ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОН СЬКОЇ ОБЛАСТІ
73000, м. Херсон, вул. Горького, 18
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16.08.2011 Справа № 5024/1057/2011
Господарський суд Херсонс ької області у складі судді Гридасова Ю.В. при секр етарі Шибінській А.Л., розглян ув у відкритому судовому зас іданні справу
за позовом Заступника прокурора Херсонської облас ті в інтересах держави в особ і Державної екологічної інсп екції в Херсонській області (позивач-1), в особі Херсонсько го обласного управління лісо вого та мисливського господа рства (позивач-2), м. Херсон,
до відповідача-1: Державн ого підприємства "Великокопа нівське лісомисливське госп одарство", с. В.Копані, Цюрупин ського району Херсонської об ласті,
до відповідача-2: Фірми "Pla zamix Ltd", Clarence Thomas Building, Pasea Estate,
про визнання недійсним контракту та спонукання вчи нити певні дії,
за участю прокурорів: Па вленко І.В., посвідчення № 58 від 26.07.2007р.; Подоляк Є.М., посвідченн я № 42 від 16.03.2011р.,
представників сторін:
позивача -1- не прибув;
позивача -2- не прибув;
відповідача - 1- ОСОБА_1 - юрисконсульт, довіреність № 340 від 05.05.2011р.;
відповідача-2- ОСОБА_2 - представник, довіреність ві д 11.10.2010р.
Заступник прокурора Херс онської області в інтересах держави в особі Державної ек ологічної інспекції в Херсон ській області (позивач-1), в осо бі Херсонського обласного уп равління лісового та мисливс ького господарства (позивач- 2) звернувся до господарськог о суду Херсонської області з позовною заявою до Державно го підприємства "Великокопан івське лісомисливське госпо дарство" (відповідач-1) та до Фі рми "Plazamix Ltd" (відповідач-2), з урахув анням письмових доповнень до позовних вимог від 10.03.2011 р. № 05/1-5050- 11, про визнання недійсним конт ракту, спонукання відповідач а-2 повернути відповідачу-1 310,2 к уб. м необробленої деревини, с понукання відповідача-1 пове рнути відповідачу-2 вартість 310,2 куб. м необробленої дереви ни у розмірі 59347грн.54коп. В обґру нтування позовних вимог заст упник прокурора Херсонської області посилається на поло ження ст.. ст.. 203, 215, 216 Цивільного к одексу України, Положення пр о організацію та проведення аукціонів з продажу необробл еної деревини, затверджене Н аказом Державного комітету л ісового господарства Україн и № 42 від 19.02.2007 р., ст. 36-1 Закону Укра їни "Про прокуратуру".
Прокурор у судовому засіда нні підтримав позовні вимоги .
Представники позивачів, по відомлених про дату, час і міс це проведення засідання госп одарського суду належним чин ом, відповідно до ст. 64 Господа рського процесуального коде ксу України, не скористалися своїм правом на участь у вир ішенні спору.
Позивач-2 у письмових запере ченнях відмовився від позову , посилаючись на наступні обс тавини. На думку позивача-2, ук ладаючи оспорюваний правочи н відповідач-1 не порушував ви мог наказу Держкомлісгоспу У країни від 19.02.2007 року № 42 «Щодо вд осконалення механізмів прод ажу необробленої деревини». Відповідно до листа Державно го агентства лісових ресурсі в України (створеного заміст ь ліквідованого Державного к омітету лісового господарст ва України) від 06.06.2011 № 04-04-/3329 стосо вно доцільності і необхіднос ті проведення підприємствам и Херсонської області аукціо нів з продажу необробленої д еревини: «...основні види лісоп родукції (техсировина та бал анси), які заготовлюються під приємствами Херсонського об луправління, у відповідності до пункту 1.4. «Положення про ор ганізацію та проведення аукц іонів з продажу необробленої деревини»затвердженого нак азом № 42 від 19.02.2007 року можуть бут и реалізованими лише суб'єкт ам господарської діяльності , які мають власне плитне, фане рне та целюлозно-паперове ви робництво на спеціалізовани х торгах на біржі. Основна мас а цих підприємств знаходитьс я в Карпатському регіоні та н а північному-заході країни, т ому, в зв'язку з великою вартіс тю доставки деревини та незн ачними її обсягами, вони кате горично відмовляються прийм ати участь у аукціонах, що про водяться підприємствами Дон ецької, Дніпропетровської, З апорізької, Миколаївської, О деської, Херсонської областе й та АР Крим. Враховуючи викла дене, Держлісагентство не вб ачає доцільності в проведенн і зазначених аукціонів в о блуправліннях півдня та сх оду України, оскільки в резул ьтаті їх підготовки та прове дення державні лісогосподар ські підприємства несуть зна чні матеріальні та трудові в итрати не отримуючи жодних р езультатів...». На думку позива ча-2, вказані обставини підтве рджуються наказом Держкомлі сгоспу від 05.05.2010 № 135, листами від 26.01.2010 № 04-04/209, від 22.11.2010 № 04-04/5700, від 19.04.2011 № 04 -04/2324 щодо графіків щоквартальн ого проведення аукціонів з п родажу необробленої деревин и, в яких відсутні Донецька, Дн іпропетровська, Запорізька, Миколаївська, Одеська, Херсо нська області та АР Крим.
Представник відповідача-1 в ході судового засідання зап еречував проти позовних вимо г відповідно до відзиву на по зовну заяву, посилаючись на т е, що Відповідач-2 не є резиден том України і тому, на думку пр едставника відповідача-1, не м оже бути учасником аукціонів , проведення яких передбачен е «Положенням про організаці ю та проведення аукціонів з п родажу необробленої деревин и»затвердженим наказом Держ комлісгоспу № 42 від 19.02.2007 року.
Представник відповідача-2 в ході судового розгляду спра ви проти позовних вимог запе речував, відповідно до відзи ву на позовну заяву, посилаюч ись на те, що наказ Держкомліс госпу України № 42 від 19.02.2007 р., на й ого думку, не стосується відп овідача-2, оскільки дія зазнач еного наказу поширюється тіл ьки на вітчизняні підприємст ва, установи організації та н аселення (визначено фабулою Наказу). Крім того, на думку пр едставника відповідача-2, зас тупником прокурора Херсонсь кої області в позові не зазна чено в чому саме полягають по рушення інтересів держави.
За клопотанням сторін ухва лою по справі від 03.08.11 р. продовж ено строк вирішення даного с пору на 15 днів.
Судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
Заслухавши пояснення пред ставників учасників судовог о процесу, що прибули в судове засідання, дослідивши матер іали справи, господарський с уд
в с т а н о в и в :
30.03.2010 між державним підприє мством "Великокопанівське лі сомисливське господарство" т а фірмою "Plazamix Ltd" (Британські Вірг інські Острови) укладено кон тракт № 33 щодо купівлі деревин и для технологічних потреб (с осна) в кількості 1000 куб. м.
Відповідно до п. 2.1 контракту ціна одного кубічного метра деревини складає 24 долари США . П. 2.2 контракту визначено, що з агальна вартість орієнтовно складає 24000 долари США. Отже, ві дповідно до умов контракту д ержавне підприємство "Каховс ьке лісомисливське господар ство" зобов'язалось поставит и фірмі "Plazamix Ltd" 1000 куб. м деревини.
Згідно зі статтями 4, 10 та 203 Ци вільного кодексу України, зм іст правочину не може супере чити Цивільному кодексу Укра їни, іншим законам України, як і приймаються відповідно до Конституції України та Цивіл ьного кодексу України, міжна родним договорам, згода на об ов'язковість яких надана Вер ховною Радою України, актам П резидента України, постанова м Кабінету Міністрів України , актам інших органів державн ої влади України, органів вла ди Автономної Республіки Кри м у випадках і в межах, встанов лених Конституцією України т а законом, а також моральним з асадам суспільства. Зміст пр авочину не повинен суперечит и положенням також інших, крі м актів цивільного законодав ства, нормативно-правових ак тів, прийнятих відповідно до Конституції України (статті 1, 8 Конституції України).
Згідно положень ст.. 1 Закону України "Про зовнішньоеконо мічну діяльність" зовнішньое кономічна діяльність - діяль ність суб'єктів господарсько ї діяльності України та іноз емних суб'єктів господарсько ї діяльності, побудована на в заємовідносинах між ними, що має місце як на території Укр аїни, так і за її межами.
Відповідно до положень ст.. 2 Закону України "Про зовнішнь оекономічну діяльність" одни м з принципів зовнішньоеконо мічної діяльності є принцип верховенства закону, що поля гає у: - регулюванні зовнішньо економічної діяльності тіль ки законами України; заборон і застосування підзаконних а ктів та актів управління міс цевих органів, що у будь-який с посіб створюють для суб'єкті в зовнішньоекономічної діял ьності умови менш сприятливі , ніж ті, які встановлені закон ами України.
Позовні вимоги ґрунтуютьс я на застосуванні до спірних правовідносин відповідачів щодо купівлі-продажу, які вин икли в ході здійснення ними з овнішньоекономічної діяльн ості, підзаконного акта - "Поло ження про організацію та про ведення аукціонів з продажу необробленої деревини", затв ердженого наказом Державног о комітету лісового господар ства України від 19.02.2007 року № 42 «Щодо вдосконалення мех анізмів продажу необроблено ї деревини», зареєстрованим в Міністерстві юстиції Украї ни 26 лютого 2007 р. за № 164/13431.
Згідно підпункту 1.6 пункту 1 « Положення про організацію та
проведення аукціонів з пр одажу необробленої деревини », затвердженого наказом Дер жавного комітету лісового го сподарства України від 19.02.2007 ро ку № 42 «Щодо вдосконалення мех анізмів продажу необроблено ї деревини», зареєстровано в Міністерстві юстиції Україн и 26 лютого 2007 р. за № 164/13431 (надалі за текстом - Положення) учаснико м аукціону з продажу необроб леної деревини - покупцем - мож е бути лише суб'єкт господарс ької діяльності незалежно ві д форми власності, резидент У країни, який бажає придбати н еоброблену деревину для забе зпечення потреб власного дер евообробного виробництва ві дповідно до умов аукціону ві д свого імені та за власний ра хунок і не перебуває у стані л іквідації або проти якого не порушено справу про банкрут ство. При цьому, відповідач-2 н е є резидентом України.
Наказ Держкомлісгоспу від 19.02.2007 року № 42 був прийнятий з ме тою вдосконалення організац ії роботи з реалізації необр обленої деревини в країні, ст ворення прозорого механізму ціноутворення, розвитку кон курентних засад у торгівлі д еревиною, для забезпечення н ею зростаючих потреб вітчизн яних деревообробних підприє мств, установ, організацій та населення, відповідно дія за значеного Положення не розпо всюджується на зовнішньоеко номічну діяльність відповід ачів по справі.
Крім того, згідно приписів ч . 3 ст. 382 ГК України зовнішньоек ономічний договір (контракт) може бути визнаний недійсни м у судовому порядку, якщо він не відповідає вимогам закон ів України або чинним міжнар одним договорам, згоду на обо в'язковість яких надано Верх овною Радою України.
Відсутність обов'язку щодо проведення аукціонів з прод ажу деревини лісомисливськи ми господарствами Херсонськ ої області також підтверджує ться листом Державного агент ства лісових ресурсів Україн и (створеного замість ліквід ованого Державного комітету лісового господарства Украї ни), яким здійснюється контро ль за проведенням аукціонів з продажу деревини, від 06.06.2011 № 04- 04-/3329 стосовно доцільності і не обхідності проведення підпр иємствами Херсонської облас ті аукціонів з продажу необр обленої деревини, наказом Де ржкомлісгоспу від 05.05.2010 № 135, лист ами зазначеного державного к омітету (агентства) від 26.01.2010 № 04- 04/209, від 22.11.2010 № 04-04/5700, від 19.04.2011 № 04-04/2324 щод о графіків щоквартального пр оведення аукціонів з продажу необробленої деревини, в яки х відсутні Донецька, Дніпроп етровська, Запорізька, Микол аївська, Одеська, Херсонська області та АР Крим.
За вказаних обставин, запер ечення позивача-2 та відповід ачів по справі проти позовни х вимог приймаються судом до уваги, а позовні вимоги не під лягають задоволенню.
Вжиті ухвалою по справі від 06.06.2011 р. заходи забезпечення по зову підлягають скасуванню, відповідно до вимог ст.. 68 ГПК У країни.
Відповідно до ст. 49 Господар ського процесуального кодек су України судові витрати по кладаються на позивачів.
На підставі зазначених вищ е норм матеріального права, к еруючись ст. ст. 82-85 Господарсь кого процесуального кодексу України,
в и р і ш и в:
1. В задоволенні позову ві дмовити.
2. Скасувати заходи забе зпечення позову, вжиті ухвал ою по справі від 06.06.2011р. у вигляд і заборони Херсонській митни ці здійснювати митне оформле ння необробленої деревини.
Рішення господарського с уду набирає законної сили після закінчення десятиденн ого строку з дня його прийнят тя, а у разі, якщо у судовому за сіданні було оголошено лише вступну і резолютивну частин и рішення, воно набирає закон ної сили після закінчення де сятиденного строку з дня під писання рішення, оформленого відповідно до вимог статті 84 Господарського процесуальн ого кодексу України (вступна , описова, мотивувальна і резо лютивна частини).
Суддя Ю.В. Гридасов
Дата оформлення та підписання рішення
відповідно до вимог ст. 84 Гос подарського
процесуального кодексу Ук раїни "23" серпня 2011 р .
Суд | Господарський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 16.08.2011 |
Оприлюднено | 30.08.2011 |
Номер документу | 17872308 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Херсонської області
Гридасов Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні