної спадщини в договорах оренди.

Також позивач зазначає, що Закон України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»не може бути підставою для відмови в приватизації, оскільки згідно п.2.ст.2 Прикінцевих положень цього Закону, Верховна Рада України повинна була затвердити перелік об'єктів, які не підлягають приватизації за подання Кабінету Міністрів України на протязі шести місяців з дня набрання чинності даним Законом, тобто з 23.02.2005р., і на даний час такий перелік відсутній.

Фонд комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська позов не визнав і вказав, що згідно Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини»заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлгяають приватизації.  А спірний об'єкт розпорядженням обласного виконавчого комітету №238 від 26.05.1981 р. віднесено до пам'яток архітектури і внесено до Реєстру пам'яток місцевого значення під №412-М. Зазначає, що за змістом п.3 розділу Х «Прикінцеві положення»Закону України «Про охорону культурної спадщини»об'єкти, включені до списків (переліків) пам'яток  історії та культури відповідно до Закону Української РСР «Про охорону та використання пам'яток історії та культури»визнаються пам'ятками відповідно до цього Закону. Вважає, що позивачем не надано доказів на підтвердження права на викуп нежитлових приміщень в межах тієї площі, яку займав об'єкт приватизації групи А, викуплений підприємством. Посилаючись на зміст п.1.1. договору купівлі-продажу державного майна від 31.05.1994р., вказує на те, що позивач купив державне майно цілісного майнового комплексу підприємства «Медтехніка», який знаходиться за адресою м. Івано-Франківськ, вул. В.Стуса,23, а тому позивач може претендувати на викуп нежитлових приміщень за даною адресою.

Івано-Франківська міська рада позов не визнала, оскільки відповідно до ч.5 ст.7 Закону України “Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)” відмова у приватизації можлива у випадках, якщо є законодавчо встановлене обмеження щодо приватизації. Вказує на те, що зазначені приміщення розташовані в будівлі, що є пам'яткою архітектури відповідно до розпорядження Івано-Франківської обласної ради  від 25.05.1981 р. №238-р, а Законом України “Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини” заборонено приватизацію пам'яток культурної спадщини до затвердження Верховною Радою України переліку пам'яток культурної спадщини, які не підлягають приватизації. Зазначає, що згідно ч.1 вказаного Закону така заборона встановлена до затвердження Верховною Радою України такого переліку, а  встановлений у ч.2 ст.2 цього ж Закону шестимісячний  термін стосується обов'язку Кабінету Міністрів України подати на розгляд Верховної Ради України проекту відповідного закону. Також вважає, що позивачем не надано доказів викупу цілісного майнового комплексу, зокрема, майна магазину “Оптика” по вул. Вітовського,19, і що подані документи свідчать про викуп позивачем цілісного майнового комплексу по вул.Стуса,23 в м.Івано-Франківську.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши зібрані по справі докази, суд встановив наступне.

Згідно договору купівлі-продажу державного майна від 31.05.1994р., укладеному з регіональним відділенням Фонду державного майна України по Івано-Франківській області, товариство покупців Івано-Франківського обласного орендного підприємства “Медтехніка” купило державне майно цілісного майнового комплексу підприємства “Медтехніка”. Як передбачено п.1.1., п.1.3. цього договору майно підприємства включає в себе всі його фінансові активи й пасиви, основні засоби, запаси і затрати та інше майно згідно з актом інвентаризації, який додається до цього договору. Виписка із зведеної відомості по інвентаризації основних засобів по магазину “Оптика” по вул. Вітовського,19 станом на 01.12.1993 року свідчить про те, що майно даного магазину входило до майна цілісного майнового комплексу підприємства “Медтехніка”.

Відповідно до п.1.3. згаданого договору купівлі-продажу вартість цілісного майнового комплексу згідно акту оцінки, затвердженого наказом регіонального відділення ФДМУ від 01.04.1994р., становила 2689745крб. Даний акт оцінки вартості майна орендного підприємства складений за результатами інвентаризації його майна,  які затверджені протоколом засідання інвентаризаційної комісії від 20.12.1993р. за №2. Оскільки майно магазину “Оптика” відображене в акті інвентаризації, то воно було  включено  в акт оцінки і його вартість входила в ціну продажу об'єкта.

Передача державного майна Івано-Франківського обласного орендного підприємства “Медтехніка” за договором купівлі-продажу від 31.05.1994р. здійснена за актом приймання-передачі від 21.07.1994р.

Посилання відповідачів на те, що за вказаним договором було викуплено тільки майно підприємства, що знаходиться за адресою вул. Стуса,23 в м. Івано-Франківську, спростовується вищевказаними документами, а також листом регіонального відділення Фонду державного майна України по Івано-Франківській області №05/2328 від 26.07.2001р., згідно якого до цілісного майнового комплексу підприємства, проданого за договором купівлі-продажу державного майна від 31.05.1994р., входило майно магазинів, виробничих приміщень, незавершене будівництво, які розташовані за різними адресами в м. Івано-Франківську. Зазначена в даному договорі  адреса покупця є юридичною адресою підприємства.

Як передбачено п.49 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, затвердженої Законом України від 18.05.2000р. №1723-ІІІ, покупець, який став власником об'єкта приватизації групи “А” і не скористався на момент приватизації об'єкта правом викупу будівлі (споруди, приміщення) має право викупити відповідну будівлю (споруду, приміщення) у разі, якщо це не заборонено законодавством України чи відповідною місцевою радою (щодо об'єктів права комунальної власності). Згідно ст.5 даного Закону до об'єктів приватизації групи “А”, зокрема, відносяться цілісні майнові комплекси державних орендних підприємств. Тобто, цілісний майновий комплекс Івано-Франківського обласного орендного підприємства “Медтехніка” відносився до об'єктів приватизації групи “А”, і на його покупця поширюються права, передбачені п.49 зазначеного Закону. При цьому терміну реалізації даних прав не встановлено. Як передбачено п.1 Закону України від 18.05.2000р. Державна  програма  приватизації на 2000-2002 роки діє  до  затвердження  чергової   Державної   програми приватизації.

Згідно п.48 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України  "Про  приватизацію  невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та цієї Програми. За ст.5 Закону України "Про  приватизацію  невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"(надалі “Закону України про малу приватизацію”) покупцями  об'єктів малої приватизації можуть бути фізичні та  юридичні  особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України   "Про   приватизацію   державного  майна". Ст. 8 даного Закону в редакції на час укладення договору купівлі-продажу державного майна від 31.05.1994р. передбачала, що для спільної участі приватизації громадяни можуть засновувати товариство покупців; товариство покупців має поноваження, зокрема, на укладення договору купівлі-продажу, прийняття майна у власність, підготовку установчих документів і вирішення інших організаційних питань щодо створення на основі придбаного майна господарського товариства чи іншого виду підприємства. В ст. 28 цього ж Закону визначено, що особи, які придбали державні підприємства як цілісні майнові комплекси, є правонаступниками їх майнових прав і зобов'язань відповідно до умов договору між продавцем і покупцем та законодавства України.

За договором купівлі-продажу державного майна від 31.05.1994р. покупцем цілісного майнового комплексу  підприємства «Медтехніка»стало товариство покупців Івано-Франківського обласного орендного підприємства «Медтехніка».  Згідно протоколу загальних зборів товариства покупців від 12.04.1994р.  було вирішено на на базі орендного підприємства після його приватизації створити колективне підприємство. Статут Івано-Франківського обласного колективного підприємства «Медтехніка»був затверджений конференцією уповноважених представників засновників підприємства від 21.10.2004р. (протокол №4) і зареєстрований виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради 20.06.1994р. №184-р.

Таким чином, Івано-Франківське обласне колективне підприємство «Медтехніка»є правонаступником товариства покупців державного майна цілісного майнового комплексу підприємства “Медтехніка” і відповідно до п.49 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки має право на викуп нежитлових приміщень, площею 179,2кв.м., розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського,19 в м. Івано-Франківську, які займає магазин «Оптика».

Що стосується посилання відповідачів на те, що вказані приміщення розташовані в будівлі, яка є пам'яткою архітектури місцевого значення і заборона на їх приватизацію встановлена Законом України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини», то суд враховує  вимоги ст.33 ГПК України, згідно якої обставини справи, які  відповідно  до  законодавства  повинні бути  підтверджені  певними  засобами  доказування,   не    можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Як передбачено ч.3 ст.14 Закону України «Про охорону культурної спадщини»центральний   орган   виконавчої  влади  у  сфері  охорони культурної спадщини видає власнику пам'ятки або уповноваженому ним органу  свідоцтво  про  реєстрацію  об'єкта культурної спадщини як пам'ятки.  Згідно ч.4 ст.17 цього ж Закону суб'єкти права власності на пам'ятки повинні мати документ, який посвідчує таке право, і в якому обов'язково вказується категорія пам'ятки, дата і номер рішення про її державну реєстрацію. Крім того, в ст.23 Закону України «Про охорону культурної спадщини»передбачено, що усі власники  пам'яток  чи їхніх частин або уповноважені ними органи,  незалежно від форм власності на ці пам'ятки,  зобов'язані укласти   з   відповідним   органом  охорони  культурної  спадщини охоронний договір. Надання об'єктів культурної спадщини,  що є пам'ятками,  в користування   юридичним   та   фізичним   особам   з    науковою, культурно-освітньою,   туристичною  та  іншою  метою  здійснюється відповідними органами охорони культурної  спадщини  на  визначених ними умовах (ст.23 Закону України «Про охорону культурної спадщини»). В ст.20, ст.21 Закону Української РСР "Про охорону і використання пам'яток історії та культури" також було передбачено, що користування пам'ятками історії та культури  здійснюється  на підставі відповідних охоронних зобов'язань; будинки і споруди, віднесені до пам'яток історії та культури, надаються   в   користування   державним,   кооперативним,   іншим громадським  підприємствам, організаціям, установам, а також іншим організаціям  і  особам  виконавчими  комітетами обласних, міських (міст республіканського підпорядкування) Рад народних депутатів за погодженням   з   спеціально  уповноваженими  державними  органами охорони пам'яток. Представлені позивачем договори оренди вказаних приміщень №504 від 26.02.1997р., №ДО-1019 від 22.06.1999р., №ДО-2749 від 22.12.2005р. свідчать про те, що жодних охоронних зобов'язань встановлено не було.

За вказаних обставин відповідачами в установленому порядку не доведено належність нежитлових приміщень в будинку по вул. Вітовського, 19 в м. Івано-Франківську до пам'яток культурної спадщини, на які поширюється дія Закону України «Про тимчасову заборону приватизації пам'яток культурної спадщини».

Враховуючи викладене, позовні вимоги Івано-Франківського обласного КП «Медтехніка»підлягають задоволенню.

Згідно ст.49 ГПК України судові витрати слід покласти в рівних частках на відповідачів.

Керуючись ст.124 Конституції України, ч. 3 ст.14, ст. 17, ст.23 Закону України «Про охорону культурної спадщини», ст. 5 Закону України  "Про  приватизацію  невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", ст.23 Закону України «Про охорону культурної спадщини», ст.20, ст.21 Закону Української РСР "Про охорону і використання пам'яток історії та культури", п. 48, п.49 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки, ст.ст. 49, 82-85 Господарського процесуального Кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

позов задоволити.

Визнати право Івано-Франківського обласного колективного підприємства «Медтехніка»на приватизацію орендованих нежитлових приміщень, площею 179,2кв.м., розташованих на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського,19 в м. Івано-Франківську шляхом викупу.

Фонду комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська включити нежитлові приміщення, площею 179,2кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського,19 в м. Івано-Франківську, до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем - Івано-Франківським обласним колективним підприємством «Медтехніка».  

Івано-Франківській міській раді затвердити в переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу орендарем - Івано-Франківським обласним колективним підприємством «Медтехніка», нежитлові приміщення, площею 179,2кв.м., розташовані на першому поверсі та в підвалі будинку по вул. Вітовського,19 в м. Івано-Франківську.

Стягнути з Фонду комунальної власності територіальної громади м. Івано-Франківська (код 25698131) в користь Івано-Франківського обласного колективного підприємства «Медтехніка»(код ЄДРПОУ 03568451) 42 грн. 50 коп. сплаченого державного мита та 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Стягнути з Івано-Франківської міської ради  в користь Івано-Франківського обласного колективного підприємства «Медтехніка»(код ЄДРПОУ 03568451) 42 грн. 50 коп. сплаченого державного мита та 59 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, у разі, якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання повного рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

 

                                                            рішення підписане 18.06.08

Виготовлено в АС "Діловодство суду"


  

СудГосподарський суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення18.06.2008
Оприлюднено26.06.2008
Номер документу1753753
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —8/13

Постанова від 20.12.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 08.11.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 06.10.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 12.09.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 25.08.2016

Господарське

Дніпропетровський апеляційний господарський суд

Джихур Олена Василівна

Ухвала від 11.01.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бригінець Л. М.

Ухвала від 25.02.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Миханюк М.В.

Ухвала від 16.06.2010

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Бригінець Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні