23/117
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
09.09.11 р. Справа № 23/117
за позовом: Державного підприємства ”Донецька залізниця” м. Донецьк
до відповідача: Публічного акціонерного товариства ”ВЕСКО” м. Дружківка
про стягнення 3 271, 42 грн.
Суддя Забарющий М.І.
Представники сторін:
Від позивача: не з'явився
Від відповідача: не з'явився
В засіданні, яке відбулось 06.09.2011р., згідно ст.77 ГПК України
оголошувалась перерва до 09.09.2011р.
СУТЬ СПОРУ:
Позивач, державне підприємство ”Донецька залізниця” м. Донецьк, звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача, публічного акціонерного товариства ”ВЕСКО” м. Дружківка, 3271,42 грн. платежів за фактом затримки вагонів з причин закінчення строку оренди.
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на:
- укладення між сторонами договору № 29288 „Про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги” від 23.12.2009р.;
- затримання вагонів № 64247719, 62638309 та 62290838 по станції Іловайськ (01.10.2010р. та 03.10.2010р.) з причини закінчення строку оренди; акти загальної форми №250 від 01.10.2010р., №496 від 06.10.2010р., №256 від 03.10.2010р. та № 500 від 06.10.2010р.;
- нарахування ним відповідачу додаткових платежів за затримку вагонів;
- договірні відносини між відповідачем та ВАТ „НПК” та відправку на завантаження вищезгаданих вагонів;
- усунення відповідачем причини затримки вагонів шляхом продовження строку оренди;
- ст. 15 §1 та ст. 31 §1 УМВС;
- ст. 129 Статуту залізниць України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.04.1998р., № 457 (далі - Статут)
Відповідач вимоги позивача не визнав тому, що: позов не містить обґрунтувань сум, які позивач намагається отримати та посилань на норми законодавства, якими керується позивач і які, можливо, порушив відповідач.
Дослідивши матеріали справи та вислухавши пояснення представників сторін та третьої особи, суд встановив:
Сторони уклали між собою договір № 29288 про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення вантажів та надані залізницею послуги від 23.12.2009р. (далі – договір № 29288) згідно якого предметом його є надання залізницею (позивачем) вантажовласнику (відповідачу) послуг, пов'язаних з перевезенням вантажів та проведення розрахунків за ці послуги (п 1.1 договору). Договір було укладено строком до 31.12.2010р. (п.7.5 договору).
Станцією Іловайськ 01.10.2010р. був затриманий вагон №64267719, про що складено акт загальної форми № 250 від 01.10.2010р. (далі –акт № 250). Цією ж станцією було складено акт загальної форми № 496 від 06.10.2010р. (далі – акт №.496) у якому було зазначено в т.ч. і те, що вагон № 64267719 був затриманий 01.10.2010р. о 06 год. 05 хв. (акт № 250), „розтриманий” 06.10.2010р. о 04 год. 05 хв.; час затримки вагона – 118 годин.
Станцією Іловайськ 03.10.2010р. було складено акт загальної форми № 256 (далі – акт № 256) в якому було зазначено, що прибулі порожні вагони №№ 62638309, 62290838 „20” з порушенням правила формування і повертаються в країну приналежності. Цією ж станцією був складений акт загальної форми № 500 від 06.10.2010р. (далі – акт №500) в якому було зазначено – вагони № 62638309, 62290838, затримані 03.10.2010р. 05 год. 15хв. (акт №256), розтриманий 06.10.2010р. о 12 год. 15 хв. після продовження строку оренди, час затримки склав 79 годин.
Вищезгадані акти загальної форми підписані лише працівниками позивача.
Пунктом 8 Правил користування вагонами і контейнерами, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 25.02.1999р. № 113 (далі – Правила користування) встановлено, що у разі затримки вагонів на станції з причин, які залежать від вантажовласника, складається акт загальної форми, який підписується представниками станції і вантажовласника. Поняття „вантажовласник”, в контексті п.8 Правил користування, суд розуміє і щодо порожніх вагонів, беручи до уваги другий абзац п.6 Правил користування. Позивач не надав суду доказів, що він викликав представника вантажовласника для складення актів загальної форми.
Згідно ст. 129 Статуту підставою для матеріальної відповідальності є комерційний акт, або акт загальної форми. Акти загальної форми додані до позову суд вважає односторонніми і складеними з порушеннями норм п.8 Правил користування – за позицією позивача затримка вагонів сталась з причин, які залежать від вантажовласника (ці акти повинен підписувати і відповідач).
Позивач не надав суду і доказів і обґрунтувань того, що він мав право затримувати вагони з причин закінчення строку оренди вагонів; не надано доказів того, що затримані вагони є орендованими (відповідач міг право використовувати ці вагони на інших правових підставах); не доведено, що ст. Іловайськ по відношенню до відповідача є проміжною станцією.
Зважаючи на викладене, суд вважає вимоги позивача не доведеними і тому позивачу у позові відмовляє.
На підставі ст.ст. 20, 173, 174, 193, 306-308 Господарського кодексу України та керуючись ст.ст.119, 129 Статуту залізниць України та ст.ст. 33, 43, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд-
В И Р I Ш И В :
Позивачу у позові відмовити.
Суддя Забарющий М.І.
< Список > < Довідник >
< Список > < Довідник >
В судовому засіданні 09.09.2011р. проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Повний текст рішення складено та підписано 09.09.2011р.
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 09.09.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18589624 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Забарющий М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні