Постанова
від 15.09.2011 по справі 2а-5075/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 вересня 2011 р. № 2а-5075/11/1370

17 год. 42 хв.

Львівський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Качу р Р.П.,

за участю секретаря судово го засідання - П одібки М. З.

представника позивача ОС ОБА_1, представника відпові дача ОСОБА_2 розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу за позовом приватного підприєм ства «Торг Буд Інвест»до Дер жавної податкової інспекції у Сихівському районі м. Львов а про визнання неправомірним и дій , -

В С Т А Н О В И В:

4 травня 2011 року на розгл яд Львівського окружного адм іністративного суду надійшл а позовна заява Приватного п ідприємства «Торг Буд Інвест »до Державної податкової інс пекції у Сихівському районі м. Львова про визнання неправ омірними дій.

З урахуванням заяви про змі ну (уточнення) позовних вимог від 25.08.2011 року (вх. № 38319) позивач пр осить визнати неправомірним и дії працівників Державної податкової інспекції у Сихів ському районі м. Львова по про веденню 16.03.2011 року невиїзної по запланової перевірки ПП «То рг Буд Інвест»(ЄДРПОУ 36992574) з пит ань правильності формування податкового зобов' язання т а податкового кредиту з пода тку на додану вартість за гру день 2010 року, за результатами я кої 17.03.2011 року складено Акт № 302/23-408/36992574.

Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що перевірку проведен о з грубим порушенням вимог с т. ст. 75, 78, 79 Податкового кодексу України. Відтак позивач вваж ає неправомірними дії праців ників відповідача по проведе нню 16.03.2011 року невиїзної позапл анової перевірки.

Представник позивача в суд овому засіданні позов підтри мав, просив задоволити в повн ому обсязі.

Позиція відповідача викла дена в запереченні від 06.09.2011 рок у, де вказано, що 10.03.2011 року відпо відачем направлено запит № 3293 /23-420/3 про надання пояснення та к опії первинних документів що до формування податкового зо бов' язання та податкового к редиту. Станом на 16.03.2011 року від повіді на вказаний запит не о тримано. Вважає позовні вимо ги безпідставними та просить відмовити у їх задоволенні.

Представник відповідача п роти позову заперечив, надав пояснення, аналогічні викла деним у запереченні на позов , просив у задоволенні позовн их вимог відмовити повністю.

Дослідивши надані суду док ази в межах заявлених вимог, с уд встановив наступні факти та відповідні їм правовіднос ини.

Приватне підприємство «То рг Буд Інвест» зареєстрова не Виконавчим комітетом Льві вської міської ради 14.05.2008 року, що підтверджується Довідкою з Єдиного державного реєстр у підприємств та організацій України № 293772.

10.03.2011 року відповідачем напра влено на адресу позивача зап ит про надання інформації № 329 3/23-420/3, в якому просив надати поя снення та копії первинних до кументів щодо формування под аткового зобов' язання та по даткового кредиту з податку на додану вартість за груден ь 2010 року. Вказаний запит отрим ано позивачем 15.03.2011 року, про що свідчить напис на оригіналі запиту.

16.03.2011 року відповідачем видан о Наказ № 222 про проведення нев иїзної позапланової перевір ки ПП «Торг Буд Інвест»термі ном один робочий день на підс таві п. п. 20.1.4. п. 20.1. ст. 20, п. 75.1. ст. 75, п. п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодекс у України. Вказаний наказ над іслано позивачу 17.03.2011 року, про що свідчить копія конверту з відтиском штампу установи п оштового зв' язку.

Приймаючи рішення суд вихо див з наступного.

Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни, органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України.

Згідно ст. 2 КАС України, у спр авах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважен ь адміністративні суди перев іряють, чи прийняті вони: на пі дставі, у межах повноважень т а у спосіб, що передбачені Кон ституцією та законами Україн и, обґрунтовано, тобто з ураху ванням усіх обставин, що мают ь значення для прийняття ріш ення, добросовісно.

Згідно п. п. 20.1.4. п. 20. 1. ст. 20 ПК Укра їни органи державної податко вої служби мають право прово дити перевірки платників под атків (крім Національного ба нку України) в порядку, встано вленому цим Кодексом.

Згідно п. 75.1. ст. 75 ПК України ор гани державної податкової сл ужби мають право проводити к амеральні, документальні (пл анові або позапланові; виїзн і або невиїзні) та фактичні пе ревірки.

Камеральні та документаль ні перевірки проводяться орг анами державної податкової с лужби в межах їх повноважень виключно у випадках та у поря дку, встановлених цим Кодекс ом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотрима нням яких покладено на орган и державної податкової служб и.

Згідно п. п. 75.1.2. п. 75.1. ст. 75 ПК Укра їни документальною перевірк ою вважається перевірка, пре дметом якої є своєчасність, д остовірність, повнота нараху вання та сплати усіх передба чених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законод авства, контроль за дотриман ням якого покладено на контр олюючі органи, дотримання ро ботодавцем законодавства що до укладення трудового догов ору, оформлення трудових від носин з працівниками (найман ими особами) та яка проводить ся на підставі податкових де кларацій (розрахунків), фінан сової, статистичної та іншої звітності, регістрів податк ового та бухгалтерського обл іку, ведення яких передбачен о законом, первинних докумен тів, які використовуються в б ухгалтерському та податково му обліку і пов'язані з нараху ванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог інш ого законодавства, контроль за дотриманням якого покладе но на органи державної подат кової служби, а також отриман их в установленому законодав ством порядку органом держав ної податкової служби докуме нтів та податкової інформаці ї, у тому числі за результатам и перевірок інших платників податків.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу держав ної податкової служби і пров одиться за наявності хоча б о днієї з обставин, визначених цим Кодексом.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перев ірка, яка проводиться в примі щенні органу державної подат кової служби.

Згідно п. п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 ПК Укра їни документальна позаплано ва виїзна перевірка здійснює ться у випадку, якщо за наслід ками перевірок інших платник ів податків або отримання по даткової інформації виявлен о факти, що свідчать про можли ві порушення платником подат ків податкового, валютного т а іншого законодавства, конт роль за дотриманням якого по кладено на органи державної податкової служби, якщо плат ник податків не надасть пояс нення та їх документальні пі дтвердження на обов'язковий письмовий запит органу держа вної податкової служби протя гом 10 робочих днів з дня отрим ання запиту.

Згідно п. 78.4. ст. 78 ПК України пр о проведення документальної позапланової перевірки кері вник органу державної податк ової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення докуме нтальної позапланової перев ірки платника податків надає ться лише у випадку, коли йому до початку проведення зазна ченої перевірки вручено під розписку копію наказу про пр оведення документальної поз апланової перевірки.

Згідно ст. 79 ПК України докум ентальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийнят тя керівником органу державн ої податкової служби рішення про її проведення та за наявн ості обставин для проведення документальної перевірки, в изначених статтями 77 та 78 цьог о Кодексу. Документальна нев иїзна перевірка здійснюєтьс я на підставі зазначених у пі дпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ць ого Кодексу документів та да них, наданих платником подат ків у визначених цим Кодексо м випадках, або отриманих в ін ший спосіб, передбачений зак оном.

Документальна позапланова невиїзна перевірка проводит ься посадовими особами орган у державної податкової служб и виключно на підставі рішен ня керівника органу державно ї податкової служби, оформле ного наказом, та за умови наді слання платнику податків рек омендованим листом із повідо мленням про вручення або вру чення йому чи його уповноваж еному представнику під розпи ску копії наказу про проведе ння документальної позаплан ової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце провед ення такої перевірки.

Дослідивши наявні в матері алах справи докази, Суд дійшо в висновку про відсутність у відповідача правових підста в для проведення 16.03.2011 року неви їзної позапланової перевірк и ПП «Торг Буд Інвест»(ЄДРПОУ 36992574) з питань правильності фор мування податкового зобов' язання та податкового кредит у з податку на додану вартіст ь за грудень 2010 року, оскільки в ідповідачем не дотримано вим ог Податкового кодексу Украї ни стосовно надіслання платн ику податків запиту та надан ня останньому 10-денного строк у для надання відповіді. Крім того, відповідачем проведен о перевірку без вручення пла тнику податків наказу про її проведення, що підтверджено наявними в матеріалах справ и доказами, чим, в свою чергу, п орушено вимоги п. 79.2. ст. 79 Податк ового кодексу України.

Суд не бере до уваги твердже ння відповідача про те, що зап ит про надання інформації ни м направлено 10.03.2011 року і станом на 16.03.2011 року відповіді не отри мано, оскільки вказане спрос товується наявною в матеріал ах справи копією запиту, на як ій міститься напис про отрим ання 15.03.2011 року вказаного запит у представником позивача. Кр ім того, останнім днем строку для надання відповіді на зап ит відповідача було 20.03.2011 року, а наказ про проведення перев ірки було видано вже 16.03.2011 року.

Частиною 3 ст. 2 КАС України пе редбачено, що у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 К АС України, у адміністративн их справах про протиправніст ь рішень, дій чи бездіяльност і суб'єкта владних повноваже нь обов'язок щодо доказуванн я правомірності свого рішенн я, дії чи бездіяльності покла дається на відповідача, якщо він заперечує проти адмініс тративного позову.

Згідно ст. 49, 70 КАС України, сто рони зобов' язані добросові сно користуватися належними їм процесуальними правами, а відтак зобов' язані обґрунт овувати належність та допуст имість доказів для підтвердж ення своїх вимог або запереч ень, що відповідачем зроблен о не було.

Згідно ч. 3 ст. 159 КАС України об ґрунтованим є рішення, ухвал ене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обстави н в адміністративній справі, підтверджених тими доказами , які були досліджені в судово му засіданні.

Таким чином, з врахуванням з місту ст. 162 КАС України, Суд дій шов висновку про неправомірн ість дій працівників Державн ої податкової інспекції у Си хівському районі м. Львова по проведенню 16.03.2011 року невиїзно ї позапланової перевірки ПП «Торг Буд Інвест»(ЄДРПОУ 36992574) з питань правильності формува ння податкового зобов' язан ня та податкового кредиту з п одатку на додану вартість за грудень 2010 року, оскільки судо м встановлено порушення відп овідачем вимог п. 75.1. ст. 75, п. п. 78.1.1. п. 78.1. ст. 78 Податкового кодексу У країни.

Суд присуджує з Державного бюджету України, у відповідн ості до вимог ч. 1 ст. 94 КАС Украї ни, всі здійснені стороною, як а не є суб' єктом владних пов новажень, та документально п ідтверджені судові витрати, на користь якої ухвалене суд ове рішення.

Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 160-163, 167 КАС У країни, суд -

П О С Т А Н О В И В :

1. Позовні вимоги задово льнити повністю.

2. Визнати неправомірними ді ї працівників Державної пода ткової інспекції у Сихівсько му районі м. Львова по проведе нню 16.03.2011 року невиїзної позапл анової перевірки ПП «Торг Бу д Інвест»(ЄДРПОУ 36992574) з питань п равильності формування пода ткового зобов' язання та под аткового кредиту з податку н а додану вартість за грудень 2010 року, за результатами якої 1 7.03.2011 року складено Акт № 302/23-4 08/36992574.

3. Стягнути з Державного бюд жету України на користь прив атного підприємства «Торг Б уд Інвест»(ЄДРПОУ 36992574, м. Львів, вул. Зелена, 253) 3 (три) грн. 40 коп. су дового збору.

Постанова суду набирає за конної сили у порядку, встано вленому ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскар жена в порядку і строки, встан овлені ст. 186 КАС України.

Повний текст постанови складено та підписано 20 верес ня 2011 року.

Суддя Качур Р.П.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2011
Оприлюднено03.10.2011
Номер документу18341965
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5075/11/1370

Ухвала від 16.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Постанова від 15.09.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 31.03.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Заверуха О.Б.

Постанова від 15.09.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 14.07.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 06.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

Ухвала від 04.05.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Качур Роксолана Петрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні