Постанова
від 14.08.2009 по справі 2-а-942/09
БОГУСЛАВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-а-942/09

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 серпня 2009 року

Богуславський районний су д Київської області в складі :

головуючого судді Кіхтенк а C.O.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Богус лаві в порядку письмового пр овадження справу за адмініст ративним позовом жителя АД РЕСА_1 ОСОБА_1 до Управлі ння Пенсійного фонду України у Богуславському районі про визнання неправомірними дій відповідача та зобов' язанн я провести нарахування держа вної соціальної допомоги до пенсії, як дитині війни за 2006 - 200 9 роки, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 звернув шись до суду з даним позовом, п росить визнати відмову управ ління Пенсійного фонду Украї ни у Богуславському районі К иївської області у виплаті й ому доплати до пенсії у розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком неправомірною та зобов' язати відповідача нарахувати йому та виплатит и в повному обсязі недоплаче ну як «дитині війни» щомісяч ну державну соціальну надбав ку в розмірі 30 % мінімальної пе нсії за віком, що передбачена ст. 6 Закону України "Про соціа льний захист «дітей війни» п очинаючи з 01.01.2006 року по червень 2009 року загальною сумою 4499 грн. 40 коп.

В обґрунтування своїх вимо г позивач посилається на те, щ о він народився ІНФОРМАЦІЯ _1 року, на даний час являєтьс я пенсіонером за віком і відп овідно до Закону України "Про соціальний захист «дітей ві йни» відноситься до категорі ї «дитина війни». Згідно ст. 6 в казаного закону управління П енсійного фонду України у Бо гуславському районі повинно виплачувати йому щомісячну державну соціальну грошову д опомогу в розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком . Відповідач, діючи всупереч з аконодавству, не проводить й ому нарахування відповідно д о Закону України "Про соціаль ний захист «дітей війни» і не виплачує державну соціальну допомогу, тому він змушений з вернутися з відповідним адмі ністративним позовом до суду .

Позивач ОСОБА_1 та предс тавник відповідача ОСОБА_2 подали до суду письмові кло потання про розгляд справи з а їх відсутності, в зв' язку з чим судовий розгляд справи з дійснюється в порядку письмо вого провадження відповідно до положень ч.3 ст. 122 КАС Україн и.

Представником відповідача подані письмові заперечення на позов, в яких зазначено, що позов не підлягає задоволен ню, так як не можливо в даних п равовідносинах застосовува ти вимоги ст. 28 Закону України "Про загальнообов' язкове д ержавне пенсійне страхуванн я" від 09.07.2003 року стосовно розмі ру мінімальної пенсії за вік ом для позивача, який являєть ся «дитиною війни», оскільки абзац перший частини першої статті 28 вказаного Закону зас тосовується виключно для виз начення розміру пенсій, приз начених відповідно до цього Закону. Крім того Законом Укр аїни "Про соціальний захист « дітей війни»" передбачено, що фінансування виплат по дано му закону проводиться із Дер жавного бюджету України, яки й затверджує Верховна Рада У країни, а не із бюджету Пенсій ного фонду України, який затв ерджує Кабінет Міністрів Укр аїни, а тому не вбачається буд ь-яких порушень законодавств а з боку Пенсійного фонду Укр аїни. Також відповідач проси ть застосувати строк давност і для звернення до адміністр ативного суду відповідно до ст. ст. 99, 100 КАС України.

Суд, дослідивши письмові ма теріали справи, вважає за нео бхідне позов задовольнити ча стково, виходячи із наступни х підстав.

В судовому засіданні встан овлено, що позивач являється пенсіонером за віком і переб уває на даний час на обліку в у правлінні Пенсійного фонду У країни у Богуславському райо ні Київської області як «дит ина війни», що підтверджуєть ся копією пенсійного посвідч ення з відповідною відміткою "дитина війни".

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни" з 01 січня 2006 року ді тям війни пенсії або щомісяч не довічне грошове утримання чи державна соціальна допом ога, що виплачується замість пенсії, підвищуються на 30 від сотків мінімальної пенсії за віком, яку призначають та вип лачують управління Пенсійно го Фонду України за місцем пр оживання осіб, які мають стат ус дитини війни.

Із письмової відповіді від повідача від 01.07.2009 року вбачаєт ься, що управління Пенсійног о фонду України у Богуславсь кому районі виплатило ОСОБ А_1 державну соціальну допо могу з 01 січня 2008 року - по 47 грн., з 01 квітня 2008 року - по 48 грн. 10 коп., з

01 липня 2008року - по 48 грн.20 коп., з 01 жовтня 2008 року - по 49 грн.80 коп., т обто із врахуванням змін, які були внесенні до ст. 6 Закону У країни "Про соціальний захис т «дітей війни»" Законом Укра їни «Про державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни» від 28.12.2007 року.

Не погоджуючись з розміром отримуваної соціальної допо моги як «дитині війни» позив ач звертався до відповідача із заявою, в якій просив прове сти перерахунок та виплатити недоотримані суми такої доп омоги у відповідності до чин ного законодавства, проте в з адоволенні її вимоги відпові дачем було відмовлено.

Суд вважає, що при вирішенн і даного спору необхідно зас тосовувати положення ст. 19 ч.

2 Конституції України, якою визначено, що органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією України та Законами України.

Частиною 3 ст.22 Конституції У країни передбачено, що при пр ийнятті нових законів або вн есенні змін до чинних законі в не допускається звуження з місту та обсягу існуючих пра в і свобод.

З огляду на викладене суд вв ажає, що при прийнятті Закону України «Про державний бюдж ет України на 2008 рік та про внес ення змін до деяких законода вчих актів України», були зна чною мірою звужені, гарантов ані Конституцією України та Законом України "Про соціаль ний захист дітей війни" право позивача на соціальний захи ст, зокрема на отримання держ авної соціальної допомоги як дитині війни в розмірі 30 відс отків мінімальної пенсії за віком.

Крім того, відповідно до ч.2 с т. З Закону України "Про соціал ьний захист дітей війни" держ авні соціальні гарантії дітя м війни, встановлені цим Зако ном, не можуть бути обмежені а бо скасовані іншими норматив но-правовими актами.

Рішенням Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп /2008 було визнано неконституці йним п. 41 розділу II "Внесення зм ін до деяких законодавчих ак тів України" Закону України "П ро державний бюджет на 2008 рік т а про внесення змін до деяких законодавчих актів України" , яким було внесено зміни в ст. 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни". Консти туційний суд дійшов до висно вку, що законом про Держбюдже т не можна вносити зміни до ін ших законів зупиняти їх дію ч и скасовувати їх, оскільки з о б' єктивних причин це створю є протиріччя у законодавстві , і як наслідок - скасування та обмеження прав і свобод люди ни і громадянина, а тому з 22 тра вня 2008 року позивач має право н а отримання соціальної допом оги як «дитині війни» в розмі рі 30 відсотків мінімальної пе нсії за віком.

Окрім того, рішенням Консти туційного Суду України від 09.0 7.2007 року № 6-рп було визнано неко нституційними деякі положен ня Закону України «Про Держа вний бюджет України на 2007 рік» , в тому числі і п. 12 ст. 71, яким бул о зупинено дію статті 6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни», та ст. 111, за як ою підвищення до пенсії дітя м війни виплачується особам, які є інвалідами, у розмірі 50 в ідсотків від розміру надбавк и, встановленої для учасникі в війни, а тому позивач мав пра во на отримання соціальної д опомоги як «дитині війни» в р озмірі 30 відсотків мінімальн ої пенсії за віком в період з 0 9.07.2007 року до 31.12.2007 року.

Судом не можуть бути прийня ті до уваги посилання відпов ідача в письмових запереченн ях на позов з приводу того, що неможливо при визначенні роз міру даного підвищення до пе нсії позивача застосовувати мінімальну пенсію за віком, я к розрахункову величину.

За чинним законодавством р озмір мінімальної пенсії за віком визначається лише за п равилами, передбаченими ч.1 ст .28 Закону України "Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування", іншого нор мативно-правового акта, який би визначав цей розмір або вс тановлював інший розмір, нем ає.

А тому суд вважає за можливе не приймати до уваги положен ня ч.3 ст. 28 вищевказаного Закон у, з якої випливає, що мінімаль ний розмір пенсії за віком, вс тановлений абзацом першим ча стини першої цієї статті, зас тосовується виключно для виз начення розмірів пенсій, при значених згідно з цим Законо м, оскільки наявність такої н орми за відсутності іншого з аконодавчо визначеного міні мального розміру пенсії за в іком не є підставою для відмо ви в реалізації позивачем йо го права на одержання підвищ ення до пенсії в розмірах, пер едбачених Законом "Про соціа льний захист «дітей війни»".

Безпідставними суд також в важає посилання відповідача в письмових запереченнях на відсутність коштів щодо заб езпечення виплати вказаного підвищення до пенсії у розмі рах, передбачених Законом, ос кільки органи державної влад и та місцевого самоврядуванн я не можуть посилатися на від сутність коштів як на причин у невиконання своїх зобов' я зань.

Крім того, виплата підвищен ня до пенсії «дітям війни» пр оводиться саме органами Пенс ійного фонду України починаю чи з 01.01.2008 року.

Таким чином, суд вважає непр авомірною бездіяльність від повідача щодо не проведення позивачу нарахування та випл ати підвищення до пенсії як « дитині війни» у відсотках до розміру мінімальної пенсії за віком, що визначені Законо м України "Про соціальний зах ист «дітей війни»".

Відповідно до ч.1 ст.28 Закону України "Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування" мінімальний розмір пенсії за віком встановлюєть ся у розмірі прожиткового мі німуму для осіб, які втратили працездатність, визначеного законом.

Згідно ст. 58 Закону України « Про державний бюджет на 2008 рік » та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" від 28.12.2007 року на 2008 рік затверд жено прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездат ність: з 1 січня - 470 грн., з 1 квітня - 481 грн., з 1 липня - 482 грн., з 1 жовтня - 498 грн.

Відповідно до ст. 54 Закону Ук раїни "Про державний бюджет У країни на 2009 рік" у 2009 році прожи тковий мінімум на одну особу та для тих, хто відноситься до основних соціальних і демог рафічних груп населення, вст ановлено в розмірах, що діяли у грудні 2008 року.

Отже, враховуючи наведене, у правління Пенсійного фонду У країни у Богуславському райо ні повинно було виплачувати позивачу державну соціальну грошову допомогу як «дитині війни», встановлену ст.6 Закон у України "Про соціальний зах ист «дітей війни»" та ст. 58 Зако ну України «Про державний бю джет України на 2008 рік» та про в несення змін до деяких закон одавчих актів України" за пер іод з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та протягом 2008-2009 років, з а виключенням періоду з 01.01.2008 ро ку по 22.05.2008 року, коли діяла нова редакція ст.6 вказаного закон у, яка в послідуючому була виз нана неконституційною згідн о рішення Конституційного Су ду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008 , оскільки відповідно до ст. 152 К онституції України закони, і нші правові акти або їх окрем і положення, що визнані некон ституційними, втрачають чинн ість з дня ухвалення Констит уційним Судом України рішенн я про їх неконституційність. Про це також вказано і в п. 5 заз наченого рішення Конституці йного Суду України від 22 травн я 2008 року.

Позивач просить суд зобов' язати відповідача провести н арахування та виплату підвищ ення до пенсії за період з 01.01.2006 року по червень 2009 року та відн овити пропущений строк для з вернення до суду за захистом порушених прав.

Суд не вбачає підстав для по новлення позивачці строку зв ернення до суду за захистом с воїх прав, оскільки із ч. 1 ст.5 К АС України вбачається, що про вадження в адміністративних справах здійснюється відпов ідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуаль ної дії, розгляду і вирішення справи.

Відповідно до вимог ст. 99 КАС України адміністративний по зов може бути подано в межах з вернення до адміністративно го суду, який встановлено в од ин рік.

Із ч. 2 ст.100 КАС України вбачає ться, що пропуск строку зверн ення до адміністративного су ду є підставою для відмови у з адоволенні адміністративно го позову за умови, якщо на цьо му наполягає одна із сторін.

Відповідач в своїх запереч еннях проти позову наполягає на застосуванні річного стр оку звернення до суду, і зазна чає, що пропуск цього строку п озивачем є підставою для від мови в позові.

Суд вважає, що посилання поз ивача на те, що він лише щойно дізнався із засобів масової інформації про невиплату в п овному обсязі соціальної гро шової допомоги як «дитині ві йни», не може бути визнане суд ом поважною причиною пропуще ння процесуального строку зв ернення до суду, а тому йому по зовні вимоги можуть бути зад оволені в межах річного терм іну звернення до суду за захи стом своїх прав, а з врахуванн ям того, що змінена редакція с т.6 Закону України "Про соціаль ний захист «дітей війни»" втр атила чинність лише з 22 травня 2008 року, про що було зазначено вище, то вимоги позивача про с тягнення недовиплаченої соц іальної грошової допомоги мо жуть бути задоволені за пері од з 1 липня 2008 року по липень 2009 р оку включно.

Таким чином, позовні вимог и позивача підлягають частко вому задоволенню.

Позивач підлягає звільнен ню від оплати судового збору (державного мита), як потерпіл ий від Чорнобильської катаст рофи відповідно до ст. 4 п. 18 Дек рету Кабінету Міністрів Укра їни "Про державне мито" від 30.04.199 3 року з послідуючими змінами .

Відповідач підлягає звіль ненню від сплати судового зб ору (державного мита) на підст аві ст. 4 п. 34 Декрету Кабінету М іністрів України "Про держав не мито" від 30.04.1993 року з посліду ючими змінами.

З урахуванням викладеного та керуючись ст.ст. 5, 6, 17, 99, 100, 158-163 КА С України, ст.ст. 19, 22, 152 Конституц ії України, ст.6 Закону України "Про соціальний захист «діте й війни»", Законом України "Про державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни" від 28.12.2007 року, ст. 54 Закону України "Про державний бюдже т України на 2009 рік" від 26.12.2008 року , ст. 28 Закону України "Про загал ьнообов' язкове державне пе нсійне страхування", рішення ми Конституційного Суду Укра їни від 09.07.2007 року № брп-2007 та від 2 2.05.2008 року № 10- рп/2008, суд -

ПОСТАНОВИВ

Позов задовольнити частко во.

Визнати відмову управлінн я Пенсійного фонду України у Богуславському районі Київс ької області у виплаті ОСОБ А_1 належних сум державної с оціальної грошової допомоги як "дитині війни" за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року та за період з 22 травня 2008 року п о липень 2009 року неправомірно ю.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України у Бо гуславському районі Київськ ої області зробити перерахун ок та виплатити ОСОБА_1 на дбавку до пенсії як "дитині ві йни" у відповідності до ст. 6 За кону України "Про соціальний захист «дітей війни» в розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком, яка визначається ст. 28 Зак ону України "Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування" в розмірі прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність за період з 1 липня 2008 року по липе нь 2009 року включно.

В решті позовні вимоги зал ишити без задоволення.

Сторони звільнити від спла ти судового збору (державног о мита).

Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Київського Апеляційного а дміністративного суду через Богуславський районний суд шляхом подачі в 10-денний строк заяви про апеляційне оскарж ення і поданням після цього п ротягом 20 днів апеляційної ск арги до суду апеляційної інс танції або в порядку, встанов леному ч.5 ст. 186 КАС України.

СудБогуславський районний суд Київської області
Дата ухвалення рішення14.08.2009
Оприлюднено26.10.2011
Номер документу18754828
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-942/09

Ухвала від 05.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Довжук Т. С.

Ухвала від 17.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Довжук Т. С.

Ухвала від 19.05.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Довжук Т. С.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Хрімлі О.Г.

Постанова від 14.08.2009

Адміністративне

Богуславський районний суд Київської області

Кіхтенко С. О.

Постанова від 24.04.2009

Адміністративне

Оболонський районний суд міста Києва

Поліщук Н.В.

Ухвала від 22.06.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Романчук О.М

Постанова від 13.05.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Попович О.В.

Ухвала від 19.02.2009

Адміністративне

Мукачівський міськрайонний суд Закарпатської області

Гутій О.В.

Постанова від 26.05.2009

Адміністративне

Виноградівський районний суд Закарпатської області

Рішко Г.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні