Ухвала
від 29.09.2011 по справі 2а-3885/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 вересня 2011 р. Справа № 8981/10

Колегія суддів Львівсько го апеляційного адміністрат ивного суду в складі:

головуючого судді Яворського І .О.,

суддів Дяковича В.П., О брізка І.М.,

розглянувши в порядку пис ьмового провадження апеляці йну скаргу управління Пенсій ного фонду України в Галицьк ому районі Івано-Франківсько ї області на постанову Галиц ького районного суду Івано-Ф ранківської області від 08 тра вня 2009 року у справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пен сійного фонду України в Гали цькому районі Івано-Франківс ької області про нарахування та виплату щомісячної держа вної соціальної допомоги дит ині війни,-

В С Т А Н О В И Л А :

08 квітня 2009 року позивач зве рнувся з вказаним вище позов ом до суду. Просив визнати дії відповідача неправомірними , стягнути з відповідача на йо го користь недоплачену, щомі сячну державну соціальну доп омогу до пенсії, як дитині вій ни за період з 01.01.2006 року по 01.01.2009 р оку і в подальшому при нараху ванні пенсії.

Постановою Галицького ра йонного суду Івано-Франківсь кої області від 08 травня 2009 рок у позов задоволено частково. Визнано дії відповідача неп равомірними. Зобов' язано уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Галицькому районі Ів ано-Франківської області про вести перерахунок та виплату пенсії позивачу і підвищити її на 30% мінімальної пенсії за віком за 2007-2008 роки. В задоволен ні решти позовних вимог відм овлено.

Постанову суду оскаржив в ідповідач. В апеляційній ска рзі апелянт зазначає, що оска ржувана постанова не відпові дає вимогам чинного законода вства та є такою, що прийнята з порушенням норм матеріально го та процесуального права, п росить постанову скасувати т а прийняти нову, якою у позові відмовити повністю. Також, ап елянт вказує на те, що Законом України «Про соціальний зах ист дітей війни» передбачено , що фінансування виплат згід но даного Закону проводиться із Державного бюджету Украї ни, який затверджується Верх овною Радою України, а не з бюд жету Пенсійного фонду Україн и, який затверджується Кабін етом Міністрів України та за конодавством України не врег ульоване питання щодо розмір у мінімальної пенсії за віко м, оскільки відповідно до ч. 3 с т. 28 Закону України «Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування» визначе ння мінімального розміру пен сії за віком наведене у цій ст атті застосовується виключн о до розмірів пенсій, признач ених за цим Законом.

Особи, які беруть участь у справі в судове засідання дл я розгляду апеляційної скарг и не прибули, про дату, час і мі сце розгляду справи були пов ідомлені належним чином, кло потань від осіб, які беруть уч асть у справі, про розгляд спр ави за їх участю не поступило , а тому, колегія суддів, у відп овідності до п.п. 1,2,ч. 1 ст. 197 КАС У країни, вважає за можливе роз глянути справу в порядку пис ьмового провадження за наявн ими у справі матеріалами.

Перевіривши повноту вста новлення обставин справи, пр авильність їх юридичної оцін ки, обговоривши доводи апеля ційної скарги, дослідивши ма теріали справи, колегія судд ів дійшла висновку про насту пне.

Згідно ст. 6 Закону України «Про соціальний захист діте й війни», дітям війни пенсія а бо щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціа льна допомога, яка виплачуєт ься замість пенсії, підвищує ться на 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком, розмір яко ї визначається прожитковим м інімумом для осіб, які втрати ли працездатність, що урегул ьовано ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов'язкове дер жавне пенсійне страхування» .

Встановлено, що позивач, є дитиною війни та відповідно до ст. 6 Закону України «Про со ціальний захист дітей війни» , у редакції, що була чинною на час виникнення спірних прав овідносин та вирішення даног о публічно-правового спору с удом, мав право на отримання п ідвищення виплачуваної йому пенсії за віком.

Положеннями п.17 ст.77 Закону України «Про Державний бюдже т України на 2006 рік» було зупин ено на 2006 рік дію ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни». Відповідно до З акону України від 19.01.2006р. «Про в несення змін до Закону Украї ни «Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік» п.17 ст.77 цього Зак ону був виключений, з одночас ним викладенням ст.110 цього За кону в новій редакції, відпов ідно до якої пільги дітям вій ни, передбачені ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни», запроваджуютьс я у 2006 році поетапно, за результ атами виконання бюджету у пе ршому півріччі, у порядку, виз наченому Кабінетом Міністрі в України за погодженням з Ко мітетом Верховної Ради Украї ни з питань бюджету.

Положення ст.110 Закону Укра їни «Про Державний бюджет Ук раїни на 2006 рік», Закону Україн и «Про внесення змін до Закон у України «Про Державний бюд жет України на 2006 рік» на предм ет конституційності не розгл ядалися, у встановленому пор ядку неконституційними визн ані не були та своєї чинності не втратили; також наведені в них умови для виплати пільг д ітям війни не настали.

Відповідно до ч.2 ст.95 Консти туції України виключно закон ом про Державний бюджет Укра їни визначаються будь-які ви датки держави на загальносус пільні потреби, розмір і ціль ове спрямування цих видатків .

Оскільки чинним законода вством не було визначено пор ядку нарахування і виплати у 2006 році щомісячної державної соціальної допомоги відпові дно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни», а Конституційний Суд Укр аїни не приймав рішень щодо н еконституційності Закону Ук раїни «Про Державний бюджет України на 2006 рік» (з наступним и змінами і доповненнями) пов ністю чи в окремих його части нах, тому колегія дійшла висн овку про відсутність правови х підстав для задоволення по зовних вимог щодо виплати пі двищення до пенсії за 2006 рік.

Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року виз нано такими, що не відповідаю ть Конституції України і є не конституційними положення п .12 ст. 71 Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к», якими зупинено дію ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни». Частино ю 2 ст. 152 Конституції України пе редбачено, що закони, інші пра вові акти або їх окремі полож ення, що визнані неконституц ійними, втрачають чинність з дня ухвалення Конституційни м Судом України рішення про ї х неконституційність, тому в ідмова позивачу у підвищенні пенсії на 30 % мінімальної пенс ії за віком відповідно до ст. 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» з 09.07.2007 року є безпідставною, а вимог и позивача в частині соціаль них виплат за 2007 рік, а саме з 09.07.2 007 року є обґрунтованими.

Щодо виплати підвищення д о пенсії за 2008 рік, колегія судд ів зазначає, що ст. 6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» була викладена у новій редакції - дітям вій ни (крім тих, на яких поширюєть ся дія ЗУ «Про статус ветеран ів війни, гарантії їх соціаль ного захисту») до пенсії або щ омісячного довічного грошов ого утримання чи державної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, випл ачується підвищення у розмір і надбавки, встановленої для учасників війни. Проте, Рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 22 травня 2008 року ця нов а редакція визнана неконстит уційною, та втратила чинніст ь з дня ухвалення, тобто з 22.05.2008 р оку.

Що стосується підвищення до пенсії в 2009 році, колегія су ддів зазначає, що дія статті 6 Закону України «Про соціальн ий захист дітей війни» в реда кції, яка передбачає таку вип лату підвищення у розмірі 30 % м інімальної пенсії за віком б ула відновлена з 22.05.2008 року і на далі не зупинялась, відтак по зивач має право на таку випла ту і в 2009 році.

Щодо способу відновлення порушеного права, колегія су ддів зазначає, що вірним спос обом відновлення порушеного права позивача є покладення обов' язку на відповідача п ровести належне нарахування та виплату підвищення до пен сії, як дитині війни, у розмірі , встановленому ст. 6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» за відповідний період, з урахуванням виплач ених позивачу сум, що, на думку колегії суддів, відповідає н ормам матеріального права, ф актичним обставинам справи т а наявним у ній доказам, оскіл ьки повноваження суду при ви рішенні адміністративної сп рави регламентовані ст. 162 КАС України. Згідно п.2 ч.2 ст. 162 КАС У країни, у разі задоволення ад міністративного позову суд м оже прийняти постанову про з обов' язання відповідача вч инити певні дії.

Одним із порушень норм мат еріального права, на думку ап елянта, є те, що поняття мініма льного розміру пенсії за вік ом, яке визначене в ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування» застосовується ли ше до пенсій передбачених ци м законом.

Однак положення ч. 7 ст. 9 КАС України, зазначає, що у разі в ідсутності закону, що регулю є відповідні правовідносини , суд застосовує закон, що регу лює подібні правовідносини ( аналогія закону), тому понятт я мінімальної пенсії за віко м наведене у ст. 28 Закону Украї ни «Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння» можна застосувати для в изначення розміру підвищенн я до пенсії відповідно до Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни».

Покликання апелянта на ві дсутність бюджетного фінанс ування передбачених Законом України «Про соціальний зах ист дітей війни» доплат до пе нсії як на причину невиконан ня покладених на нього зобов ' язань до уваги не приймают ься, оскільки реалізація осо бою права, що пов' язане з отр иманням бюджетних коштів, як е базується на спеціальних т а чинних на час виникнення сп ірних правовідносин нормати вно-правових актах національ ного законодавства, не може б ути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (рі шення Європейського суду з п рав людини у справі «Кечко пр оти України»).

Беручи до уваги, що правові положення, які передбачають виплату підвищення до пенсі ї особам, на яких поширюється дія Закону України «Про соці альний захист дітей війни» є чинними, а позивач належить д о вказаної групи осіб і має пр аво на її отримання, органи де ржавної влади не можуть свід омо зменшувати розмір такої допомоги.

Колегія суддів зазначає, щ о судом першої інстанції нев ірно вирішено позовні вимоги зокрема не дано правової оці нки вимозі позивача щодо под альшої виплати соціальної до помоги позивачу, а тому оскар жуване рішення підлягає скас уванню.

Керуючись ст.195, ст.197, п.3 ч.1 ст.19 8, ст.202, ч.2 ст.205, ст.207, ст.254 Кодексу ад міністративного судочинств а України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу управл іння Пенсійного фонду Україн и в Галицькому районі Івано-Ф ранківської області задовол ьнити частково, постанову Га лицького районного суду Іван о-Франківської області від 08 т равня 2009 року у справі № 2а-3885/09 ск асувати та прийняти нову, яко ю позовні вимоги задовольнит и частково.

Визнати дії управління Пе нсійного фонду України в Гал ицькому районі Івано-Франків ської області по не нарахува нню до пенсії ОСОБА_1 щомі сячної соціальної допомоги в розмірі 30 % мінімальної пенсі ї за віком, передбаченої стат тею 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни» н еправомірними

Зобов' язати управління Пенсійного фонду України в Г алицькому районі Івано-Франк івської області провести нар ахування та виплату ОСОБА_1 щомісячної соціальної доп омоги в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, передбачено ї ст. 6 Закону України «Про соц іальний захист дітей війни» за період з 09 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року та з 22 травня 2008 рок у з врахуванням ст.28 Закону Ук раїни «Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування» та виплачених сум.

В задоволенні решти позов них вимог відмовити.

Постанова набирає законн ої сили через п' ять днів піс ля направлення її копій особ ам, які беруть участь у справі та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів шляхом под ання касаційної скарги безпо середньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя І.О. Яворський

Судді В.П. Дякович

І. М. Обр ізко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.09.2011
Оприлюднено19.10.2011
Номер документу18628042
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3885/09

Ухвала від 21.03.2024

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Черняхович Ірина Едуардівна

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Пилипчук Н.Г.

Ухвала від 29.09.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Яворський І.О.

Постанова від 04.06.2009

Адміністративне

Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області

Микуляк П. П.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Ухвала від 22.10.2010

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бутенко В.І.

Постанова від 23.11.2009

Адміністративне

Гагарінський районний суд міста Севастополя

Майданік А.П.

Постанова від 03.12.2009

Адміністративне

Сімферопольский районний суд Автономної Республіки Крим

Шофаренко Юрій Федорович

Ухвала від 15.01.2010

Адміністративне

Суворовський районний суд м.Херсона

Склярська Ірина Володимирівна

Постанова від 27.11.2009

Адміністративне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Миронюк Микола Гнатович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні