Ухвала
від 11.10.2011 по справі 2а-2152/10/2570
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-2152/10/2570 Гол овуючий у 1-й інстанції: Барга міна Н.М.

Суддя-доповідач: Федоро ва Г. Г.

У Х В А Л А

Іменем України

"11" жовтня 2011 р. м. Київ

Київський апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого судді:

суддів:

при секретарі:

за участю: Федорової Г.Г.,

Губської О.А., Данилової М.В.

Петриченко Ю.П.,

представника прокурора - Циморик С.В.,

представника позивача - Аніщенка О.Г.,

представника відповідача - Чуба І.А.

розглянувши в відкритому судовому засідання апеляцій ні скарги Прокуратури Черніг івської області та Ніжинсько ї об' єднаної державної пода ткової інспекції на постанов у Чернігівського окружного а дміністративного суду від 14.06 .2010 року у справі за позовом При ватного підприємства «Вироб нича-комерційна фірма «Техно -Т»до Ніжинського об' єднанн я державної податкової інспе кції Чернігівської області, про визнання та скасування п ротиправного рішення суб' є кта владних повноважень, -

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство «Ви робнича-комерційна фірма «Те хно-Т»в особі директора В.В. Тарасенка (д алі по тексту - позивач/ПП ВК Ф «Техно-Т») 26.04.2011 року, звернуло сь до Чернігівського окружн ого адміністративного суду з позовом до Ніжинського об' єднання державної податково ї інспекції Чернігівської об ласті (надалі по тексту - від повідач/ Ніжинське об' єднан ня ДПІ) в якому просило визнат и протиправним та скасувати податкове повідомлення-ріше ння № 0000272301/0 від 16.04.2010 року.

Постановою Чернігівського окружного адміністративног о суду від 14 червня 2010 року, позо вні вимоги Приватного підпри ємства «Виробнича-комерційн а фірма «Техно-Т»задоволено у повному обсязі.

Визнано протиправним пода ткове повідомлення-рішення № 0000272301/0 від 16.04.2010 року Ніжинської о б' єднаної державної податк ової інспекції Чернігівсько ї області про зменшення прив атному підприємству «Виробн ича-комерційна фірма «Техно- Т»суми бюджетного відшкодув ання з ПДВ у розмірі 101 384 грн. і с касувати його.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, відповідач та П рокуратура Чернігівської об ласті подали апеляційні скар ги, в яких просять скасувати п останову суду першої інстанц ії, оскільки судом було непра вильно застосовано норми мат еріального та процесуальног о права, ухваливши нове рішен ня, яким відмовити в задоволе нні заявлених позивачем вимо г у повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповіда ча, перевіривши матеріали сп рави та доводи апеляційної с карги, колегія суддів вважає , що апеляційні скарги не підлягають задоволенню з на ступних підстав .

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України, з авданням адміністративного судочинства є захист прав, св обод та інтересів фізичних о сіб, прав та інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень, шляхом справе дливого, неупередженого та с воєчасного розгляду адмініс тративних справ.

Відповідно до ч. 1 ст. 200 Адміні стративного судочинства Укр аїни за № 2747-IV від 06.07.2005 (далі - КАС У країни), суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову або ухвалу суду - без змі н, якщо визнає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального та про цесуального права.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції ПП ВКФ «Т ехно-Т»є платником податку н а додану вартість, про що свід чить копія свідоцтва платник а ПДВ НОМЕР_1, яка міститьс я в матеріалах справи (арк. спр ави № 7).

09.04.2010 року Ніжинською об' єдн аною ДПІ було проведено поза планову невиїзну документал ьну перевірку ПП ВКФ «Техно-Т »з питань достовірності нара хувань суми бюджетного відшк одування податку на додану в артість, задекларовану на ро зрахунковий рахунок платник а за лютий 2009 року, яка виникла за рахунок від' ємного значе ння з ПДВ, що декларувалось у с ічні 2009 року, за червень 2009 року, за липень 2009 року, яка виникла за рахунок від' ємного значе ння з ПДВ, що декларувалось у ч ервні 2009 року, за вересень 2009 рок у. яка виникла за рахунок від' ємного значення з ПДВ. що декл арувалось у серпні 2009 року.

В ході проведення перевірк и було встановлено порушення позивачем пункту 1.8 статті 1 Закону України «Про податок на додану вартість» , в результаті чого останнім б уло завищено заявлену суму б юджетного відшкодування на р ахунок платника у банку у сум і ПДВ 101 384,00 грн., у тому числі: по д екларації за лютий 2009 року на с уму ПДВ 28 501,00 грн., по декларації за червень 2009 року на суму ПДВ 24 738,00 грн. по декларації за липе нь 2009 року на суму ПДА 47 579,00 грн., т а по декларації за вересень 200 9 року, яка виникла за рахунок від' ємного значення ПДВ, що декларувалась у серпні 2009 рок у.

Доводи апелянтів ґрунтуют ься на тому, що позивач в проц есі своєї господарської діял ьності співпрацював через по середника ТОВ «Стілфорд»з го сподарюючими суб' єктами, як і мають ознаки фіктивності, а відтак достовірність надани х позивачем податкових накла дних не підтверджується.

За результатами проведено ї перевірки відповідачем бул о складено акт № 480-23-30941828 від 09.04.2010 р оку, на підставі якого прийня то податкове повідомлення-рі шення № 0000272301/0 від 16.04.2010 року, за яки м ПП ВКФ «Техно-Т»було зменше но суму бюджетного відшкодув ання з ПДВ в загальному розмі рі 101 384,00 грн.

Однак, з доводами апелянтів колегія не погоджується з ог ляду на наступне.

У відповідності до п. 1.7 ст. 1 За кону податковий кредит визна чається як сума, на яку платни к податку має право зменшите податкове зобов'язання звіт ного періоду, визначена згід но з цим Законом.

Підпунктом 7.4.1 п. 7.4 ст. 7 Закону України "Про податок на додан у вартість" передбачено, що по датковий кредит звітного пер іоду складається із сум пода тків, сплачених (нарахованих ) платником податку у звітном у періоді у зв'язку із придбан ням товарів (робіт, послуг), ва ртість яких відноситься до с кладу валових витрат виробни цтва (обігу).

Згідно пп. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону Ук раїни "Про податок на додану в артість" датою виникнення пр ава платника податку на пода тковий кредит вважається дат а здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку платни ка податку в оплату товарів (р обіт, послуг);

- або дата отримання податко вої накладної, що засвідчує ф акт придбання платником пода тку товарів.

У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість" податко ва накладна має містити: поря дковий номер податкової накл адної; дату її виписування, на зву юридичної особи або пріз вище, ім'я та по батькові фізич ної особи, зареєстрованої як платник податку на додану ва ртість; податковий номер пла тника податку (продавця та по купця); місце розташування юр идичної особи або місце пода ткової адреси фізичної особи , зареєстрованої як платник п одатку на додану вартість; оп ис (номенклатуру) товарів (роб іт, послуг) та їх кількість (об сяг, об'єм); повну назву отриму вача; ціну продажу без врахув ання податку; ставку податку та відповідну суму податку у цифровому значенні; загальн у суму коштів, що підлягають с платі з урахуванням податку.

Податкова накладна склада ється у момент виникнення по даткових зобов'язань продавц я у двох примірниках. Оригіна л податкової накладної надає ться покупцю, копія залишаєт ься у продавця товарів (робіт , послуг). Податкова накладна є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом (пп. 7.2.3 п. 7.2 ст. 7 назва ного Закону).

Не дозволяється включення до податкового кредиту будь -яких витрат по сплаті податк у, що не підтверджені податко вими накладними чи митними д еклараціями, а при імпорті ро біт (послуг) - актом прийняття робіт (послуг) чи банківським документом, який засвідчує п ерерахування коштів в оплату вартості таких робіт (послуг ). У разі коли на момент переві рки платника податку органом державної податкової служби суми податку, попередньо вкл ючені до складу податкового кредиту, залишаються не підт вердженими зазначеними цим п ідпунктом документами, платн ик податку несе відповідальн ість у вигляді фінансових са нкцій, установлених законода вством, нарахованих на суму п одаткового кредиту, не підтв ерджену зазначеними цим підп унктом документами (пп. 7.4.5 п. 7.4 с т. 7 Закону України "Про подато к на додану вартість").

Згідно з пп. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону У країни "Про податок на додану вартість" суми податку, що під лягають сплаті до бюджету аб о відшкодуванню з бюджету, ви значаються як різниця між за гальною сумою податкових зоб ов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітн ого періоду, та сумою податко вого кредиту звітного період у.

У строки, передбачені закон ом для відповідного податков ого періоду, платник податку подає органу державної пода ткової служби за місцем свог о знаходження податкову декл арацію незалежно від того, чи виникло у цьому періоді пода ткове зобов'язання чи ні (пп. 7.7. 2 п. 7.7 ст. 7 вказаного Закону).

У разі коли за результатами звітного періоду сума, визна чена згідно з пп. 7.7.1 п. 7.7 цієї ста тті, має від'ємне значення, так а сума підлягає відшкодуванн ю платнику податку з Державн ого бюджету України протягом місяця, наступного після под ачі декларації. Підставою дл я отримання відшкодування є дані тільки податкової декла рації за звітний період. За ба жанням платника податку сума бюджетного відшкодування мо же бути повністю або частков о зарахована в рахунок плате жів з цього податку. Таке ріше ння платника податку відобра жається в податковій деклара ції (пп. 7.7.3 п. 7.7 ст. 7 Закону Україн и "Про податок на додану варті сть").

Відповідно до п. 1.8 ст. 1 Закону України "Про податок на додан у вартість" бюджетне відшкод ування - це сума, що підлягає п оверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, в изначених цим Законом.

З огляду на вищевказане, кол егія суддів зазначає, що судо м першої інстанції було прав ильно зроблено висновок прот е, що для вирішення питання що до правомірності виникнення у позивача права на бюджетне відшкодування необхідно вст ановити факт сплати сум ПДВ д о бюджету позивачем, а не факт сплати або несплати сум ПДВ д о бюджету третіми особами з яким співпрацював позивач, с ам або через посередників.

Матеріалами справи підтве рджується факт сплати ПДВ по зивачем за відповідний звітн ий період, а отже доводи апеля нтів про завищення позивачем суми бюджетного відшкодуван ня за періоди лютий 2009 року, чер вень 2009 року, липень 2009 року та в ересень 2009 року є таким, що не ґ рунтуються на вимогах чинног о законодавства.

У відповідності до ст. 8 Конс титуції в Україні визнається та діє принцип верховенства права; згідно зі ст. 19 Основног о Закону України, органи держ авної влади та органи місцев ого самоврядування, їх посад ові особи зобов'язані діяти л ише на підставі, в межах повно важень та у спосіб, що передба чені Конституцією та законам и України.

Отже, висновок суду першої і нстанції колегія суддів знах одить правильними та такими, що не спростовуються довода ми апелянта.

З огляду на викладене, колег ія суддів вважає, що суд першо ї інстанції вірно встановив фактичні обставини справи, д ослідив наявні докази, надав їм належну оцінку та прийняв законне і обґрунтоване ріше ння, з дотриманням норм матер іального і процесуального пр ава, доводи апеляційної скар ги висновки суду першої інст анції не спростовують, а тому підстав для його скасування не вбачається.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 198 КАС У країни, за наслідками розгля ду апеляційної скарги на пос танову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції м ає право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.

Керуючись ст. ст. 195, 197, 198, 200, 205, 206 КА С України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційні скарги Пр окуратури Чернігівської обл асті та Ніжинської об' єднан ої державної податкової інсп екції на постанову Чернігівс ького окружного адміністрат ивного суду від 14.06.2010 року - зал ишити без задоволення.

Постанову Чернігівс ького окружного адміністрат ивного суду від 14.06.2010 року - зал ишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення та може бути оскаржена протяго м двадцяти днів з дня складан ня в повному обсязі, шляхом по дачі касаційної скарги безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України.

Головуючий суддя:

Суддя:

Суддя: Г.Г. Федорова

М.В.Данилова

О.А. Губська

Повний текст ухвали скл адено та підписано 18 жовтня 2011 року

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2011
Оприлюднено07.11.2011
Номер документу18860996
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2152/10/2570

Ухвала від 30.04.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Острович С.Е.

Ухвала від 07.07.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бившева Л.І.

Ухвала від 28.05.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Костенко М.І.

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федорова Г. Г.

Постанова від 14.06.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Баргаміна Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні