Рішення
від 11.10.2011 по справі 21/72
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

21/72

                                ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ  

                                  83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46

                                                             Р І Ш Е Н Н Я   

                                                            іменем України

11.10.11 р.                                                                                 Справа № 21/72                               

Позивач: Державне територіально-галузеве об`єднання “Південно-Західна залізниця” м. Київ

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” м. Горлівка

про стягнення 94 460,00грн.

Суддя Матюхін В.І.

Представники:

позивача: Майданік В.В. – юр.

відповідача: Лисенко О.В. – юр.

Державне територіально-галузеве об'єднання “Південно-Західна залізниця” звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” 94 460,00грн. штрафу за неправильне зазначення у залізничній накладній № 52312709 маси вантажу (вагони №№ 63699011, 61811535, 63480867, 60698206).

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані комерційних актів                          від 09.06.2011р. АА № 008132/170, АА № 008133/171, АА № 008134/172, АА № 008135/173, залізничної накладної, а також ст.ст.118, 122, 129 Статуту залізниць України.

Відповідач позов не визнав з посиланням на те, що:

- на побіжних станціях, зокрема Микитівка, Чаплине і Знам'янка, перевізником було здійснене переважування спірних вагонів і перевантаження вагонів, за виключенням № 60698206, на чому наполягає позивач, виявлено не було;

- на станціях Микитівка і Знам'янка було здійснене контрольне переважування вагонів у статичному стані, під час якого виявлено, що вагони недовантажено (недовантаження складає менше 400кг);

- комерційні акти складені з порушенням вимог чинного законодавства.

Позивачем на виконання вимог суду надане платіжне доручення № 5107 від 12.08.11р. про сплату ІТЗ, оформлене відповідно до Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. №1258.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін відкритому судовому засіданні,  господарський суд встановив:

06.06.11р Товариство з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” (вантажовідправник) на адресу “Трипільської ТЕС” (вантажоодержувач) у 14-ти напіввагонах, у тому числі №№ 60698206, 63480867, 61811535, 63699011 за залізничною накладною на групу вагонів № 52312709 зі станції Трудова на станцію Трипілля-Дніпровське  відвантажило концентрат вугільний в твердому вигляді. За накладною вага:

·          у вагоні № 60698206: нетто –  69 000кг, брутто – не зазначено, тари –  22 700кг,

·          у вагоні № 63480867: нетто –  70 000кг, брутто – не зазначено, тари –  22 000кг,

·          у вагоні № 61811535: нетто –  70 000кг, брутто – не зазначено, тари –  22 040кг,

·          у вагоні № 63699011: нетто –  70 000кг, брутто – не зазначено, тари –  22 000кг.

Згідно накладної вага визначена вантажовідправником на 150-тонних електронних вагах відправника. Залізниця прийняла вагони з вантажем до перевезення без зауважень.

07.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Микитівка Донецької залізниці було здійснене контрольне зважування спірних вагонів, в результаті якого було встановлено:

·          у вагоні № 60698206: вага брутто 91 350кг, вага вагону 22 700кг, вага нетто 68 650кг, недостача вантажу складає 0,35т,

·          у вагоні № 63480867: вага брутто 91 850кг, вага вагону 22 000кг, вага нетто 69 850кг, недостача вантажу складає 0,15т;

·          у вагоні № 61811535: вага брутто 91 840кг, вага вагону 22 040кг, вага нетто 69 800кг, недостача вантажу складає 0,2т,

·          у вагоні № 63699011: вага брутто 91 600кг, вага вагону 22 000кг, вага нетто 69 600кг, недостача вантажу складає 0,4т.

Факт контрольного зважування вагонів за спірною відправкою Донецькою залізницею підтверджений випискою з книги контрольних зважувань, наданого станцією Микитівка відповідачеві.

07.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Чаплине у складі потягу № 2733 та одночасному зважуванні (під час руху зі швидкістю 12-13км/год) було виявлено:

·          у вагоні № 60698206: вага брутто 93 200кг, вага вагону з бази даних 23 900кг, надлишок вантажу складає 0,3т,

·          у вагоні № 63480867: вага брутто 92 300кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,7т;

·          у вагоні № 61811535: вага брутто 92 600кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,3т,

·          у вагоні № 63699011: вага брутто 92 500кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,5т.

Факт зважування підтверджений копією протоколу зважування, наданого відповідачеві станцією Чаплине.

08.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Знам'янка у складі потягу № 2235 та одночасному зважуванні (під час руху зі швидкістю 13км/год) перевізником було встановлено:

·          у вагоні № 60698206: вага брутто 90 400кг, вага вагону з бази даних 23 900кг, недостача вантажу складає 2,5т,

·          у вагоні № 63480867: вага брутто 90 000кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 3,0;

·          у вагоні № 61811535: вага брутто 90 200кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 2,8т,

·          у вагоні № 63699011: вага брутто 90 600кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 2,4,

що підтверджено копією протоколу зважування, наданого станцією Знам'янка відповідачеві.

          В цей же день, 08.06.11р., працівниками станції Знам'янка Одеської залізниці було здійснене контрольне зважування спірних вагонів, в результаті якого було встановлено:

·          у вагоні № 60698206: вага вантажу за документом – 69 000кг, фактична вага -                  68 700кг, недовантаження складає 300кг,

·          у вагоні № 63480867: вага вантажу за документом - 70 000кг, фактична вага -                    69 900кг, недовантаження складає 100кг.

·          у вагоні № 61811535: вага вантажу за документом – 70 000кг, фактична вага -                  69 700кг, недовантаження складає 300кг,

·          у вагоні № 63699011: вага вантажу за документом - 70 000кг, фактична вага -                    69 800кг, недовантаження складає 200кг.

Факт контрольного зважування вагонів за спірною відправкою Одеською залізницею підтверджений випискою з книги контрольних зважувань, наданого станцією Знам'янка відповідачеві.

По прибутті вагонів з вантажем на станцію Трипілля-Дніпровське Південно-Західної залізниці (станція призначення) залізницею на вимогу вантажоодержувача та згідно статті 52 Статуту залізниць України було здійснене переважування на 150 тонних вагонних тензометричних вагах вантажоодержувача.

При контрольному переважуванні зазначених вагонів з вантажем  виявилось:

-          вагон №63699011:  вага брутто 92 950кг, вага тари (з брусу) 22 000кг, вага нетто        70 950кг, що більше проти даних залізничної накладної на 950кг;

-          вагон №61811535:  вага брутто 93 250кг, вага тари (з брусу) 22 040кг, вага нетто           71 210кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 210кг;  

-          вагон №63480867:  вага брутто 93 250кг, вага тари (з брусу) 22 000кг, вага нетто     71 250кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 250кг;

-          вагон №60698206:  вага брутто 93 150кг, вага тари (з брусу) 22 700кг, вага нетто      70 450кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 450кг;

За результатами  переважування були складені комерційні акти АА № 008135/173, АА № 008134/172, АА №  008133/171, АА №  008132/170  від 09.06.2011р., які підписали: з боку залізниці - начальник станції, начальник вантажного району, прийомоздавальником, з боку одержувача – робітник, який брав участь у зважуванні.

На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 94 460,00грн. із розрахунку: 4 723,00грн. (тариф) х 4 (кількість вагонів)  х 5.

За таких обставин і зважаючи на те, що:

·          перевізником після прийняття вагонів з вантажем до перевезення на підставі ч.2 ст.24 Статуту залізниць України було здійснене їх контрольне зважування (на станціях Микитівка і Знам'янка), в результаті чого розбіжностей з даними, зазначеними відповідачем в перевізних документах, встановлено не було (у вагонах недовантаження складає: на станції Микитівка 350кг, 150кг, 200кг і 400кг, на станції Знам'янка 300кг, 100кг, 300кг і 200кг, тобто під час переважування була виявлена недостача в межах норми природної  втрати  і граничного розходження визначення  маси вантажу, встановленої п.27 Правил видачі вантажів при видачі  вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644);

·          надлишок вантажу, виявлений на станції Трипілля-Дніпровське Південно-Західної залізниці, якщо і мав місце, то виник після проходження вагонів станції Знам'янка, тобто під час перевезення,

господарський суд вважає, що неправильного зазначення маси вантажу в перевізних документа відповідачем не було і як наслідок позов заявлено без достатніх на те підстав і задоволенню не підлягає.

Судові витрати покладаються на позивача.

На підставі викладеного, ст.24 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст.49, 82 – 84, 85 Господарського процесуального кодексу України,  господарський суд, -

В И Р I Ш И В :

У задоволенні позову Державного територіально-галузевого об`єднання “Південно-Західна залізниця” до Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” про стягнення 94 460,00грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 52312709 маси вантажу (вагони №№ 63699011, 61811535, 63480867, 60698206) відмовити.

Рішення набирає  законної  сили   після закінчення  десятиденного  строку з дня його прийняття,  а у разі подання  апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією,  якщо його не скасовано.

Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.

          

Суддя                                                               Матюхін В.І.           

< Список >                                                                  < Довідник >     

< Список >                                                                  < Довідник >    

Повний текст рішення складено 11.10.2011р.

Надруковано примірників:

1 – у справу;

1 – позивачу;

1 – відповідачу.

Виконала:

Тел.381-91-18

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення11.10.2011
Оприлюднено08.11.2011
Номер документу18887260
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —21/72

Ухвала від 12.08.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Пушай В.І.

Ухвала від 20.05.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 19.04.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Пелипенко Н.М.

Ухвала від 18.08.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Скапровська І. М.

Ухвала від 12.06.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Ухвала від 26.03.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Постанова від 24.01.2012

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Ухвала від 21.12.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Ухвала від 21.11.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Бойченко К.І.

Рішення від 11.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Матюхін В.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні