21/72
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ
83048, м.Донецьк, вул.Артема, 157, тел.381-88-46
Р І Ш Е Н Н Я
іменем України
11.10.11 р. Справа № 21/72
Позивач: Державне територіально-галузеве об`єднання “Південно-Західна залізниця” м. Київ
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” м. Горлівка
про стягнення 94 460,00грн.
Суддя Матюхін В.І.
Представники:
позивача: Майданік В.В. – юр.
відповідача: Лисенко О.В. – юр.
Державне територіально-галузеве об'єднання “Південно-Західна залізниця” звернулось до господарського суду з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю „Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” 94 460,00грн. штрафу за неправильне зазначення у залізничній накладній № 52312709 маси вантажу (вагони №№ 63699011, 61811535, 63480867, 60698206).
В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на дані комерційних актів від 09.06.2011р. АА № 008132/170, АА № 008133/171, АА № 008134/172, АА № 008135/173, залізничної накладної, а також ст.ст.118, 122, 129 Статуту залізниць України.
Відповідач позов не визнав з посиланням на те, що:
- на побіжних станціях, зокрема Микитівка, Чаплине і Знам'янка, перевізником було здійснене переважування спірних вагонів і перевантаження вагонів, за виключенням № 60698206, на чому наполягає позивач, виявлено не було;
- на станціях Микитівка і Знам'янка було здійснене контрольне переважування вагонів у статичному стані, під час якого виявлено, що вагони недовантажено (недовантаження складає менше 400кг);
- комерційні акти складені з порушенням вимог чинного законодавства.
Позивачем на виконання вимог суду надане платіжне доручення № 5107 від 12.08.11р. про сплату ІТЗ, оформлене відповідно до Порядку оплати витрат з інформаційно-технічного забезпечення судових процесів, пов'язаних з розглядом цивільних та господарських справ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 21.12.2005р. №1258.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін відкритому судовому засіданні, господарський суд встановив:
06.06.11р Товариство з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” (вантажовідправник) на адресу “Трипільської ТЕС” (вантажоодержувач) у 14-ти напіввагонах, у тому числі №№ 60698206, 63480867, 61811535, 63699011 за залізничною накладною на групу вагонів № 52312709 зі станції Трудова на станцію Трипілля-Дніпровське відвантажило концентрат вугільний в твердому вигляді. За накладною вага:
· у вагоні № 60698206: нетто – 69 000кг, брутто – не зазначено, тари – 22 700кг,
· у вагоні № 63480867: нетто – 70 000кг, брутто – не зазначено, тари – 22 000кг,
· у вагоні № 61811535: нетто – 70 000кг, брутто – не зазначено, тари – 22 040кг,
· у вагоні № 63699011: нетто – 70 000кг, брутто – не зазначено, тари – 22 000кг.
Згідно накладної вага визначена вантажовідправником на 150-тонних електронних вагах відправника. Залізниця прийняла вагони з вантажем до перевезення без зауважень.
07.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Микитівка Донецької залізниці було здійснене контрольне зважування спірних вагонів, в результаті якого було встановлено:
· у вагоні № 60698206: вага брутто 91 350кг, вага вагону 22 700кг, вага нетто 68 650кг, недостача вантажу складає 0,35т,
· у вагоні № 63480867: вага брутто 91 850кг, вага вагону 22 000кг, вага нетто 69 850кг, недостача вантажу складає 0,15т;
· у вагоні № 61811535: вага брутто 91 840кг, вага вагону 22 040кг, вага нетто 69 800кг, недостача вантажу складає 0,2т,
· у вагоні № 63699011: вага брутто 91 600кг, вага вагону 22 000кг, вага нетто 69 600кг, недостача вантажу складає 0,4т.
Факт контрольного зважування вагонів за спірною відправкою Донецькою залізницею підтверджений випискою з книги контрольних зважувань, наданого станцією Микитівка відповідачеві.
07.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Чаплине у складі потягу № 2733 та одночасному зважуванні (під час руху зі швидкістю 12-13км/год) було виявлено:
· у вагоні № 60698206: вага брутто 93 200кг, вага вагону з бази даних 23 900кг, надлишок вантажу складає 0,3т,
· у вагоні № 63480867: вага брутто 92 300кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,7т;
· у вагоні № 61811535: вага брутто 92 600кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,3т,
· у вагоні № 63699011: вага брутто 92 500кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 0,5т.
Факт зважування підтверджений копією протоколу зважування, наданого відповідачеві станцією Чаплине.
08.06.11р. при проходженні спірних вагонів станції Знам'янка у складі потягу № 2235 та одночасному зважуванні (під час руху зі швидкістю 13км/год) перевізником було встановлено:
· у вагоні № 60698206: вага брутто 90 400кг, вага вагону з бази даних 23 900кг, недостача вантажу складає 2,5т,
· у вагоні № 63480867: вага брутто 90 000кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 3,0;
· у вагоні № 61811535: вага брутто 90 200кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 2,8т,
· у вагоні № 63699011: вага брутто 90 600кг, вага вагону з бази даних 23 000кг, недостача вантажу складає 2,4,
що підтверджено копією протоколу зважування, наданого станцією Знам'янка відповідачеві.
В цей же день, 08.06.11р., працівниками станції Знам'янка Одеської залізниці було здійснене контрольне зважування спірних вагонів, в результаті якого було встановлено:
· у вагоні № 60698206: вага вантажу за документом – 69 000кг, фактична вага - 68 700кг, недовантаження складає 300кг,
· у вагоні № 63480867: вага вантажу за документом - 70 000кг, фактична вага - 69 900кг, недовантаження складає 100кг.
· у вагоні № 61811535: вага вантажу за документом – 70 000кг, фактична вага - 69 700кг, недовантаження складає 300кг,
· у вагоні № 63699011: вага вантажу за документом - 70 000кг, фактична вага - 69 800кг, недовантаження складає 200кг.
Факт контрольного зважування вагонів за спірною відправкою Одеською залізницею підтверджений випискою з книги контрольних зважувань, наданого станцією Знам'янка відповідачеві.
По прибутті вагонів з вантажем на станцію Трипілля-Дніпровське Південно-Західної залізниці (станція призначення) залізницею на вимогу вантажоодержувача та згідно статті 52 Статуту залізниць України було здійснене переважування на 150 тонних вагонних тензометричних вагах вантажоодержувача.
При контрольному переважуванні зазначених вагонів з вантажем виявилось:
- вагон №63699011: вага брутто 92 950кг, вага тари (з брусу) 22 000кг, вага нетто 70 950кг, що більше проти даних залізничної накладної на 950кг;
- вагон №61811535: вага брутто 93 250кг, вага тари (з брусу) 22 040кг, вага нетто 71 210кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 210кг;
- вагон №63480867: вага брутто 93 250кг, вага тари (з брусу) 22 000кг, вага нетто 71 250кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 250кг;
- вагон №60698206: вага брутто 93 150кг, вага тари (з брусу) 22 700кг, вага нетто 70 450кг, що більше проти даних залізничної накладної на 1 450кг;
За результатами переважування були складені комерційні акти АА № 008135/173, АА № 008134/172, АА № 008133/171, АА № 008132/170 від 09.06.2011р., які підписали: з боку залізниці - начальник станції, начальник вантажного району, прийомоздавальником, з боку одержувача – робітник, який брав участь у зважуванні.
На підставі ст.ст.118, 122 Статуту залізниць України за неправильно зазначену у залізничній накладній масу вантажу позивачем на відповідача нарахований штраф у сумі 94 460,00грн. із розрахунку: 4 723,00грн. (тариф) х 4 (кількість вагонів) х 5.
За таких обставин і зважаючи на те, що:
· перевізником після прийняття вагонів з вантажем до перевезення на підставі ч.2 ст.24 Статуту залізниць України було здійснене їх контрольне зважування (на станціях Микитівка і Знам'янка), в результаті чого розбіжностей з даними, зазначеними відповідачем в перевізних документах, встановлено не було (у вагонах недовантаження складає: на станції Микитівка 350кг, 150кг, 200кг і 400кг, на станції Знам'янка 300кг, 100кг, 300кг і 200кг, тобто під час переважування була виявлена недостача в межах норми природної втрати і граничного розходження визначення маси вантажу, встановленої п.27 Правил видачі вантажів при видачі вантажів, затверджених Наказом Міністерства транспорту України від 21.11.2000р. № 644);
· надлишок вантажу, виявлений на станції Трипілля-Дніпровське Південно-Західної залізниці, якщо і мав місце, то виник після проходження вагонів станції Знам'янка, тобто під час перевезення,
господарський суд вважає, що неправильного зазначення маси вантажу в перевізних документа відповідачем не було і як наслідок позов заявлено без достатніх на те підстав і задоволенню не підлягає.
Судові витрати покладаються на позивача.
На підставі викладеного, ст.24 Статуту залізниць України, Правил оформлення перевізних документів та керуючись ст.ст.49, 82 – 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
В И Р I Ш И В :
У задоволенні позову Державного територіально-галузевого об`єднання “Південно-Західна залізниця” до Товариства з обмеженою відповідальністю Центральна збагачувальна фабрика “Узлівська” про стягнення 94 460,00грн. штрафу за неправильно зазначену у залізничній накладній № 52312709 маси вантажу (вагони №№ 63699011, 61811535, 63480867, 60698206) відмовити.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі подання апеляційної скарги - після розгляду справи апеляційною інстанцією, якщо його не скасовано.
Апеляційна скарга подається через місцевий господарський суд, який розглянув справу, протягом 10 днів з дня прийняття рішення місцевим господарським судом.
Суддя Матюхін В.І.
< Список > < Довідник >
< Список > < Довідник >
Повний текст рішення складено 11.10.2011р.
Надруковано примірників:
1 – у справу;
1 – позивачу;
1 – відповідачу.
Виконала:
Тел.381-91-18
Суд | Господарський суд Донецької області |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2011 |
Оприлюднено | 08.11.2011 |
Номер документу | 18887260 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Донецької області
Матюхін В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні