ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" липня 2011 р. Справа № 2a-2029/11/ 0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський о кружний адміністративний су д у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Мак овійчук С.М.
за участю:
представника позивач а - Гуменюка Б.С.
представників відпов ідача - Федорців О.О., Шер емети М.В.,
розглянувши у відкри тому судовому засіданні в пр иміщенні суду адміністратив ну справу
за позовом: СП ТОВ "Л іссервіс"
до відповідача: Державної податкової інспе кції в м. Івано-Франківську
про скасування рішен ня № 120/152 від 01.06.2011 р. та зобов'язанн я вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
20.06.2011 року СП у формі ТОВ «Лі ссервіс» звернулось до суду з адміністративним позовом д о Державної податкової інспе кції в м.Івано-Франківську пр о скасування рішення № 120/152 від 01.06.2011 р. та зобов' язання ДПІ в м .Івано-Франківську відновити свідоцтво платника ПДВ №158074 з 01.06.2011 року.
Позовні вимоги мотивовані тим, що згідно із рішенням № 120/ 152 від 01.06.2011 р. ДПІ в м.Івано-Франкі вську анульовано реєстрацію платника ПДВ СП у формі ТОВ «Л іссервіс» на підставі пп. «и» п.184.1 ст.184 Податкового кодексу У країни, а саме: у зв' язку з ти м, що обсяг постачання товарі в/послуг позивача як такого, щ о зареєстрований добровільн о платником податку на додан у вартість, іншим платникам п одатку за останні 12 календарн их місяців сукупно (з 01.05.2010р. до 01 .05.2011р.) становив менше 50 відсотк ів загального обсягу постача ння. З вказаним рішенням пози вач категорично не згідний, в важає його таким, що порушує п ринцип незворотності дії зак онів в часі, який передбачени й статтею 58 Конституції Украї ни. Вказував, що оскільки Пода тковий кодекс України набрав чинності з 01.01.2011 року і не міг ма ти застосування до податково го періоду, що передував набр анню ним законної сили, до спі рних правовідносин відповід ачу необхідно було застосову вати вимоги п.9.8 ст.9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість»(надалі «Про ПДВ»), яки й не містив випадки анулюван ня реєстрації ПДВ за вказани х підстав. Крім цього зазначи в, що оскільки позивач зареєс трований платником податку н а додану вартість в 1997 році, тоб то на момент дії Декрету Кабі нету Міністрів України «Про податок на добавлену вартіст ь», не може вважатись таким, що був зареєстрований добровіл ьно, а тому не охоплюється вим огами пп. «и»п.184.1 ст.184 Податково го кодексу України.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав з підстав, викла дених в адміністративному по зові, додатково висловив при пущення щодо легітимності ко місії ДПІ в м.Івано-Франківсь ку, якою прийнято оскаржуван е рішення, в частині відповід ності процедури її створення та прийняття рішень вимогам Закону України «Про засади д ержавної регуляторної політ ики у сфері господарської ді яльності». Просив позов задо вольнити повністю.
Представники відповідача в судовому засіданні проти п озову заперечили з підстав, в икладених в письмових запере ченнях. Просили в задоволенн і позову відмовити повністю.
Розглянувши заявлений адм іністративний позов, заслуха вши думку представників пози вача та відповідача, досліди вши та оцінивши наявні в мате ріалах справи докази , судом в становлено наступне.
СП у формі ТОВ «Ліссервіс»(п овна назва - Спільно українс ько-чеське підприємство у фо рмі товариства з обмеженою в ідповідальністю «Ліссервіс »), надалі - позивач, зареєстр овано в ЄДРПОУ 28.02.1995 року, згідн о з рішенням №9-П Івано-Франків ського міськвиконкому є підп риємством з іноземними інвес тиціями та взято на облік Дер жавною податковою адміністр ацією м.Івано-Франківську як платник податків.
Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджується матеріалами справи платнико м податку на додану вартість позивач зареєструвався 04.08.1997 р оку, відповідно до поданої 01.08.1 997 р., реєстраційної заяви Форм и №1-р (а.с.55).
За результатами проведено ї камеральної перевірки реєс тру поданих податкових декла рацій з податку на додану вар тість відповідачем складено довідку №107/152 від 01.06.2011 року, згід но з даними якої встановлено , що СП у формі ТзОВ «Ліссервіс »з 01 травня 2010 року по 01 травня 2011 року (протягом останніх дван адцять календарних місяців) надає податковому органу дек ларації та уточнюючі розраху нки з податку на додану варті сть з показниками, які свідча ть про обсяги постачання тов арів (послуг), здійснених з мет ою формування податкового зо бов' язання в сумі 143562,00грн., в т ому числі експортні операції - 143262,00 грн., обсяг постачання т оварів (послуг) на території У країни платникам податку на додану вартість становив 0,00 г рн.. Як висновок, в результаті проведеного аналізу встанов лено, що свідоцтво платника п одатку на додану вартість по зивача підлягає анулюванню, за підставами визначеними пп . «и»п. 184.1 ст.184 Податкового коде ксу України.
На підставі вищевказаної д овідки, у зв' язку з добровіл ьною реєстрацією платником п одатку на додану вартість пр и якій обсяг постачання інши м платникам податку за остан ні 12 календарних місяців суку пно становить менше 50 відсотк ів загального обсягу постача ння та відповідно до пп. «и»п. 184.1 ст.184 Податкового кодексу Ук раїни від 02.12.2010 р. №2755- VI спеціаль ною комісією, створеною відп овідно до наказу ДПІ в м.Івано -Франківськ від 12.07.2010 року №1012 пр ийнято рішення №120/152 від 01.06.2011 рок у про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість СП у формі ТзОВ «Лісс ервіс»(код 22180221).
Судом встановлено, що на тре тій день після анулювання ре єстрації платника податку ві дповідач супровідним листом №13731/10/15-217/3344 від 03.06.2011 року направив позивачу рішення про анулюва ння свідоцтва про реєстрацію платника ПДВ, однак, у зв' язк у із незнаходженням останньо го за адресою, яка міститься в даних ЄДР юридичних осіб та ф ізичних осіб-підприємців, по штове відправлення повернул ось і лиш 08.06.2011 року було вручен о представнику СП у формі ТОВ «Ліссервіс».
Відповідно до пп. 7.8.1 п.7.8 ст.7 За кону України «Про податок на додану вартість», чинного в п еріод з 01.05.2010 року по 31.12.2010 року, а т акож статті 202 Податкового код ексу України від 02.12.2010 р. №2755- VI, і з змінами і доповненнями, (над алі - ПКУ) податковим період ом для подання декларації з п одатку на додану вартість вв ажається один календарний мі сяць.
Згідно із п.3.4 ст.3 наказу Держ авної податкової адміністра ції України від 30 травня 1997 рок у №166, зареєстрованого в Мініс терстві юстиції України від 9 липня 1997 р. за №250/2054 «Про затверд ження форми податкової декла рації та Порядку її заповнен ня і подання», із змінами та до повненнями, чинного в період , що охоплений камеральною пе ревіркою, платник податку са мостійно обчислює суму подат кового зобов'язання, яку зазн ачає в декларації. Дані, навед ені в декларації, мають відпо відати даним бухгалтерськог о та податкового обліку плат ника, достовірність даних пі дтверджується: підписом плат ника, якщо платник - фізична ос оба, в інших випадках (особа, я ка визначена як платник пода тку на додану вартість, крім ф ізичних осіб) - підписами відп овідальних посадових осіб (к ерівника, головного бухгалте ра) та печаткою, а в разі подан ня декларації в електронній формі - електронним підписом осіб (які підписують деклара цію), зареєстрованим у порядк у, визначеному законодавство м. Аналогічний зміст передба чений частинами 8, 9 наказу ДПА України №41 від 25.01.2011 року «Про за твердження форм та порядку з аповнення і подання податков ої звітності з податку на дод ану вартість», зареєстровано го в Міністерстві юстиції Ук раїни 16 лютого 2011 р. за N 197/18935.
Пунктом 184.1 статті 184 ПКУ перед бачено, що реєстрація діє до д ати анулювання реєстрації пл атника податку, яка проводит ься шляхом виключення з реєс тру платників податку і відб увається у разі, якщо, зокрема , згідно з підпунктом «и», обся г постачання товарів/послуг платниками податку, зареєстр ованими добровільно, іншим п латникам податку за останні 12 календарних місяців сукупн о становить менше 50 відсотків загального обсягу постачанн я.
Крім цього, в пункті 184.2 зазна чено зокрема, що анулювання р еєстрації на підставах, визн ачених у пунктах «б»- «и»пунк ту 184.1 цієї статті, може здійсню ватись також за самостійним рішенням відповідного орган у державної податкової служб и. Свідоцтво про реєстрацію п латника податку вважається а нульованим з дати анулювання реєстрації платника податку .
Як встановлено в судовому з асіданні та підтверджується матеріалами справи (а.с.56-71) поз ивач подавав до ДПІ в м.Івано-Ф ранківську декларації з пода тку на додану вартість протя гом останніх 12 календарних мі сяців (за період з 01.05.2010 р. по 01.05.2011 р .) з показниками, які свідчать, що обсяги постачання товарі в/послуг, здійснених з метою ф ормування податкових зобов' язань складають 143562,00грн., в тому числі постачання платникам ПДВ - 0,00 грн. Тобто, податкові д екларації з податку на додан у вартість позивача протягом 12 послідовних податкових пер іодів не містили показників, які б свідчили про постачанн я товарів /послуг платникам П ДВ.
Відповідно до пункту 5.1. част ини 5 наказу ДПА України від 22.12 .2010 року №978, зареєстрованого в М іністерстві юстиції України 29.12.2010р. за №1400/18695 «Про затвердженн я Положення про реєстрацію п латників податку на додану в артість»для цілей оподаткув ання платником податку на до дану вартість (далі - платник П ДВ) є, зокрема, будь-яка особа, щ о провадить господарську дія льність і реєструється за св оїм добровільним рішенням як платник податку у порядку, ви значеному статтею 183 розділу V Кодексу (ПКУ).
Пунктом 5.2 цього Положення п ередбачено, що платником под атку на додану вартість тако ж є будь-яка особа, що зареєстр ована або підлягає реєстраці ї як платник податку.
В судовому засіданні предс тавник позивача неодноразов о звертав увагу суду на те, що позивач не може вважатись та ким, що зареєстрований добро вільно платником податку на додану вартість, оскільки за реєстрований в 1997 році, тобто в період коли самого поняття « добровільної реєстрації»не існувало, відтак застосуван ня до нього приписів підпунк ту «и»пункту 184.1 статті 184 ПКУ є н еправомірним.
Суд не погоджується з тверд женнями позивача і вважає їх помилковими, оскільки сам зм іст терміну «добровільно»зн айшов правове закріплення в статті 183 ПКУ і полягає у самос тійному волевиявленні госпо дарюючого суб' єкта зареєст руватись платником податку н а додану вартість шляхом под ання відповідної заяви до ко нтролюючого органу.
Як зазначалось вище, позива чем 01.08.1997 року було подану реєст раційну заяву Форми №1-р до ДПА м.Івано-Франківська, що послу жило підставою для його реєс трації платником ПДВ 04.08.1997 року і трактується судом як «добр овільна реєстрація»в розмін ні п.183.1 статті 183 ПКУ.
Що стосується посилань поз ивача на порушення принципу незворотності дії законів в часі, закріпленого в статті 58 Конституції України, слід за значити, що відповідно до Ріш ення Конституційного Суду Ук раїни у справі за конституці йним зверненням Національно го банку України щодо офіцій ного тлумачення положення ча стини першої статті 58 Констит уції України від 9 лютого 1999 рок у N 1-рп/99 про те, що закони та інші нормативно-правові акти не м ають зворотної дії в часі, крі м випадків, коли вони пом'якшу ють або скасовують відповіда льність особи, треба розуміт и так, що воно стосується люди ни і громадянина (фізичної ос оби).
Окрім цього, суд вважає, що п риписи пп.ґ п.9.8 ст.9 Закону Укра їни «Про податок на додану ва ртість», а саме: "реєстрація ді є до дати її анулювання, яка ві дбувається у випадках, якщо о соба, зареєстрована як платн ик податку, не надає податков ому органу декларації з цьог о податку протягом дванадцят и послідовних податкових міс яців або подає таку деклар ацію (податковий розрахунок) , яка (який) свідчить про відсу тність оподатковуваних пост авок протягом такого періоду , а також у випадках, визнач ених законодавством стосовн о порядку реєстрації суб'єкт ів господарювання" за своїм п равовим змістом та наслідкам и є тотожною пп. «и»п. 184.1 ст. 184 ПКУ , що в свою чергу спростовує тв ердження позивача та підтвер джує правомірність оскаржув аного рішення.
Суд також погоджується з ду мкою відповідача, викладеною в доповненнях до запереченн я проти позовної заяви та вва жає, що наказ ДПІ в м.Івано-Фра нківську від 12.07.2010 року №1012 про с творення комісії з анулюванн я платників ПДВ не є і не може бути регуляторним актом відп овідно до Закону України «Пр о засади державної регулятор ної політики у сфері господа рської діяльності», відтак в ідсутні підстави ставити під сумнів легітимність комісії та як наслідок - легітимність прийнятого нею оскаржуваног о рішення.
За наведених обставин та пр авових норм, суд дійшов висно вку про правомірність оскарж уваного рішення та відсутніс ть обгрунтованих підстав для задоволення позову.
На підставі ст. 124 Конституц ії України, керуючись ст. ст. 158- 163, 167 Кодексу адміністративног о судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову від мовити.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, встановленого цим Кодексо м, якщо таку скаргу не було под ано.
Суддя: /під пис/ Тимощук О.Л.
Постанова складена в пов ному обсязі 25.07.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.07.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18563694 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні