ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
міста КИЄВА
01030, м.Київ,
вул.Б.Хмельницького,44-Б
тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ
УКРАЇНИ
№
За
позовом Заступника прокурора Подільського району
міста Києва в інтересах
держави в особі Київської
міської ради
До Комунального підприємства
«Поділпарксервіс»(відповідач 1)
Суб'єкта підприємницької
діяльності -фізичну особу ОСОБА_1 (відповідач 2)
Про звільнення самовільно зайнятої
земельної ділянки
Суддя
Сівакова В.В.
Представники:
Від
прокуратури Усік В.П. -помічник
прокурора
Від
позивача не з'явились
Від
відповідачів 1, 2 не з'явились
У
засіданні брали участь
СУТЬ
СПОРУ :
На
розгляд Господарського суду міста Києва передані вимоги Заступника прокурора Подільського району
міста Києва в інтересах держави в особі Київської міської ради про зобов'язання
Комунального підприємства «Поділпарксервіс»звільнити самовільно зайняту земельну
ділянку площею 600 кв. м. за адресою м. Київ, вул. Світлицького, 35 повернувши
її Київській міській раді та привівши її у придатний для використання стан.
Прокуратурою
в судовому засіданні 12.06.2008 подано заяву в порядку ст. 22 Господарського
процесуального кодексу України, в якій заявник просить зобов'язати Комунальне
підприємство «Поділпарксервіс»та Суб'єкта підприємницької діяльності -фізичну
особу ОСОБА_1 звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею 600 кв. м.
за адресою м. Київ, вул. Світлицького, 35 повернувши її Київській міській раді
та привівши її у придатний для використання стан.
Позивач
в судове засідання не з'явився, вимог суду викладених в ухвалі про порушення
провадження у справі від 04.04.2008 та ухвалах від 17.04.2008, від 05.06.2008
не виконав.
Позивач
у письмових поясненнях зазначає наступне. Комунальне підприємство
«Поділпарксервіс»самовільно використовує земельну ділянку площею близько 600
кв. м., за адресою: вул. Світлицького, 35, у Подільському районі м. Києва для
розташування автостоянки. На сьогоднішній день рішення про надання Комунальному
підприємству «Поділпарксервіс»земельної ділянки по вул. Світлицького, 35, у
Подільському районі м. Києва Київською міською радою не приймалось. Також,
Київська міська рада не видавала державні акти на право власності або
постійного користування земельною ділянкою та не укладала з Комунальним
підприємством «Поділпарксервіс»договір оренди земельної ділянки по вул.
Світлицького, 35, у Подільському районі м. Києва. Таким чином, у Комунального
підприємства «Поділпарксервіс»відсутні будь-які документи що посвідчують право
власності або право користування вказаною вище земельною ділянкою. Враховуючи
викладене позовні вимоги прокуратури підтримує повністю.
Відповідачі
1 і 2 в судове засідання не з'явились, письмовий відзив на позов не подали,
вимог суду викладених в ухвалі про порушення провадження у справі від
04.04.2008 та ухвалах від 17.04.2008, від 05.06.2008 не виконали.
Відповідачі
належним чином повідомлені про призначення справи до розгляду в засіданні
господарського суду, про час і місце його проведення.
Про
поважні причини неявки в судове засідання повноважних представників
відповідачів суд не повідомлений. Клопотань
про відкладення розгляду справи від відповідачів не надходило.
Відповідно
до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України справа розглядається за
наявними в ній матеріалами.
Розглянувши
матеріали справи та заслухавши пояснення представників прокуратури,
Господарський суд міста Києва
ВСТАНОВИВ:
Пунктом
12 Перехідних положень Земельного кодексу України визначено, що до розмежування земель
державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в
межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність,
здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених
пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно
до ст. 116 Земельного кодексу України юридичні особи набувають права власності
та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної
власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого
самоврядування та державних органів приватизації щодо земельних ділянок, на
яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, в межах їх повноважень,
визначених цим Кодексом.
Статтею
9 Земельного кодексу України встановлено, що розпорядження землями
територіальної громади міста, передача земельних ділянок комунальної власності
у власність громадян та юридичних осіб, надання земельних ділянок у
користування відноситься до повноважень Київської міської ради.
Відповідно
до ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»територіальним
громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної
власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти,
землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі
банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств,
житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони
здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права,
рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права
комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Згідно
п. 5 ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»від імені та в
інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють
відповідні ради.
Відповідно
до статті 187 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною
земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами
місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і
громадянами земельного законодавства України.
Згідно
з статтею 2 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною
земель», серед основних завдань державного контролю за використанням та
охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами
місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного
законодавства України.
Відповідно
до ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною
земель»державний контроль за використанням та охороною земель здійснює
спеціально уповноважений орган виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
До
повноважень державного інспектора у сфері державного контролю за використанням
та охороною земель Закон України «Про державний контроль за використанням та
охороною земель»(ст. 10) відносить, зокрема, можливість безперешкодно
обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що
перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти
документи щодо використання та охорони земель, складати акти перевірок.
Порядок
проведення перевірок з питань використання земель та складання відповідних
актів перевірок встановлюється Порядком планування та проведення перевірок з
питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель,
затвердженим наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від
12.12.03 № 312.
Відповідно
до п. 4.2. цього Порядку при проведенні перевірки державний інспектор:
установлює особу, яка є власником земельної ділянки чи землекористувачем; при
встановленні факту зміни власника чи користувача об'єкта нерухомості уживає
заходів для з'ясування особи фактичного власника чи користувача; установлює
правомірність використання земельних ділянок іншими землекористувачами, яким
вони не надані у власність чи користування; перевіряє наявність документів, що
посвідчують право власності чи право користування земельною ділянкою; перевіряє
дотримання режиму використання земельної ділянки відповідно до цільового
призначення; уточнює відповідність місця розташування та меж земельної ділянки,
мір ліній, визначених у документах, які посвідчують право користування
земельною ділянкою, фактичним мірам ліній на місцевості.
Відповідно
до п. 4.3. цього Порядку при виявленні порушення земельного законодавства
державний інспектор: з'ясовує обставини та суть скоєного порушення земельного
законодавства; установлює особу, яка здійснила порушення земельного
законодавства; установлює, чи є в діях чи бездіяльності особи, яка вчинила
порушення земельного законодавства, ознаки адміністративного правопорушення або
склад злочину; обстежує земельну ділянку і встановлює, чи завдана юридичними чи
фізичними особами шкода земельним ресурсам унаслідок їхньої господарської та
іншої діяльності.
Згідно
п. 5.6 Порядку в акті наводиться план-схема місця розташування земельної
ділянки (схематичний абрис чи викопіювання з картографічних матеріалів планів
земельної ділянки з прив'язкою до місцевості та зазначенням суміжних
землекористувачів). На плані-схемі вказується загальна площа земельної ділянки
та площа, на якій виявлено порушення (забруднення, самовільне зайняття тощо).
Як
вбачається з акту перевірки дотримання вимог земельного законодавства №
А4334/49 від 28.12.2007, проведеної державним інспектором Управління з контролю
за використанням та охороною земель у м. Києві та Київській області,
встановлено, що станом на 28.12.2007 земельну ділянку орієнтованою площею 600
кв. м. за адресою вул.. Світлиць кого,
35 у Подільському районі м. Києва самовільно займає КП «Поділпарксервіс»під
розташування автостоянки для розміщення автотранспортних засобів. Документи
передбачені ст. ст. 125, 126 Земельного кодексу України у КП
«Поділпарксервіс»відсутні.
З
матеріалів справи вбачається що спірна земельна ділянка використовується
Комунальним підприємством «Поділпарксервіс»спільно з Суб'єктом підприємницької
діяльності -фізичною особою ОСОБА_1 на підставі укладеного 01.03.2007 договору
№ 16 про надання послуг на організацію об'єкту платного зберігання (тимчасового
відстою) транспортних засобів, відповідно до якого відповідач 1 доручив
відповідачу 2 організувати експлуатацію
та функціонування об'єкту платного зберігання транспортних засобів за адресою
вул. Світлицького, 35.
Самовільним
зайняттям земельної ділянки -є (стаття 1 Закону України «Про державний контроль
за використанням та охороною земель»)
будь-які дії особи, які свідчать про фактичне використання не наданої їй
земельної ділянки чи намір використовувати земельну ділянку до встановлення її
меж у натурі (на місцевості), до одержання документа, що посвідчує право на
неї, та до його державної реєстрації.
Відповідно
до ст. 124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що
перебувають у комунальній власності, здійснюється на підставі рішення
відповідного органу місцевого самоврядування шляхом укладення договору оренди
земельної ділянки.
Відповідно
до ст. 125 Земельного кодексу України право власності та право постійного
користування на земельну ділянку або право
оренди земельної ділянки виникає:
після одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує
право власності чи право постійного користування земельною ділянкою, та його
державної реєстрації; після укладення договору оренди і його державної
реєстрації.
Приступати
до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на
місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної
реєстрації забороняється.
Згідно
зі статтею 126 Земельного кодексу України, вказане право посвідчується державним
актом встановленої форми або договором, який реєструється відповідно до
закону.
Згідно
ст. 13 Конституції України визначено земля є об'єктом права власності
Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної
влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією
України.
Статтею
212 Земельного кодексу України встановлено, що самовільно зайнята земельна
ділянка підлягає поверненню власнику землі або землекористувачу, без відшкодування
затрат понесених за час незаконного користування ними.
Згідно
ст. 124 Конституції України правосуддя в Україні здійснюється виключно судами.
Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи
посадовими особами не допускаються. Юрисдикція судів поширюється на всі
правовідносини, що виникають у державі.
Відповідно
до ч. 3 ст. 212 Земельного кодексу України повернення самовільно зайнятих
земельних ділянок провадиться за рішенням суду.
Таким
чином, відповідачі, не набувши у встановленому Земельним кодексом України
порядку права користування земельною ділянкою площею 600 кв. м. безпідставно та
неправомірно користуються вказаною земельною ділянкою.
Позовні
вимоги Прокуратури Подільського району міста Києва в інтересах держави в
особі Київської міської ради
обґрунтовані та підлягають задоволенню повністю.
Витрати
по сплаті державного мита та витрати на інформаційно-технічне забезпечення
судового процесу, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу
України, підлягають стягненню з відповідачів в доход Державного бюджету України
порівну.
Керуючись ст. ст. 49, 82-85 ГПК України,-
В И Р І Ш И В:
1. Позов задовольнити повністю.
2.
Зобов'язати Комунальне підприємство «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул. Андріївська,
3/29, код 32960670) та Суб'єкта підприємницької діяльності -фізичну особу
ОСОБА_1 (АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) звільнити самовільно зайняту земельну ділянку
площею 600 кв. м. за адресою м. Київ, вул. Світлицького, 35 повернувши її
Київській міській раді (м. Київ, вул. Хрещатик, 36, код ЄДРПОУ 22883143) та
привівши її у придатний для використання стан.
3.
Стягнути з Комунального підприємства «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул.
Андріївська, 3/29, код 32960670) в доход Державного бюджету України 42 (сорок
дві) грн. 50 коп. витрат по сплаті державного мита.
4.
Стягнути з Комунального підприємства «Поділпарксервіс»(м. Київ, вул.
Андріївська, 3/29, код 32960670) 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу до спеціального фонду
Державного бюджету України по КЕКД 22050000 «Оплата витрат з
інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах».
5.
Стягнути з Суб'єкта підприємницької діяльності -фізичну особу ОСОБА_1
(АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) в доход Державного бюджету України 42 (сорок дві) грн.
50 коп. витрат по сплаті державного мита.
6.
Стягнути з Суб'єкта підприємницької діяльності -фізичну особу ОСОБА_1
(АДРЕСА_1, код НОМЕР_1) 59 (п'ятдесят дев'ять) грн. витрат на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу до спеціального фонду
Державного бюджету України по КЕКД 22050000 «Оплата витрат з
інформаційно-технічного забезпечення розгляду справ у судах».
Суддя
В.В.
Сівакова
Рішення підписано
17.06.2008
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.06.2008 |
Оприлюднено | 13.08.2008 |
Номер документу | 1886656 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні