ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08.08.11 С права № 5/5009/3229/11
Суддя К.В. Проскуряков
За позовом: Прокурора м. Енергодара Запорізької об ласті (71503, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Комсомольсь ка, буд. 3) в інтересах держави, в особі органу уповноваженого державою здійснювати відпов ідні функції у спірних право відносинах - Енергодарсько ї міської ради (71502, Запорізька область, м. Енергодар, вул. Курчатова , буд. 11)
До відповідача: Товарис тва з обмеженою відповідальн істю “Технокомплект 2001”(71500, Зап орізька область, м. Енергодар , вул. Курчатова, буд. 36, кв. 7)
про зміну договору оренди земельної ділянки
Суддя Проскуряков К.В.
Представники сторін:
Від прокуратури: Романов Р.О., посвідчення №83 від 06.08.2008 р.
Від позивача: ОСОБА_1, д овіреність №02-20/4403 від 17.12.2010 р.
Від відповідача: ОСОБ А_2, довіреність № 27/03 від 27.03.2011р.
СУТНІСТЬ СПОРУ:
09.06.2011 р. до господарського суду Запорізької області на дійшла позовна заява від Про курора м. Енергодара Запоріз ької області в інтересах дер жави, в особі органу уповнова женого державою здійснювати відповідні функції у спірни х правовідносинах - Енергод арської міської ради до Това риства з обмеженою відповіда льністю “Технокомплект 2001” пр о зміну договору оренди земе льної ділянки.
Ухвалою суду від 09.06.2011 р. поруш ено провадження у справі № 5/5009/ 3229/11, розгляд якої призначено н а 06.07.2011 р. Ухвалою від 06.07.2011 р. розгл яд справи відкладений на 28.07.2011 р . Ухвалою суду від 28.07.2011 р. розгля д справи був відкладений на 08. 08.2011 р. У судовому засіданні від 08.08.2011 р. судом оголошено вступн у та резолютивну частини ріш ення.
За письмовим клопотанням п редставників прокурора, пози вача та відповідача розгляд справи відбувся без фіксації судового процесу за допомог ою технічних засобів.
Представник позивача та пр окурор підтримали позовні ви моги викладені у позовній за яві від 06.06.2011 р. за вих. №2261, поясни вши, що Перевіркою, проведено ю прокуратурою м. Енергодара встановлено, що між Енергода рською міською радою Запоріз ької області в особі міськог о голови Яковлева Георгія Ол ексійовича та Товариством з обмеженою відповідальністю «Технокомплект 2001»в особі ди ректора Зарубіна Сергія Воло димировича укладений догові р оренди земельної ділянки з агальною площею 0,3847 га, розташо ваної у промисловій зоні (рай он ДБК) у м. Енергодарі Запоріз ької області, який 08.10.2004 зареєст рований у Кам'янсько - Дніпров ському районному відділі Зап орізькій регіональній філії Державного підприємства «Це нтр державного земельного ка дастру при Державному коміте ті України по земельних ресу рсах», про що у державному реє стрі земель вчинено запис № 44.
Згідно з п. 8 Договору орендн а плата вноситься орендарем у грошовій формі у розмірі 14 618, 00 грн. за термін дії договору, з а загальну площу земельної д ілянки. Обчислення розміру о рендної плати за землю, згідн о з п. 9 Договору, здійснюється з урахуванням індексів інфл яції. Відповідно до п. 10 Догово ру орендна плата вноситься у розмірі 1/2 частини від за гальної річної орендної плат и щомісяця до 20 числа на розра хунковий рахунок на р/р 33218812700015.
Згідно з вимогами пп. 288.5.1 п. 288.5 с т. 288 Податкового Кодексу Укра їни від 02.12.2010 № 2755 - VI розмір орендн ої плати не може бути меншим р озміру земельного податку дл я земель сільськогосподарсь кого призначення та трикратн ого розміру земельного подат ку для інших категорій земел ь.
Державною податковою інсп екцією у м. Енергодарі Запорі зької області проведено розр ахунок недоотриманої суми ор ендної плати за Договором, ук ладеним між Позивачем і Відп овідачем, та встановлено, що у зв'язку з невідповідністю ум ов Договору вимогам Податков ого кодексу України розрахун кові втрати надходжень до бю джету становлять 21764,02 грн. Таки м чином земельний податок, що повинен сплачуватися за зем ельну ділянку, передану Відп овідачу в оренду за Договоро м, відповідно до вимог Податк ового кодексу України повине н складати 3 % від суми земельн ого податку.
Пункт 8 Договору оренди, укл аденого між Позивачем та Від повідачем, не відповідає вим огам Податкового кодексу Укр аїни в частині встановленої орендної плати.
Згідно зі ст. 30 Закону Україн и «Про оренду землі»та п. 32 Дог овору зміна умов договору ор енди здійснюється за взаємно ю згодою сторін. У разі недося гнення згоди щодо зміни умов договору спір розглядається у судовому порядку.
Енергодарською міською ра дою 08.10.2009 р., 14.09.2009 р. та 28.02.2011 р. направл ені на адресу Відповідача ли сти стосовно необхідності пр иведення договору оренди зем лі до вимог законодавства (на той час, відповідно до вимог с т. 21 Закону України «Про оренд у землі») та у 2011 р. відповідно д о вимог ст. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податков ого Кодексу України від 02.12.2010 № 2755 - VI.
Для вирішення питання щодо врегулювання розміру орендн ої плати відповідно до вимог ст. 21 Закону України «Про орен ду землі»та ст. 7 Закон) Україн и «Про плату за землю» предст авники Відповідача у 2010 р. запр ошувались до Енергодарської міської ради на засідання ко місії з питань визначення та відшкодування збитків, запо діяних територіальній грома ді міста внаслідок порушення земельного законодавства.
Однак, ТОВ «Технокомплект 20 01»не надано згоди на укладенн я додаткової угоди щодо збіл ьшення орендної плати втричі відповідно до вимог законод авства.
Станом на травень 2011 р. відпо відні зміни до договору орен ди, укладеного між Енергодар ською міською радою та ТОВ «Т ехнокомплект 2001»не внесено.
В обґрунтування позову пос илаються на ст. 121 Конституції України, ст. 36-1 Закону України «Про прокуратуру», пп. 288.5.1 п. 288.5 с т. 288 Податкового Кодексу Укра їни від 02.12.2010 № 2755 - VI, ст.ст. 653, 654 ЦК Укр аїни, ст. ст. 2, 22, 29, 54-57 ГПК України. П росять суд позов задовольнит и.
Представник відповідача п ідтримав свої письмові запер ечення на позов від 01.07.2011 р., вваж ає, що позовні вимоги є необґр унтованими та незаконними з наступних підстав. Відповіда ч на законних підставах відп овідно до договору оренди зе млі від 08.07.2004 р. користується зе млею. Заборгованість ТОВ “Те хнокомплект 2001” перед міським бюджетом по оплаті оренди зе мельної ділянки відсутня. Рі шення про надання в оренду зе мельної ділянки приймає Енер годарська міська рада, виход ячи з приписів ст. 26 Закону Укр аїни “Про місцеве самоврядув ання в Україні”, що є виключно ю компетенцією міської ради. Міська рада відповідно до за значеної статті закону не пр иймала рішень про внесення з мін у договір оренди. Фінансо ве управління Енергодарсько ї міської ради (далі - фінанс ове управління) та міський го лова звертались до відповіда ча з листом-попередженням пр о укладення додаткової угоди . Зазначені листи прокурор та позивач вважають доказом то го, що відповідачеві було нап равлено проект додаткової уг оди. Але вказані листи не можу ть бути належним доказом дот римання процедури внесення з мін до договору, оскільки фін ансове управління, міський г олова, податкова інспекція т а прокурор м. Енергодара не є с торонами по договору оренди земельної ділянки від 08.07.2004 р. Т акож, фінансове управління т а міський голова в порушення ст. 19 Конституції України вий шли за межі своїх повноважен ь, тобто без відповідного ріш ення ради, вимагають внести з міни до договору, який укладе но з міською радою. Нормативн а грошова оцінка земельної д ілянки не введена в дію рішен ням міської ради. Частина 1 ста тті 7 Закону України “Про плат у за землю” встановлює, що ста вки земельного податку з зем ель, грошову оцінку яких введ ено в дію, встановлюються у ро змірі одного відсотка від їх грошової оцінки, за винятком земельних ділянок, зазначен их у частинах 5-10 цієї статті чи частині 2 статті 6 цього закон у. Тобто, розмір орендної плат и, яку має сплачувати відпові дач за договором оренди безп осередньо залежить від грошо вої оцінки земельної ділянки , яка є об' єктом договору оре нди від 08.07.2004 р. В проекті додатк ової угоди, направленому від повідачу листом міського гол ови вказано, що орендар вноси ть орендну плату в трикратно му розмірі земельного податк у на рік. На підставі якого док умента змінений розмір оренд ної плати в проекті додатков ої угоди не зазначено. Яким за коном керувався прокурор та позивач, розраховуючи орендн у плату за землю не вказано. Та кож, відповідач зазначає, що н а підставі ч. 1 ст. 210 ЦК України п равочин підлягає державній р еєстрації у випадках, встано влених законом. Ця норма коре спондується з положеннями ст .ст. 18, 20 Закону України «Про оре нду землі». Такий правочин є в чиненим з моменту його держа вної реєстрації. Договір оре нди землі пройшов державну р еєстрацію 03.10.2004 р. реєстровий за пис №44. За приписами ч. 1 ст. 651 ЦК У країни зміна договору допуск ається лише за згодою сторін , якщо інше не встановлено дог овором або законом. Згідно по ложень ч. 2 цієї статті договір може бути змінено за рішення м суду на вимогу однієї із сто рін у разі істотного порушен ня договору другою стороною та в інших випадках, встановл ених договором або законом. І стотним є таке порушення сто роною договору, коли внаслід ок завданої цим шкоди друга с торона значною мірою позбавл яється того, на що вона розрах овувала при укладенні догово ру. Таких порушень відповіда ч не допускав (оренду плату вн осив своєчасно в розмірі, пер едбаченому договором), тобто відсутні правові підстави д ля зміни договору. Згідно ч. 1 с т. 654 ЦК України зміна договору вчиняється в такій самій фор мі, що й договір, що змінюється . Іншого порядку без згоди одн ієї з сторін примусової або а втоматичної зміни договору о ренди землі ні договір, ні жод ний законодавчий акт, у тому ч ислі і Податковий кодекс не п ередбачають. На підставі вик ладено відповідач просить су д відмовити у задоволенні по зовних вимог у повному обсяз і.
Розглянувши та дослідивши матеріали справи, заслухавш и представників сторін, суд,
ВСТАНОВИВ:
08.07.2004 р. між Енергодарсько ю міською Радою Запорізької області в особі міського гол ови Яковлева Георгія Олексій овича (далі - Орендодавець) т а Товариством з обмеженою ві дповідальністю “Технокомпл ект 2001” в особі директора Зару біна Сергія Володимировича ( далі - Орендар) укладено дог овір оренди землі, відповідн о до п. 1 якого Орендодавець на підставі рішення двадцять т ретьої сесії Енергодарської міської ради №5 від 19.05.2004 р. двадц ять четвертого скликання, пе редає, а Орендар приймає в стр окове платне користування зе мельну ділянку, яка розташов ана в м. Енергодарі, Запорізьк ої області, в промисловій зон і (район ДБК).
Відповідно до п. 2 договору в оренду передається земельна ділянка площею 0,3847 гектара для зберігання автокранів.
Згідно з п. 7 даного договору , цей договір укладено на 10 рок ів: з 19 травня 2004 р. по 19.травня 2014 р .
Пунктом 8 договору передбач ено, що орендна плата вносить ся Орендарем у грошовому від битку в розмірі 14 618,00 грн. за тер мін дії договору, за загальну площу земельної ділянки.
Обчислення розміру орендн ої плати за землю здійснюєть ся з урахуванням індексів ін фляції. (п.9).
Відповідно до п.10 договору о рендна плата вноситься в роз мірі 1/12 частини від загальної річної орендної плати щоміс яця до 20 числа на розрахункови й рахунок 33215812800015 (копію квитанці ї про сплату орендної плати п ред' являти в Енергодарськи й міський відділ земельних р есурсів).
Пунктом 11 договору встановл ено, що розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передб ачених договором; зміни розм ірів земельного податку, під вищення цін, тарифів, у тому чи слі внаслідок інфляції; погі ршення стану орендованої зем ельної ділянки не з вини Орен даря, що підтверджено докуме нтами; в інших випадках, перед бачених законом.
Відповідно до п.32. зміна умов договору здійснюється у пис ьмовій формі за взаємною зго дою сторін. У разі недосягнен ня згоди щодо зміни умов дого вору спір розв' язується у с удовому порядку.
Договір оренди землі 08.07.2004 р. п освідчений приватним нотарі усом Енергодарського місько го нотаріального округу Запо різької області ОСОБА_3 за №5857, зареєстрований у Камянсь ко-Дніпровському відділі Зап орізької регіональної філії державного земельного кадас тру при Держкомземі України у книзі №4, про що у Державному реєстрі земель вчинено запи с від 08.10.2004 р. за №44.
Начальник фінансового упр авління Енергодарської місь кої ради Денисенко О.В. листом від 14.09.2009 р. за вих.№03-12/933 запросив ТОВ “Технокомплект 2001” на зас ідання комісії з питань визн ачення та відшкодування збит ків, заподіяних територіальн ій громаді міста внаслідок п орушення земельного законод авства, стосовно приведення у відповідність до вимог ст.7 З акону України “про оплату за землю” та ст. 21 Закону України “Про оренду землі” розміру о рендної плати за землю. У дано му листі вказано, що засіданн я комісії відбудеться 23.09.2009 р. о 15-00 в кабінеті №217 Енергодарськ ої міської ради.
08.10.2009 р. фінансове управління Енергодарської міської ради направило на адресу відпові дача лист за вих.№03-12/1056, у якому з азначено, що на засіданні ком ісії 23.09.2009 р. було розглянуто пи тання щодо необхідно укладан ня ТОВ “Технокомплект 2001” дод аткової угоди до договору ор енди землі. Зазначено, що у 2009 р . по населених пунктах, грошов у оцінку земель яких не прове дено, застосовуються ставки земельного податку, встановл ені ч.2 ст.7 Закону України “Про плату за землю”, що дорівнює 1 ,953 грн. на рік за 1 квадратний ме тр. Статтею 21 Закону України “ Про оренду землі” встановлен о, що річна орендна плата за зе мельні ділянки, які перебува ють у комунальній власності, не може бути меншою трикратн ого розміру земельного подат ку, що дорівнює 5,86 грн. на рік за 1 квадратний метр земельної д ілянки.
ТОВ “Технокомплект 2001” не на дало згоду на укладення дода ткової угоди щодо збільшення орендної плати.
Рішенням Виконавчого комі тету Енергодарської міської ради від 15.10.2009 р. №253 “Про затверд ження протоколу засідання ко місії по визначенню та відшк одуванню збитків, заподіяних територіальній громаді міст а внаслідок порушення земел ьного законодавства” було за тверджено протокол засіданн я комісії від 23.09.2009 р. №3. Відповід но до протоколу засідання ко місії вирішено фінансовому у правлянню (Денисенко О.В.) стос овно землекористувачів: ОС ОБА_4, ВАТ “Укртелеком”, ПП “М іф”, ТОВ “Інтерсталь”, ТОВ “Са нрайз”, ТОВ “СОЮЗЕНЕРГО-ПЛЮС ”, ТОВ “Технокомплект 2001”, з мет ою приведення розміру орендн ої плати за землю у відповідн ість до вимог чинного законо давства підготувати необхід ні документи для поданні до с уду.
Листом-попередженням від 28. 02.2011 р. за вих.№02-27/0828 міський голов а Наумичев І.М. звернувся до ТО В “Технокоплект 2001”, у якому вк азано на необхідність укладе ння та оформлення належним ч ином додаткової угоди до дог овору оренди землі, з метою пр иведення розміру орендної пл ати у відповідності до статт і 288.5.1. Податкового кодексу Укр аїни. Додаток до даного листа - проект додаткової угоди д о договору оренди землі на 1 ар к. Даний лист відповідач отри мав - 03.03.2011 р., що підтверджуєть ся поштовим повідомлення про вручення кореспонденції від 01.03.2011 р. №00373402.
Державна податкова інспек ція у м. Енергодар Запорізько ї області листом від 18.05.2011 р. за в их. №6981/9/15-207 повідомила прокурат уру м. Енергодара про порушен ня п.п.288.5.1. п. 288.5 ст. 288 Податкового к одексу України. Відповідно д о п.286.2. ст. 286 Податкового кодекс у платники орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності сам остійно обчислюють суму пода тку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року под ають відповідному органу дер жавної податкової служби за місцезнаходженням земельно ї ділянки податкову декларац ію на поточний рік. За результ атами перевірки податкової з вітності по орендній платі з а землю 2011 р. встановлена невід повідність договорів оренди земельних ділянок вищевказа ним вимогам по 5 підприємства м, з яких є ТОВ “Технокомплект 2001” (ЄДРПОУ 31494838) - договір оренд и земельної ділянки ВВК №165335 ві д 19.05.2004 р.
Начальник відділу Держком резерву у м. Енергодар Бойко Т .А. Запорізької області листо м від 18.07.2011 р. №352/03-06 повідомив дире ктора ТОВ “Технокомплект 2001” Зарубіна С.В. про те, що станом на 18.07.2011 р. у м. Енергодар нормати вна грошова оцінка земель не введена в дію, тому надати дов ідку про грошову оцінку земе льної ділянки площею 0,3847 га у м . Енергодарі неможливо. Повід омляє, що ставка земельного п одатку на 2011 р. складає 2,016 грн. за 1 кв.м.
Листом від 21.07.2011 р. ДПІ у м. Енер годар Запорізької області по відомила відповідача, що ста ном на 21.07.2011 р. за ТОВ “Технокомп лект 2001”податковий борг з оре ндної плати за землю за даним и карток особових рахунків, щ о ведуться ДПІ у м. Енергодар З апорізької області, не облік овується.
Станом на 08.08.2011 р. зміни до дого вору оренди від 08.07.2004 р., укладен ого між Енергодарською міськ ою радою та ТОВ “Технокомпле кт 2001” не внесені.
Оцінивши представлені док ази в їх сукупності вважаю, що позов не підлягає задоволен ню з наступних підстав.
Відповідно до ст.11 ЦК Украї ни цивільні права та обов' я зки виникають із дій осіб, що п ередбачені актами цивільног о законодавства, а також із ді й осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією поро джують цивільні права та обо в' язки, зокрема, у випадках, в становлених актами цивільно го законодавства, цивільні п рава та обов' язки виникають безпосередньо з актів орган ів державної влади, органів А втономної Республіки Крим, о рганів місцевого самоврядув ання.
Згідно зі ст. 19 Конституції У країни правовий порядок в Ук раїні ґрунтується на засадах , відповідно до яких ніхто не м оже бути примушений робити т е, що не передбачено законода вством. Органи державної вла ди та органи місцевого самов рядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .
Відповідно до ч. 1 ст. 93 Земель ного кодексу України право о ренди земельної ділянки - це з асноване на договорі строков е платне володіння і користу вання земельною ділянкою, не обхідною орендареві для пров адження підприємницької та і ншої діяльності. Частина 7 ст. 93 Земельного кодексу України встановлює, що відносини, пов 'язані з орендою землі, регулю ються законом.
До набрання чинності Подат кового кодексу України та на час виникнення договірних в ідносин між позивачем і відп овідачем питання стосовно ор енди земельної ділянки та ро зміру орендної плати за земл ю регулювались Законом Украї ни «Про оренду землі»та Зако ном України «Про плату за зем лю».
Статтями 18, 20 Закону України «Про оренду землі»передбаче но, що договір оренди набирає чинності після його державн ої реєстрації. Державна реєс трація договорів оренди пров адиться у порядку, встановле ному законом.
Відповідно до ч. 1 ст. 15 Закону України «Про оренду землі»і стотною умовою договору орен ди землі є орендна плата, із за значенням її розміру, індекс ації, форм платежу, строків, по рядку її внесення і перегляд у та відповідальності за її н есплату
Частинами 1, 2 ст. 21 Закону Укра їни «Про оренду землі»встано влено, що орендна плата за зем лю - це платіж, який орендар вн осить орендодавцеві за корис тування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесен ня орендної плати за землю вс тановлюються за згодою сторі н у договорі оренди (крім стро ків внесення орендної плати за земельні ділянки державно ї та комунальної власності, я кі встановлюються відповідн о до Закону України «Про плат у за землю»).
Пунктом 2 ч. 4 ст. 21 Закону Украї ни «Про оренду землі»закріпл ено мінімальний розмір річно ї орендної плати, зокрема вка зано, що річна орендна плата з а земельні ділянки, які переб увають у державній або комун альній власності, надходить до відповідних бюджетів, роз поділяється і використовуєт ься відповідно до закону і не може бути меншою: для інших ка тегорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється Законом У країни «Про плату за землю».
Згідно з вимогами пп. 288.5.1 п. 288.5 с т. 288 Податкового Кодексу Укра їни від 02.12.2010 № 2755 - VI розмір орендн ої плати не може бути меншим р озміру земельного податку дл я земель сільськогосподарсь кого призначення та трикратн ого розміру земельного подат ку для інших категорій земел ь.
Статтею 654 ЦК України передб ачено, що зміна або розірванн я договору вчиняється в такі й самій формі, що й договір, як ий змінюється або розриваєть ся, якщо інше не встановлено д оговором або законом чи не ви пливає зі звичаїв ділового о бороту.
Згідно зі ст. 188 ГК України зм іна господарських договорів в односторонньому порядку н е допускається, якщо інше не п ередбачено законом або догов ором. Сторона договору, яка вв ажає за необхідне змінити аб о розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором . Сторона договору, яка одержа ла пропозицію про зміну або р озірвання договору, у двадця тиденний строк після одержан ня пропозиції повідомляє дру гу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (р озірвання) договору або у раз і неодержання відповіді у вс тановлений строк з урахуванн ям часу поштового обігу, заін тересована сторона має право передати спір на вирішення с уду.
Статтею 25 Закону України “П ро місцеве самоврядування в Україні” встановлено, що сіл ьські, селищні, міські ради пр авомочні розглядати і вирішу вати питання, віднесені Конс титуцією України, цим та інши ми законами до їх відання.
У статті 26 Закону України “П ро місцеве самоврядування в Україні” визначено виключну компетенцію сільських, сели щних, міських рад. Виключно на пленарних засіданнях сільсь кої, селищної, міської ради ви рішуються одні з таких питан ь як: вирішення відповідно до закону питань регулювання з емельних відносин (п.34); затвер дження ставок земельного под атку відповідно до Податково го кодексу України (п.35).
Відповідно до ст. 59 Закону Ук раїни “Про місцеве самовряду вання” рада в межах повноваж ень приймає нормативні та ін ші акти у формі рішень, які згі дно до ст. 144 Конституції Украї ни є обов' язковими до викон ання на відповідній територі ї та оприлюднюються у встано вленому законом порядку.
Частиною 5 статті 59 Закону Ук раїни “Про місцеве самовряду вання” передбачено що рішенн я ради нормативно-правового характеру набирають чинност і з дня їх офіційного оприлюд нення, якщо радою не встановл ено більш пізній строк введе ння цих рішень у дію.
Відповідно до п.4 ст. 42 Закону України “Про місцеве самовр ядування в Україні” сільськи й, селищний, міський голова ор ганізовує в межах, визначени х цим законом, роботу відпові дної ради та її виконавчого к омітету; підписує рішення ра ди та її виконавчого комітет у; забезпечує виконання ріше нь місцевого референдуму, ві дповідно ради, її виконавчог о комітету; представляє тери торіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у віднос инах з державними органами, і ншими органами місцевого сам оврядування, об'єднаннями гр омадян, підприємствами, уста новами та організаціями неза лежно від форм власності, гро мадянами, а також у міжнародн их відносинах відповідно до законодавства; укладає від і мені територіальної громади , ради та її виконавчого коміт ету договори відповідно до з аконодавства, а з питань, відн есених до виключної компетен ції ради, подає їх на затвердж ення відповідної ради; здійс нює інші повноваження місцев ого самоврядування, визначен і цим та іншими законами, якщо вони не віднесені до виключн их повноважень ради або не ві днесені радою до відання її в иконавчих органів.
Таким чином, судом встановл ено, що до виключної компетен ції міської ради належить ви рішення питання регулювання земельних відносин.
Відповідно до розділу XIX При кінцевих положень Податкови й кодекс України набирає ч инності з 1 січня 2011 року
Як вбачається з матеріалі в справи та пояснень предста вника Енергодарської місько ї ради Запорізької області, з моменту набрання чинності П одатковим кодексом України, Енергодарською міською радо ю рішення щодо затверджен ня ставок земельного податку відповідно до ст. 288.5.1 п. 288.5 ст. 288 Податкового кодексу Укр аїни та приведення договорів оренди земельних ділянок вс іх суб' єктів господарюванн я у м. Енергодарі Запорізької області до вимог чинного зак онодавства в частині встанов лення орендної плати за земл ю не приймались.
З огляду на викладене, судом встановлено, що компетенція міського голови щодо врегул ювання земельних відносин ма є похідний характер від прий нятого рішення міською радою . Тобто, міський голова не має повноважень звертатися до су б' єктів господарювання щод о укладання додаткових угод за відсутності відповідного рішення міської ради, а тому л ист-попередження від 28.02.2011 р. за вих.№02-27/0828 та листи від 08.10.2009 р., від 14.09.2009 р., які були направлені на а дресу відповідача, стосовно необхідності приведення дог овору оренди землі до вимог з аконодавства, не можна вважа ти пропозицією уповноважено го суб' єкта про внесення зм ін до договору оренди землі з дійсненою відповідно до ст. 42 Закону України “Про місцеве самоврядування”.
На підставі вищевикладено го, суд вважає позовні вимоги прокурора м. Енергодара Запо різької області в інтересах Енергодарської міської ради щодо внесення змін до п. 8 дого вору оренди земельної ділянк и загальною площею 0,3847 га, розт ашованої у промислові зоні (р айон ДБК) у м. Енергодарі Запор ізької області, який укладен о між Енергодарською міською радою і Товариством з обмеже ною відповідальністю “Техно комплект 2001” необґрунтованим и та такими, що не підлягають з адоволенню.
Судові витрати відносятьс я на позивача.
Керуючись ст.ст. 49, 82- 85 Господа рського процесуального коде ксу України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ві дмовити.
Суддя К.В.Про скуряков
Рішення господарсько го суду набирає чинності про тягом 10 днів із дня його підпи сання.
Рішення оформлено у повном у обсязі та підписано 10.08 .2011.
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 08.08.2011 |
Оприлюднено | 26.08.2011 |
Номер документу | 17867161 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
К.В. Проскуряков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні