Рішення
від 08.09.2011 по справі 13/264
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД мі ста КИЄВА

01030, м. Київ, вул.Б.Хмельницьк ого,44-Б тел. 284-18-98

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

Справа № 13/264 08.09.11

За позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю "Сонячний промінь"

до Публічного акціоне рного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал"

про спонукання до дій

Суддя Курдельчук І.Д.

Представники сторін:

від позивача ОСО БА_1 - дов. № 3/11 від 04.07.2011 р.

від відповідача ОСОБ А_2 - дов. № 238 від 30.06.2011 р., ОСОБА _3 - дов. № 241 від 30.06.2011 р.

В судовому засіданні 0 6.09.2011 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну і резолютивну частини рішення

ОБСТАВИНИ СПРАВИ і СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмежено ю відповідальністю "Сонячний промінь" звернулося до Госпо дарського суду міста Києва з позовом до Публічного акціо нерного товариства "Акціонер на компанія "Київводоканал" п ро зобов'язання видати техні чні умови на водопостачання та каналізування для здійсне ння будівництва торгівельно -офісного комплексу по вул. Пе стеля,3 у Шевченківському р-ні м. Києва з урахування висновк у державної санітарно-епідем іологічної експертизи №05.03.02-07/40 946.

Позовні вимоги обґрунтова ні безпідставністю не видачі технічних умов. Позивач обґр унтовує позовні вимоги поруш енням Відповідачем ст. ст. 19, 44, 49 ГК України.

07.07.2011 ухвалою Господарського суду міста Києва порушено пр овадження у справі №13/264, витреб увано документи та докази і с торони зобов'язано вчинити д ії, розгляд справи призначен о на 18.07.2011.

Ухвалено повідомити Київс ького прокурора захисту прав громадян та інтересів держа ви в екологічній сфері про ро згляд справи.

Зобов' язано позивача под ати суду, зокрема,

- пояснення та нормативно-пр авове обґрунтування можливо сті зменшення санітарної охо ронної зони з 50 метрів до 10 метр ів та зміни вимог для територ ії І поясу зони санітарної ох орони на територію ІІ поясу з они санітарної охорони.

Сторони також, серед іншого зобов' язано подати суду ін формацію, чи має позивач дозв іл на будівництво на землях П ублічного акціонерного това риства "Акціонерна компанія "Київводоканал";

18.07.2011 року в судове засідання з' явилися представники сто рін, представник позивача на виконання вимог ухвали суду частково надав витребувані документи.

В судовому засіданні предс тавники сторін заявили клопо тання про продовження строку вирішення спору.

Ухвалою суду від 18.07.2011 року бу ло продовжено строк вирішенн я спору та відкладено розгля д справи на 08.09.2011 року.

Сторонами не подано витреб увані пояснення та нормативн о-правове обґрунтування можл ивості зменшення санітарної охоронної зони з 50 метрів до 10 метрів та зміни вимог для тер иторії І поясу зони санітарн ої охорони на територію ІІ по ясу зони санітарної охорони , а також інформацію, чи має по зивач дозвіл на будівництво на землях Публічного акціоне рного товариства "Акціонерна компанія "Київводоканал".

08.09.2011 року в судове засідання з' явилися представники сто рін, позивач підтримав позов , вказуючи АК Київодоканал бе зпідставно не видає технічні умови на водопостачання та к аналізування для здійснення будівництва торгівельно-офі сного комплексу по вул. Песте ля,3 у Шевченківському р-ні м. К иєва.

Відповідач заперечив прот и позову зазначивши, що лише П АТ "АК Київодоканал" є компете нтною організацією з надання технічних умов на водопоста чання та каналізування в міс ті Києві і без представлення заявником необхідних докуме нтів, зокрема, генерального п лану об'єкту та рішення КМДА п ро зміну меж зони санітарної охорони. Оскільки відповіда ч не порушував прав Позивача відсутній предмет спору, а то му провадження у справі слід припинити.

Господарський суд визнав п редставлені позивачем докум енти достатніми для вирішенн я спору та відповідно до ст. 75 Г осподарського процесуально го кодексу України розглянув справу за наявними в ній мате ріалами.

Перед початком розгляду сп рави по суті представника по зивача ознайомлено з його пр авами та обов' язками у відп овідності із ст.ст. 20, 22, 81-1 Господ арського процесуального код ексу України.

Відповідно до вимог ст. 81-1 ГП К України в судових засіданн ях складено протокол, який до лучено до матеріалів справи.

Дослідивши і з' ясувавши в сі обставини та матеріали сп рави, які мають значення для в ирішення спору по суті, заслу хавши пояснення представник ів сторін, господарський суд -

ВСТАНОВИВ:

03.06.2011 ТОВ «Сонячний промі нь»звернулось до Відповідач а листом №8, в якому просило на дати технічні умови на водоп остачання і каналізування то ргово-офісного комплексу, що проектується за адресою вул . Павла Пестеля, З, м. Києві.пові домивши реквізити товариств а та інформацію про посадови х і контактних осіб. До заяви д одатків не подано.

Відповідаючи на лист ТОВ «С онячний промінь», ПАТ «АК «Ки ївводоканал»в листі № 1677/26, від 20.06.2011 року стверджує, що частин а території, на якій Позивач п ланує розмістити зазначений об'єкт, збігається з територі єю першого поясу зони саніта рної охорони існуючих артезі анських свердловин. Зважаючи на викладене і керуючись П.8. 11 ДБН 360 - 92** «Містобудування. План ування і забудова міських і с ільських поселень»та п. 10. 12 Сни П 2.04.02. - 84 «Водоснабжение.наружн ые сети и сооружения», ПАТ «АК «Київводоканал»зможе розгл янути можливість видачі техн ічних умов на водопостачання та каналізування об'єкта, за у мови надання Позивачем генер ального плану об'єкта, яким бу де передбачено збереження зо ни санітарної охорони існуюч их артезіанських свердловин .

мотивуючи позов , позивач вк азував, що відповідно до Висн овку державної санітарно - еп ідеміологічної експертизи № 05.03.02-07/40946, від 07.07.2009 року рекомендує ться погодити «Предпроектні матеріали будівництва торго вельно - офісного комплексу н а вул. П. Пестеля 3 у Шевченківс ькому районі м. Києва в частин і зменшення зони санітарної охорони артезіанських сверд ловин № № 71 і 72, які належать ПАТ «АК «Київводоканал» як такі , що відповідають вимогам сан ітарного законодавства (ДСН 173 - 96, СНиП 2.04.02. - 84, ДБН 360 -92**, «Положени е о порядке проектирования и эксплуатации зон санитарной охраны источников водоснабж ения и водопроводов хозяйств енно -питьевого назначения»т а вимог цього висновку.

Підставою Висновку є Резул ьтати санітарно-епідеміолог ічної експертизи№22.2/7355 від 25.05.09 "С анітарно-гігієнічна оцінка п ередпроектних матеріалів бу дівництва торгово-офісного к омплексу по вул.Пестеля,3 у Шев ченківському р-ні м.Києва в ча стині зменшення зони санітар ної охорони артезіанських св ердловин №№71,72, які належать АК "Київводоканал".

Так, в ході розгляду справи, судом встановлено, що у 2 абз. н а 4 аркуші Результатів саніта рно-епідеміологічної експер тизи йдеться "- над кімнатою, д е будуть розташовані артезіа нські свердловини, необхідно облаштувати технічний повер х".

Суд дійшов висновку про пла нування забудови на якій роз ташовані свердловини, втім т акі об'єкти розташовані на зе мельній ділянці за іншою адр есою (Київ, Пестеля, 1,) ніж яка н адана позивачеві (Київ, Песте ля,3).

Висновок суду позивачем не спростований.

Також господарський суд зв ертає увагу, що у "Результатах " наявні лише рекомендації по годження передпроектних мат еріалів будівництва з зменше нням меж зони санітарної охо рони.

Судом встановлено, що на зем ельній ділянці, яка має адрес у Пестеля, 1 розміщені артезіа нські свердловини, які згідн о ДБН 360-92** «Містобудування. Пла нування і забудова міських і сільських поселень»та СНиП 2.04.02-84 «Водоснабжение. Наружные сети о сооружения»мають пер ший пояс зони санітарної охо рони.

Згідно ст. ст. 11, 112, 113, 114, 115, 211, 212 Земе льного Кодексу України, ст. 22 З акону України «Про основи мі стобудування», Закону Україн и «Про державний контроль за використанням та охороною з емель», ДБН 360-92** «Містобудуван ня. Планування і забудова міс ьких і сільських поселень», р озпорядження КМДА «Про заход и щодо усунення порушень в ох оронних зонах інженерних мер еж»від 03.03.2007 № 235 забороняється р озташування об'єктів містобу дування в охоронних зонах ін женерних мереж.

Так ст. 36 Закону України «Про питну воду та питне водопост ачання»у межах зони санітарн ої охорони джерел питної вод и та об'єктів централізовано питного водопостачання госп одарська та інша діяльність обмежується.

Забороняється розміщувати , будівництво, введення в дію, експлуатація та реконструкц ія підприємств, споруд та інш их об'єктів, на яких не забезпе чено в повному обсязі дотрим ання всіх вимог і виконання з аходів, передбачених у проек тах зон санітарної охорони, п роектах на будівництво та ре конструкцію, інших проектах.

Стаття 93 Водного кодексу ви значає, що з метою охорони вод них об'єктів у районах забору води для централізованого в одопостачання населення, лік увальних і оздоровчих потреб встановлюються зони санітар ної охорони, які поділяються на пояси особливого режиму.

Межі зон санітарної охорон и водних об'єктів встановлюю ться місцевими Радами на їх т ериторії за погодженням з де ржавними органами санітарно го нагляду, охорони навколиш нього природного середовища , водного господарства та гео логії. Режим зон санітарної о хорони водних об'єктів встан овлюється Кабінетом Міністр ів України.

Відповідно до п 6. Постанова КМ України, від 18.12.1998, № 2024 "Про пра вовий режим зон санітарної о хорони водних об'єктів" у межа х першого поясу ЗСО:для пов ерхневих джерел водопостача ння: 1) здійснюється: планув ання території для відведенн я поверхневого стоку за її ме жі, озеленення, огородження т а забезпечення постійною охо роною або охоронною сигналіз ацією; проведення будівельн их робіт з метою відведення с тічних вод у найближчу систе му побутової каналізації чи на місцеві очисні споруди; вс тановлення водонепроникних приймачів для нечистот та по бутових відходів з наступним їх вивезенням та дезінфекув анням у разі відсутності кан алізації; 2) забороняється: ски дання будь-яких стічних вод, а також купання, прання білизн и, вилов риби, водопій худоби т а інші види водокористування , що впливають на якість води; перебування сторонніх осіб, розміщення житлових та грома дських будівель, організація причалів плаваючих засобів, застосування пестицидів, ор ганічних і мінеральних добри в, прокладення трубопроводів , видобування гравію чи піску , проведення днопоглиблюваль них та інших будівельно-монт ажних робіт, безпосередньо н е пов'язаних з експлуатацією , реконструкцією чи розширен ням водопровідних споруд та мереж; для підземних джере л водопостачання: 1) здійсн юється: планування, огородже ння, озеленення та монтуванн я охоронної сигналізації; ка налізування будівель з відве денням стічних вод у найближ чу систему побутової чи пром ислової каналізації або на м ісцеві очисні споруди, розмі щені на території другого по ясу ЗСО; відведення стічних в од за межі цього поясу; 2) забор оняється: перебування сторон ніх осіб, розміщення житлови х та господарських будівель, застосування пестицидів, ор ганічних і мінеральних добри в, прокладення трубопроводів , видобування гравію чи піску та проведення інших будівел ьно-монтажних робіт, безпосе редньо не пов'язаних з будівн ицтвом, реконструкцією та ек сплуатацією водопровідних с поруд та мереж;скидання будь -яких стічних вод та випасанн я худоби; проведення головно ї рубки лісу.

В статті 18 Закону України "Пр о забезпечення санітарного т а епідемічного благополуччя населення" закріплено, що сам е органи виконавчої влади, мі сцевого самоврядування зобо в'язані забезпечити жителів міст та інших населених пунк тів питною водою, кількість т а якість якої повинні відпов ідати вимогам санітарних нор м і державного стандарту.

У відповідності до ст. 2 Зако ну України "Про питну воду та п итне водопостачання" дія цьо го Закону поширюється на всі суб'єкти господарювання, що в иробляють питну воду, а також на органи виконавчої влади т а місцевого самоврядування, що здійснюють регулювання, н агляд і контроль за якістю пи тної води, станом джерел та си стем питного водопостачання , а також споживачів.

Порядок надання технічних умов погодження робочої док ументації, генерального план у, планів інженерних мереж, пр оектів водопостачання і кана лізації, здійснюється з урах уванням положень Земельного кодексу України, Закону Укра їни „Про планування і забудо ву територій”, „Про основи мі стобудування”, „Про питну во ду та питне водопостачання”, "Про державний контроль за ви користанням та охороною земе ль", постанови КМУ від 18.12.1998р. "Про правовий режим зон санітарн ої охорони водних об'єктів", по станови КМУ №489 "Про затвердже ння Порядку надання вихідних даних для проектування об'єк тів містобудування", Правил з абудови міста Києва, затверд жених рішенням Київської міс ької ради від 27.01.2005р. №11/2587, Правил користування системами цент ралізованого комунального в одопостачання та водовідвед ення в населених пунктах, зат верджених наказом Міністерс тва з питань ЖКГ України від 27 .06.2008р., ДБН 360-92** „Містобудування. П ланування і забудова міських і сільських поселень”.

Згідно до п. 12.5.10. Правил техні чної експлуатації систем вод опостачання та каналізації н аселених пунктів України зат верджених Наказом Держжитл окомунгосп, від 05.07.1995, № 30 для вир ішення питання про приєднанн я до системи каналізаційної мережі замовник зобов'язаний до складання завдання на про ектування одержати від вироб ника дозвіл та технічні умов и на приєднання. Технічні умо ви видаються виробником згід но з інструкцією, затверджен ою Мінжитлокомунгоспом.

Відповідно до п. 1.2 Правил тех нічної експлуатації систем в одопостачання та каналізаці ї населених пунктів України затверджених наказом Держжи тлокомунгосп, від 05.07.1995, № 30 та За конів України «Про житлово-к омунальні послуги»і «Про пит ну воду і питне водопостачан ня»та розпоряджень КМДА, ПАТ "АК Київводоканал" - є виробн ичим підприємством водопров ідно-каналізаційного господ арства - Виробником.

Згідно до п. 9.5.21. Правил техніч ної експлуатації систем водо постачання та каналізації на селених пунктів України затв ерджених Наказом Держжитло комунгосп, від 05.07.1995, № 30 для отри мання технічних умов на водо поставчання і каналізування обєкту заявники має подати в ідповідачеві 1. Заяву в 2-х прим ірниках на підключення об'єк ту до водопровідних та канал ізаційних мереж (для юридичн их осіб - на фірмових бланках). 2. Опитувальний лист -в 2-х примі рниках на водопровід та кана лізацію (простий -для нового б удівництва, 3. Схему розміщенн я об'єкта в М 1:2000 з прив'язками до вулиць міста. 4. Копія рішення про виділення ділянки, або до кументи, які підтверджують п раво на власність земельної ділянки. Технічні умови готу ються після повідомлення про оплату за підготовку ТУ. Для о держання Технічних умов необ хідно надати: Копію платіжно го доручення.

Опитувальний лист на водоп остачання та каналізування о б'єкта містить 9 пунтків 1. Адре са об'єкта 2. Назва об'єкта 3. Зам овник (назва, адреса, прізвище керівника, телефон) 4. Проектн а організація (назва,адреса,п різвище ГІПа,телефон) 5. Коштор исна вартість 6. Строки будівн ицтва 7. Черговість здачі в екс плуатацію 8. Потрібна кількіс ть води: 8.1. Всього:_м3/добу, л/сек ., в тому числі: - на господарчо-п обутові потреби_м3/добу, на вир обничі потреби_м3/добу, на поли в_м3/добу, 8.2. На пожежегасіння: - в нутрішнє_л/сек. - зовнішнє _л/се к. Всього: м3/добу, _л/сек. автома тичне_ л/сек. 9. Кількість стічн их вод: Всього_добу,__л/сек. в том у числі:- господарчо-побутови х_м3/добу, виробничих м3/добу,і додаток до опитувального лис та: схема розміщення об'єкта в М 1:2000 з прив'язками до вулиць мі ста, копія рішення про виділе ння ділянки.

Відповідно до п.8.1 - 8.5 Наказу Держкоммістобудування, від 17.04.1992, № 44 "Містобудування. Планув ання і забудова міських і сіл ьських поселень. ДБН 360-92, виріш ення водопостачання і каналі зації у проектах планування і забудови повинне забезпечи ти: оцінку умов водопостачан ня й водовідведення як елеме нтів комплексної оцінки умов розвитку міст; визначення пр одуктивності систем на розра хункові етапи для такого скл аду і кількості водокористув ачів, який проектується; розр обку принципових схем в ув'яз ці з планувальною структурою , функціональним зонуванням, вимогами охорони зовнішньог о середовища і заходами щодо організації інженерної інфр аструктури групових систем н аселених місць. Оцінку умов в одопостачання, відведення, о чищення і випуску (використа ння) стічних вод слід виконув ати на підставі басейнових с хем комплексного використан ня водних ресурсів і територ іальних схем охорони середов ища. Продуктивність функціо нуючих систем водопровідно-к аналізаційного господарств а повинна бути перевірена на відповідність нормативному водоспоживанню і водовідвед енню існуючих водокористува чів. За відсутності вільних п отужностей головних споруд д о відповідної їх реконструкц ії розміщення нових або збіл ьшення водоспоживання (водов ідведення) існуючих водокори стувачів не допускається. Пр одуктивність міських систем водопостачання і каналізаці ї повинна встановлюватися за розрахунковими витратами на добу найбільшого водоспожив ання (водовідведення) усіх гр уп водокористувачів і протип ожежними витратами. Норми го сподарсько-питного водоспож ивання необхідно приймати за лежно від планувального ступ еня інженерного обладнання з абудови, природно-кліматични х умов і величини міст. Потреб у у воді і об'єм стічних вод на виробничі потреби промислов их і сільськогосподарських п ідприємств, а також на протип ожежні потреби слід визначат и за чинними нормативними до кументами. Потребу на господ арсько-питні потреби і корис тування душами на промислови х підприємствах - за нормами п роектування внутрішнього во допроводу і каналізації буди нків.

Відповідно до п 8.8 Наказу Дер жкоммістобудування, від 17.04.1992, № 44 "Містобудування. Планування і забудова міських і сільськ их поселень. ДБН 360-92, розміщенн я головних споруд водопровод у і каналізації повинне бути ув'язане з територіальним ро звитком міст як у межах, так і за межами розрахункового тер міну проектування

згідно до п. 8.11 Наказу Держко ммістобудування, від 17.04.1992, № 44 "М істобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень. ДБН 360-92 відстань до м ежі першого поясу зони саніт арної охорони господарсько-п итних водопроводів слід прий мати не менше, м: г) для підземн их джерел (від поодинокого во дозабору або від крайніх вод озабірних споруд групового в одозабору): 1) при використанн і водоносних горизонтів, які мають суцільну водоупорну п окрівлю, що виключає можливі сть місцевого живлення з пов ерхневих джерел або інших не достатньо захищених підземн их горизонтів 30 м, при викорис танні інших водоносних гориз онтів 50 м. Межа першого поясу водопровідних споруд повинн а збігатися з огорожею майда нчика споруд. Ширина санітар но-захисної смуги повинна пе редбачатися не менше, м: а) для водопровідних споруд, розта шованих за межами другого по ясу зони джерела водопостача ння, від межі першого поясу 100 м, б) для водогонів (від крайні х водогонів): 1) в сухих ґрунтах при діаметрі до 1000 мм 10 м, 2) в сух их ґрунтах, при діаметрі біль ше 1000 м -20м. При прокладанн і водоводів по забудованій т ериторії ширина смуги може б ути зменшена за погодженням з органами санітарно-епідемі ологічної служби.

Аналіз зазначених актів за конодавства дає підстави суд у дійти висновку, що з метою бе зпечної експлуатації будівл і, виключно до компетенції во доканалу віднесено в межах н аданих йому повноважень, учи няти дії пов'язані з наданянм технічних умов.

Таким чином позивачем не бу ло додано до листа №8 від 03.06.2011 жо дних документів, з яких би вба чалась відстань будівель (то ргово-офісного комплексу) ві д артезіанських свердловин, та розміщення даних будівель поза зоною санітарної охоро ни, Відповідач листом №1677/26 від 20.06.2011 повідомив Позивача про ро згляд даного питання після н адання Позивачем необхідних документів.

Доказів прийняття Київськ ою міською радою у встановле ному порядку рішення про змі ну межі зон санітарної охоро ни водних об'єктів, якими є арт езіанські свердловини, №71 та № 72 позивачем не надано.

За таких обставин суд дійшо в висновку, що Відповідач не д опустив порушення прав або о хоронюваних законом інтерес ів Позивача, що є підставою дл я відмови у позові.

Судові витрати покласти на позивача

Керуючись ст.ст. 32-34, 49, 75, 82-85 Госпо дарського процесуального ко дексу України, господарський суд -

ВИРІШИВ:

В позові відмовити.

Рішення господарського су ду набирає законної сили піс ля закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апе ляційну скаргу не було подан о. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не с касовано, набирає законної с или після розгляду справи ап еляційним господарським суд ом.

Суддя І.Д. Курдел ьчук

дата складення 12.09.11

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення08.09.2011
Оприлюднено28.09.2011
Номер документу18289202
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —13/264

Постанова від 24.04.2012

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Сітайло Л.Г.

Ухвала від 12.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 03.03.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Постанова від 17.01.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 27.12.2011

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Рішення від 08.09.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 18.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 07.07.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Курдельчук І.Д.

Ухвала від 08.10.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Лиховид Б.І.

Ухвала від 17.07.2009

Господарське

Господарський суд Полтавської області

Босий В.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні