ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"05" вересня 2011 р. Справа № 2a-1851/11/09 70
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд у с кладі:
Судді Грицюка П.П.
при секретарі Кузишин Р.М.
за участю:
представника позивача Во ришка Я.Я.,
представника відповідача Чудак Л.П.,
розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву
за позовом: заступника п рокурора м. Івано-Франківськ а в інтересах держави в особі Державної податкової інспек ції в м. Івано-Франківську
до відповідача: обласно го комунального підприємств а "Західбудсервіс"
про стягнення заборговано сті в сумі 46843,51 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
03.06.2011 року заступник прокур ора м. Івано-Франківська в інт ересах держави в особі Держа вної податкової інспекції в м. Івано-Франківську (далі - по зивач) звернувся з адміністр ативним позовом до обласного комунального підприємства " Західбудсервіс" (далі - відпов ідач) про стягнення заборгов аності в сумі 46843,51 грн.
Позов мотивовано тим, що за відповідачем обліковується податковий борг з податку на додану вартість та земельно го податку в загальній сумі 468 43,51 грн., що виник внаслідок нес плати узгодженого податково го зобов' язання.
В судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги в повному обсяз і. Посилаючись на обставини, в икладені у позовній заяві, пр осив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідач в с удовому засіданні проти позо ву заперечив, вказав про част кову сплату відповідачем сум и боргу. Просив суд в задоволе нні позову відмовити.
Прокурор в судове засіданн я повторно не з' явився, хоча про дату, час та місце судовог о засідання був повідомлений належним чином. Заяв чи клопо тань про відкладення розгляд у справи чи про причини неявк и суду не подав.
За таких обставин суд вбача є за можливе розглянути спра ву на підставі наявних доказ ів за відсутності прокурора.
Заслухавши пояснення пред ставників позивача та відпов ідача, дослідивши наявні в ма теріалах справи докази, нада вши їм юридичну оцінку, суд пр ийшов до висновку про те, що по зовні вимоги підлягають задо воленню у повному обсязі з на ступних підстав.
Суд зазначає, що при вирішен ні даної справи керується но рмами законодавства в редакц ії, чинній на час дії спірних п равовідносин.
Згідно до пп.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України “Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами ” платник податків зобов'яза ний самостійно сплатити суму податкових зобов' язання, з азначену у поданій податкові й декларації, протягом десят и календарних днів, наступни х за останнім днем відповідн ого граничного строку, перед баченого пп.4.1.4 п.4.1 ст. 4 вказаног о Закону для подання такої де кларації.
В п. 5.1 ст. 5 Закону зазначено, щ о податкове зобов' язання, с амостійно визначене платник ом податків у податковій дек ларації, вважається узгоджен им з дня подання такої податк ової декларації.
Положенням п.п.5.2.1 п.5.2 ст.5 Закон у України “Про порядок погаш ення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и” встановлено, що податкове зобов' язання платника пода тків, нараховане контролюючи м органом, вважається узгодж еним в день отримання платни ком податків податкового пов ідомлення, за винятком випад ків його апеляційного узгодж ення і відповідно до п.п.5.3.2 п.5.3 с т.5 Закону повинно бути сплаче но платником податків на про тязі 10-ти календарних днів, на ступних за днем узгодження. У згоджена сума податкового зо бов' язання, не сплачена пла тником податків у строки, виз начені цією статтею, визнаєт ься сумою податкового боргу платника податків.
Оскільки, відповідачем не б ула порушена процедура апеля ційного узгодження податков ого зобов'язання, то сума вказ аного податкового зобов'язан ня відповідача, у відповідно сті до пункту 5.2 статті 5 Закону України Закону України "Про п орядок погашення зобов'язань платників податків перед бю джетами та державними цільов ими фондами" є узгодженою.
Відносини, що виникають у сф ері справляння податків і зб орів, зокрема, визначення пер еліку податків та зборів, що с правляються в Україні, та пор ядок їх адміністрування, пла тники податків та зборів, їх п рава та обов'язки, компетенці я контролюючих органів, повн оваження і обов'язки їх посад ових осіб під час здійснення податкового контролю, а тако ж відповідальність за поруше ння податкового законодавст ва врегульовані Податковим к одексом України, який набрав чинності з 01.01.2011 р.
Відповідно до п.п. 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 П одаткового кодексу України платники податків і зборів з обов' язані сплачувати пода тки та збори в строки та у розм ірах, встановлених цим Кодек сом та законами з питань митн ої справи.
Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податко вого кодексу України податк овий борг - це сума грошового з обов' язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявн ості), самостійно узгоджене п латником податків або узгодж ене в порядку оскарження, але несплаченого у встановлений строк, а також пеня, нарахован а на суму такого грошового зо бов' язання.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 Подат кового кодексу України у раз і визначення податкового зоб ов' язання контролюючим орг аном платник податків зобов' язаний сплатити нараховану с уму грошового зобов' язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отриманн я податкового повідомлення р ішення, крім випадків, коли пр отягом цього строку такий пл атник податків розпочинає пр оцедуру оскарження рішення к онтролюючого органу. У разі о скарження рішення контролюю чого органу про нараховану с уму грошового зобов' язання платник податків зобов' яза ний самостійно погасити узго джену суму, а також пеню та штр афні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узг одження.
Згідно п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податко вого кодексу України передба чено, що органи державної под аткової служби України, мают ь право звертатися до суду що до стягнення коштів платникі в (платника) податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих таког о платника, на суму податково го боргу або його частини.
Відповідно до п. 87.11 ст. 87 Подат кового кодексу України орган стягнення - орган державної п одаткової служби, звертаєтьс я до суду з позовом про стягне ння суми податкового боргу п латника податків.
Відповідно до ст. 14 Конститу ції України - земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охо роною держави. Право власнос ті на землю гарантується. Це п раво набувається і реалізуєт ься громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону. Відпов ідно відповідач, повинен кер уватись Земельним кодексом У країни і Законами України "Пр о плату за землю" та "Про оренд у землі".
Статтею 14 Закону України “П ро плату за землю” передбаче но, що платники земельного по датку, а також орендної плати за земельні ділянки державн ої або комунальної власності (крім громадян) самостійно об числюють суму земельного под атку та орендної плати щорок у за станом на 1 січня і до 1 люто го поточного року подають ві дповідному органу державної податкової служби за місцез находженням земельної ділян ки податкову декларацію на п оточний рік за формою, встано вленою центральним податков им органом, з розбивкою річно ї суми рівними частками за мі сяцями. Подання такої деклар ації звільняє від обов'язку п одання щомісячних деклараці й.
У відповідності до ст. 17 вказ аного Закону податкове зобов 'язання з земельного податку , визначене у податковій декл арації на поточний рік, сплач ується рівними частками влас никами та землекористувачам и земельних ділянок за місце знаходженням земельної діля нки за базовий податковий (зв ітний) період, який дорівнює к алендарному місяцю, щомісячн о протягом 30 календарних днів , наступним за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) місяця.
Також, відповідно до п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст.14 Податкового Кодексу У країни плата за землю - загал ьнодержавний податок, який с правляється у формі земельно го податку та орендної плати за земельні ділянки державн ої і комунальної власності.
Пунктом 286.2 статті 286 цього Код ексу встановлено, що платник и плати за землю (крім фізични х осіб) самостійно обчислюют ь суму податку щороку станом на 1 січня і до 1 лютого поточно го року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік з а формою, встановленою у поря дку, передбаченому статтею 46 ц ього Кодексу, з розбивкою річ ної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декл арації звільняє від обов'язк у подання щомісячних деклара цій. При поданні першої декла рації (фактичного початку ді яльності як платника плати з а землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нор мативної грошової оцінки зем ельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі зат вердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з п. 287.3 ст. 287 Податково го кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за зе млю, визначене у податковій д екларації на поточний рік, сп лачується рівними частками в ласниками та землекористува чами земельних ділянок за мі сцезнаходженням земельної д ілянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 ка лендарних днів, що настають з а останнім календарним днем податкового (звітного) місяц я.
Судом встановлено, що облас не комунальне підприємство " Західбудсервіс" зареєстрова но, як юридична особа Виконав чим комітетом Івано-Франківс ької міської ради 17.11.2000 року та взято на облік Державною под атковою інспекцією в м. Івано -Франківську. (а.с. 7-8)
Відповідачем до Державної податкової інспекції в м. Іва но-Франківську були подані п одаткові декларації з податк у на додану вартість та подат ковий розрахунок земельного податку (а.с. 9-15), а саме:
18.02.2011 року, відповідачем пода но декларацію з податку на до дану вартість, за підсумками поточного звітного періоду в сумі 358.00 грн.;
06.02.2011 року, відповідачем пода но декларацію з податку на до дану вартість, за підсумками поточного звітного періоду в сумі 28621,00 грн;
28.01.2010 року, відповідачем пода но податковий розрахунок зем ельного податку, за підсумка ми поточного звітного період у 2010 року в сумі 20978.94 грн.;
28.01.2011 року, відповідачем пода но податковий розрахунок зем ельного податку, за підсумка ми поточного звітного період у 2011 року в сумі 20978.94 грн.;
Відповідно до поданих декл арацій з податку на додану ва ртість та земельного податку , відповідач самостійно визн ачив та задекларував суми, як і підлягають сплаті до бюдже ту за підсумками поточного з вітного періоду, з урахуванн ям залишку від' ємного значе ння попереднього звітного пе ріоду.
Встановлено, що позивачем н араховано відповідачу штраф ні санкції, що підтверджуєть ся корінцями податкових пові домлень - рішень за № 0014881503/0 від 24.1 2.2010 року в сумі 4273,22 грн. та за № 001027150 3/0 від 24.09.2010 в сумі 8866,75 грн. (а.с.16-19).
Позивачем надіслано боржн ику податкові вимоги про нео бхідність сплати суми заборг ованості, які відповідачем з алишені без розгляду та задо волення (а.с. 23).
Судом встановлено, що на мом ент розгляду справи, сума под аткового зобов' язання з под атку на додану вартість та зе мельного податку в загальній сумі 46843,51 грн., відповідачем узг оджена, проте в добровільном у порядку несплачена, що тягн е за собою ненадходження кош тів до Державного бюджету Ук раїни та суттєво порушує інт ереси держави.
Вказана заборгованість пі дтверджується дослідженими в судовому засіданні податк овими деклараціями з податку на додану вартість, розрахун ками земельного податку, кор інцями податкових повідомле нь рішень, податковими вимог ами про сплату боргу та довід ками позивача про сплату бор гу станом на 12.03.2011 року та 14.03.2011 рок у (а.с. 6, 23, 16-19).
Суд не погоджується з тверд женнями представника відпов ідача про часткову сплату вк азаного боргу, яким на обгрун тування зазначеного надані п латіжні доручення (а.с. 51-53, 56-58).
Встановлено, що кошти, які с плачені відповідачем згідно вказаних платіжних доручень зараховані позивачем, а наяв ний податковий борг становит ь різницю між нарахованими з обов'язаннями та сплаченими коштами. Сплачені кошти зара ховані позивачем у відповідн ості до їх призначення. Дані о бставини підтверджено дослі дженими в судовому засіданні обліковими картками платник а (а.с. 43-50, 54-55, 74-75).
Згідно п. 4 ч. 3 ст. 129 Конституці ї України та ст. 71 КАС України к ожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона поси лається як на підставу своїх вимог і заперечень. На час вир ішення справи відповідач не надав доказів відсутності аб о погашення ним узгодженого податкового боргу.
За таких обставин, суд прихо дить до висновку про порушен ня відповідачем вимог Податк ового кодексу України стосов но не сплати узгодженого под аткового боргу та вважає, що в имоги позивача є обґрунтован ими, відповідають обставинам справи та наявним матеріала м, у зв'язку з чим позов підляг ає задоволенню відповідно до чинного законодавства та у м ежах заявлених вимог, в сумі 46 843,51 грн.
При цьому, відповідно до п. 95. 1. ст. 95 Податкового Кодексу Укр аїни, орган державної податк ової служби здійснює за плат ника податків і на користь де ржави заходи щодо погашення податкового боргу такого пла тника податків шляхом стягне ння коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх не достатності - шляхом продажу майна такого платника подат ків, яке перебуває у податков ій заставі.
У відповідності до пункту 20 .1.18. Податкового кодексу Украї ни органи державної податков ої служи мають право звертат ися до суду щодо стягнення ко штів платника податків, який має податковий борг, з рахунк ів у банках, обслуговуючих та кого платника, на суму податк ового боргу або його частини .
Оскільки спір вирішено на к ористь суб'єкта владних повн оважень, звільненого від спл ати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважен ь, пов'язаних із залученням св ідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (су довий збір), відповідно до ст. 94 КАС України, стягненню з від повідача не підлягають.
У процесі розгляду справи н е виявлено інших фактичних о бставин, що мають значення дл я вирішення спору, і доказів н а підтвердження цих обставин .
На підставі ст. 124 Кон ституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд ,-
ПОС ТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з обласного комунального підприємства " Західбудсервіс" (76018, вул. Л.Ребе та, 10, м. Івано-Франківськ, ідент ифікаційний код 30984793) в дохід б юджету податковий борг в сум і 46843 (сорок шість тисяч вісімсо т сорок три) гривні 51 копійку з рахунків у банках обслугову ючих платника та за рахунок г отівки.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодекс ом адміністративного судочи нства України, якщо таку скар гу не було подано.
Суддя: /підпис/ Грицюк П.П.
Постанова складен а в повному обсязі 09.09.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.09.2011 |
Оприлюднено | 19.10.2011 |
Номер документу | 18613637 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Грицюк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні